1
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………3
ДОДАТКИ……………………………………………………………………...7
Моніторинг учнів, які стоять на внутрішкільному обліку………………..…8
Цільовий проект правової освіти і виховання школярів "Під крилом правового захисту"…………………………………………………………….9
“Усі міркування щодо того, що діти бувають різні, не мають сенсу. Дитина має потребу у вашій допомозі – вважайте це надзавданням. Чим “важча” дитина, тим більше любові в неї потрібно вкласти...”
Ель Тат
Сучасна загальноосвітня школа має безліч проблем, і найболючіша серед них- зростаючі труднощі у вихованні дітей та підлітків. Педагоги зіткнулися з проблемами, яких не знали раніше: почастішали прояви грубості у ставленні до вчителів, батьків, ровесників; зростання захворюваності на соціально небезпечні хвороби і хвороби, що передаються статевим шляхом; поширення тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв тощо. Великою проблемою залишається питання правопорушень підлітків. Типова сучасна картина – підліток один на один з вулицею. А вулиця штовхає підлітка до наркоманії, алкоголю та розпусти. За статистикою, до 15% учнів шкіл втягують дорослі або однолітки у протиправні дії, насамперед цьому піддаються важковиховувані. Тому ця категорія дітей потребує особливої уваги.
На внутрішкільному обліку в Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст. у 2013-2014 н.р. перебуває 4 важковиховуваних підлітки (додатки 1, 2). І це тривожно, бо соціальна дійсність свідчить, що на тлі педагогічної пасивності великої кількості сімей, їхнього морального і матеріального зубожіння швидкими темпами зростає криміналізація неповнолітніх.
Виходячи з вимог правової освіти та виховання, які спрямовані на те, щоб підвищити виховну профілактичну роль у попередженні аморальних антисуспільних проявів учнів у шкільному учнівському колективі, у Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст. склалася певна система, яка передбачає цілеспрямовану, планову, взаємопов’язану, керовану діяльність її частин – від директора до бібліотекаря.
Головними пріоритетними тенденціями роботи закладу з питання правового виховання і навчання на сучасному етапі є:
Школа бачить своєю головною метою забезпечення умов для навчання і виховання патріота України, громадянина правової демократичної держави, який поважає її закони; формування навичок самоосвіти й самореалізації; розвиток сучасного і цілісного наукового світогляду.
Реалізуючи зміст правової освіти і виховання, педагогічний колектив школи дотримується особистісно зорієнтованого підходу, за якого в центр навчально-виховного процесу ставляться інтереси особи учня. Центральною ідеєю правової освіти та виховання при цьому є виконання "Декларації прав людини”, а зміст її спрямовується на виховання громадянина демократичного суспільства, патріота України, який будує свою діяльність на основі визнання абсолютної цінності прав людини.
Правове виховання педагогічний колектив школи реалізує, виходячи з таких основних критеріїв:
2. Правова освіта повинна забезпечувати зростання самосвідомості учнів, розуміння ними суворого дотримання положень Конституції і законів України.
3. Розуміння учнями єдності прав і обов’язків і їх виконання в реальному житті.
4. Школа виконує важливе соціальне замовлення держави: формує правовий інтелектуальний потенціал України, забезпечує висококваліфікованими фахівцями галузі народного господарства, науки і культури.
5. Школа прагне підготувати учня до реального життя, вміння користуватися правовими знаннями, набутими в школі.
6. Пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини, Декларації і Конвенції прав дитини.
7. Прагнення домогтися формування громадянської позиції кожного учня на основі загальнолюдських цінностей: свободи переконань, думок, володіння та користування власністю.
8. Вміння учнів протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві.
Правове виховання в школі здійснюється засобом цілеспрямованого впливу на організацію навчально-виховного процесу за такими напрямами:
Ознайомлення школярів з елементами правової освіти починається вже в початковій школі на годинах спілкування.
У середніх і старших класах на таких бесідах учні отримують певні знання щодо теоретичних засад демократії, історичного досвіду і життя сучасних демократичних суспільств, взаємозв’язку політичної та економічної системи, прав людини і механізмів їх захисту.
Введення змісту правового виховання до вже існуючих шкільних заходів.
Розробка і впровадження тематичних блоків у процесі виховної роботи, можливе введення окремих елементів змісту правового виховання при організації дозвілля і відпочинку школярів
Організація правового виховання під час позакласної та позашкільної діяльності.
Для цього застосовуються найрізноманітніші форми та методи роботи: традиційні зустрічі з працівниками правоохоронних органів, з учителями правових дисциплін, екскурсії, які мають право виховання спрямування, диспути, дебати, заходи змагального характеру.
Це дає можливість учням набути безпосереднього досвіду в реалізації прав і свобод людини, сформувати організаційні та комунікативні вміння.
Організація демократичного шкільного життя.
Для реалізації поставлених завдань у Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст.. створено цільовий проект «Під крилом правового захисту» (додаток 3).
Сучасний стан розвитку суспільства, складний характер політичної та соціально-економічної ситуації в державі вимагають визначити правову підготовку та правове виховання як пріоритетні напрями в освіті.
Педагогічний колектив Любахівської ЗОШ І-ІІІ ст. вважає, що розвиток правової компетентності учнів повинен складати основу життєтворчості громадянина — патріота України. Подолати всеосяжний правовий нігілізм, розвинути високу правову культуру в суспільстві неможливо без зусиль сучасної школи, системи освіти в цілому, демократизації засад, що базуються на загальнолюдських правових цінностях: виховання поваги до прав людини й основних свобод, піднесення культури прав людини, утвердження людської гідності та вартісності особистості.
Система робота школи з правової освіти та виховання і розробка проекту «Під крилом правового захисту» сприяє розширенню правових знань учнів, формуванню та вмінню застосовувати правові знання в повсякденному житті, допомоги молодим громадянам різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись.
Додаток 1
Додаток 2
№ |
|
2007-2008 |
2008 - 2009 |
2009-2010 |
2010- 2011 |
2011- 2012 |
2012- 2013 |
2013-2014 |
1 |
Учні, які стоять на внутрішкільному обліку |
|
|
|
|
4 |
3 |
4 |
2 |
Учні, які стоять на обліку в ОКМДД |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
Учні з неблагополучних сімей |
- |
- |
|
|
1 |
1 |
1 |
4 |
Учні, які схильні до протиправних дій |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5 |
Учні, які не приступили до навчання без поважних причин |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
Учні, схильні до тютюнокуріння |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
7 |
Учні, схильні до вживання спиртних напоїв |
- |
2 |
3 |
- |
- |
- |
- |
8 |
Сім`ї, в яких батьки зловживають спиртними напоями |
- |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
Учні, схильні до бродяжництва |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
10 |
Учні, схильні до вживання наркотичних речовин |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
11 |
Учні, що скоїли злочини |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Додаток 3
2. Цільовий проект правової освіти і виховання школярів
"Під крилом правового захисту"
Термін дії проекту : 2013 - 2016 роки.
Актуальність проекту. Проблема правового правового виховання та освіти завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціальних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема є особливо гострою, оскільки молодь формується в складних соціально-культурних умовах екологічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, кримінальності суспільства.
Спостерігається тенденція до загострення соціально-екологічних, психологічних та медико біологічних факторів, які детермінують деструктивну поведінку неповнолітніх. Зростає чисельність дітей з порушенням норм поведінки та тих, які відносяться до групи ризику і долучаються до раннього алкоголізму, наркоманії, проституції, Віл-інфікованості Збільшується питома воля протиправної агресивної поведінки підлітків під впливом алкогольного та наркоманійного сп'яніння.
Тому виникла потреба реалізувати проект "Під крилом правового захисту" з метою допомоги молодим громадянам різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись; об'єднати активну, дієву учнівську молодь, яка має достатній потенціал для проведення серед однолітків соціальної роботи за принципом "рівний-рівному", і яка б стала "мозковим штурмом" у плануванні, здійсненні інформаційно-просвітницьких заходів.
Мета проекту:
Завдання проекту:
Цільова група:
Цільовою групою в ході реалізації проекту стануть учні віком від 6 до 17 років, які в результаті проводитимуть роз'яснювальну роботу серед однолітків.
З цією метою передбачається:
Принципи реалізації проекту:
Методи реалізації проекту:
Система реалізації проекту з правової освіти
Правоосвітня робота з учнями |
|
Профілактика шкідливих звичок |
|
Правоосвітня робота з батьками |
Співпраця з правоохоронними органами, соціальними службами |
|
ПРАВОВА ОСВІТА І ВИХОВАННЯ
|
|
|
Попередження негативних проявів поведінки |
Превентивне виховання |
|
Вивчення Конституції України |
|
Робота шкільного органу самоврядування |
Очікувані результати:
Етапи реалізації проекту
І. Організаційно-підготовчий етап
(2013 – 2014 рр.)
Аналізується теоретична база з проблеми, відбираються для психологів, учителів методичні рекомендації, які будуть покладені в основу реалізації з метою перевірки їх ефективності. Збирається та систематизується практичний вітчизняний та зарубіжний досвід з проблеми.
ІІ. Практико-дослідницький етап
(2014 – 2015 рр.)
ІІІ. Узагальнюючий етап (2015 – 2016 рр.)
Для упорядкування, визначення термінів та форм представлення напрацьованих матеріалів було розроблено план реалізації проекту (додаток 1), його ключові ідеї (додаток 2), структуру та визначено модулі (додаток 3).
У ході реалізації проекту проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту». Ефективне вирішення цієї проблеми ґрунтується на розкритті причин виникнення відхилень у поведінці дитини, психологічних механізмів формування асоціальної поведінки та виборі ефективних методів дослідження важковиховуваного учня. З цією метою на кожного неповнолітнього, який перебуває на обліку, заведена картка психолого-педагогічного супроводу дитини, яка схильна до вияву девіантної, деліквентної поведінки, у якій фіксуються зміни в характері і поведінці дітей, висвітлюється динаміка розвитку особистості протягом декількох років ( додаток 4). На основі цього складається індивідуальна програма психолого-педагогічного супроводу, застосовуються ті чи інші виховні методи ( додаток 5). Результати такої всебічної діагностики допомагають знайти шляхи корекційної і розвиваючої роботи з “важким” учнем. Випадки неадекватної поведінки, які трапляються в учнівському колективі, обговорюють на класних зборах, на засіданнях ради профілактики правопорушень .
Головною ланкою, яка забезпечує теоретичне та методичне керівництво роботою класних керівників, учителів-предметників, учнівського самоврядування є адміністрація школи (додаток 6). Система профілактичної роботи включає такі основні складові:
Наказом по школі створено Раду профілактики правопорушень (додаток 8).
З метою забезпечення координації та взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу щодо реалізації проекту «Під крилом правового захисту» щорічно складаються заходи по профілактиці правопорушень та боротьбі зі злочинністю неповнолітніх (додаток 9).
Сім’я завжди була й залишається одним із головних чинників у становленні особистості. Отже, неможливість для дитини засвоєння адекватної соціальної ролі та стилю поведінки, яке йде з сім’ї, може стати причиною появи комплексів, що впливають на психічний розвиток особистості, а згодом – стають причиною її асоціальної чи антисоціальної поведінки.
На обліку в школі 1 неблагополучна сім’я. Це сім’я, де батьки практично не займаються вихованням дітей, вживають алкоголь, невірно реагують на рекомендації учителів. У таких сім’ях, як правило, відсутній батьківський авторитет. Тому так важливо надавати батькам психолого-педагогічну допомогу щодо виховання дітей у сім’ї ( додаток 10).
Додаток 1
План реалізації проекту «Під крилом правового захисту»
№ п/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавець |
|
На педагогічних радах, нарадах при директору, засіданнях шкільних методичних об′єднань класних керівників розглядати стан роботи щодо профілактики правопорушень в учнівському середовищі. |
2013-2016 роки щоквартально |
Адміністрація, психологічна служба, класні керівники |
|
Вивчити стан та поширення дитячої бездоглядності та безпритульності, криміногенний вплив злочинних елементів на підлітків, способи втягнення неповнолітніх у злочинні групи. Опрацювати систему відповідних профілактичних заходів та розробити рекомендації для педагогічних працівників закладу. |
2013-2016 рр. |
ЗДВР психологічна служба |
|
Активізувати роботу шкільної ради по профілактиці правопорушень. |
2013-2016 рр.
|
Адміністрація |
|
Вивчати становище неповнолітніх, які проживають у неблагополучних сім’ях, розробити конкретні рекомендації щодо роботи з ними. |
2013-2016 рр.
|
Психологічна служба, класні керівники |
|
Приймати участь у щорічних конкурсах юних інспекторів руху школи, дружини юних пожежників |
2013-2016 рр.
|
Педагог організатор , Класні керівники |
|
Проводити зустрічі за «круглим столом» старшокласників з працівниками прокуратури, кримінальної міліції, лікарями, інспекторами КМСД, представниками суду, з проблеми профілактики злочинності, наркоманії, алкоголізму серед дітей та підлітків, з питань запобігання транспортного травматизму серед дітей та протипожежної безпеки. |
2013-2016 рр.
|
Адміністрація, психологічна служба, класні керівники |
|
Розробити інформаційні буклети, плакати, пам’ятки профілактичного змісту з проблем наркоманії, алкоголізму, СНІДу, протиправних та аморальних вчинків для учнів, батьків, вчителів. |
2013-2016 рр.
|
Творча група: педагоги та члени учнівського самоврядування |
|
Проводити зустрічі з підлітками з метою профілактики правопорушень та навчання їх правильної поведінки в кризових ситуаціях. |
2013-2016 рр.
|
Психологічна служба, рада профілактики правопорушень |
|
Проводити моніторинги щодо факторів проявів насилля над дітьми, бездоглядності, правопорушень серед неповнолітніх та рівня обізнаності дітей та учнівської молоді з питань негативного впливу на життя та здоров’я алкоголю, тютюну, наркотиків. |
2015-2016 рр.
|
Психологічна служба |
|
Дотримуватися «Правил внутрішнього розпорядку» з метою максимального забезпечення безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу. |
2013-2016 рр. |
Адміністрація класні керівники |
|
Активізувати діяльність педагогів школи щодо формування в дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантності, уміння жити в громадянському суспільстві. |
2014-2016 рр.
|
Адміністрація, класні керівники |
|
Збільшити кількість гуртків, курсів за вибором, які сприяють організованому дозвіллю школярів різних соціальних категорій. |
2014-2015 рр.
|
Адміністрація
|
|
Розробити методичні рекомендації щодо організації роботи по запобіганню злочинності та правопорушень серед дітей та підлітків, дитячої бездоглядності, бродяжництва та жебрацтва. |
2014-2016 рр.
|
Психологічна служб а |
|
Ввести у практику роботи соціального педагога «Карту спостережень» дітей які стоять на внутрішкільному обліку |
2013-2016 р |
Психологічна служба |
|
Проводити відеолекторії, дебати, корекційні заняття з елементами тренінгу для школярів з питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої анти тютюнової, алкогольної та наркотичної пропаганди. |
2014-2016 р
|
Психологічна служба, класні керівники |
|
Здійснювати внутрішкільний облік та систематично інформувати управління освіти і науки та службу у справах неповнолітніх про неблагополучні сім’ї та учнів навчальних закладів, схильних до пропусків занять без поважних причин, правопорушень, бродяжництва. |
2013-2016 рр.
|
Заступник директора з ВР, психологічна служба, класні керівники
|
|
Організувати індивідуальну та корекційно-відновлювальну роботу з учнями девіантної поведінки, що скоїли правопорушення та злочини, схильні до вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин та мають інші психо-педагогічні відхилення у поведінці, їх батьками та членами родини. |
2013-2016 рр.
|
Психологічна служба, класні керівники |
|
Організовувати зустрічі дітей та підлітків з представниками міліції, інспекторами служби у справах неповнолітніх з метою запобігання правопорушень та злочинності в учнівському середовищі. |
2013-2016 рр.
|
Заступник директора з виховної роботи, класні керівники
|
|
Активізувати діяльність педагогічного колективу з органами учнівського самоврядування та батьківською громадськістю та проводити індивідуальну профілактичну роботу з дітьми девіантної поведінки. |
2013-2016 рр.
|
Заступник директора з виховної роботи, батьківський комітет
|
|
Проводити батьківські збори, лекції для батьків з питань шкідливого впливу алкоголю та наркотичних засобів на дитячий організм. |
2013-2016 рр.
|
Адміністрація |
Додаток 2
Не пристосовувати дитину до життя,
а розвивати в ній сили добра і свободи - мета виховання В. Зеньковський
Ключові ідеї проекту «Під крилом правового захисту»
Додаток 3
Структура проекту «Під крилом правового захисту»
Модулі проекту:
Додаток 4
Картка психолого-педагогічного супроводу
дитини, яка схильна до вияву девіантної, делінквентної поведінки
Прізвище, ім᾽я по батькові учня _______________________________________________________
Клас _________________ Дата народження ___________________
Коли поставлено на облік_________________За що поставлено на облік________________________
1 |
Категорія сім᾽ї |
|
2. |
Рівень навчальних досягнень |
|
|
-чи є особисті досягнення |
|
|
-здібності учня |
|
3. |
Тип темпераменту
|
|
4. |
Тип акцентуації
|
|
5. |
Рівень самооцінки |
|
6. |
Соціометричний статус |
|
7. |
Рівень агресивності |
|
8. |
Рівень тривожності |
|
9. |
Рівень сформованості ціннісних ставлень |
|
10. |
Взаємини у сім᾽ї |
|
11. |
Поведінкові прояви (не проявл., іноді проявл., постійно проявляються) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Характер опору вихованим впливам |
|
|
|
|
|
|
|
-вимогливий до себе завжди; -вимогливий до себе в головному; -поблажливий в дрібницях; -вимогливий до себе під впливом дорослого; -не вимогливий до себе; -вимогливість до себе відсутня; -до інших –висока. |
|
|
13. |
Ставлення до своїх недоліків і негативних властивостей: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Доручення в класі |
|
15. |
Ставлення до однокласників |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Чим найбільше цікавиться |
|
17. |
Яку професію хоче вибрати |
|
18. |
Які гуртки відвідує |
|
19. |
Чим займається у вільний час |
|
20. |
Рекомендації
|
Додаток 5
Індивідуальна програма
психолого-педагогічного супроводу
учня ____класу
________________________________________,
який перебуває на профілактичному обліку
№ за/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
Примітка |
Організаційна робота |
||||
1. |
Укладання психолого-педагогічної характеристики та планування корекційної роботи |
вересень |
класний керівник психолог |
|
2. |
Заповнення індивідуальної картки психолого-педагогічного супроводу дитини, яка схильна до вияву девіантної, делінквентної поведінки |
протягом року |
класний керівник психолог |
|
3. |
Щоденний контроль відвідування навчальних занять
|
протягом року |
класний керівник |
|
Робота з учнями |
||||
І. |
Проведення діагностичних досліджень із вивчення учня
|
протягом року жовтень листопад
грудень
листопад
жовтень травень грудень
|
класний керівн. психолог школи психолог школи психолог школи
психолог школи класний керівн. психолог школи класрий керівн.
психолог школи класний керівн. |
|
ІІ. |
Корекційно-розвивальна робота |
|
|
|
1. |
Психологічні консультації за результатами діагностик
|
протягом року |
психолог школи |
|
2. |
Індивідуальні бесіди з учнем:
|
вересень жовтень листопад
грудень січень лютий березень квітень травень |
класний керівник |
|
3. |
Заохочення до участі у загальношкільних та класних справах:
|
Ір. в семестр протягом року вересень |
класний керівник |
|
4. |
Групова робота:
|
протягом року |
психолог школи класний керівник |
|
5. |
Попередження неуспішності у навчанні:
|
Ір.в сем. постійно
Ір в місяць Ір в місяць Ір в місяць |
класний керівник |
|
Робота з батьками
|
||||
1. |
Проведення діагностичних досліджень:
|
жовтень листопад |
класний керівники психолог школи |
|
2. |
Психологічні консультації за результатами діагностики.
|
протягом року |
психолог школи |
|
3. |
Індивідуальні бесіди:
|
протягом року |
класний керівник |
|
4. |
Відвідування сімей. Обговорення проблем поведінки та спілкування підлітків.
|
протягом року |
класний керівник |
|
5. |
Випуск пам᾽яток, порад для батьків з конкретних проблем |
протягом року |
класний керівник психолог школи |
|
Класний керівник
__________________
Додаток 7
Система профілактики правопорушень
Рада по профілактиці правопорушень |
Розгляд питань впливу сім’ї на виховання учнів |
Розгляд конкретних правопорушень |
Внутрішкільний облік правопорушників |
Робота з неблагополучними сім’ями |
Організація контролю за станом відвідування учнями школи |
Щоденний контроль школи за відвідуванням учнів |
Робота з класними керівниками над попередженням пропусків без поважних причин |
Робота з батьками по попередженню пропусків уроків учнями |
Тематика засідань Ради з профілактики правопорушень
№ п/п |
Тематика засідань |
Дата
|
Хто виконує |
І засідання |
|||
1. |
Аналіз роботи Ради з профілактики правопорушень серед підлітків за минулий навчальний рік
|
18.09.2013 |
Голова ради ЗДВР
Практичний психолог
Директор ЗОШ |
2. |
Затвердження плану роботи на поточний навчальний рік
|
||
3. |
Психологічні аспекти в роботі з „важкими” підлітками.
|
||
4. |
Постановка учнів, схильних до правопорушень, на облік і закріплення громадських вихователів |
||
5. |
Аналіз працевлаштування „важких” підлітків. |
||
6. |
Про проведення тижня правових знань. |
||
ІІ засідання |
|
||
1. |
Виконання програми національного виховання учнівської молоді Володимиреччини на 2008-2020 роки |
20.11.2014 |
Голова ради ЗДВР Класні керівники Громад. вихователі Практичний психолог |
2. |
Аналіз зайнятості учнів, схильних до правопорушень, у позаурочний час. |
||
3. |
Заслухати підлітків, які порушують Статут школи, Правила внутрішнього розпорядку. |
||
4. |
Рекомендації шкільного психолога щодо роботи з „важкими” підлітками. |
||
ІІІ засідання |
|
||
1. |
Аналіз роботи з профілактики правопорушень та злочинності за І семестр. |
19.02.2014 |
Голова ради ЗДВР
Класні керівники Громад. вихователі
Члени |
2. |
Проведення рейду в мікрорайоні школи „Увага – підліток!” |
||
3. |
Звіт про роботу з учнями, які перебувають на внутрішкільному обліку та на обліку КМСН. |
||
4. |
Звіт про роботу з сім’ями соціального ризику та учнями, схильними до правопорушень |
||
5. |
Заслухати учнів та батьків, які порушують ст. 35, ст. 54 Закону України „По освіту”. |
||
6. |
Результати операцій „Урок”, „Дзвінок”. |
||
|
|
учнівського самоврядування |
|
ІV засідання |
|
||
1. |
Аналіз роботи по профілактиці правопорушень за навчальний рік. |
21.05.2014
|
Голова ради ЗДВР Класні керівники Громад. вихователі Члени учнівського самоврядування Юрист (за згодою) |
2. |
Інформація про організацію літнього відпочинку учнів, схильних до правопорушень та залучення учнів до громадських робіт під час літніх канікул. |
||
3. |
Про підсумки рейду „Увага – підліток!» |
||
4. |
Про сучасні тенденції соціально-правової освіти молоді.
|
Додаток 9
Заходи по профілактиці правопорушень
та боротьбі зі злочинністю неповнолітніх на 2013-2014 н.р.
№ з/п |
Назва заходу |
Термін виконання |
Відповідальний |
Примітка |
1 |
Забезпечити проведення виховних годин з правової тематики (Обласна програма національного виховання учнівської молоді на 200802020 роки, метод.вісник, вип..І) |
Вересень |
ЗДВР Класні керівники |
|
2 |
Забезпечити вивчення учнями правил дорожнього руху |
Протягом року |
Класні керівники, педагог-організатор |
|
3 |
Продовжити роботу ради профілактики правопорушень серед школярів |
Протягом року |
Голова ради |
|
4 |
Формувати банк даних учнів, які схильні до правопорушень |
Щоквартально |
Заступник директора з виховної роботи |
|
5 |
Взяти на облік неблагополучні сім’ї, вивчати умови проживання в них дітей |
Вересень Протягом року |
Заступник директора з виховної роботи, класні керівники |
|
6 |
Забезпечити вивчення та вимагати виконання школярами Правил для учнів та Правил внутрішнього розпорядку |
Протягом року |
Класні керівники |
|
7 |
Провести тиждень правових знань (згідно з планом роботи школи) |
Жовтень |
ЗДВР вчителі суп.предм. та правознавства |
|
8 |
Проводити обговорення телепередач, статей на правову тематику |
Протягом року |
Класні керівники |
|
9 |
Організовувати виставки літератури з питань виховання в учнів поваги до законів нашої держави |
Грудень
|
Бібліотекар |
|
10 |
Провести тиждень дорожнього руху «Мова вулиці» (згідно з планом роботи) |
Вересень |
ЗДВР |
|
11 |
Залучити всіх учнів, схильних до правопорушень, у гуртки, спортивні секції |
Вересень |
Класні керівники |
|
12 |
Глибоко аналізувати кожен випадок грубого порушення дисципліни, правопорушення і проводити відповідну індивідуальну або чергову виховну роботу |
Постійно |
Рада профілактики Класні керівники |
|
13 |
Вести психолого-педагогічні характеристики особистості важковиховуваних підлітків |
Протягом року |
Класні керівники, психолог |
|
14 |
Провести практичний семінар «Психолого-педагогічні основи спілкування з учнями». |
Березень
|
Практичний психолог |
|
15 |
Провести конкурс малюнків «Права дитини» |
Квітень |
Педагог-організатор |
|
16 |
До Дня прав дитини провести бесіду «Твої права і обов’язки, Юний громадянине». |
Грудень
|
Класні керівники |
|
20 |
Бесіди про шкідливість куріння та алкоголю |
Протягом року |
Практичний психолог |
|
21 |
Провести конкурс творчих робіт «Мої права». |
Лютий |
Вчитель правознавства |
|
22 |
Проводити тренінги, анкетування, тестування на правову тематику |
Протягом року |
Практичний психолог Класні керівники |
|
Додаток 10
План роботи правового всеобучу батьків
Заняття № 1 |
|
Тема: Превентивне виховання в сім”ї і в навчальному закладі |
|
1. |
Поняття превентивного виховання. Його принципи. Теоретична основа превентивного виховання. |
2. |
Вимоги до превентивного виховання дітей та підлітків у сім”ї та школі. |
3. |
Правові знання – основні категорії оцінки превентивного виховання. |
Заняття № 2 |
|
Тема: Права і обов”язки батьків по вихованню дітей |
|
1. |
Права і обов”язки батьків по вихованню і навчанню дітей у відповідності із Законом України „Про освіту”. |
2. |
Обов”язки дітей по відношенню до батьків. |
3. |
Адміністративна відповідальність батьків і осіб, що їх замінюють, за неналежне виконання своїх обов”язків по вихованню і навчанню дітей. |
Заняття № 3 |
|
Тема: Законність, правопорядок і юридична відповідальність неповнолітніх |
|
1. |
Зміст поняття законності і правопорядку. |
2. |
Цілі види та підстави юридичної відповідальності. |
3. |
Особливості кримінальної, адміністративної і цивільної відповідальності неповнолітніх і їх батьків. |
Заняття № 4 |
|
Тема: Причини і види правопорушень та їх профілактика серед неповнолітніх |
|
1. |
Поняття причини та види правопорушень. |
2. |
Пияцтво і наркоманія – небезпечні правопорушення і джерело злочинів. |
3. |
Батькам про правову відповідальність неповнолітніх. |