Проект Під крилом правового захисту

Про матеріал
Розробка проекту «Під крилом правового захисту» сприяє розширенню правових знань учнів, формуванню та вмінню застосовувати правові знання в повсякденному житті, допомоги молодим громадянам різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

        ВСТУП…………………………………………………………………………3

ДОДАТКИ……………………………………………………………………...7

Моніторинг учнів, які стоять на внутрішкільному обліку………………..…8

Цільовий проект правової освіти і виховання школярів "Під крилом правового захисту"…………………………………………………………….9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Усі міркування щодо того, що діти бувають різні, не мають сенсу. Дитина має потребу у вашій допомозі – вважайте це надзавданням.              Чим “важча” дитина, тим більше любові в неї потрібно вкласти...”

 

       Ель Тат

     Сучасна загальноосвітня школа має безліч проблем, і найболючіша серед них- зростаючі труднощі у вихованні дітей та підлітків. Педагоги зіткнулися з проблемами, яких не знали раніше: почастішали прояви  грубості у ставленні до вчителів, батьків, ровесників; зростання захворюваності на соціально небезпечні хвороби і хвороби, що передаються статевим шляхом; поширення тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв тощо. Великою проблемою залишається питання правопорушень підлітків. Типова сучасна картина – підліток один на один з вулицею. А вулиця штовхає підлітка до наркоманії, алкоголю та розпусти. За статистикою, до 15% учнів шкіл втягують дорослі або однолітки у протиправні дії, насамперед цьому піддаються важковиховувані.  Тому ця категорія дітей потребує особливої уваги.

    На внутрішкільному обліку в Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст. у 2013-2014 н.р. перебуває   4  важковиховуваних підлітки (додатки 1, 2).  І це  тривожно, бо соціальна дійсність свідчить, що на тлі педагогічної пасивності  великої кількості сімей, їхнього морального і матеріального зубожіння швидкими темпами зростає  криміналізація неповнолітніх.

   Виходячи з вимог правової освіти та виховання, які спрямовані на те, щоб підвищити виховну профілактичну роль у попередженні аморальних антисуспільних проявів учнів у шкільному учнівському колективі, у Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст.  склалася певна система, яка передбачає  цілеспрямовану, планову, взаємопов’язану, керовану діяльність її частин – від директора до бібліотекаря.

   Головними пріоритетними тенденціями роботи закладу  з питання правового виховання і навчання на сучасному етапі є:

  •               вдосконалення системи правоосвітньої роботи школи;
  •               єдність національного і загальнолюдського; формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу;
  •               доступність для кожного учня всіх форм і типів освітніх послуг; рівність умов для повної реалізації здібностей, таланту учня;
  •               організація правоосвітньої роботи з батьками та учнями;
  •               підпорядкування змісту навчання й виховання всебічному розвитку особистості школяра.

      Школа бачить своєю головною метою забезпечення умов для навчання і виховання патріота України, громадянина правової демократичної держави, який поважає її закони; формування навичок самоосвіти й самореалізації; розвиток сучасного і цілісного наукового світогляду.

         Реалізуючи зміст правової освіти і виховання, педагогічний колектив школи дотримується особистісно зорієнтованого підходу, за якого в центр навчально-виховного процесу ставляться інтереси особи учня. Центральною ідеєю правової освіти  та виховання при цьому є виконання "Декларації прав людини”, а зміст її спрямовується на виховання  громадянина демократичного суспільства, патріота України, який будує свою діяльність на основі визнання абсолютної цінності прав людини.

       Правове виховання педагогічний колектив школи реалізує, виходячи  з таких основних критеріїв:

  1. Правова освіта повинна охоплювати широкі верстви населення – учнів, батьків, учителів.

            2.    Правова освіта повинна забезпечувати зростання самосвідомості учнів, розуміння ними суворого дотримання положень Конституції і законів України.

           3.    Розуміння учнями єдності прав і обов’язків і їх виконання в реальному житті.

            4.   Школа виконує важливе соціальне замовлення держави: формує правовий інтелектуальний потенціал України, забезпечує висококваліфікованими фахівцями галузі народного господарства, науки і культури.

           5.    Школа прагне підготувати учня до реального життя, вміння користуватися правовими знаннями, набутими в школі.

          6.    Пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини, Декларації і Конвенції прав дитини.

            7.    Прагнення домогтися формування громадянської позиції кожного учня на основі загальнолюдських цінностей: свободи переконань, думок, володіння та користування власністю.

          8.    Вміння учнів протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві.

Правове виховання в школі здійснюється засобом цілеспрямованого впливу на організацію навчально-виховного процесу за такими напрямами:

    Ознайомлення школярів з елементами правової освіти починається вже в початковій школі на годинах спілкування.

У середніх і старших класах на таких бесідах учні отримують певні знання щодо теоретичних засад демократії, історичного досвіду і життя сучасних демократичних суспільств, взаємозв’язку політичної та економічної системи, прав людини і механізмів їх захисту.

    Введення змісту правового виховання до вже існуючих шкільних заходів.

Розробка і впровадження тематичних блоків у процесі виховної роботи, можливе введення окремих елементів змісту правового виховання при організації  дозвілля і відпочинку школярів

    Організація правового виховання під час позакласної та позашкільної діяльності.

Для цього застосовуються найрізноманітніші форми та методи роботи: традиційні зустрічі з працівниками правоохоронних органів, з учителями правових дисциплін, екскурсії, які мають право виховання спрямування, диспути, дебати, заходи змагального характеру.

Це дає  можливість учням набути безпосереднього досвіду в реалізації прав і свобод людини, сформувати організаційні та комунікативні вміння.

    Організація демократичного шкільного життя.

  • Розробка проекту роботи школи з правоосвітньої та правовиховної діяльності.

   Для реалізації поставлених завдань у Любахівській ЗОШ І-ІІІ ст.. створено цільовий проект «Під крилом правового захисту» (додаток  3).

    Сучасний стан розвитку суспільства, складний характер політичної та соціально-економічної ситуації в державі вимагають визначити правову підготовку та правове виховання як пріоритетні напрями в освіті.

Педагогічний колектив Любахівської ЗОШ І-ІІІ ст. вважає, що розвиток правової компетентності учнів повинен складати основу життєтворчості громадянина — патріота України. Подолати всеосяжний правовий нігілізм, розвинути високу правову культуру в суспільстві неможливо без зусиль сучасної школи, системи освіти в цілому, демократизації засад, що базуються на загальнолюдських правових цінностях: виховання поваги до прав людини й основних свобод, піднесення культури прав людини, утвердження людської гідності та вартісності особистості.

Система робота школи з правової освіти та виховання і розробка проекту «Під крилом правового захисту» сприяє розширенню правових знань учнів, формуванню та вмінню застосовувати правові знання в повсякденному житті, допомоги молодим громадянам різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

2007-2008

2008 - 2009

2009-2010

2010- 2011

2011-

2012

2012- 2013

2013-2014

1

Учні, які стоять на внутрішкільному обліку

 

 

 

 

4

3

4

2

Учні, які стоять на обліку в ОКМДД

-

-

-

-

-

-

-

3

Учні з неблагополучних сімей

-

-

 

 

1

1

1

4

Учні, які схильні до протиправних дій

-

-

-

-

-

-

-

5

Учні, які не приступили до навчання без поважних причин

-

-

-

-

-

-

-

6

Учні, схильні до тютюнокуріння

2

2

1

3

3

2

3

7

Учні, схильні до вживання спиртних напоїв

-

2

3

-

-

-

-

8

Сім`ї, в яких батьки зловживають спиртними напоями

-

-

-

1

1

1

1

9

Учні, схильні до бродяжництва

-

-

-

-

-

-

-

10

Учні, схильні до вживання наркотичних речовин

-

-

-

-

-

-

-

11

Учні, що скоїли злочини

-

-

-

-

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

2. Цільовий проект правової освіти і виховання школярів

"Під крилом правового захисту"

 

Термін дії проекту :  2013 - 2016 роки.

Актуальність проекту. Проблема правового правового виховання та освіти  завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціальних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема є особливо гострою, оскільки молодь формується в складних соціально-культурних умовах екологічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, кримінальності суспільства. 
Спостерігається тенденція до загострення соціально-екологічних, психологічних та медико біологічних факторів, які детермінують деструктивну поведінку неповнолітніх. Зростає чисельність дітей з порушенням норм поведінки та тих, які відносяться до групи ризику і долучаються до раннього алкоголізму, наркоманії, проституції, Віл-інфікованості  Збільшується питома воля протиправної агресивної поведінки підлітків під впливом алкогольного та наркоманійного сп'яніння. 

Тому виникла потреба реалізувати проект "Під крилом правового захисту" з метою допомоги молодим громадянам різносторонньо розвиватись, самовдосконалюватись; об'єднати активну, дієву учнівську молодь, яка має достатній потенціал для проведення серед однолітків соціальної роботи за принципом "рівний-рівному", і яка б стала "мозковим штурмом" у плануванні, здійсненні інформаційно-просвітницьких заходів.

 

 

 

Мета проекту:

  • скоординувати зусилля педагогів, батьків, служби у справах сім'ї та молоді та інших громадських організацій для попередження протиправних дій та вчинків серед учнівської молоді;
  • розробити і запровадити систему правової освіти учнів, їх батьків і педагогів;
  • проводити анкетування для вивчення причин і умов, що сприяють скоєнню учнями правопорушень;
  • інформувати учнів про мережу позашкільних закладів району з метою забезпечення змістовного дозвілля та відпочинку школярів;
  • приділити увагу соціально-психолого педагогічній допомозі учням та їх батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;
  • підвищити правову культуру та знання неповнолітніх;
  • створити систему попередження правопорушень і злочинності серед неповнолітніх, запобігати дитячій бездоглядності та безпритульності.

Завдання проекту:

  • створення умов для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;
  • надання основних правових знань, формування мотивації та вміння, необхідні для відповідальної участі молоді в громадському житті;
  • забезпечення соціально-психологічної діяльності, педагогічно зорієнтованої на протидію втягування дітей і молоді в негативні ситуації.
  • участь і проведення масових заходів з правового  та превентивного виховання;
  • створення куточка правової освіти;
  • проведення відеолекторіїв "Не заганяй себе до пастки";
  • виготовлення роздаткового матеріалу з даної тематики, розповсюдження його серед школярів;
  • організація роботи волонтерів;
  • проведення конкурсів плакатів, малюнків;
  • активізація роботи правового всеобучу;
  • надання комплексної психолого-педагогічної та медико-соціальної допомоги тим неповнолітнім, які її потребують;
  • забезпечення адекватної соціальної реабілітації неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;
  • стимулювання неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної орієнтації, сприяння валеологізації навчально-виховного процесу, навчання з раннього віку навичкам охорони власного життя і здоров'я;
  • сприяння виробленню інтегрованих міждисциплінарних підходів при підготовці спеціалістів, батьків, об'єднанню зусиль різних суб'єктів превентивної роботи. 

 

Цільова група: 

Цільовою групою в ході реалізації проекту стануть учні віком від 6 до 17 років, які в результаті проводитимуть роз'яснювальну роботу серед однолітків. 

З цією метою передбачається:

  • реалізувати протягом 2013-2016 років роботу, заплановану в проекті. Ідеї проекту реалізовувати і протягом наступних років;
  • використовувати інтерактивні форм і методи роботи при реалізації проекту. 

 

 

Принципи реалізації проекту:

  • диференціація;
  • співробітництво та педагогічна корекція;
  • гуманізація навчання;
  • єдність родини і школи.

Методи реалізації проекту:

  • пошукова робота;
  • групова співпраця;
  • спостереження;
  • практична робота; 
  • соціологічні   дослідження.

Система реалізації  проекту з правової освіти

 

 

Правоосвітня робота з учнями

 

Профілактика шкідливих звичок

 

Правоосвітня робота з батьками

 

 

 

Співпраця з правоохоронними органами, соціальними службами

 

 

ПРАВОВА ОСВІТА І ВИХОВАННЯ

 

 

 

Попередження негативних проявів поведінки

 

 

Превентивне виховання

 

Вивчення Конституції України

 

Робота шкільного органу самоврядування

 

 

 

 

 

Очікувані результати:

 

  • удосконалення системи профілактичної роботи в школі;
  • усвідомлення дітьми негативного впливу на організм  шкідливих речовин;
  • допомога учням та їх батькам в захисті прав та інтересів;
  • навчання дітей знаходити вихід з кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства;
  • залучення до цієї роботи більшої кількості молодих людей;
  • зниження рівня правопорушень серед учнів школи.

 

Етапи реалізації проекту

 

І. Організаційно-підготовчий етап

(2013 – 2014 рр.)

  •             На першому етапі створюється науково-методична рада керівництва процесом реалізації проекту, творча група вчителів, яка буде залучена до дослідної роботи.

              Аналізується теоретична база з проблеми, відбираються для психологів, учителів методичні рекомендації, які будуть покладені в основу реалізації з метою перевірки їх ефективності. Збирається та систематизується практичний вітчизняний та зарубіжний досвід з проблеми.

  •             Розробляються організаційна модель роботи  з дітьми в урочний та позаурочний час, схеми, таблиці моніторингового супроводу, процесу дослідження педагогічного та психологічного середовища.
  •             Визначаються контрольні та експериментальні класи і проводяться констатуючі заміри за критеріями, за допомогою яких оцінюється реальний стан педагогічного та психологічного супроводу.
  •             Проводяться семінари з членами педагогічного колективу.

 

 

   ІІ. Практико-дослідницький  етап

(2014 – 2015 рр.)

  •             Процес втілення в практику роботи інновацій.
  •             Проведення педагогічних спостережень, їх фіксація .
  •             Складання схем для проведення аналітичних методів дослідження та встановлення математичної статистики.
  •             Здійснення психологічного супроводу та корекції педагогічної і учнівської діяльності.
  •             Проведення моніторингових досліджень, їх узагальнення, співставлення з  результатами попередніх років та розгляд на педагогічній раді школи.

ІІІ. Узагальнюючий етап  (2015 – 2016 рр.)

  •             Проведення моніторингових досліджень, їх співставлення з моніторинговими дослідженнями попередніх  років.
  •             Систематизація накопиченого матеріалу за наслідками проведеного дослідження.
  •             Узагальнення отриманих даних, розробка методичних рекомендацій та підготовка навчально-методичних, дидактичних матеріалів для педагогів.
  •             Видання методичних матеріалів за результатами проведеного дослідження.

Для упорядкування, визначення термінів та форм представлення напрацьованих матеріалів було розроблено план реалізації проекту                  (додаток 1), його ключові ідеї  (додаток 2), структуру та визначено модулі (додаток 3).

   У ході реалізації проекту проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопо­рушень та виконання закону України «Про за­гальну середню освіту».  Ефективне вирішення цієї проблеми ґрунтується на розкритті причин  виникнення відхилень у поведінці дитини, психологічних механізмів формування асоціальної поведінки та  виборі ефективних методів дослідження важковиховуваного  учня. З цією метою на кожного неповнолітнього, який перебуває на обліку, заведена картка психолого-педагогічного супроводу дитини, яка схильна до вияву девіантної, деліквентної поведінки, у якій фіксуються зміни в характері і поведінці дітей, висвітлюється динаміка розвитку особистості протягом декількох років ( додаток 4). На основі цього складається індивідуальна програма психолого-педагогічного супроводу, застосовуються ті чи інші виховні методи ( додаток 5). Результати такої всебічної діагностики допомагають знайти шляхи корекційної і розвиваючої роботи з “важким” учнем. Випадки неадекватної поведінки, які трапляються в учнівському колективі, обговорюють на класних зборах, на засіданнях ради профілактики правопорушень .

  Головною ланкою, яка забезпечує  теоретичне та методичне керівництво роботою класних керівників,  учителів-предметників, учнівського самоврядування  є адміністрація школи (додаток 6).  Система профілактичної роботи включає такі основні складові:

  • робота ради профілактики;
  • організація контролю за станом відвідування учнями школи (додаток 7).

  Наказом по школі створено Раду профілактики правопорушень (додаток 8).

  З метою забезпечення координації та взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу щодо реалізації проекту «Під крилом правового захисту» щорічно складаються заходи по профілактиці правопорушень та боротьбі зі злочинністю неповнолітніх (додаток 9).

Сім’я завжди була й залишається одним із головних чинників у становленні особистості. Отже, неможливість для дитини засвоєння адекватної соціальної ролі та стилю поведінки, яке йде з сім’ї, може стати причиною появи комплексів, що впливають на психічний розвиток особистості,  а згодом – стають причиною її асоціальної чи антисоціальної поведінки. 

На обліку в школі 1 неблагополучна сім’я. Це сім’я, де батьки практично не займаються вихованням дітей, вживають алкоголь, невірно реагують на рекомендації учителів. У таких сім’ях, як правило, відсутній батьківський авторитет. Тому так важливо надавати батькам психолого-педагогічну допомогу щодо виховання дітей у сім’ї ( додаток 10).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

План реалізації проекту «Під крилом правового захисту»

 

№ п/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавець

  1.  

На педагогічних радах, нарадах при директору, засіданнях шкільних методичних об′єднань класних керівників  розглядати стан роботи щодо профілактики правопорушень в учнівському середовищі.

2013-2016 роки

щоквартально

Адміністрація, психологічна служба, класні керівники

  1.  

Вивчити стан та поширення дитячої бездоглядності та безпритульності, криміногенний вплив злочинних елементів на підлітків, способи втягнення неповнолітніх у злочинні групи. Опрацювати систему відповідних профілактичних заходів та розробити рекомендації для педагогічних працівників закладу.

2013-2016 рр.

 ЗДВР

психологічна служба

  1.  

Активізувати роботу  шкільної  ради по профілактиці правопорушень.

2013-2016 рр.

 

Адміністрація

  1.  

Вивчати становище неповнолітніх, які проживають у неблагополучних  сім’ях, розробити конкретні рекомендації щодо роботи з ними.

2013-2016 рр.

 

Психологічна служба, класні керівники

  1.  

Приймати участь у щорічних конкурсах юних інспекторів руху школи, дружини юних пожежників

2013-2016 рр.

 

Педагог організатор , Класні керівники

  1.  

Проводити  зустрічі за «круглим столом» старшокласників з працівниками прокуратури, кримінальної міліції, лікарями, інспекторами КМСД, представниками суду, з проблеми  профілактики злочинності, наркоманії, алкоголізму серед дітей та підлітків, з питань запобігання транспортного травматизму серед дітей та протипожежної безпеки.

2013-2016 рр.

 

Адміністрація, психологічна служба, класні керівники

  1.  

Розробити інформаційні буклети, плакати, пам’ятки профілактичного змісту з проблем наркоманії, алкоголізму, СНІДу, протиправних  та аморальних вчинків для учнів, батьків, вчителів.

2013-2016 рр.

 

Творча група: педагоги та члени учнівського самоврядування

  1.  

Проводити зустрічі з підлітками з метою  профілактики  правопорушень та навчання їх правильної поведінки в кризових ситуаціях.

2013-2016 рр.

 

Психологічна служба, рада профілактики правопорушень

  1.  

Проводити моніторинги  щодо факторів проявів насилля над дітьми, бездоглядності, правопорушень серед неповнолітніх та рівня обізнаності дітей  та учнівської молоді з питань негативного впливу на життя та здоров’я алкоголю, тютюну, наркотиків.

2015-2016 рр.

 

Психологічна служба

  1.  

Дотримуватися  «Правил внутрішнього розпорядку» з метою максимального забезпечення безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

2013-2016 рр.

Адміністрація

класні керівники

  1.  

Активізувати діяльність педагогів школи щодо формування в дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантності, уміння жити в громадянському суспільстві.

2014-2016 рр.

 

Адміністрація, класні керівники

  1.  

Збільшити кількість гуртків, курсів за вибором, які сприяють організованому дозвіллю школярів різних соціальних категорій.

2014-2015 рр.

 

Адміністрація

 

  1.  

Розробити методичні рекомендації щодо організації роботи по запобіганню злочинності та правопорушень серед дітей та підлітків, дитячої бездоглядності, бродяжництва та жебрацтва.

2014-2016 рр.

 

Психологічна служб а

  1.  

Ввести у практику роботи соціального педагога «Карту спостережень» дітей які стоять на внутрішкільному обліку

2013-2016 р

Психологічна служба

  1.  

Проводити відеолекторії, дебати, корекційні заняття з елементами

 тренінгу для школярів  з питань профілактики насильства, жорстокості та впливу сучасних телекомунікаційних технологій на психіку дітей, організації дієвої анти тютюнової, алкогольної та наркотичної пропаганди.

2014-2016 р

 

Психологічна служба,

класні керівники

  1.  

Здійснювати внутрішкільний облік та систематично інформувати управління освіти і науки та   службу у справах неповнолітніх про неблагополучні сім’ї та учнів навчальних закладів, схильних до пропусків занять без поважних причин, правопорушень, бродяжництва.

2013-2016 рр.

 

 

Заступник директора з ВР,

психологічна служба,

класні керівники

 

  1.  

Організувати індивідуальну та корекційно-відновлювальну роботу з учнями девіантної поведінки, що скоїли правопорушення та злочини, схильні до вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин та мають інші психо-педагогічні відхилення у поведінці, їх батьками та членами родини.

2013-2016 рр.

 

Психологічна служба,

класні керівники

  1.  

Організовувати зустрічі дітей та підлітків з представниками міліції, інспекторами служби у справах неповнолітніх з метою запобігання правопорушень та злочинності в учнівському середовищі. 

2013-2016 рр.

 

Заступник директора з виховної роботи,

класні керівники

 

  1.  

Активізувати діяльність педагогічного колективу з органами учнівського самоврядування та батьківською громадськістю та проводити індивідуальну профілактичну роботу з дітьми девіантної поведінки.

2013-2016 рр.

 

Заступник директора з виховної роботи, батьківський комітет

 

  1.  

Проводити батьківські збори, лекції для батьків  з питань шкідливого впливу алкоголю та наркотичних засобів на дитячий організм.

2013-2016 рр.

 

Адміністрація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Не  пристосовувати   дитину  до  життя,

а  розвивати  в  ній  сили  добра  і  свободи  -  мета  виховання                           В. Зеньковський

 

Ключові ідеї проекту «Під крилом правового захисту»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

Структура проекту «Під крилом правового захисту»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Модулі проекту:

  • "Пізнай себе і допоможи   собі сам“
  • "Індивідуальний розвиток учня"
  • „Співпраця з родиною”
  • «Твори себе»

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Картка психолого-педагогічного супроводу

дитини, яка схильна до вияву девіантної, делінквентної поведінки

 

Прізвище, імя по батькові учня _______________________________________________________

Клас _________________ Дата народження ___________________

Коли поставлено на облік_________________За що поставлено на облік________________________

 

1

Категорія сімї

 

2.

Рівень навчальних досягнень

 

 

-чи є особисті досягнення

 

 

 

-здібності учня

 

 

3.

Тип темпераменту

 

 

4.

Тип акцентуації

 

 

5.

Рівень самооцінки

 

 

6.

Соціометричний статус

 

 

7.

Рівень агресивності

 

 

8.

Рівень тривожності

 

 

9.

Рівень сформованості ціннісних ставлень

 

10.

Взаємини у сімї

 

 

11.

Поведінкові прояви (не проявл., іноді проявл., постійно проявляються)

 

  •       порушення правил поведінки (зриви уроків, прогули, відмова від виконання завдань)

 

  • втечі з дому;

 

  • грубість, лихослівя;

 

  •       вживання алкоголю;

 

  •       паління;

 

  •       вживання наркотичних речовин;

 

  •       дрібні крадіжки;

 

  •       ранні статеві стосунки;

 

  •       хуліганство;

 

  •       приниження інших;

 

  •       злодійство;

 

  •       непокора, критика дорослих;

 

  •       негативне ставлення до школи;

 

  •       носіння «зухвалого» одягу, зачісок, прикрас;

 

  •       бійки, нанесення тілесних ушкоджень;

 

  •       брехливість;

 

  •       самоушкодження;

 

  •       порушення громадського порядку

 

12.

Характер опору вихованим впливам

 

  •       контактність з класним коллективом (так, ні)

 

  •       відношення до більшості педагогів (шанобливе, агресивне, байдуже, неприязне)

 

  •       реакція на педагогічні вимоги:

-вимогливий до себе завжди;

-вимогливий до себе в головному;

-поблажливий в дрібницях;

-вимогливий до себе під впливом дорослого;

-не вимогливий до себе;

-вимогливість до себе відсутня;

-до інших –висока.

 

13.

Ставлення до своїх недоліків і негативних властивостей:

 

  •       обєктивно оцінює усі свої позитивні якості і недоліки;

 

  •       обєктивно оцінює себе в головному, іноді проявляється завищена або занижена самооцінка;

 

  •       бачить переважно свої позитивні якості, недоліки визнає тільки у разі критики педагогів, батьків, однокласників;

 

  •       самокритичність поверхнева, випадкова;

 

  •       не визнає недоліків у себе, прискіпливий і нетерпимий до недоліків інших

 

14.

Доручення в класі

 

15.

Ставлення до однокласників

 

  •       як однокласники ставляться до нього

 

  •       з ким із класу дружить і на чому ґрунтується ця дружба

 

 

  •       чи має друзів

 

16.

Чим найбільше цікавиться

 

 

17.

Яку професію хоче вибрати

 

 

18.

Які гуртки відвідує

 

19.

Чим займається у вільний час

 

20.

Рекомендації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

Індивідуальна програма

психолого-педагогічного супроводу

 

учня ____класу

________________________________________,

 

який перебуває на профілактичному обліку

№ за/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

Організаційна робота

1.

Укладання психолого-педагогічної характеристики та планування корекційної роботи

вересень

класний керівник

психолог

 

2.

Заповнення індивідуальної картки психолого-педагогічного супроводу дитини, яка схильна до вияву девіантної, делінквентної поведінки

протягом року

класний керівник

психолог

 

3.

Щоденний контроль відвідування навчальних занять

 

протягом року

класний керівник

 

Робота з учнями

І.

Проведення діагностичних досліджень із вивчення учня

 

  • спостереження за картою Стотта;

 

  • тест «Акцентуації особистості»;
  • вимірювання самооцінки за дпомогою ранжування;
  • методика Д.Морено (визначення статусу в колективі);
  • методика ДВОР (визначення особистісних вад: тривожність, агресивність, імпульсивність, замкнутість, невпевненість, асоціальність);
  • визначення системи ціннісних орієнтацій і ставлень особистості;
  • анкета «Життя дитини в родині»

 

 

 

 

протягом року

жовтень

листопад

 

грудень

 

листопад

 

 

 

 

жовтень

травень

грудень

 

 

 

 

класний керівн.

психолог школи

психолог школи

психолог школи

 

психолог школи

класний керівн.

психолог школи

класрий керівн.

 

 

психолог школи

класний керівн.

 

ІІ.

Корекційно-розвивальна робота

 

 

 

1.

Психологічні консультації за результатами діагностик

 

протягом року

психолог школи

 

2.

Індивідуальні бесіди з учнем:

  • «Розкажи мені про себе»;
  • «Твої товариші.Що ти про них думаєш?»
  • «Чи задоволений ти своїм навчанням і поведінкою в класі, в школі?»;
  • «Твоє улюблене заняття»;
  • «Цінності твого життя»;
  • «Твоє ставлення до старших»;
  • «Твій режим дня»;
  • «Обов´язки і права»;
  • «Чи потрібно бути добрим?».

 

 

вересень

жовтень

листопад

 

грудень

січень

лютий

березень

квітень

травень

класний керівник

 

3.

Заохочення до участі у загальношкільних та класних справах:

  • підбір доручення у класі з урахуванням нахилів та інтересів;
  • залучення до проведення виховних годин, загальношкільних заходів;
  • залучення до спортивних секцій, гуртків.

 

 

 

Ір. в семестр

протягом року

вересень

класний керівник

 

4.

Групова робота:

  • тренінг «Я-спокійна, врівноважена, впевнена дитина»;
  • практичне заняття «Відповідальність за свої вчинки»;
  • практичне заняття «Емоції в малюнках»;
  • заняття з елементами тренінгу «Мій емоційний стан».
  • заняття для профілактики асоціальної поведінки та формування цільної особистості

протягом року

психолог школи

класний керівник

 

5.

Попередження неуспішності у навчанні:

  • контроль диференційованого та індивідуального підходів у навчанні
    • відвідування уроків;
    • бесіди з вчителями-предметниками;
  • контроль навчальних досягнень та доведення інформації до батьків:
    • перевірка щоденників;
    • перевірка зошитів;
    • зустріч з батьками;

 

 

 

Ір.в сем.

постійно

 

 

 

Ір в місяць

Ір в місяць

Ір в місяць

класний керівник

 

 

Робота з батьками

 

1.

Проведення діагностичних досліджень:

  • анкета «Взаємини батьків і дітей»;
  • анкета «Чи знаєте Ви свою дитину?»

 

жовтень

листопад

класний керівники

психолог школи

 

2.

Психологічні консультації за результатами діагностики.

 

протягом року

психолог школи

 

3.

Індивідуальні бесіди:

  • «Коло друзів вашої дитини»;
  • «Виховання свідомої дисципліни і відповідальності у дитини»;
  • «Захоплення вашої дитини».

протягом року

класний керівник

 

4.

Відвідування сімей. Обговорення проблем поведінки та спілкування підлітків.

 

протягом року

класний керівник

 

5.

Випуск памяток, порад для батьків з конкретних проблем

протягом року

класний керівник

психолог школи

 

 

Класний керівник

 

__________________

http://kaminternat.ucoz.ru/_si/0/s76210218.jpgДодаток 6

 

 

 

Додаток 7

 

 

 

Система  профілактики  правопорушень 

 

Рада  по  профілактиці  правопорушень

 

 

 

Розгляд  питань  впливу  сім’ї  на  виховання  учнів

Розгляд  конкретних  правопорушень

Внутрішкільний  облік  правопорушників

Робота  з  неблагополучними    сім’ями

 

 

Організація  контролю за станом  відвідування  учнями  школи

 

 

 

Щоденний  контроль  школи  за  відвідуванням  учнів

Робота  з  класними  керівниками  над  попередженням  пропусків  без  поважних  причин

Робота  з  батьками  по  попередженню  пропусків  уроків  учнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Додаток 8

Тематика засідань Ради з профілактики правопорушень

 

п/п

Тематика засідань

Дата

 

Хто виконує

                                                              І засідання

1.

Аналіз роботи Ради з профілактики правопорушень серед підлітків за минулий навчальний рік

 

 

 

 

 18.09.2013

Голова ради

ЗДВР                                                                          

 

 

 

Практичний психолог

 

 

Директор ЗОШ

2.

Затвердження плану роботи на поточний навчальний рік

 

3.

Психологічні аспекти в роботі з „важкими” підлітками.

 

4.

Постановка учнів, схильних до правопорушень, на облік  і закріплення громадських вихователів

5.

Аналіз працевлаштування „важких” підлітків.

6.

Про проведення тижня правових знань.

ІІ засідання

 

1.

Виконання програми національного виховання учнівської молоді Володимиреччини на 2008-2020 роки

 

 

 

20.11.2014

Голова ради

ЗДВР

Класні керівники Громад. вихователі Практичний психолог

2.

Аналіз зайнятості учнів, схильних до правопорушень, у позаурочний час.

3.

Заслухати підлітків, які порушують Статут школи, Правила  внутрішнього розпорядку.

4.

Рекомендації шкільного психолога щодо роботи з „важкими” підлітками.                                                                          

ІІІ  засідання

 

1.

Аналіз роботи з профілактики правопорушень та злочинності за І семестр.

 

 

 

 

19.02.2014

Голова ради

ЗДВР

 

Класні керівники

Громад. вихователі

 

 

 

Члени

2.

Проведення рейду в мікрорайоні школи „Увага – підліток!”

3.

Звіт  про роботу з учнями, які перебувають на внутрішкільному обліку та на обліку КМСН.

4.

Звіт про роботу з сім’ями соціального ризику та учнями, схильними до правопорушень

5.

Заслухати учнів та батьків, які порушують ст. 35, ст. 54 Закону України „По освіту”.

6.

Результати операцій „Урок”, „Дзвінок”.

 

 

учнівського самоврядування

ІV  засідання

 

1.

Аналіз роботи по профілактиці правопорушень за навчальний рік.

 

 

 

21.05.2014

 

Голова ради

ЗДВР

Класні керівники

Громад. вихователі

Члени учнівського самоврядування

Юрист (за згодою)

2.

Інформація про організацію літнього відпочинку учнів, схильних до правопорушень та залучення учнів до громадських робіт під час літніх канікул.

3.

Про підсумки рейду „Увага – підліток!»

4.

Про сучасні тенденції соціально-правової освіти молоді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

Заходи  по  профілактиці  правопорушень 

та  боротьбі  зі  злочинністю  неповнолітніх  на  2013-2014  н.р.

 

з/п

Назва  заходу

Термін  виконання

Відповідальний

Примітка

1

Забезпечити проведення виховних годин з правової тематики (Обласна програма національного виховання учнівської молоді на 200802020 роки, метод.вісник, вип..І)

Вересень

ЗДВР

Класні керівники

 

2

Забезпечити  вивчення  учнями  правил  дорожнього  руху

Протягом  року

Класні  керівники, педагог-організатор 

 

3

Продовжити  роботу  ради  профілактики  правопорушень  серед  школярів

Протягом  року

Голова  ради

 

4

Формувати  банк  даних  учнів,  які  схильні  до  правопорушень

Щоквартально

Заступник  директора  з  виховної  роботи

 

5

Взяти  на  облік  неблагополучні  сім’ї,  вивчати  умови  проживання  в  них  дітей

Вересень

Протягом року

Заступник  директора  з  виховної  роботи,  класні  керівники

 

6

Забезпечити вивчення та вимагати  виконання  школярами  Правил  для  учнів  та  Правил  внутрішнього  розпорядку

Протягом  року

Класні  керівники

 

7

Провести  тиждень  правових  знань

(згідно з планом роботи школи)

Жовтень

ЗДВР

вчителі  суп.предм. та правознавства

 

8

Проводити  обговорення  телепередач,  статей  на  правову  тематику

Протягом  року

Класні керівники

 

9

Організовувати  виставки  літератури  з  питань  виховання  в  учнів  поваги  до  законів  нашої  держави

Грудень

 

Бібліотекар

 

10

Провести  тиждень  дорожнього  руху  «Мова  вулиці» (згідно з планом роботи)

Вересень

ЗДВР

 

11

Залучити  всіх  учнів,  схильних  до  правопорушень,  у  гуртки,  спортивні  секції

Вересень

Класні  керівники

 

12

Глибоко  аналізувати  кожен  випадок  грубого  порушення  дисципліни,  правопорушення  і  проводити

відповідну  індивідуальну  або  чергову  виховну  роботу

Постійно

Рада  профілактики

Класні керівники

 

13

Вести   психолого-педагогічні  характеристики  особистості  важковиховуваних  підлітків

Протягом року

Класні  керівники,  психолог

 

14

Провести  практичний  семінар  «Психолого-педагогічні  основи  спілкування  з  учнями».

Березень

 

Практичний  психолог

 

15

Провести  конкурс  малюнків  «Права  дитини»

Квітень

Педагог-організатор

 

16

До  Дня  прав  дитини  провести  бесіду  «Твої  права  і  обов’язки,  Юний  громадянине».

Грудень

 

Класні  керівники

 

20

Бесіди  про  шкідливість  куріння  та  алкоголю

Протягом  року

Практичний  психолог

 

21

Провести  конкурс  творчих  робіт  «Мої  права».

Лютий

Вчитель  правознавства

 

22

Проводити  тренінги,  анкетування,  тестування на правову тематику

Протягом  року

Практичний  психолог

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10

 

План роботи правового всеобучу батьків

Заняття № 1                                               

Тема: Превентивне виховання в сім”ї і в навчальному закладі

1.

Поняття превентивного виховання. Його принципи. Теоретична основа превентивного виховання.

2.

Вимоги до превентивного виховання дітей та підлітків у сім”ї та школі.

3.

Правові знання – основні категорії оцінки превентивного виховання.

Заняття № 2                                                 

Тема: Права і обов”язки батьків по вихованню дітей

1.

Права і обов”язки батьків по вихованню і навчанню дітей у відповідності із Законом України „Про освіту”.

2.

Обов”язки дітей по відношенню до батьків.

3.

Адміністративна відповідальність батьків і осіб, що їх замінюють, за неналежне виконання своїх обов”язків по вихованню і навчанню дітей.

Заняття № 3                                                 

Тема: Законність, правопорядок і юридична відповідальність неповнолітніх

1.

Зміст поняття законності і правопорядку.

2.

Цілі види та підстави юридичної відповідальності.

3.

Особливості кримінальної, адміністративної і цивільної відповідальності неповнолітніх і їх батьків.

Заняття № 4                                                     

Тема: Причини і види правопорушень та їх профілактика серед неповнолітніх

1.

Поняття причини та види правопорушень.

2.

Пияцтво і наркоманія – небезпечні правопорушення і джерело злочинів.

3.

Батькам про правову відповідальність неповнолітніх.

 

docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку