Звіт класного керівника 2 класу з виховної роботи
за І семестр 2023 - 2024 н. р.
У 2 класі навчається 10 учнів. Більшість дітей класу здібні діти. Стосунки у колективі між хлопчиками і дівчатками дружні та доброзичливі, дієві. Діти завжди долучаються до класних справ, активно виконують доручення вчителя.
Учні класу із задоволенням беруть участь у класних, шкільних та благодійних заходах, приймають активну участь у акціях задля пришвидшення нашої перемоги.
‘ У 2023 - 2024 н.р. перед класним колективом ставилися наступні завдання :
- формувати ціннісний, дружний колектив, формувати навички ведення здорового способу життя
- працювати над розвитком моральних якостей дитини
- формувати навички самообслуговування
- розвивати художні та естетичні смаки
- формувати почуття любові до рідного краю, народу, мови
Основною метою виховної діяльності є створення в колективі оптимального позитивного мікроклімату, як на уроках так і в позаурочний час, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку кожного учня.
На протязі І семестру проводилася виховна робота, яка поєднувала такі форми роботи: бесіди, розповіді, години спілкування, виховні години, конкурси, свята, ігри, тренінги, акції.
Формування ціннісного ставлення до себе відбувалося через пропагування здорового способу життя, застосування здоров’язберігаючих технологій ( проведення динамічних пауз на уроках з використанням оздоровчих вправ, пальчикової гімнастики), через проведення бесід з техніки безпеки з метою профілактики дитячого травматизму, збереження власного життя та життя близьких в умовах воєнного стану.
Формуванню ціннісного ставлення до праці сприяли виховні години:
“ Навчання — головна праця школяра”, “ Книга - джерело знань”, “ Осінь — чарівниця”; тренінг “ Вчимося разом працювати”, “Вчуся прибирати своє місце”; бесіда “Моє доручення”, “ Дім, в якому ти навчаєшся”; ігри “ Кожній речі - своє місце”; рейд - перевірка стану підручників та ін.
З метою формування ціннісного ставлення до природи з учнями класу було проведено екскурсії в природу: “ Природа, що нас оточує”, “Осіння краса”, “ Зустрічаймо зимоньку!”, “ Як живеш, пташко, у морозні дні?” ( підгодовування птахів”; бесіди: “ Буду я природі другом”, “ Життя птахів узимку”, “ Тварини - не іграшки”; вікторина “ Перелітні та зимуючі птахи”, “ Добро і милосердя єднають серця”.
Одним з напрямків виховної роботи є превентивне виховання - робота щодо попередження правопорушень неповнолітніми. На протязі семестру було проведено бесіди: “ Злочин і покарання”, “ Чому не можна брати чужих речей?”, “ Совість і вчинки людей”, “ Мої права та обов’язки”, “Дав обіцянку - виконуй! “; постійно здійснювався контроль за відвідуванням учнями занять у школі.
З метою формування ціннісного ставлення до суспільства та держави проводилася робота з національно — патріотичного виховання, відповідно до всесвітньо - історичних дат, пам’ятних подій нашої держави, народних свят: години спілкування” Покрова Пресвятої Богородиці - покровителька українського козацтва і Збройних Сил України”, “ Батьківщина починається з сім’ї”, “ Благословенна та держава, що має відданих синів”, “ Герої поруч з нами”, урок мужності “ Вони захищають нашу Батьківщину”, бесіда до Дня української писемності, свято “ Миколай, Миколай, ти до нас завітай!”, написання листа воїнам — захисникам, виготовлення оберегів та подарунків; участь у акції “ Збираємо кришечки для дронів” та акції “ Зігріємо наших воїнів” ( збирання жестяних баночок для виготовлення окопних свічок), ранкові кола “ Державні символи України”, “ Що в мені змінилося під час війни?”
На протязі семестру здійснювалася постійна робота з батьками, а саме: батьківські збори, на яких обговорювалися нагальні питання навчання і виховання дітей, участь у класних та шкільних благодійних заходах, моделювалися певні ситуації, які могли б допомогти батькам у вирішенні тих чи інших питань, проведено індивідуальні консультації з батьками щодо виконання домашніх завдань, коригування поведінки дітей під час підготовки домашніх завдань.
Проведена робота сприяла згуртуванню учнівського та батьківського колективів, інтелектуальному, моральному, фізичному становленню особистості дитини, створенню умов для розвитку творчих здібностей, покращенню мотиваційної сфери дітей, процесу формування навичок аналізу власних дій, дій та вчинків своїх однолітків, формуванню патріотичного виховання та любові до своєї Батьківщини.