Проект "Вчимося заощаджувати" для 6 класу

Про матеріал

Вашій увазі пропоную розробка проекту "Вчимося заощаджувати" на Всеукраїнський конкурс «Енергія і середовище».

Анотація на проект: актуальність проблеми енергозбереження, недостатня обізнаність сільського населення з даної проблеми, необхідність поширення інформації між жителями села Грем'яч.

Перегляд файлу

РЕЄСТРАЦІЙНА КАРТКА учасника Всеукраїнського конкурсу «Енергія і середовище»

1. Назва конкурсної роботи/проекту: Виховна година в 6 класі «Вчимося заощаджувати».

2. Номінація: виховна година.

3. Прізвище, ім'я, вік автора (авторів), клас навчання (для учнів) 6 клас Мироненко Олена Володимирівна, вчитель хімії.

4. Повне найменування навчального закладу/місце роботи (для педагогічних працівників): Грем’яцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новгород – Сіверської районної ради Чернігівської області.

5. Контактна інформація: будинок19, село Кам’янська Слобода: Новгород – Сіверський район: Чернігівська область: мобільний телефон – 0955312591.

6. Анотація на проект: актуальність проблеми енергозбереження, недостатня обізнаність сільського населення з даної проблеми, необхідність поширення інформації між жителями села.

7. Ми погоджуємося на опублікування та використання матеріалів нашого проекту в друкованих та електронних засобах інформації.

8. Дата заповнення реєстраційної картки: 18.12.2017.

11. Прізвище, ім'я, по батькові контактної особи: Мироненко Олена Володимирівна.

 

 

 

 

Тема: ВЧИМОСЯ ЗАОЩАДЖУВАТИ,

Мета:

  • формувати в учнів уявлення про енергетичну проблему, як глобальну,
  • розкрити особливості цієї проблеми,
  • навчити знаходити можливі шляхи розв’язання проблеми,
  • розвивати в учнів бережливе ставлення до використання енергоносіїв, з метою збереження енергоресурсів,
  • прививати навички економного використання електричної, теплової енергії,
  • сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи.

Обладнання:  малюнки підготовані учнями за тематикою «Майбутнє Землі», «Вчимося заощаджувати», «Альтернативні види енергії».

Хід виховної години

1. Вступне слово вчителя.

ХХІ століття, вік  надзвичайних звершень, космічна ера, період науково-технічної революції, час комп’ютерної техніки та робототехніки і, на жаль, вік глобальних проблем. Прикро усвідомлювати, що стосунки між людиною і природою дуже загострилися. Люди не навчилися дбайливо ставитись до природних багатств, зокрема до енергоресурсів. Що ж нас чекає в майбутньому?

2. Перегляд коротенької сценки (учні в ролі вчених-інопланетян сперечаються про майбутнє Землі).

Песиміст: Що я хочу вам сказати, Земляни, проаналізувавши ваше ставлення до природних ресурсів, стає зрозумілим, що скоро ваша планета перетвориться на зруйновану вами пустку, непридатну для життя. Безлісі простори, отруєні річки, виснажені надра. Цивілізація зникне, бо вичерпаються запаси енергетичних ресурсів. Ви залишитесь без світла і тепла. Ви видобуваєте вугілля, нафту, газ,уранові руди, вирубуєте дерева дуже швидкими темпами. Якщо не почнете заощаджувати, то розвідані родовища вугілля вичерпаються приблизно через 400 років, нафти і газу – 100років. Ви знищите ліси. Пустка…неминуча пустка… Я думаю, що вам доведеться шукати притулку на інших планетах.

Оптиміст: Ні, так не буде, адже планету Земля населяють розумні істоти. Вони вже задумалися про наслідки та починають діяти в гармонії з природою. Люди вчаться заощаджувати природні ресурси. Енергію добувають з багатьох джерел. На сьогоднішній день, на жаль, її ще отримують переважно шляхом спалювання викопного палива (вугілля, природного газу та нафти), що складає 56% від загального обсягу виробництва енергії. Атомна енергетика забезпечує 35% потреб людства,  але збільшується і частка відновлюваних джерел, приблизно до 9%. Людство здійснить поступовий перехід до альтернативних джерел енергії, навчиться заощаджувати.

Вчитель: Ви прослухали розмову прибульців з інших планет, що ви можете їм відповісти? (учнів заздалегідь поділено на прихильників першої і другої версій майбутнього).

Прихильники першої версії наводять заздалегідь підготовані аргументи: (у вигляді презентації) та пояснюють вичерпність наведених ними енергоресурсів. Учні звертають увагу на те, що якщо людство не почне дбайливо ставитись до енергоресурсів, глобальної енергетичної кризи не уникнути.

Нафта

Запаси - 270-300 млрд. т. Щорічна витрата - понад 3 млрд. т. Перспективні на найближчі 30-50 років

Природний газ

Запаси - 145 трлн. м 3. Щорічна витрата - 2300 млрд. м 3. Перспективна на 30-60 років

Вугілля

Запаси - 10 трлн. т. Щорічна витрата - 5 млрд т. Перспективні на 200 і більше років

Сланці

Запаси значні. Використовуються слабо. Малоперспективні через високу трудомісткість видобутку і значних відходів

Торф

Запаси значні, малоперспективні через високу зольність торфу і комплекс екологічних порушень під час видобутку

Енергія атомного розпаду і ядерного синтезу

Запаси фізично невичерпні. Екологічно цей вид енергії вкрай небезпечний, поки не будуть знайдені способи надійної безпеки виробництва та дезактивації відходів

Гідроенергія річок

Обмежена. Активно використовується, незважаючи на екологічні проблеми. Все ще перспективна, особливо в країнах, що розвиваються

 

Прихильники другої версії наводять свої аргументи, та пояснюють, що людство повинно задля збереження планети Земля використовувати альтернативні джерела енергії, розповідають про практичну невичерпність цих джерел. Далі пояснюють, що для їх використання треба створювати новітні наукові проекти, пояснюють перспективність цієї справи.

 Геотермальна енергія 

Значна. Слабо використовується. Перспективна

Енергія морських припливів і відливів, океанічні течії

Значна. Слабо використовується. Перспективна 

 Сонячна радіація 

Практично невичерпна. Використання обмежене природним відтоком енергії з біосфери. Перспективна.

Вітрова енергія 

Використовується давно. Має місцеве значення. У такій якості перспективна.

Біопаливо 

Практично невичерпним. Слабо використовується. Перспективно

 

Вчитель:

Україна споживає чи не найбільше енергії, тим самим знищуючи запаси енергетичних ресурсів. Постійно зростає споживання електроенергії населенням, электротранспортом, комунально-побутовим сектором. До недавнього часу енергоносії в нашій країні відрізнялися дешевизною, і це призвело до того, що ми не навчилися заощаджувати, не усвідомили, що треба економити. Приблизно 1520 % використаної електроенергії витрачається в побуті через недбалість споживачів.

З  споживаної в побуті енергії 79%  йде на опалення,

15% витрачається на нагрівання води, приготування їжі,

5% споживає побутова електротехніка,

1% витрачається на освітлення, радіо, телебачення.

Давайте подумаємо, що ми з вами  можемо запропонувати задля економії електроенергії в побуті,  і які енергозберігаючі технології ми можемо використовувати (учні озвучують заздалегідь підготовані пропозиції).

Слухаємо відповіді учнів:

Учень 1. Використовувати енергозберігаючі (світлодіодні, люмінесцентні, неонові) лампи. Звичайна електрична вакуумна лампа розжарювання є масовим і дешевим продуктом. Але при її роботі більше 95% електричної енергії витрачається на виділення тепла і лише 5% – на світло. Для того, щоб 6 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 100 Вт, необхідно спалити 90 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 212,5 кг вуглекислого газу. У порівнянні з лампами розжарювання енергозберігаючі  в 8 – 10 разів економніші щодо споживання електроенергії, служать набагато довше.  Купуючи енергозберігаючу лампу, ви заощаджуєте не лише енергоресурси, а і власні кошти. Протирайте лампочки та плафони. Замислюючись над тим, як економити електрику в квартирі, мало хто згадує про необхідність протирати лампочки. Небагато хто прислухається до цієї поради, адже набагато простіше замінити потьмянілу лампу більш потужною. Варто знати, що пил може «з'їдати» до 20% світла від лампи. Крім того, не варто забувати і про плафони.

Учень 2. Знизити рівень споживання гарячої води на 5 літрів за добу, що приведе до щорічної економії 100 літрів мазуту.

Учень 3. Утеплити кімнату.  Крім усього перерахованого вище, можна зекономити енергію, вживши прості заходи з утеплення приміщення. По-перше, утеплити вікна (через вікна може втрачатися до 50% тепла), затуливши всі щілини або помінявши склопакети на більш якісні пластикові. По-друге, утеплити стіни (через холодні стіни можна втратити тепла  до 40-70 %). Зробити у будинку косметичний ремонт (світлі стіни здатні повертати до 80% променів). Чим темніші шпалери, тим меншою буде світловіддача, наприклад чорний колір віддає лише дев'ять відсотків світла. По-третє, утеплити вхідні двері та підлогу в приміщенні.

Учень 4. Йдучи з приміщення, гасити світло. Мабуть, це правило є найпростішим способом економити електроенергію. Не залишати електроприлади в режимі "очікування". Вимкнутий кнопкою прилад, продовжує споживати електрику.

Учень 5.  Купувати побутові прилади класу "А".  Сучасна енергозберігаюча побутова техніка споживає набагато менше енергії, ніж будь-яка інша. Причому різниця іноді може становити до п'ятдесяти відсотків. Крім того, існують прилади класу А + і А + +. Відповідно, їх енергозберігаючі здібності ще вище. і тому більш ефективним рішенням буде вимкнення приладу з мережі.

Учень 6. При користуванні будь-якою побутовою технікою дотримуватись інструкції до неї. Наприклад, якщо поставити холодильник поряд з плитою або опалювальною системою, витрати електроенергії зростуть у кілька разів, оскільки приладу доведеться працювати в посиленому режимі для підтримки необхідної температури. Не залишати надовго відкритими дверцята холодильника, та не  ставити в холодильник гарячу їжу. Крім того, не забувати його вчасно розморожувати, оскільки через наявність криги на стінках морозильної камери споживання електроенергії зростає на 15-20%.

Завантажувати пральну машину слід повністю. Не повністю завантажена пральна машина – це перевитрата електроенергії на 10-15%. Не правильно вибрана програма прання – це перевитрата електричної енергії до 30%.

Слід постійно чистити чайник від накипу, це допоможе заощадити електроенергії до 30%. Кип'ятити треба стільки води, скільки  необхідно, не можна зробити запаси кип’ячої води в чайнику на тривалий час, він не термос.

Якщо у вас електрична плита, використовувати для приготування їжі треба посуд, який чітко відповідає діаметру конфорок. Це зекономить 5-10% енергії. Також не треба забувати накривати посуд кришкою – так страва готуватиметься набагато швидше і енергії буде витрачено на 30% менше.

Учень 7. Не перекривати дорогу теплу. Радіаторні екрани, довгі штори, невдало розставленні меблі та речі, розташовані перед радіаторами, поглинають до 20%теплової енергії. Провітрювати приміщення слід протягом 10-15 хвилин, широко відчинивши вікна. Речі, що знаходяться в приміщенні, за цей час не встигнуть охолонути, а повітря стане свіжим.

Учень 8. А я пропоную проводити роз’яснювальну роботу серед населення, випускати такий собі інформаційний вісник, де коротко висвітлювати проблему, вказуючи можливі шляхи щодо заощадження енергії в побуті. Щоб люди читали,  можна частину матеріалу подавати в жартівливій формі.

Вчитель. Дякую за плідну співпрацю.

Населення планети постійно зростає, тому, енергозбереження стає все більш нагальною проблемою. І якщо ми з вами навчимося самі заощаджувати, та долучимо до нашої справи небайдужих, ми зможемо уникнути енергетичної кризи і залишимо майбутньому поколінню не пустку, а квітучу сонячну планету. Ваша пропозиція щодо випуску енергетичного вісника я підтримую. То ж до справи, друзі. (учні разом з вчителем створюють перший екземпляр енергетичного вісника).

 

 

docx
Додано
14 березня 2018
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку