Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної соціалізації особистості »

Про матеріал

Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної

соціалізації особистості »

Актуальність проекту

У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам. Одна з основних причин - невміння підлітків правильно визначитися у виборі професії. У їх поданні майбутня професія повинна бути високооплачувана,затребувана на ринку праці, перспективна з позиції кар'єрного росту,престижна. Такий підхід призводить до безробіття, тому що при виборі професії учнями не враховуються його індивідуальні особливості: природні можливості, нахили, здібності, тип характеру і т.д., що дозволить бути

успішним в професійній діяльності, до якої лежить душа, є інтерес.

У нових державних освітніх стандартах в структурі ключових компетентностей випускника нової школи особливе місце повинна зайняти компетентність в сфері соціально-трудової діяльності (в тому числі вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, оцінювати власні професійні можливості, орієнтуватися в нормах і етиці трудових взаємин, мати навички самоорганізації), що дозволить бути соціально успішним. Тому необхідно вдосконалювати профорієнтацію в школі,щоб учні правильно змогли вибрати напрямок допрофільної підготовки і профільного навчання, а в подальшому і професію.

ПРОБЛЕМА: відсутність ефективної організації профорієнтаційної роботи в школі .

МЕТА: організація ефективності профорієнтаційної роботи в школі, яка сприятиме успішній соціалізації особистості в дорослому житті , за допомогою створення умов в КЗО Майська СЗШ інформаційно-профорієнтаційного центру.



ЗАВДАННЯ:

1 .Ввести допрофільну підготовку учнів 8-9 класів.

2. Інтегрувати можливості додаткової освіти в освітній простір профільного навчання.

3 .Створити інформаційне бюро професій.

4 .Відпрацювати інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів.

5. Впровадити систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно-

комунікаційних технологій.

6 Використовувати нові канали інформаційної взаємодії з

батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою.

Напрямки проекту:

- підвищення соціальної відповідальності підлітків і молоді в питаннях

професійного самовизначення;

- визначення особистісного сенсу здобуття освіти;

- розробка системи, спрямованої на мобілізацію власного потенціалу для прийняття рішення про вибір стратегії побудови власного професійного майбутнього;

- розвиток професійно значущих якостей особистості.

Педагогічні ідеї проекту співвідносяться зі змістом:

1. Стратегії розвитку освіти України до 2020 р

2. Закон «Про загальну середню освіту»

3. пріоритетного національного проекту «Освіта».

4. Стратегією державної молодіжної політики в Україні .

5.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді

7.Концепціі профільного навчання на старшій ступені загальної освіти.

8. Матеріалів щодо вдосконалення системи освіти і виховання

дітей, допрофесійної підготовки підлітків і молоді.

Адресатом даного проекту стануть підлітки і молодь у віці від 14 до

17 років, включені в соціальну взаємодію.

Проект складається з окремих модулів (короткострокових цільових програм), спрямованих на розкриття індивідуального потенціалу особистості для правильного вибору майбутньої професії.

I модуль проекту - «Старт у майбутнє»

Завдання :

  1. Надати підліткам умови для набуття навичок самоорганізації і самоврядування, саморозвитку та самовиховання, самостійного прийняття рішення, умінь роботи з нормативно-правовою базою засобами створення інформаційно - профорієнтаційного центру.

Структура навчання на першому етапі включає в себе:

  • лекційні заняття,
  • практичні заняття,
  • проміжні «точки» атестації,
  • підсумкову атестацію.

Зразковими темами навчальних занять можуть стати:

  • «Діловий етикет»,
  • «Креативне мислення»,
  • «Основи інноваційного підприємництва»,
  • «Ефективна організація і планування робочого дня»,
  • «Нові методики викладання ».

Форми навчання - це інтерактивні групові заняття, лекції,

дискусії, семінари, диспути ,брифінги , майстерні, презентації, майстер-класи, зустрічі з обов'язковим залученням представників батьківської громадськості,

які мають заслуги і досягнення в сфері професійної діяльності,організація дослідницької діяльності і конкурсу соціальних проектів, самопрезентації. Підсумком модуля стануть конкурси самопрезентації та соціальні проекти.







II модуль проекту - «Майбутнє - це ми».

Завдання:

Оптимізувати інформаційний простір школи засобами шкільного телебачення і видавничого центру.

Учасники проекту отримують початкові знання в сфері інформаційної роботи, соціальних PR - технологій. Основним елементом даного модуля є організація спільних навчальних занять і ділових ігор – тренінгів, що сприяють придбанню умінь і навичок по роботі з інформацією, презентації діяльності організації на будь-якому рівні, в тому числі і за допомогою ЗМІ.

З метою розвитку особистих ініціатив підлітки готують і проводять

презентацію соціального проекту або майстер-класу для школярів 7-8 класів по

самостійно обраною темою. Таким чином, в період пробудження професійних інтересів у даної групи школярів буде закладатися фундамент усвідомленого вибору майбутньої кар'єри, який дозволить самостійно і усвідомлено визначити найбільш актуальні пріоритети.

Завершується модуль конкурсом есе «Мої особисті цінності», конкурсом на кращий майстер-клас «Добра справа по секрету», конкурсом соціальної реклами «Ми -українці »,« Наша Культура »,« Маю право ... »,« Моя сім'я - моє багатство ».

III модуль проекту - «Мій вибір»

Завдання:

Пошук і використання нових форм інформаційної взаємодії з установами вищої та середньої професійної освіти області, з промисловими підприємствами села та району, області .

Реалізація модуля знаходиться в площині проведення очних екскурсій на

підприємства села,району,області, організації зустрічей з представниками робітничих професій, оформлення в шкільних рекреаціях стендів «Майстри своєї справи», «Трудові династії », героями яких стануть батьки і близькі родичі школярів.

Завершується модуль фестивалем робітничих професій.

Учасниками фестивалю можуть стати представники професійних училищ

району та прилеглих територій. Ефективною формою проведення фестивалю

повинні стати майстер-класи випускників ВНЗ презентації робіт,

створених студентами і т.п.

1. Введена допрофільна підготовка учнів 8-9 класів.

2. Можливості додаткової освіти успішно інтегровані в освітній простір профільного навчання. Організована робота гуртка “Школа професійного самовизначення ” що діє на безкоштовній основі.

3. Створено інформаційно-профорієнтаційний центр.

Систематизована база даних , ВНЗ, потенційних роботодавців регіону.

4. Відпрацьовано інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів. сформовано банк соціально значущих програм і проектів.

5. Впроваджено систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно- комунікаційних технологій.

6. Використовуються нові канали інформаційної взаємодії з батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою. Встановлено партнерські відносини з підприємствами

області, органами влади

Ефекти проекту:

Випускники школи:

1. 80% випускників отримали професійну освіту і працевлаштовані за обраною спеціальністю.

2. Мають активну громадянську позицію. Включені в різні види суспільно значимої діяльності. Готові до засвоєння нових соціальних цінностей протягом усього життя і вдосконалення моральних якостей особистості.

3. Дають керівникам секторів інформаційно профорієнтаційного центру школи рекомендації по вдосконалення механізмів вибору професії.



Можлива структура інформаційно-профорієнтаційного центру, основним завданням якого стане надання підліткам рівних можливостей для розкриття особистісного потенціалу у виборі професії.

Перегляд файлу

Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної

соціалізації особистості »

Актуальність проекту

     У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам. Одна з основних причин - невміння підлітків правильно визначитися у виборі професії. У їх поданні майбутня професія повинна бути високооплачувана,затребувана на ринку праці, перспективна з позиції кар'єрного росту,престижна. Такий підхід призводить до безробіття, тому що при виборі професії учнями  не враховуються його індивідуальні особливості: природні можливості, нахили, здібності, тип характеру і т.д., що дозволить бути

успішним в професійній діяльності, до якої лежить душа, є інтерес.

      У нових  державних освітніх стандартах в структурі ключових компетентностей випускника нової школи особливе місце повинна зайняти компетентність в сфері соціально-трудової діяльності (в тому числі вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, оцінювати власні професійні можливості, орієнтуватися в нормах і етиці трудових взаємин, мати навички самоорганізації), що дозволить бути соціально успішним. Тому необхідно вдосконалювати профорієнтацію в школі,щоб учні правильно змогли вибрати напрямок допрофільної підготовки і профільного навчання, а в подальшому і професію.

ПРОБЛЕМА: відсутність ефективної організації   профорієнтаційної роботи в школі .

МЕТА: організація ефективності профорієнтаційної роботи в школі, яка сприятиме успішній соціалізації особистості в дорослому житті , за допомогою створення умов в КЗО Майська СЗШ  інформаційно-профорієнтаційного центру.

 

ЗАВДАННЯ:

1 .Ввести допрофільну підготовку учнів 8-9 класів.

2. Інтегрувати можливості додаткової освіти в освітній простір профільного навчання.

3 .Створити інформаційне бюро професій.

4 .Відпрацювати інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів.

5. Впровадити систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно-

комунікаційних технологій.

6 Використовувати нові канали інформаційної взаємодії з

батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою.

Напрямки проекту:

- підвищення соціальної відповідальності підлітків і молоді в питаннях

професійного самовизначення;

- визначення особистісного сенсу здобуття освіти;

- розробка системи, спрямованої на мобілізацію власного потенціалу для прийняття рішення про вибір стратегії побудови власного професійного майбутнього;

- розвиток професійно значущих якостей особистості.

Педагогічні ідеї проекту співвідносяться зі змістом:

1. Стратегії розвитку освіти України  до 2020 р

2. Закон «Про загальну середню освіту»

3. пріоритетного національного проекту «Освіта».

4. Стратегією державної молодіжної політики в Україні .

5.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді

7.Концепціі профільного навчання на старшій ступені загальної освіти.

8. Матеріалів щодо вдосконалення системи освіти і виховання

дітей, допрофесійної підготовки підлітків і молоді.

   Адресатом даного проекту стануть підлітки і молодь у віці від 14 до

17 років, включені в соціальну взаємодію.

      Проект складається з окремих модулів (короткострокових цільових програм), спрямованих на розкриття індивідуального потенціалу особистості для правильного вибору майбутньої професії.

I модуль проекту - «Старт у майбутнє»

Завдання :

  1. Надати підліткам умови для набуття навичок самоорганізації і самоврядування, саморозвитку та самовиховання, самостійного прийняття рішення, умінь роботи з нормативно-правовою базою засобами створення інформаційно - профорієнтаційного центру.

Структура навчання на першому етапі включає в себе:

  •  лекційні заняття,
  • практичні заняття,
  • проміжні «точки» атестації,
  • підсумкову атестацію.

Зразковими темами навчальних занять можуть стати:

  • «Діловий етикет»,
  • «Креативне мислення»,
  • «Основи інноваційного підприємництва»,
  • «Ефективна організація і планування робочого дня»,
  • «Нові методики викладання ».

Форми навчання - це інтерактивні групові заняття, лекції,

дискусії, семінари, диспути ,брифінги , майстерні, презентації, майстер-класи, зустрічі з   обов'язковим залученням представників батьківської громадськості,

які мають заслуги і досягнення в сфері професійної діяльності,організація дослідницької діяльності і конкурсу соціальних проектів, самопрезентації. Підсумком модуля стануть конкурси самопрезентації та соціальні проекти.

 

 

 

II модуль проекту - «Майбутнє - це ми».

Завдання:

Оптимізувати інформаційний простір школи засобами шкільного телебачення і видавничого центру.

      Учасники проекту отримують початкові знання в сфері інформаційної роботи, соціальних PR - технологій. Основним елементом даного модуля є організація спільних навчальних занять і ділових ігор – тренінгів, що сприяють придбанню умінь і навичок по роботі з інформацією, презентації діяльності організації на будь-якому рівні, в тому числі і за допомогою ЗМІ.

     З метою розвитку особистих ініціатив підлітки готують і проводять

презентацію соціального проекту або майстер-класу для школярів 7-8 класів по

самостійно обраною темою. Таким чином, в період пробудження професійних інтересів у даної групи школярів буде закладатися фундамент усвідомленого вибору майбутньої кар'єри, який дозволить самостійно і усвідомлено визначити найбільш актуальні пріоритети.

 Завершується модуль конкурсом есе «Мої особисті цінності», конкурсом на кращий майстер-клас «Добра справа по секрету», конкурсом соціальної реклами «Ми -українці »,« Наша Культура »,« Маю право ... »,« Моя сім'я - моє багатство ».

III модуль проекту - «Мій вибір»

Завдання:

     Пошук і використання нових форм інформаційної взаємодії з установами вищої та середньої професійної освіти області, з промисловими підприємствами села та району, області .

     Реалізація модуля знаходиться в площині проведення очних екскурсій на

підприємства села,району,області, організації зустрічей з представниками робітничих професій, оформлення в шкільних рекреаціях стендів «Майстри своєї справи», «Трудові династії », героями яких стануть батьки і близькі родичі школярів.

    Завершується модуль фестивалем  робітничих професій.

    Учасниками фестивалю можуть стати представники професійних училищ

району та прилеглих територій. Ефективною формою проведення фестивалю

повинні стати майстер-класи випускників  ВНЗ презентації робіт,

створених студентами і т.п.

1. Введена допрофільна підготовка учнів 8-9 класів.

2. Можливості додаткової освіти успішно інтегровані в освітній простір профільного навчання. Організована робота гуртка “Школа професійного самовизначення ”  що діє  на безкоштовній основі.

3. Створено інформаційно-профорієнтаційний центр.

Систематизована база даних , ВНЗ, потенційних роботодавців регіону.

4. Відпрацьовано інноваційні практики в системі науково - і навчально

дослідницької діяльності учнів. сформовано банк соціально значущих програм і проектів.

5. Впроваджено систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в

тому числі з використанням методик на основі інформаційно- комунікаційних технологій.

6. Використовуються нові канали інформаційної взаємодії з батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою. Встановлено партнерські відносини з підприємствами

області, органами влади

Ефекти проекту:

Випускники школи:

1.  80% випускників отримали професійну освіту і працевлаштовані за обраною спеціальністю.

2.  Мають активну громадянську позицію. Включені в різні види суспільно значимої діяльності.  Готові до засвоєння нових соціальних цінностей протягом усього життя і вдосконалення моральних якостей особистості.

3.  Дають керівникам секторів інформаційно профорієнтаційного центру школи рекомендації по вдосконалення механізмів вибору професії.

 

   Можлива структура інформаційно-профорієнтаційного центру, основним завданням якого стане надання підліткам рівних можливостей для розкриття особистісного потенціалу у виборі професії.

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку