Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної
соціалізації особистості »
Актуальність проекту
У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам. Одна з основних причин - невміння підлітків правильно визначитися у виборі професії. У їх поданні майбутня професія повинна бути високооплачувана,затребувана на ринку праці, перспективна з позиції кар'єрного росту,престижна. Такий підхід призводить до безробіття, тому що при виборі професії учнями не враховуються його індивідуальні особливості: природні можливості, нахили, здібності, тип характеру і т.д., що дозволить бути
успішним в професійній діяльності, до якої лежить душа, є інтерес.
У нових державних освітніх стандартах в структурі ключових компетентностей випускника нової школи особливе місце повинна зайняти компетентність в сфері соціально-трудової діяльності (в тому числі вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, оцінювати власні професійні можливості, орієнтуватися в нормах і етиці трудових взаємин, мати навички самоорганізації), що дозволить бути соціально успішним. Тому необхідно вдосконалювати профорієнтацію в школі,щоб учні правильно змогли вибрати напрямок допрофільної підготовки і профільного навчання, а в подальшому і професію.
ПРОБЛЕМА: відсутність ефективної організації профорієнтаційної роботи в школі .
МЕТА: організація ефективності профорієнтаційної роботи в школі, яка сприятиме успішній соціалізації особистості в дорослому житті , за допомогою створення умов в КЗО Майська СЗШ інформаційно-профорієнтаційного центру.
ЗАВДАННЯ:
1 .Ввести допрофільну підготовку учнів 8-9 класів.
2. Інтегрувати можливості додаткової освіти в освітній простір профільного навчання.
3 .Створити інформаційне бюро професій.
4 .Відпрацювати інноваційні практики в системі науково - і навчально
дослідницької діяльності учнів.
5. Впровадити систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в
тому числі з використанням методик на основі інформаційно-
комунікаційних технологій.
6 Використовувати нові канали інформаційної взаємодії з
батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою.
Напрямки проекту:
- підвищення соціальної відповідальності підлітків і молоді в питаннях
професійного самовизначення;
- визначення особистісного сенсу здобуття освіти;
- розробка системи, спрямованої на мобілізацію власного потенціалу для прийняття рішення про вибір стратегії побудови власного професійного майбутнього;
- розвиток професійно значущих якостей особистості.
Педагогічні ідеї проекту співвідносяться зі змістом:
1. Стратегії розвитку освіти України до 2020 р
2. Закон «Про загальну середню освіту»
3. пріоритетного національного проекту «Освіта».
4. Стратегією державної молодіжної політики в Україні .
5.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді
7.Концепціі профільного навчання на старшій ступені загальної освіти.
8. Матеріалів щодо вдосконалення системи освіти і виховання
дітей, допрофесійної підготовки підлітків і молоді.
Адресатом даного проекту стануть підлітки і молодь у віці від 14 до
17 років, включені в соціальну взаємодію.
Проект складається з окремих модулів (короткострокових цільових програм), спрямованих на розкриття індивідуального потенціалу особистості для правильного вибору майбутньої професії.
I модуль проекту - «Старт у майбутнє»
Завдання :
Структура навчання на першому етапі включає в себе:
Зразковими темами навчальних занять можуть стати:
Форми навчання - це інтерактивні групові заняття, лекції,
дискусії, семінари, диспути ,брифінги , майстерні, презентації, майстер-класи, зустрічі з обов'язковим залученням представників батьківської громадськості,
які мають заслуги і досягнення в сфері професійної діяльності,організація дослідницької діяльності і конкурсу соціальних проектів, самопрезентації. Підсумком модуля стануть конкурси самопрезентації та соціальні проекти.
II модуль проекту - «Майбутнє - це ми».
Завдання:
Оптимізувати інформаційний простір школи засобами шкільного телебачення і видавничого центру.
Учасники проекту отримують початкові знання в сфері інформаційної роботи, соціальних PR - технологій. Основним елементом даного модуля є організація спільних навчальних занять і ділових ігор – тренінгів, що сприяють придбанню умінь і навичок по роботі з інформацією, презентації діяльності організації на будь-якому рівні, в тому числі і за допомогою ЗМІ.
З метою розвитку особистих ініціатив підлітки готують і проводять
презентацію соціального проекту або майстер-класу для школярів 7-8 класів по
самостійно обраною темою. Таким чином, в період пробудження професійних інтересів у даної групи школярів буде закладатися фундамент усвідомленого вибору майбутньої кар'єри, який дозволить самостійно і усвідомлено визначити найбільш актуальні пріоритети.
Завершується модуль конкурсом есе «Мої особисті цінності», конкурсом на кращий майстер-клас «Добра справа по секрету», конкурсом соціальної реклами «Ми -українці »,« Наша Культура »,« Маю право ... »,« Моя сім'я - моє багатство ».
III модуль проекту - «Мій вибір»
Завдання:
Пошук і використання нових форм інформаційної взаємодії з установами вищої та середньої професійної освіти області, з промисловими підприємствами села та району, області .
Реалізація модуля знаходиться в площині проведення очних екскурсій на
підприємства села,району,області, організації зустрічей з представниками робітничих професій, оформлення в шкільних рекреаціях стендів «Майстри своєї справи», «Трудові династії », героями яких стануть батьки і близькі родичі школярів.
Завершується модуль фестивалем робітничих професій.
Учасниками фестивалю можуть стати представники професійних училищ
району та прилеглих територій. Ефективною формою проведення фестивалю
повинні стати майстер-класи випускників ВНЗ презентації робіт,
створених студентами і т.п.
1. Введена допрофільна підготовка учнів 8-9 класів.
2. Можливості додаткової освіти успішно інтегровані в освітній простір профільного навчання. Організована робота гуртка “Школа професійного самовизначення ” що діє на безкоштовній основі.
3. Створено інформаційно-профорієнтаційний центр.
Систематизована база даних , ВНЗ, потенційних роботодавців регіону.
4. Відпрацьовано інноваційні практики в системі науково - і навчально
дослідницької діяльності учнів. сформовано банк соціально значущих програм і проектів.
5. Впроваджено систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в
тому числі з використанням методик на основі інформаційно- комунікаційних технологій.
6. Використовуються нові канали інформаційної взаємодії з батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою. Встановлено партнерські відносини з підприємствами
області, органами влади
Ефекти проекту:
Випускники школи:
1. 80% випускників отримали професійну освіту і працевлаштовані за обраною спеціальністю.
2. Мають активну громадянську позицію. Включені в різні види суспільно значимої діяльності. Готові до засвоєння нових соціальних цінностей протягом усього життя і вдосконалення моральних якостей особистості.
3. Дають керівникам секторів інформаційно профорієнтаційного центру школи рекомендації по вдосконалення механізмів вибору професії.
Можлива структура інформаційно-профорієнтаційного центру, основним завданням якого стане надання підліткам рівних можливостей для розкриття особистісного потенціалу у виборі професії.
Проект «Виховний простір дитинства як фактор успішної
соціалізації особистості »
Актуальність проекту
У сучасному суспільстві професійна освіта стає запорукою успішної кар'єри, а значить успішної соціалізації особистості. Сьогодні на ринку праці нашого району, області складається суперечлива ситуація: компаніям потрібні висококваліфіковані кадри, а нинішні дипломовані фахівці не відповідають висунутим вимогам. Одна з основних причин - невміння підлітків правильно визначитися у виборі професії. У їх поданні майбутня професія повинна бути високооплачувана,затребувана на ринку праці, перспективна з позиції кар'єрного росту,престижна. Такий підхід призводить до безробіття, тому що при виборі професії учнями не враховуються його індивідуальні особливості: природні можливості, нахили, здібності, тип характеру і т.д., що дозволить бути
успішним в професійній діяльності, до якої лежить душа, є інтерес.
У нових державних освітніх стандартах в структурі ключових компетентностей випускника нової школи особливе місце повинна зайняти компетентність в сфері соціально-трудової діяльності (в тому числі вміння аналізувати ситуацію на ринку праці, оцінювати власні професійні можливості, орієнтуватися в нормах і етиці трудових взаємин, мати навички самоорганізації), що дозволить бути соціально успішним. Тому необхідно вдосконалювати профорієнтацію в школі,щоб учні правильно змогли вибрати напрямок допрофільної підготовки і профільного навчання, а в подальшому і професію.
ПРОБЛЕМА: відсутність ефективної організації профорієнтаційної роботи в школі .
МЕТА: організація ефективності профорієнтаційної роботи в школі, яка сприятиме успішній соціалізації особистості в дорослому житті , за допомогою створення умов в КЗО Майська СЗШ інформаційно-профорієнтаційного центру.
ЗАВДАННЯ:
1 .Ввести допрофільну підготовку учнів 8-9 класів.
2. Інтегрувати можливості додаткової освіти в освітній простір профільного навчання.
3 .Створити інформаційне бюро професій.
4 .Відпрацювати інноваційні практики в системі науково - і навчально
дослідницької діяльності учнів.
5. Впровадити систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в
тому числі з використанням методик на основі інформаційно-
комунікаційних технологій.
6 Використовувати нові канали інформаційної взаємодії з
батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою.
Напрямки проекту:
- підвищення соціальної відповідальності підлітків і молоді в питаннях
професійного самовизначення;
- визначення особистісного сенсу здобуття освіти;
- розробка системи, спрямованої на мобілізацію власного потенціалу для прийняття рішення про вибір стратегії побудови власного професійного майбутнього;
- розвиток професійно значущих якостей особистості.
Педагогічні ідеї проекту співвідносяться зі змістом:
1. Стратегії розвитку освіти України до 2020 р
2. Закон «Про загальну середню освіту»
3. пріоритетного національного проекту «Освіта».
4. Стратегією державної молодіжної політики в Україні .
5.Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді
7.Концепціі профільного навчання на старшій ступені загальної освіти.
8. Матеріалів щодо вдосконалення системи освіти і виховання
дітей, допрофесійної підготовки підлітків і молоді.
Адресатом даного проекту стануть підлітки і молодь у віці від 14 до
17 років, включені в соціальну взаємодію.
Проект складається з окремих модулів (короткострокових цільових програм), спрямованих на розкриття індивідуального потенціалу особистості для правильного вибору майбутньої професії.
I модуль проекту - «Старт у майбутнє»
Завдання :
Структура навчання на першому етапі включає в себе:
Зразковими темами навчальних занять можуть стати:
Форми навчання - це інтерактивні групові заняття, лекції,
дискусії, семінари, диспути ,брифінги , майстерні, презентації, майстер-класи, зустрічі з обов'язковим залученням представників батьківської громадськості,
які мають заслуги і досягнення в сфері професійної діяльності,організація дослідницької діяльності і конкурсу соціальних проектів, самопрезентації. Підсумком модуля стануть конкурси самопрезентації та соціальні проекти.
II модуль проекту - «Майбутнє - це ми».
Завдання:
Оптимізувати інформаційний простір школи засобами шкільного телебачення і видавничого центру.
Учасники проекту отримують початкові знання в сфері інформаційної роботи, соціальних PR - технологій. Основним елементом даного модуля є організація спільних навчальних занять і ділових ігор – тренінгів, що сприяють придбанню умінь і навичок по роботі з інформацією, презентації діяльності організації на будь-якому рівні, в тому числі і за допомогою ЗМІ.
З метою розвитку особистих ініціатив підлітки готують і проводять
презентацію соціального проекту або майстер-класу для школярів 7-8 класів по
самостійно обраною темою. Таким чином, в період пробудження професійних інтересів у даної групи школярів буде закладатися фундамент усвідомленого вибору майбутньої кар'єри, який дозволить самостійно і усвідомлено визначити найбільш актуальні пріоритети.
Завершується модуль конкурсом есе «Мої особисті цінності», конкурсом на кращий майстер-клас «Добра справа по секрету», конкурсом соціальної реклами «Ми -українці »,« Наша Культура »,« Маю право ... »,« Моя сім'я - моє багатство ».
III модуль проекту - «Мій вибір»
Завдання:
Пошук і використання нових форм інформаційної взаємодії з установами вищої та середньої професійної освіти області, з промисловими підприємствами села та району, області .
Реалізація модуля знаходиться в площині проведення очних екскурсій на
підприємства села,району,області, організації зустрічей з представниками робітничих професій, оформлення в шкільних рекреаціях стендів «Майстри своєї справи», «Трудові династії », героями яких стануть батьки і близькі родичі школярів.
Завершується модуль фестивалем робітничих професій.
Учасниками фестивалю можуть стати представники професійних училищ
району та прилеглих територій. Ефективною формою проведення фестивалю
повинні стати майстер-класи випускників ВНЗ презентації робіт,
створених студентами і т.п.
1. Введена допрофільна підготовка учнів 8-9 класів.
2. Можливості додаткової освіти успішно інтегровані в освітній простір профільного навчання. Організована робота гуртка “Школа професійного самовизначення ” що діє на безкоштовній основі.
3. Створено інформаційно-профорієнтаційний центр.
Систематизована база даних , ВНЗ, потенційних роботодавців регіону.
4. Відпрацьовано інноваційні практики в системі науково - і навчально
дослідницької діяльності учнів. сформовано банк соціально значущих програм і проектів.
5. Впроваджено систему соціально-педагогічної діагностики учнів, в
тому числі з використанням методик на основі інформаційно- комунікаційних технологій.
6. Використовуються нові канали інформаційної взаємодії з батьківською громадськістю та соціальними партнерами, бізнесом, владою. Встановлено партнерські відносини з підприємствами
області, органами влади
Ефекти проекту:
Випускники школи:
1. 80% випускників отримали професійну освіту і працевлаштовані за обраною спеціальністю.
2. Мають активну громадянську позицію. Включені в різні види суспільно значимої діяльності. Готові до засвоєння нових соціальних цінностей протягом усього життя і вдосконалення моральних якостей особистості.
3. Дають керівникам секторів інформаційно профорієнтаційного центру школи рекомендації по вдосконалення механізмів вибору професії.
Можлива структура інформаційно-профорієнтаційного центру, основним завданням якого стане надання підліткам рівних можливостей для розкриття особистісного потенціалу у виборі професії.