Актуальність проєкту. На початку вересня 2021 року учні 11 класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над власним класним проектом з профорієнтаційного виховання «Професія моєї мрії». Чи не одноразово ми бачимо, скільки молодих людей працюють не за отриманою спеціальністю, а це свідчить, що ресурси держави і батьків витрачаються неефективно. Тому профорієнтація учнів має розпочинатися якомога раніше. Це допоможе дітям визначатися зі своїми інтересами, надасть можливість сформувати свої уявлення про професії та обрати напрями подальшого навчання. Питання вибору майбутньої професії розглядалося ще в дев’ятому класі, а зараз настав час одинадцятикласникам більше заглибитись в «професійний світ», виявити спрямованість особистості в будь-якій професійній діяльності, визначити здібності, професійні якості, таланти та зрозуміти в яких областях вони знайдуть своє застосування.
Мета проєкту: виховання любові до будь-якого виду трудової діяльності, вивчення та врахування індивідуальних психофізіологічних особливостей учнів, їхніх інтересів і запитів щодо майбутньої професії та розвиток здібностей, необхідних для реалізації цих запитівформування здатності будувати власну професійну траєкторію на основі знань про індивідуальні особливості, запити і можливості, потреби ринку праці у спеціалістах та вимогах професії до людинирозвиток умінь і навичок учнів застосовувати здобуті знання у практичних ситуаціях, розвиток життєвих компетенцій, підвищення загальної культури учнівознайомлення учнів з різними професіями, з пов'язаним із ними змістом трудової діяльності, з вимогами, які ці професії ставлять перед людиною, а також з тим, де ними можна оволодіти
Завдання проєкту:1.2.3. Надати допомогу учням у визначенні й виборі конкретної професії на основі виявлення й оцінки здібностей, інтересів, потреб. Провести зустрічі з представниками різних професій, викладачами коледжів та Вузів, консультантами центру зайнятостіВідвідати вищі навчальні заклади (дні відкритий дверей), онлайн-екскурсії4. Організувати з шкільним психологом тренінгові заняття з профорієнтації учнів, бесіди, діагностування, психологічне просвітництво для батьків на тему професійного визначення. Запросити батьків учнів для виступів перед ними про свою професію5.
Очікувані результатив результаті роботи над виконанням проєкту учні:- зможуть виявити свої індивідуальні схильності, психофізіологічні можливості; - сформують вміння зіставити власні схильності з вимогами професії, до якої мають інтерес і нахили, щоб прийняти правильне рішення про свою придатність до професійної діяльності в обраній галузі;- пройдуть анкетування, тестування, консультування;- сформують такі установки і ціннісні орієнтації: почуття колективізму, відповідальності, дисциплінованої поведінкизустрінуться з цікавими людьми різних професій; здійснять свідомий вибір навчальних предметів для проходження ЗНО як старт в майбутню професію;
4. Участь у Всеукраїнському онлайн-уроці з профорієнтації (до 25.05.21)2. Літературна світлина «Професія літератор-зустріч з письменником Георгієм Ботою»(08.09.21)1. Участь в першому уроці «Втілюємо мрії на благо України й творимо її майбутнє!»(02.09.21)Покроковий план реалізації проєкту:
Покроковий план реалізації проєкту:7. Проходження тесту на самовизначення професій( до 30.11.21)8. Організація та проведення тижня профорієнтації ( 01-05.11.21)10. Створення: - промо-ролику «Професія моєї мрії»;- збірки рекламних листів «Хочу бути…»(до 25.11.21)11. Проведення виховного заходу «Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху» спільно з психологом школи(до 15.12.21)
Аналіз реалізації проєкту: На початку навчального року учні 11 класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над власним класним проєктом з профорієнтаційного виховання «Професія моєї мрії». Обрали цю тему, так як неодноразово ми бачимо, скільки молодих людей працюють не за отриманою спеціальністю, а це свідчить, що ресурси держави і батьків витрачаються неефективно. Тому профорієнтація учнів має розпочинатися якомога раніше. Це допоможе дітям визначатися зі своїми інтересами, надасть можливість сформувати свої уявлення про професії та обрати напрями подальшого навчання. Питання вибору майбутньої професії розглядалося ще в дев’ятому класі, а зараз настав час одинадцятикласникам більше заглибитись в «професійний світ», виявити спрямованість особистості в будь-якій професійній діяльності, визначити здібності, професійні якості, таланти та зрозуміти в яких областях вони знайдуть своє застосування. У реалізації проєкту прийняли участь учні 11-го класу, батьки, вчителі, практичний психолог, бібліотекар та класний керівник. Основний обсяг робіт над проєктом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал, виховні заходи проводились як у дистанційному форматі так і в очному. На початку проєкту школярі розробили кроки своєї діяльності, визначили місію, напрямки роботи та завдання. В ході проєкту учні реалізували заплановані напрямки: прийняли участь в першому уроці «Втілюємо мрії на благо України й творимо її майбутнє!»; організували літературну світлину «Професія літератор-зустріч з письменником Георгієм Ботою»; провели круглий стіл «Моя майбутня професія — юрист»; взяли участь у Всеукраїнському онлайн-уроці з профорієнтації та в навчальному онлайн-квесті з безпечного працевлаштування; зустрілися з поліцейскими та рятувальниками: «Професії захисту життя та порядку»; пройшли тестування на самовизначення професій; організували та провели тематичний тиждень профорієнтації; отримали консультування центру зайнятості з питань професійного самовизначення; створили проморолик «Професія моєї мрії» та збірку рекламних листів «Хочу бути…»; спільно з психологом школи взяли участь у виховному заході «Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху». Наприкінці проєкту учні мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями щодо очікуваних результатів. Поряд з тим, були і труднощі, зокрема, активність, якість виконання поставлених завдань та швидкість оформлення деякими учнями інформаційних матеріалів.
Самоаналіз реалізації проєкту Для вдалого виконання проєкту поставила за мету згуртувати учнів біля досить важливої теми з профорієнтаційного виховання «Професія моєї мрії», адже проблема вибору професії завжди була актуальною і тим більше, залишається такою в сучасних умовах. Яку професію обрати – одне з головних завдань у житті кожної людини. З причини незнання правил вибору професії, ситуації на ринку праці, відсутності практичного досвіду професійної діяльності досить часто випускники обирають професію, яка не відповідає їх інтересам, нахилам та вподобанням. Особливо значущою є проблема набуття учнями адекватних знань про певний рід професійної діяльності, власні можливості оволодіння нею. Щоб допомогти одинадцятикласникам в цьому організувала роботу над проєктом покроково, було визначено тематику роботи кожної сходинки. Більша частина проєкту була здійснена пошуковою роботою та зустрічами. Працюючи над І частиною проєкту учні виявили свої індивідуальні схильності, психофізіологічні можливості; сформували вміння зіставити власні схильності з вимогами професії, до якої мають інтерес і нахили, щоб прийняти правильне рішення про свою придатність до професійної діяльності в обраній галузі; пройшли анкетування, тестування, консультування; зустрілися з цікавими людьми різних професій; здійснили свідомий вибір навчальних предметів для проходження ЗНО як старт в майбутню професію; сформували ціннісні орієнтації: почуття колективізму, відповідальності, дисциплінованої поведінки. На мою думку, мети досягнуто; завдання проєкту виконані; шляхи реалізації здійснені. Поряд з тим, надалі необхідно звернути увагу на активність учнів у проєкті та вміння ними аналізувати виконання поставленого завдання.