Проєктна діяльність "Історія цукерок"

Про матеріал
План проєктної діяльності на тему "Історія цукерок" з сценарієм захисту проєкту на сцені.
Перегляд файлу

 

Тема проєкту: Історія цукерок

Мета проєкту: дослідити історію виникнення та процес виготовлення цукерок, з'ясувати значення солодощі для організму людини.

 

Для досягнення мети було поставлено такі завдання:

  1. Провести анкетування серед однокласників щодо ставлення до цукерок, частоти вживання, знань про користь і шкоду цього солодкого продукту.
  2. Познайомитися з історією виникнення цукерок.
  3. Розглянути кондитерські фабрики, заводи з виготовлення цукерок, музеї солодощів в Україні.
  4. З’ясувати вплив цукру на організм людини.
  5. Взяти участь у майстер-класі з виготовлення кейк-попсів, виготовити цукерки вдома, порахувати собівартість.
  6. Узагальнити інформацію у вигляді захисту проєкта на сцені.

Об’єкт дослідження – цукерки.

Предмет дослідження – історія виникнення цукерок.

Методи дослідження: анкетування, інтерв'ю, підрахунки, аналіз статистики, моделювання та спостереження, фото та відео фіксація, відвідування майстер-класу, аналіз літературних джерел та ЗМІ.

Актуальність. Геніальний лікар Авіценна стверджував: "Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати". Одним із чинників збереження здоров’я людини є правильне харчування. Йому присвячено багато книг, статей. І кожного разу автори зазначають, що солодощі скоріше шкода для організму ніж користь.

Об’єднання учнів у групи за спільними інтересами:

  • Історики

Учасники цієї групи з’ясовують інформацію про виникнення цукерок, розвиток кондитерської справи. Виготовляють лепбук, діляться інформацією з однокласниками.

  • Науковці

Відвідують лікаря-дієтолога, лікаря-стоматолога для того, щоб дізнатися інформацію про користь та шкоду солодощів, норми вживання. Свою інформацію оформлюють у поради для однокласників.

  • Митці

Малюють кондитерські вироби. Роблять виставку робіт.

  • Інформатори

З’ясовують інформацію про види цукерок, особливості їх приготування та зберігання.

  • Економісти

За рецептами визначають собівартість кондитерських виробів, виготовлених вдома та порівнюють із аналогами, що продаються у магазинах. Роблять висновки, діляться отриманою інформацією з учнями класу.

  • Географи

Досліджують у яких містах України розташовані найбільші кондитерські фабрики та заводи, а також музеї цукерок створюють інтерактивну мапу.

 

Спільна діяльність класу:

  • Майстер-клас з виготовлення кейк-попсів.
  • Виготовлення сквіша-цукерки.
  • Мовні завдання

 

Захист проєкту на сцені

Під музику виходять дівчинка і хлопчик.

Дівчинка.  Цукерка (відеоряд за змістом вірша)
Коли цукерку ти з’їдаєш,

То ніби в дивосвіт пірнаєш.

Летиш неначе на пір’їнці,

З ванільним запахом, хмаринці.

І потрапляєш в Смак-країну –

Усіх цукерок батьківщину.

Сідаєш в човен з карамелі,

Щоб доплисти до крем-пустелі.

Повсюди бачиш крем-суфле,

Будинок з яблучним желе.

Заходиш - стіни з мармеладу,

Віконця з різним шоколадом.

Льодяники, халва, щербет –

В меню смаколиків десерт.

Скуштуй цукерку будь-яку –

Всім ласунам тут до смаку.

Геніальний лікар Авіценна стверджував: "Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати". Одним із чинників збереження здоров’я людини є правильне харчування. Йому присвячено багато книг, статей. І кожного разу автори зазначають, що солодощі скоріше шкода для організму, ніж користь.

 

Хлопчик.  Діти та дорослі дуже люблять цукерки і не уявляють, як можна жити без солодкого. На будь-якому святковому столі обов'язково знайдуться всілякі солодощі. Жоден день народження, ювілей, весілля не обходяться без цукерок, і чай ми п'ємо з цукерками та й барвистий новорічний подарунок з цукерками є одним з головних атрибутів Нового року.

Дівчинка. На прилавках магазинів можна знайти різні сорти цукерок, загорнутих в красиві блискучі фантики або упаковані в барвисті коробочки. Однак, лікарі б'ють на сполох - солодке небезпечно для здоров'я, воно є причиною багатьох хвороб! Саме тому, ми обрали для себе тему «Історія цукерок».

Хлопчик. Нам стало цікаво дізнатися,

Як виникли цукерки?

Чи дійсно вони можуть бути і корисними, і шкідливими для нашого здоров'я?

Як відрізняються солодощі в Україні та за її межами?

Які солодощі можна виготовити вдома?

Дослідити собівартість виготовлення солодощів удома?

Які найбільші заводи та фабрики по виготовленню цукерок є в Україні та де вони знаходяться?

Дівчинка.  Отже, насамперед ми провели анкетування учнів нашого класу. Результати ви можете побачити на екрані.

На запитання Чи любиш ти цукерки 100 % опитаних відповіли так. Актуальність теми – підтвердилася.

На запитання чи обмежують тебе батьки у вживанні цукерок – 35 % відповіли ні.

Що свідчить, про необхідність розібратися у користі даного продукту.

В ході реалізації проєкту, ми усім класом відвідали майстер-клас з виготовлення кейк-попсів, дізналися технологію їх виготовлення. Увага на екран!

Також, ми спробували себе у ролі кондитерів, разом з батьками виготовляли різні солодощі та створили електронну книгу рецептів.

Працювали зі словом  цукерка: будова слова, асоціації, сенкан, відмінювання.

Хлопчик. Для всебічного та глибшого розкриття даної теми ми об’єдналися  у 6 творчих груп за інтересами.

Зустрічайте спікерів групи Історики.

Ми досліджували історію виникнення цукерок.

Більше 3 тисяч років тому древні єгиптяни випадково змішали мед, інжир і горіхи - так з'явилися перші в світі цукерки. При розкопках в Єгипті археологи знайшли картинки і записи, що містили відомості про те, як виглядали цукерки і як їх готували. Цукор в той час ще не був відомий, замість нього вживали фініки і мед.

  1.               На Сході цукерки робили з мигдалю і фіги. В деяких країнах Сходу кожне плем'я мало свого кондитера і секретні рецепти. Донині арабські країни славляться своєю небувалою різноманітністю солодощів. Саме араби вперше стали варити цукор для отримання нових видів кондитерських виробів.
  2.               Слово «цукерка» походить від латинського confectum - «виготовлено». Цей термін спочатку використовували аптекарі в XVI столітті. Вони називали цим словом зацукровані або перероблені в варення фрукти, які використовуються в лікувальних цілях.
  3.               Перші шоколадні цукерки були виготовлені в Брюсселі аптекарем Джоном Нойхаузом в 1857 році. Винаходячи засіб проти кашлю, він випадково отримав продукт, який ми сьогодні називаємо шоколадними цукерками. У 1912 році його син ввів шоколадні цукерки у продаж. А золотаві обгортки для цих цукерок придумала його дружина.

Зустрічайте спікера групи Науковці.

Наша група досліджувала вплив солодощів на здоров’я людини, ми відвідали лікаря-дієтолога Вікторію Солодчук та дізналися, що цукор – це джерело швидких вуглеводів, в надмірній кількості він викликає ряд серцево-судинних хвороб.

Зустрічайте спікера групи Митців.

Учасники нашої групи відвідали майстер-клас з малювання акрилом. Разом з мисткинею Дар’єю Паламарчук ми дізналися більше про французький кондитерський виріб з яєчних білків, цукрової пудри, цукрового сиропу, меленого мигдалю і харчових барвників під назвою макарОн. Ось виставка наших чудових малюнків.

Увага на екран, відеозвернення спікера групи Інформатори.

Ми довідалися про різномаїття солодощів за кордоном, свої матеріали оформили у презентацію.

Зустрічайте спікерів групи Економісти.

Учасники нашої групи обчислили собівартість виготовлення цукерок та смаколиків вдома та оформили свої обчислення у порівняльну таблицю.

Виявилося, що більшість кондитерських виробів виготовлених вдома коштують дорожче, аніж їх аналоги в магазинах. У своїх розрахунках ми брали до уваги не лише ціну інгредієнтів, а й енерговитрати. Проте слід пам’ятати, що  виготовлені в домашніх умовах смаколики не містять стільки шкідливих добавок, як їх магазинні аналоги, а отже будуть кориснішими для здоров’я.

Зустрічайте спікера групи Географи.

Ми дослідили, в яких містах розташовано найбільші заводи  та фабрики солодощів в Україні та створили інтерактивну мапу. На ній розміщено лінки, за якими можна дізнатися інформацію про заводи та фабрики.

Також ми дізналися , що в Україні є музеї шоколаду у Львові, Одесі та Тростянці Сумської області. Скориставшись інтерактивною мапою ви можете віртуально відвідати ці музеї.

 

Дівчинка. Всю досліджену інформацію ми зібрали та узагальнили  на падлет-дошці, у лепбуці та нашій презентації.

Хлопчик.  Отож, в ході проєкту ми отримали відповіді на запитання, які для себе визначили на етапі планування. Ми зрозуміли, що їсти багато солодкого шкідливо! Найголовніше правило - знати міру!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку