Тема проєкту: Історія цукерок
Мета проєкту: дослідити історію виникнення та процес виготовлення цукерок, з'ясувати значення солодощі для організму людини.
Для досягнення мети було поставлено такі завдання:
Об’єкт дослідження – цукерки.
Предмет дослідження – історія виникнення цукерок.
Методи дослідження: анкетування, інтерв'ю, підрахунки, аналіз статистики, моделювання та спостереження, фото та відео фіксація, відвідування майстер-класу, аналіз літературних джерел та ЗМІ.
Актуальність. Геніальний лікар Авіценна стверджував: "Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати". Одним із чинників збереження здоров’я людини є правильне харчування. Йому присвячено багато книг, статей. І кожного разу автори зазначають, що солодощі скоріше шкода для організму ніж користь.
Об’єднання учнів у групи за спільними інтересами:
Учасники цієї групи з’ясовують інформацію про виникнення цукерок, розвиток кондитерської справи. Виготовляють лепбук, діляться інформацією з однокласниками.
Відвідують лікаря-дієтолога, лікаря-стоматолога для того, щоб дізнатися інформацію про користь та шкоду солодощів, норми вживання. Свою інформацію оформлюють у поради для однокласників.
Малюють кондитерські вироби. Роблять виставку робіт.
З’ясовують інформацію про види цукерок, особливості їх приготування та зберігання.
За рецептами визначають собівартість кондитерських виробів, виготовлених вдома та порівнюють із аналогами, що продаються у магазинах. Роблять висновки, діляться отриманою інформацією з учнями класу.
Досліджують у яких містах України розташовані найбільші кондитерські фабрики та заводи, а також музеї цукерок створюють інтерактивну мапу.
Спільна діяльність класу:
Захист проєкту на сцені
Під музику виходять дівчинка і хлопчик.
Дівчинка. Цукерка (відеоряд за змістом вірша)
Коли цукерку ти з’їдаєш,
То ніби в дивосвіт пірнаєш.
Летиш неначе на пір’їнці,
З ванільним запахом, хмаринці.
І потрапляєш в Смак-країну –
Усіх цукерок батьківщину.
Сідаєш в човен з карамелі,
Щоб доплисти до крем-пустелі.
Повсюди бачиш крем-суфле,
Будинок з яблучним желе.
Заходиш - стіни з мармеладу,
Віконця з різним шоколадом.
Льодяники, халва, щербет –
В меню смаколиків десерт.
Скуштуй цукерку будь-яку –
Всім ласунам тут до смаку.
Геніальний лікар Авіценна стверджував: "Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати". Одним із чинників збереження здоров’я людини є правильне харчування. Йому присвячено багато книг, статей. І кожного разу автори зазначають, що солодощі скоріше шкода для організму, ніж користь.
Хлопчик. Діти та дорослі дуже люблять цукерки і не уявляють, як можна жити без солодкого. На будь-якому святковому столі обов'язково знайдуться всілякі солодощі. Жоден день народження, ювілей, весілля не обходяться без цукерок, і чай ми п'ємо з цукерками та й барвистий новорічний подарунок з цукерками є одним з головних атрибутів Нового року.
Дівчинка. На прилавках магазинів можна знайти різні сорти цукерок, загорнутих в красиві блискучі фантики або упаковані в барвисті коробочки. Однак, лікарі б'ють на сполох - солодке небезпечно для здоров'я, воно є причиною багатьох хвороб! Саме тому, ми обрали для себе тему «Історія цукерок».
Хлопчик. Нам стало цікаво дізнатися,
Як виникли цукерки?
Чи дійсно вони можуть бути і корисними, і шкідливими для нашого здоров'я?
Як відрізняються солодощі в Україні та за її межами?
Які солодощі можна виготовити вдома?
Дослідити собівартість виготовлення солодощів удома?
Які найбільші заводи та фабрики по виготовленню цукерок є в Україні та де вони знаходяться?
Дівчинка. Отже, насамперед ми провели анкетування учнів нашого класу. Результати ви можете побачити на екрані.
На запитання Чи любиш ти цукерки 100 % опитаних відповіли так. Актуальність теми – підтвердилася.
На запитання чи обмежують тебе батьки у вживанні цукерок – 35 % відповіли ні.
Що свідчить, про необхідність розібратися у користі даного продукту.
В ході реалізації проєкту, ми усім класом відвідали майстер-клас з виготовлення кейк-попсів, дізналися технологію їх виготовлення. Увага на екран!
Також, ми спробували себе у ролі кондитерів, разом з батьками виготовляли різні солодощі та створили електронну книгу рецептів.
Працювали зі словом цукерка: будова слова, асоціації, сенкан, відмінювання.
Хлопчик. Для всебічного та глибшого розкриття даної теми ми об’єдналися у 6 творчих груп за інтересами.
Зустрічайте спікерів групи Історики.
Ми досліджували історію виникнення цукерок.
Більше 3 тисяч років тому древні єгиптяни випадково змішали мед, інжир і горіхи - так з'явилися перші в світі цукерки. При розкопках в Єгипті археологи знайшли картинки і записи, що містили відомості про те, як виглядали цукерки і як їх готували. Цукор в той час ще не був відомий, замість нього вживали фініки і мед.
Зустрічайте спікера групи Науковці.
Наша група досліджувала вплив солодощів на здоров’я людини, ми відвідали лікаря-дієтолога Вікторію Солодчук та дізналися, що цукор – це джерело швидких вуглеводів, в надмірній кількості він викликає ряд серцево-судинних хвороб.
Зустрічайте спікера групи Митців.
Учасники нашої групи відвідали майстер-клас з малювання акрилом. Разом з мисткинею Дар’єю Паламарчук ми дізналися більше про французький кондитерський виріб з яєчних білків, цукрової пудри, цукрового сиропу, меленого мигдалю і харчових барвників під назвою макарОн. Ось виставка наших чудових малюнків.
Увага на екран, відеозвернення спікера групи Інформатори.
Ми довідалися про різномаїття солодощів за кордоном, свої матеріали оформили у презентацію.
Зустрічайте спікерів групи Економісти.
Учасники нашої групи обчислили собівартість виготовлення цукерок та смаколиків вдома та оформили свої обчислення у порівняльну таблицю.
Виявилося, що більшість кондитерських виробів виготовлених вдома коштують дорожче, аніж їх аналоги в магазинах. У своїх розрахунках ми брали до уваги не лише ціну інгредієнтів, а й енерговитрати. Проте слід пам’ятати, що виготовлені в домашніх умовах смаколики не містять стільки шкідливих добавок, як їх магазинні аналоги, а отже будуть кориснішими для здоров’я.
Зустрічайте спікера групи Географи.
Ми дослідили, в яких містах розташовано найбільші заводи та фабрики солодощів в Україні та створили інтерактивну мапу. На ній розміщено лінки, за якими можна дізнатися інформацію про заводи та фабрики.
Також ми дізналися , що в Україні є музеї шоколаду у Львові, Одесі та Тростянці Сумської області. Скориставшись інтерактивною мапою ви можете віртуально відвідати ці музеї.
Дівчинка. Всю досліджену інформацію ми зібрали та узагальнили на падлет-дошці, у лепбуці та нашій презентації.
Хлопчик. Отож, в ході проєкту ми отримали відповіді на запитання, які для себе визначили на етапі планування. Ми зрозуміли, що їсти багато солодкого шкідливо! Найголовніше правило - знати міру!