Метод проєктів це метод в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок студентів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити. Мета використання методу полягає у формуванні навичок ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій при навчанні учнів різного віку за допомогою інноваційних педагогічних технологій, якими передбачається самостійна (індивідуальна чи групова) дослідницько-пошукова діяльність .
Історія методу проєктів. Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Він виник ще у 20-і роки минулого сторіччя в США. Метод ще має назву методу проблем. Метод проектів був запропонований і розроблений американським філософом Джоном Дьюї та його учнем В. Кілпатріком . Він запропонував будувати навчальний процес на активній основі, спираючись на цілеспрямовану діяльність учнів з урахуванням їх особистої зацікавленості в цих знаннях. Американці змогли конструктивно підійти до суті методології й усвідомити величезні переваги нових підходів. Саме тому з часу появи технології на арені педагогічної думки і дотепер вона активно використовується у практиці американської школи.
Побудова термоізоплет і динаміка зміни температури ґрунту за даними метеостанції смт Золочів .(Харківська обл.)Розрізняють два типи вертикального розподілу температури ґрунту: 1. Тип інсоляції (літо)- коли температура ґрунту з глибиною знижується .2- тип випромінювання, коли температура з глибиною піднімається(зима). Закономірність у розподілі температури ґрунту з глибиною ми можемо спостерігати на термоізоплетах, побудованих за даними метеостанції смт. Золочів 2009-2012рр. Аналізуючи побудовані термоізоплети визначено, що фактичні дані в основному співпадають з законами розподілу температури ґрунту на глибині.
Рольові або ігрові проекти Функції гри: Розважальна, Комунікативна, Самореалізації, Ігротерапевтична, Діагностична, Коригування, Міжнаціональної комунікації, Соціалізації. : Ігрові технології : Розділ: Природні умови і ресурси, Мандрівка у минуле»- геологічна будова,» Учні віртуально потрапляють до палеозойської,або мезозойської ери, потрібно скласти за 10 хвилин розповідь про своє враження,або розіграти сцену свого відвідування геологічної ери. Зійди на вершину», Грають дві команди. На дошці малюнок, гора Говерла, потрібно відповідати на питання про природні особливості Карпат, яка команда швидше відповість, перемагає. Я- геолог», « Мій прогноз погоди», «Гідрологи і гідрогеологи»
Сміття-важлива проблема. Правила екологічної поведінки. Повторно використовуй упаковку для яєць і паперові пакети. Не користуйся пінопластами. Не користуйся одноразовими стаканчиками, тарілками та іншим начинням. Віддай речі,якими не користуєшся, іншим. Використовуй чистий бік аркуша паперу(оборотку) для різних дрібних записів та інших цілей. Відремонтуй поламану річ замість того,щоб її викинути. Одягайся у зручний,добротний,функціональний одяг. З’ ясуй,звідки привезені продукти і товари, які ти купуєш. Намагайся купувати продукти,вироблені або вирощені у твоїй місцевостіСтавай до лав охоронців місцевих парків і навколишніх природних ландшафтів. Висаджуй дерева.
Прикладні проекти. Поліпшення екологічного стану джерела Комінтернівського( Слобідського ) району міста Харкова. Екологічний вісник. Напрями діяльності екологічної агітбригади · відновлення та впорядкування джерел;· впорядкування і догляд (очистка, залуження, заліснення) існуючих прибережних захисних смуг річок;· заходи інформаційно-просвітницької діяльності серед населення, зокрема: підготовка та поширення серед громадськості, керівників підприємств та посадових осіб органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування різнопланової інформації (книг, брошур, буклетів, плакатів, листівок, тощо);публікації у засобах масової інформації про роботу екологічної агітбригади
Кислотність води у Трав’янському водосховищівміст у воді речовин, здатних вступати в реакцію з гідроксид-іонами (ОН–). Визначається еквівалент. кількістю гідроксиду, потрібного для реакції. У природних водах кислотність переважно залежить лише від вмісту вільного діоксиду вуглецю. Природну частину кислотності створюють також гумінові та інші слабкі органічні кислоти і катіони слабких основ (іони амонію, заліза, алюмінію, органічних основ). У цих випадках р. Н води не буває нижчою ніж 4,5. У забруднених водоймах може міститися велика кількість сильних кислот чи їхніх солей за рахунок скидання промислових стічних вод. За цих умов величина р. Н може бути нижчою ніж 4,5. Частина загальної кислотності, що знижує р. Н до величин, менших ніж 4,5, називається вільною. Кислотність . води є одним з показників екологічної оцінки вод. Активна реакція води виражається ступенем лужності й кислотності води і характеризується концентрацією в ній водневих іонів. Концентрацію водневих іонів позначають через р. Н (потенціал водню) і умовно виражають логарифмом її величини із зворотним знаком. Для нейтральної реакції - р. Н = 7, для кислої реакції - р. Н нижче 7, для лужної реакції - р. Н вище 7.р. Н абсолютно чистої води мусить мати значення 7. Але насправді такого майже ніколи не трапляється — наприклад, при контакті із повітрям у воді розчиняється вуглекислий газ, з якого утворюється вугільна кислота Н2 СО3, внаслідок цього р. Н води падає до 5,7—6. p. H, Було з’ясовано, що потенціал водню у воді Трав’янського водосховища 7,5 p. H, -вода слабко-лужна.
Екологічний вісник №1 Річка Сіверський Донець. Витік: Середньоросійська височина, біля с. Подольхі в Прохоровському районі Бєлгородської області Росії. Гирло:річка Дон. Довжина річки:1053 км( 672 км)- в межах України). Живлення: мішане. Притоки:р. Оскіл,р. Красна,р. Айдар,р. Деркул,р. Калитва (ліві); р. Уди,р. Мож, ( праві).ІЗВ -2014:2,72; ІЗВ -2015:2,16; ІЗВ 2016-1,94; ІЗВ-2017-1,70 Клас якості річки Сіверський Донець в районі м. Зміїв – річка відноситься до ІІІ класу-помірно-забруднена і до IVкласу-забруднена. Екологічний рейд на річці Сіверський Донець,м. Змиїв
Творчі проекти Відпочинок на островах ОкеаніїБора-Бора є атолом, що має типову,форму центральної гори, оточеної кораловим рифом ,частини вже значно вивітрених країв кратеру підносяться над рівнем моря, утворюючи вищі точки острова: Отеману (727 м), Пахія (661 м) і Матаїхуа (314 м). Центральний острів Бора-Бора складається переважно з базальтової лави,9 кілометрів в довжину і 5 кілометрів в найширшому місці. Поселення знаходяться виключно на узбережжі, тоді як порослі пишною рослинністю внутрішні частини острова малодоступні. Кільцева дорога з твердим покриттям, протяжністю в 32 кілометри, опоясує острів, роблячи доступним переміщення між прибережними поселеннями і готелями. Станом на 2020 рік, населення Бора-Бора становить 18 525 чоловік. Найбільше поселення Вайтапе (приблизно 15 000 мешканців), розташовано в північно-західній частині острова біля головного проходу в лагуну, який настільки глибокий, що здатний пропускати навіть великі круїзні теплоходи. Село Фаануї, колишня резиденція правлячої династії, розташоване на північному заході острова, а поселення Анау на сході.
Висновки. Метод проблемного навчання і метод проектів як його складова частина є сучасною педагогічною технологією й органічно вписуються в навчальний процес XXІ століття, відповідають основним положенням системи освіти: формують критичне і творче мислення , дозволяють вирішувати завдання теоретичного характеру, мають прикладне значення і сприяють інтелектуальному розвитку особистості.