Профілактика та подолання булінгу серед учнів «Вчимося жити в мирі»

Про матеріал
Виховна бесіда "Профілактика та подолання булінгу серед учнів. «Вчимося жити в мирі».Дана розробка допоможе класним керівникам згуртувати колектив класу ,розпвість, як діяти сторонам конфліктута зняти напруження.
Перегляд файлу

Профілактика та подолання булінгу  серед учнів «Вчимося жити в мирі»

Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник) – це форма психічного насильства у вигляді утиску, дискримінації, цькування, травлі, бойкоту, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного та психічного) з боку дитини або групи до іншої дитини або інших дітей, які не здатні захистити себе в даній ситуації.  Булінг – явище глобальне і масове.

Булінг характеризують чотири головні компоненти:

– по-перше: це агресивна і негативна поведінка;
– по-друге: булінг здійснюється систематично;
– по-третє: булінг відбувається у взаємостосунках, учасники яких мають неоднакову владу та фізичні можливості;
– по-четверте: булінгова поведінка є навмисною.

Рольова структура булінгу має три елементи:

  • булер, або булі: переслідувач, агрессор;
  • жертва;
  • спостерігачі.
  • Зазвичай жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають:
  • – фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, із порушеннями опорно-рухового апарату; діти, які фізично слабші за своїх однолітків; мають надто низький або надто високий зріст;
  •  особливості поведінки: замкнуті, відсторонені, тривожні, імпульсивні, плаксиві, нещасливі, діти з проблемних сімей та діти із заниженою самооцінкою;
  • – особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особливості форми голови, надмірну чи наднизьку вагу тіла;
  • – недостатньо розвинені соціальні навички: не вміють спілкуватись з однолітками, часто не мають друзів, перебувають під надмірною гіперопікою батьків, невпевнені у собі, відчувають беззахисність;
  •  відчувають страх перед школою: мають негативне ставлення до школи внаслідок неуспішності у навчанні, підвищену тривожність та невпевненість, страх відвідування окремих навчальних предметів;
  • – відсутність досвіду життя в колективі: домашні діти, що не відвідували дитячий садок, мають нерозвиненість комунікативних навичок;
  • – хвороби: епілепсія, енурез, заїкання, дислалія (порушення вимови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання);
  • Практично в усіх країнах булінг більш поширений серед хлопчиків, ніж серед дівчаток, і його жертвами також частіше стають хлопчики. Це не просто пустощі або грубість, а особлива форма взаємин, що потребує психологічної допомоги.

Практикум: 

Мета вправи: усвідомити певні «сценарії» життя, у які ми потрапляємо усвідомлено або мимовільно. Зрозуміти, які емоції відчуває кожний учасник події, спробувати виробити правила поведінки для кожного учасника.

Вправа №1  Казка про Скріпку

 Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки

 1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

 2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

 3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

 4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлік) Спробуйте зробити скріпочку такою, як вона була раніше.

Вправа № 2.

. (Діти виходять до дошки і говорять, що можна зробити, а вчитель їм вручає «Поради дітям, які стали жертвою булінгу», де зі зворотнього боку наклеєні букви , і стають по порядку. Врезультаті отримуємо надпис «ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ»

  • Виховувати в собі культуру спілкування
  • Не залишатися байдужими
  • Сприймати людину такою яка вона є
  • Соціальний стан не є приводом для цькування
  • Заздрість - негативна риса людини
  • Сильніший- не означає розумніший
  • Особистий приклад
  • Поважати думки та погляди інших
  • Доброзичливість
  • Милосердність
  • Повага
  • Підтримка одне одного
  • Поважати право кожного бути самим собою
  • Фізичні вади (це не вина дитини)
  • Готовність до примирення
  • Визнання  своїх помилок

Вміння вибачатися та вибачати

  • Комунікабельність
  • Привернути до себе увагу можна  гарними вчинками
  • Підвищувати свою самооцінку
  •  

 Вправа № 3

 «Павутинка». Діти стоять у колі та кидають клубок яскравих ниток кому захочуть, говорячи при цьому добрі побажання. Під час гри утворюється павутинка, яка з'єднує дітей.

 

Слово вчителя: я дуже вам вдячна за вашу роботу  і сподіваюсь, що ми зупинимо булінг разом.

 

docx
Додано
21 травня 2021
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку