Профорієнтаційне заняття "Задача з багатьма невідомими - вибір професії"

Про матеріал

Формувати уявлення учнів про багатогранність професій; сприяти емоційно-ціннісному ставленню дітей до життя через професії, здатність розмірковувати й висловлювати власну позицію щодо вибору професії та шляхів її досягнення; розвивати вміннядесятикласників здійснювати дослідницьку роботу, робити крок до самопізнання...

Перегляд файлу

Профорієнтаційне заняття

Задача з багатьма невідомими - вибір професії

 

Мета: формувати уявлення учнів про багатогранність професій; сприяти емоційно-ціннісному ставленню дітей до життя через професії, здатність розмірковувати й висловлювати власну позицію щодо вибору професії та шляхів її досягнення; розвивати вміння десятикласників здійснювати дослідницьку роботу, робити крок до самопізнання та обрання сфери майбутньої професійної діяльності, у якій проявляються та розкриваються особисті якості, здібності, талант; стимулювати розвиток допитливості, інформаційного вміння сприймати, розрізняти, аналізувати; виховувати впевненість дітей у тому, що вибір професії залежить від особистих зусиль, від співпраці з іншими, сприяти усвідомленню взаємозв’язку між  особистими    цілями    та    професійним    вибором,   актуалізувати процес  професійного      самовизначення  учнів, розширити знання учнів про світ професій.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал.

 

Хід заняття

І. Етап орієнтації.  Вправа "Пакет".

    Пропоную учням вибрати по одному із чотирьох пакетів:

(у І пакеті - цукерка, у ІІ – 1 гривня, у ІІІ - ручка, а четвертий - порожній). Ніхто з дітей не знає, що в пакетах.

Коли діти зробили свій вибір, починається обговорення:

              - Чому ви вибрали цей пакет?

              - Чого вам бракувало, щоб прийняти рішення?

              -  Що ви відчували, коли відкрили пакет?

ІІ. Покладання мети.

         Вибір   професії  -   одне   з   найбільш   відповідальних рішень, які приймає людина у житті. Звичайно  можна   перервати навчання, якщо на третьому курсі інституту  ти  зрозумієш, що це справа не твоя, а можна за  декілька  років  залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено, та й розчарування неминуче.

         " Ким ти будеш?"  Ще  малим  на  це запитання відповідають,  як правило,  не  задумуючись:  льотчиком, артистом, моряком, учителем, президентом , …                                                                                              

         Зараз   же,   коли   настає  16 - 17  років , ви відчуваєте, як важко  відповісти  на  таке,  здавалося  б,  просте  запитання однозначно.

         І справді, дуже нелегко розібратися у такому великому розмаїтті професій. Причому, ця проблема дедалі ускладнюється, бо якщо у 1926 році нараховувалось близько 10 тисяч професій,  у  1991 - понад  50  тисяч,  то  зараз  -  більше 100 тисяч.

         Отож,  з  цієї  великої  кількості  людських справ треба обрати одну.

          І тут важливо не  помилитись, -  віддати  перевагу   тій професії,  яка  найбільш відповідає здібностям, покликанню, знанням, потенціалу, потребам країни.

         Адже  від  того,  як  людина  працюватиме, залежатиме  майбутнє не тільки сім’ї, але й держави.

         Я хочу зачитати вам притчу.

         " Якось    один   народ   вів   нелегку   боротьбу   проти загарбників. І  коли  всім  стало  зрозуміло,  що  вони  програють  битву,  вояки  перестали  вірити своєму воєначальнику, почалась паніка.  Тоді  люди обернулися до Господа і попросили: " О, Боже,  допоможи нам,  покажи,  де та людина, яка поверне  військо  і надихне  його  на перемогу над ворогом. "Господь  змилувався  й  показав  дім,  де  жила така людина. Це  був дім шевця.   Люди  здивувалися: " Це ж дім  шевця!"  " Ні, - сказав  Бог.  -  Там  живе  справжній  генерал".

     Вояки з  недовірою,  але   все  ж  пішли  до  нього.  Швець  не  так  вправно володів мечем, зате  він уміло направляв,  підтримував, показував  можливі варіанти  тактики.  Вояки без роздумів кидалися у бій, бо бачили омріяну перемогу."

         Отже,  людина,  яка  могла  бути  генералом,  шила  не дуже  гарне   взуття,  а  бездарний   генерал  вів  військо  до поразки.

         У чому ж суть притчі?                                                

         Відповіді учнів.  ( … правильний вибір професії)

ІІІ. Етап проектування.

Учитель.  Вибір професії дуже важливий крок у житті. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності.

Отже,  тема нашої сьогоднішньої зустрічі :  «Вибір професії: задача з багатьма невідомими (Усвідомлений вибір професії - запорука  життєвого успіху.

16 років... Прекрасна пора юності. Пора першої закоханості і гірких розчарувань. Пора великих відкриттів самого себе і прикрих невдач... І ви неначе стоїте між дитинством і непізнаним дорослим світом. Вже не дитина, але й не доросла людина. Життя відкривається для вас новим, чистим, білим аркушем. Що саме ви напишете на ньому? Який слід залишите? Відомий французький письменник В. Гюго у свій час писав: «Якщо ви каміння - будьте магнітом, якщо ви рослина - будьте мімозою, якщо ви людина - будьте коханням», які мудрі слова і актуальні в наш час, час випробовувань, змін, вибору майбутньої професії, але ми маємо пам’ятати, що «найважча професія - бути людиною».

Яка глибока думка закладена в словосполученні «вибір професії», скільки викликає вона емоцій та сподівань і водночас скільки породжує проблем!

-  Як не розгубити себе по життю?

-  Який тип професій підходить для вас?

На ці та інші запитання ви зможете знайти для себе відповіді на сьогодняшній нашій зустрічі. Отож вирушаймо у світ неповторний, цікавий, у світ професій. У кожного на парті є символічні грона калини, напишіть на них, що ви очікуєте від сьогоднішньої години спілкування, на що сподіваєтеся?

ІV. Основний етап роботи.

Учитель. Ви об’єднані в групи, кожна з яких досліджувала певний тип професії, але зараз вам потрібно створити на плакаті власний орієнтир типу професій, схематично, проте не той, який ви досліджували (учитель роздає групам картки з певним типом професії, учні створюють власне бачення даного типу професій).

До захисту власного бачення професій типу «людина - природа» запрошується лідер групи.

 (Презентація плакату «людина - природа» ).

Підтвердити чи спростувати уявлення однолітків про тип професії «людина - природа» надається слово групі, яка дослідила даний тип професії.

Захист І групи.

Професії «ЛЮДИНА - ПРИРОДА»

1-й учень. Професія - це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв’язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, у незвичайних умовах). Найпоширенішою є класифікація за предметом праці. Наша група досліджувала одну з груп професій «людина - природа».

2-й учень. Предметом праці для представників професій «людина - природа» є біологічні об’єкти (рослини та інші живі організми) умови їхнього життя і розвитку, земля, вода: атмосфера, їхні елементи (наприклад, корисн копалини) і процеси, що в них відбуваються Спеціалістам цих професій доводиться вивчати досліджувати, аналізувати стан, умови жит тя рослин і тварин, вирощувати і доглядати зг ними, а також вивчати властивості та реакці ґрунтів, водойм, атмосфери тощо.

Прикладом професій цього типу можуть бути флорист, гірничий інженер, інженер-гідролог іхтіолог, геолог, селекціонер, зоотехнік, лісник птахівник, інженер-океанолог, геофізик, вете ринарний лікар, дресирувальник диких тварин

3-й учень. Обираючи професію такого типу необхідно враховувати професійно важлив якості, а саме:

 спостережливість, стійкість і розподіл уваги;

 оперативне мислення, здатність встановлюва ти причинно-наслідкові зв’язки, передбачаті й оцінювати дуже мінливі природні фактори

 хорошу уяву;

 витривалість, наполегливість, відповідаль ність, працьовитість, допитливість;

 схильність до самопізнання.

Учитель. Ось ми й ознайомилися з першим типом професій «людина - природа». Проте не менш цікавими і потрібними є професії типу «людина - техніка», як же ви відобразили схематично даний тип професії, слово надається лідеру групи.

(Презентація плакату «людина - техніка» ).

  • Чи погоджується група, яка опрацювала даний тип професії з таким її відображенням.

Захист II групи.

Професії «ЛЮДИНА - ТЕХНІКА»

1- й учень. Перед тим як ми розпочнемо свій захист, вам потрібно розгадати ось ці зашифровані слова:

КЕТЛЕРИК (електрик)

АРСЛСЮ (слюсар)

Саме ці професії належать до типу «людина - техніка». У цих професіях допомагають орієнту-ватися такі навчальні предмети: фізика, хімія, математика, трудове навчання, креслення. Розібратися в нахилах та інтересах до професій типу «людина - техніка» ми зможемо на заняттях у гуртках технічної творчості та уроках трудового навчання.

Предметом праці професій типу «людина - техніка» є технічні системи, машини, механізми, агрегати. Представники професій такого типу складають найбільшу групу і працюють майже в усіх галузях господарства.

2-й учень. Від працівника цього типу потрібна точність і визначеність дій, висока виконавча дисципліна, охайність.

Техніка як предмет праці представляє широкі можливості для новаторства, вигадки, творчості. Тому важливого значення набуває така якість, як практичне мислення. Технічна фантазія, здатність подумки об’єднувати й роз’єднувати технічні об’єкти та їхні частини - важливі умови успіху в даній галузі, причому знаходити можна не тільки нові продукти праці, але й способи роботи.

До цього типу відносяться всі професії, пов’язані з обслуговуванням техніки, її ремонтом, установкою і налагодженням, керуванням транспортних засобів, професії з виробництва й обробки металів, їхньої механічної зборки й монтажу, а також зі зборки й монтажу електроустаткування, ремонту будь-яких споруджень, конструкцій; професії з обробки й використання неметалевих виробів, напівфабрикатів, промислових товарів; професії з переробки продуктів сільського господарства; професії з видобування або обробки гірських порід, ґрунтів.

До цього типу професій належать: слюсар-складальник, слюсар-механік, токар, сталевар, інженер-фізик, інженер-механік, архітектор, будівельник, технік-сантехнік, технік-механік, технік-ремонтник, електрослюсар, технік-технолог приготування їжі, інженер-технолог із переробки харчових продуктів, тесляр, штукатур, водій, пілот, тракторист, електрик, заготівельник верху взуття, ткаля, столяр, пекар, кондитер, прохідник, шахтар, машиніст бурової установки.

3-й учень. Автослюсар.

Це спеціаліст, який готує машину в дорогу. Він найголовніший після водія, якість роботи якого багато в чому залежить від справності автомобіля.

Щоб автомашина запрацювала, її потрібно зібрати, налагодити, відрегулювати і випробувати, у процесі експлуатації - обслуговувати і ремонтувати. Професію автослюсаря вважають престижною і високооплачуваною. І чим вищий розряд автослюсаря, тим вища і його заробітна платня.

Робота слюсаря з ремонту автомобілів підійде фізично міцним юнакам і дівчатам, терплячим, які захоплюються технічним конструюванням, автомотоспортом, кмітливим, схильним до творчості, винахідливості.

4-й учень. Машиніст бульдозера.

Це важка, але цікава професія. Вона потребує не лише хорошого знання таких предметів, як фізика, математика, креслення, інформатика, географія, а й хорошої фізичної підготовки. Справжньому фахівцеві потрібно знати що і як копати. Бо бульдозери працюють у різних умовах. Людина, яка ніколи не чула про особливості піщаних, глинистих або кам’янистих ґрунтів, навряд чи зможе ефективно керувати бульдозером.

Успішній роботі машиніста бульдозера допомагають спостережливість, уважність, відповідальність, кмітливість, організованість, акуратність, витримка. А роботу бульдозерист собі знайде без проблем, тому що кваліфіковані робітники в будівництві потрібні постійно.

Учитель. До захисту свого бачення типу професії «людина - художній образ» запрошується керівник групи, який захистить схематичне відображення даного типу.

 (Презентація плакату «людина - художній образ» ).

Учитель. Чи є доповнення в групи, яка вивчала даний тип професії?

Захист III групи.

Професії «ЛЮДИНА - ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ»

1-й учень. До типу «людина - художній образ» належать професії, праця яких пов’язана з образотворчою, музичною, літературно-художньою й акторською діяльністю.

Професії даного типу вимагають від людини на-явності творчої уяви, мистецьких здібностей, образного мислення і, звичайно, працьовитості. За зовнішнім ефектом самого процесу праці стоїть напружена багатогодинна щоденна робота.

Працівник мистецтва повинен одержувати задоволення від своєї праці, бути цілеспрямованим.

До цього типу належать такі професії, як художник-декоратор, конструктор-модельєр одягу, настроювач музичних інструментів, концертний виконавець, артист балету, актор, вітражист, фотограф-художник, дизайнер, стиліст, мистецтвознавець, журналіст.

2-й учень. Перукар.

Про професію перукаря знали ще наші давні предки. У багатьох літературних творах можна прочитати про послуги цирульників.

Слово «перукар» має французьке походження. Професія перукаря завжди була і буде життєво необхідною, тому що в людині закладене прагнення до краси і догляду за собою.

3-й учень. Це цікаво.

Найекзотичніші професії США: клоун на родео, розписувач булочок джемом, декоратор новорічних ялинок.

Учитель. Сподіваюся, не менш цікавим і захоплюючим буде схематичний захист плакату «Людина - людина».

(Презентація плакату «людина - людина»).

Учитель. Чи погоджується група, яка досліджувала тип професій «людина - людина», із думкою своїх однокласників про те, що це люди серця?

Захист IV групи.

Професії «ЛЮДИНА - ЛЮДИНА»

1-й учень. Предметом праці «людина - людина» є окрема людина, група людей, колектив, військовий підрозділ, клас, група в дитячому садку тощо.

Орієнтуватися в професіях цього типу допоможуть такі навчальні предмети: історія, література, суспільствознавство та інші предмети, пов’язані з вивченням людини і суспільства.

Розібратися в нахилах та інтересах до професій такого типу допоможе участь у колективних і групових заходах, учнівському самоврядуванні, шефська робота з учнями молодших класів.

Представники професій типу «людина - людина» працюють у сфері освіти, охорони здоров’я, побутового, культурно-освітнього та інформацій-ного обслуговування, в адміністративних органах.

Вибираючи професію цього типу, пам’ятай, що необхідно бути готовим до постійного спілкування з різними людьми і при цьому в будь-яких умовах зберігати витримку, спокій та доброзичливість. Прикладом професій типу «людина - людина» можуть бути продавець, менеджер, слідчий, адвокат, юрист, соціальний педагог, психолог та інші.

Обираючи таку професію, необхідно враховувати професійно важливі якості, а саме: відкритість та готовність до спілкування; уміння легко встановлювати контакти; емоційна врівноваженість; доброзичливість; уміння контролювати прояви своїх почуттів.

Англійські фахівці склали «шкалу стресу» більш ніж 150 різних професій. Як не дивно, одне з перших місць посіла професія актора, високий показник ризику в людей цієї професії психологи пояснюють тим, що вони працюють на публіку, а це психологічно виснажливе заняття.

2-й учень. Фельдшер.

Професія фельдшера сільського фельдшере акушерського пункту спрямована на збереження здоров’я людей, попередження, розпізнавання лікування хвороби. Фельдшер призначає медикаментозне лікування, надає акушерську допомогу, ставить крапельниці, робить ін’єкції, міряє та привозить ліки на замовлення, організовує  консультування хворих лікарями.

Сучасний фельдшер зобов’язаний бути фахівцем: наполегливим, відповідальним, уміти володіти собою, привітним, доброзичливим, співчутливим, терплячим до хворого, оптимістично налаштованим. Такий фахівець повинен мати гарну пам’ять, добре розвинені відчуття, координацію та точність рухів, концентрацію уваги.

Науковцями доведено, що старість перестає бути фізіологічним фактором і стане швидше за все психологічною проблемою. Тому будуть потрібні всі види фахівців із продовження молодості: психологи, косметологи, спеціалісти із фітнесу, дієтологи, а також спеціально підготовлені медичні сестри, персональні консультанти зі здорового способу життя.

3-й учень. Вихователь дитячого садочка.

Вихователь працює з малюками, які тільки починають відкривати для себе оточуючий світ, великий, складний та неосяжний. Малята, як ніхто інший, наслідують дорослих, особливо вихователів. Тому він в усьому має бути для них взірцем дисциплінованості, акуратності, точності.

Педагогічна діяльність потребує високої самоорганізованості, емоційної зрілості. Вихователь повинен нести дітям радість, підкріплювати знаннями їхній інтерес до всього нового, незнайомого, невтомно творити крок за кроком майбутнє кожного свого вихованця.

Учитель. До захисту власного бачення типу професій «людина - знакова система» запрошую лідера групи, які схематично зобразили своє уявлення даного типу професії.

(Презентація плакату «людина - знакова система» ). Учитель. Чи дійсно тип професій «людина - знакова система» пов’язана із числами, виразами?

Захист IV групи.

Професії «ЛЮДИНА - ЗНАКОВА СИСТЕМА»

1-й учень. Предметом праці професій типу «людина - знакова система» є знаки, символи, формули, тексти, цифри, карти, схеми, умовні позначення, що несуть певну інформацію про оточуючі нас предмети і явища.

Професії цього типу дуже різноманітні. Серед них можна виділити такі:

 пов’язані з оформленням документів, аналізом текстів або з їх перекладом, перекодуванням (перекладач, коректор, бібліограф та ін.);

 повязані з математичними, хімічними, знаковими системами (бухгалтер, програміст, фінансист, касир та ін.);

 пов’язані зі схематичним відображені об’єктів, обробкою інформації у вигляді ум них знаків (кресляр, картограф, інженер-конструктор, штурман, топограф та ін.);

 пов’язані зі сприйманням та переробкою інформації, контролем, прогнозуванням і своєчасним прийняттям рішень (операторські професії).

Обираючи професію цього типу, необхідно враховувати професійно важливі якості: хороші здібності до математики, мови; посидючість, терплячість; акуратність; любов до порядку; організованість; ретельність; емоційна стабільність, хороша пам’ять; розвинене логічне мисленння: стійка увага.

2-й учень. Інженер-конструктор.

У дитинстві, мабуть, кожен із нас робив паперові кораблики, уявляючи себе конструктором, для одних «кораблики дитинства» відпливуть назавжди, для інших мрія стати конструктором стане реальністю.

Цієї справи треба вчитися довго і наполегливо. Перш ніж виготовити будь-яку річ, її потрібно сконструювати. Конструюють усе: машини, літаки, кораблі, меблі, взуття, капелюшки тощо.

Конструювання складних виробів не під силу одному інженеру-конструктору, над ними зазвичай працюють спеціальні конструкторські бюро. Створення конкретного виробу проходить кілька копітких етапів, серед яких: отримання замовлення, всіх вузлів і деталей виробу, вибір матеріалу, урахування ергономічних вимог, вибір дизайну, виготовлення дослідницьких екземплярів тощо.

Для інженера-конструктора відкриті широкі горизонти творчості. Він може пройти шлях від рядового інженера до керівника вищої ланки свого підприємства чи галузі. Вони будуть потрібні завжди і в усіх галузях економіки, а отже, ризик безробіття - мінімальний.

3-й учень. Програміст.

Зі стрімким розвитком інформаційних технологій, комп’ютеризації технологічних процесів, розробки мобільного програмного забезпечення та інтернет-бізнесу стійким залишається попит на спеціалістів цієї сфери, зокрема програмістів.

Сьогодні ми не уявляємо собі роботу будь-якого фахівця без комп’ютера, який здатен виконувати найскладніші операції за нашим запитом у лічені секунди. Без копіткої роботи програмістів не-можливо було б це навіть уявити. Отже, програміст на основі аналізу математичних алгоритмів розробляє програми для роботи будь-яких прикладних програм.

Якщо ти володієш математичними здібностями, уважний, посидючий, терплячий - професія програміста для тебе. Питання лише в тому, який напрям обрати: робота з базами даних, розробка сайтів, написання прикладних програм до електронних пристроїв.

Учитель. Познайомилися ми з вами з багатьма професіями, а результатом нашої плідної праці є проект, який доповнений цінними матеріалами, що буде служити добрим орієнтиром не для одного покоління школярів при виборі майбутньої професії. Проте, обираючи ту чи іншу професію, важливо враховувати потребу економічного району в фахівцях певного типу. Тому на нашу годину спілкування завітав працівник служби зайнятості, який і розповість вам про професії, які користуються попитом у нашому районі. (Виступ гостя).

На жаль, визначаючи свій життєвий шлях, дуже часто керуються не реальними можливостями, розумовими здібностями, особистими інтересами чи станом здоров’я, а обирають майбутню професію «за компанію», за настановою батьків чи наслідуючи когось. Так вчинили й ви, коли самостійно розподілялися на групи. Що ж, давайте перевіримо, чи ви не помилилися у своєму виборі? З допомогою анкети визначимо ваші нахили до певного типу професій.

Припустімо, що після відповідного навчання ви зможете виконувати будь-яку з перелічених нижче робіт. Але якому виду діяльності ви надали б перевагу? Нижче запропоновано 20 пар тверджень, позначених індексами «а» і «б», що стисло розкривають різні види діяльності. Уважно вивчивши обидва твердження, знаком «+» позначте привабливіший для вас варіант.

Анкета «Твої професійні нахили»

1. а) Доглядати за тваринами,

         б) Обслуговувати машини.

2. а) Допомагати хворим, лікувати їх.

         б) Складати таблиці, схеми, програми.

3. а) Брати участь в оформленні книжок чи плакатів,

         б) Стежити за станом і розвитком рослин.

4. а) Обробляти матеріал (деревину, тканину, метал, пластмасу                    тощо).

         б) Рекламувати товари споживачам.

5. а) Обговорювати науково-популярні книжки.

         б) Обговорювати художні книжки (статті, п’єси, концерти).

6. а) Доглядати тварин.

         б) Тренувати товаришів у виконанні яких-небудь дій.

7. а) Копіювати малюнки, зображення.

         б) Керувати підйомним краном, трактором.

8. а) Повідомляти людям які-небудь відомості.

         б) Художньо оформлювати виставки.

9. а) Ремонтувати речі (одяг, техніку).

         б) Шукати та виправляти помилки в текстах.

10. а) Лікувати тварин.

         б) Виконувати обчислення, розрахунки.

11. а) Виводити нові сорти рослин.

         б) Конструювати, проектувати нові види виробів.

12. а) Розв’язувати суперечки, запобігати сваркам, переконувати чи карати.

        б) Розбиратися в кресленнях, схемах.

13. а) Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.

         б) Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14. а) Налагоджувати медичні прилади, апарати.

         б) Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.

15. а) Складати точні описи явищ, подій.

         б) Художньо описувати, відображати події.

16. а) Виконувати лабораторні аналізи в лікарні.

         б) Приймати, оглядати хворих.

17. а) Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.

         б) Монтувати будинки або складати машини, прилади.

18. а) Організовувати культпоходи, екскурсії.

         б) Грати на сцені, брати участь у концертах.

19. а) Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.

         б) Креслити, копіювати креслення, карти.

20. а) Вести боротьбу з хворобами рослин,

         б) Працювати за комп’ютером. 

Аркуш відповідей

Л-Л

Л-Т

Л-П

Л-3

Л-Х

За

10а

10б

12а

11б

11а

12б

13а

14б

14а

13б

15а

15б

17б

16а

19б

17а

18б

19а

20а

20б

18б

 

Заповнивши «Аркуш відповідей», підрахуйте кількість знаків «+» у кожному вертикальному ряду.

Учитель. Сподіваюсь, отримані результати відповідають вашому вибору майбутньої професії.

Обираючи професію чи агента з організації туризму, чи лікаря, чи водія, ви маєте пам’ятати, що кожен із вас неповторна особистість і тільки ваша діяльність, і тільки вона одна, як говорив Фіхте, визначає вашу цінність, сприяє здійсненню ваших мрій, досягненню поставлених завдань та цілей.

1-й учень.

У дитинстві кожен з нас

В океані мрій пливе,

І фантазії від нас

Не відходять раз у раз.

2-й учень.

Якщо хочеш, щоб збулись

Заповітні мрії,

Мусиш сили додавать,

Не втрачать надії.

3-й учень.

Твої мрії - перший крок.

Ти запам’ятай урок:

Мрії всі збуваються,

З серця усміхаються.

4-й учень.

Як мрію маєш ти свою,

То часу цінного не гай.

Це відкриває шлях-зорю

До найрішучих сподівань.

5-й учень.

Відкрий себе в частині мрій

І прагни, сповнений надій,

Бо мрія кожного із нас

Збувається у кожний час.

Учитель. Минуть роки. Здійсняться всі ваші заповітні мрії. Ви станете дорослими! Де б ви не працювали, любіть свій край, свій народ, своєю невтомною працею примножуйте багатства Вітчизни. Вчіться не гаяти марно жодної хвилини. Нехай кожна мить дає вам щось нове, потрібне, корисне. Я впевнена: кожен із вас обере собі правильний і прекрасний зоряний шлях і пройде гідно по ньому.

А до яких мрій привела наша година спілкування, нам покаже наше гроно калини, якщо ваші очікування, які ви писали на початку виховної години, здійснилися, то прикріпіть ягідку калини і продовжіть речення «Я мрію про..»

(Діти виходять до дошки).

У кожного із вас дуже гарні мрії, тому я всім бажаю, щоб усі ваші мрії збувалися. Час добіг кінця. Тож пора робити висновки.

V.  Підбиття підсумків.

1-й учень.

Ми зробимо, зробимо їх.

А крапки розставить життя.

2-й учень.

Хтось відкриває для нас нові зорі.

3-й учень.

Хтось шукає зелені закони.

4-й учень.

Борознить хтось моря, океани.

5-й учень.

Хтось пильнує сірі екрани.

6-й учень.

Сорти пшениці виводить учений.

7-й учень.

А хтось змальовує світ наш зелений.

8-й учень.

Комусь до вподоби в житті мандрувати.

9-й учень.

А хтось ще не вирішив, ким йому стати.

10-й учень.

Пробував те і пробував друге.

11-й учень.

Допомагали друзі й подруги.

12-й учень.

Батько і мати своє диктували.

13-й учень.

Навіть знайомі напевне вже знали,

Що нас чекає в освітньому плані...

14-й учень.

А я ніяк не визначуся:

То математика вже до вподоби,

То бактерії і мікроби.

Раптом англійська престижною стала.

Все. На більше мене не стало.

Я найбільше, друзі, боюся,

Що так ніколи й не визначуся.

Пішов за порадою до дідуся.

Дідусь посміхнувся.

Усмішка з хитриною:

- Добре б, онуку, щоб став ти Людиною!

Учитель. Тож бажаю усім вам бути Людиною з великої літери, особистістю. І тоді ви обов’язково досягнете поставленої мети. Я розумію, що вам важко визначитись з вибором, але будьте оптимістами, вірте, що сьогодні потрібні гарні спеціалісти, майстри своєї справи.

         Кажуть, що майстер - це той, хто знайшов своє покликання в праці. Хоч би ким ви стали, насамперед, маєте бути людьми - добрими, правдивими, працьовитими, чуйними до чужого горя.

Вибір професії - це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили ще один крок , а вдалий вибір залежить від вас.

І якщо після цієї години спілкування ви не передумали у виборі професії медика, тоді це справді правильний вибір і, можливо, це і є справою усього вашого життя.

Хай здійсняться всі ваші мрії і нехай керує всіма вашими помислами, планами і вчинками християнська любов до ближнього.

Нашу розмову я пропоную закінчити словами Езопа: "Справжній скарб для людей - уміння трудитися!".

Спасибі вам за роботу! Надіюсь, що цю тему ми продовжимо на екскурсіях, нових зустрічах з іншими, не байдужими вам професіями.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
1962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку