АВТОРСЬКА ПРОГРАМА ГУРТКА
з англійської мови «English is Fun»
для учнів 5-6 класів
Пояснювальна записка
У сучасному суспільстві‚ якому притаманний широкий розвиток міждержавних зв’язків у галузі культури, науки, техніки, виробництва, володіння іноземною мовою стає ознакою освіченої людини і є обов’язковим компонентом підготовки висококваліфікованого спеціаліста будь-якої галузі народного господарства.
Володіння іноземною мовою відкриває доступ до культурних і наукових цінностей інших народів, сприяє встановленню економічних і культурних зв’язків з іншими країнами, полегшує взаємовідносини між народами. Особливе значення має навчання іноземної мови тепер, коли міжнародні зв’язки України ростуть і міцніють.
В зв’язку з тим, що кожен рік підвищується інтерес до оволодіння іноземними мовами, виникає потреба у вивченні їх за межами шкільної програми.
Мета гуртка розмовно-ігрової англійської мови - сприяти вивченню, удосконаленню іноземної мови, виробленню умінь висловлювати свої думки іноземною мовою; розвивати самостійність, уміння долати трудності, використовуючи для цього проблемні ситуації, творчі завдання, спостереження; виховувати любов до рідного краю, повагу до мови та культури інших народів, почуття патріотизму, повагу до праці, акуратність, дисциплінованість, зосередженість, дружні стосунки між гуртківцями.
Основними принципами навчання в гуртку є:
∙ комунікативна спрямованість;
∙ особистісна орієнтація;
∙ автономія учня.
Навчання будується переважно на завданнях, які:
складають логічно пов’язані та взаємозалежні комплекси завдань. Якість виконання кожного наступного завдання залежить від успішності виконання попереднього;
допомагають співпрацювати в парах, невеличких групах, командах.
Навчальний матеріал спланований таким чином, щоб у доступній та цікавій формі ознайомити дитину з першими і сталими виразами на основі основних тем, які дитина має вивчати протягом першого року вивчення мови.
Мета програми – розкриття творчого потенціалу дитини, сприяння повноцінному розвитку дитини, збагаченню її інтелектуальної, вольової, емоційної, моральної та соціальної сфер засобами іншомовного спілкування.
Основні завдання навчальної програми – забезпечення формування ключових компетентностей:
пізнавальної, яка спрямована на оволодіння знаннями лінгвістичного базового матеріалу, пізнання та пошуковий підхід до національних надбань англомовних країн, вміння використовувати навчальний і додатковий матеріал у розвитку мовлення та володіння мовою в подальшому житті;
практичної, яка полягає у формуванні комунікативних вмінь вихованців у спілкуванні в іншомовному середовищі, вміння висловлювати власну думку, надавати певну інформацію;
творчої, яка забезпечує набуття досвіду власної творчої діяльності, здатність проявляти творчу ініціативу та застосовувати пошуковий метод, розвиток ораторської майстерності, формування стійкого інтересу до вивчення мов, системного та самостійного мислення;
соціальної, яка націлена на розвиток загальної культури, моральних і лідерських якостей, громадянської позиції, формування мовної культури, позитивність якостей емоційно-вольової сфери та доброзичливе ставлення до інших, уміння працювати в колективі.
Головні пріоритети навчання за програмою: формування у вихованців комунікативної компетенції, тобто такого рівня володіння іноземною мовою, яка дозволить їм здійснити іншомовне спілкування і розуміння основного змісту навчальних та автентичних текстів (казки, оповідання, опис тварин, мультфільми, відеофільми тощо).
Програма містить теоретичні теми та практичні заняття для їх закріплення різні за формами, а саме: робота з підручниками, рольові ігри, бесіди, диспути, вікторини, ігри, екскурсії, розважальні заходи, листування з дітьми з закордону, використання комп’ютерних програм, проектна робота, підбір матеріалу та створення презентації, випуск стіннівок, випуск газети англійською мовою та інше. Також у ній передбачені підсумкові заняття, які проводяться у вигляді тестових завдань, вікторин, диспутів та творчих завдань, що дадуть змогу перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалу.
Для більш успішного освітнього процесу на заняттях використовується дидактичний матеріал: яскраві плакати, різноманітні малюнки, ігри, посібники, роздатковий матеріал, різноманітні фото, аудіо та відеоматеріали.
Прогнозовані результати
Вихованці повинні вміти:
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
Розділ, тема |
Усього |
Теорет. |
Практ. |
Вступ. Get started! |
4 |
2 |
2 |
Тема 1. Life at home. Життя вдома. |
15 |
7 |
8 |
Тема 2. Holidays and celebrations. Свята та святкування. Листування з друзями. |
16 |
5 |
11 |
Тема 3. Shopping. Покупки. |
16 |
6 |
10 |
Тема 4. Going on holiday. Збираємося на відпочинок. |
15 |
7 |
8 |
Well done! Підсумок |
4 |
|
4 |
Всього |
70 |
27 |
43 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
№ з/п |
Назва теми |
Vocabulary |
Grammar |
Skills |
1. |
Get started! |
-places in town, -means of transport, -jobs, -school subjects, -adjectives, -adjectives with prepositions, -food and drink, -containers.
|
Present Simple, Question words, Be going to, Countable and uncountable nouns, some and any |
|
2. |
Life at home |
-household chores, -personally adjectives. |
Present Continuous, Stative Verbs, Present Simple and Present Continuous.
|
Communication: Asking for and offering help, Reading: Brother and sister Listening: Family and activities Writing: Family time essay, and, but, so, because. |
3. |
Holidays and celebrations |
Traditions, celebrations, Halloween, Christmas, Boxing Day. |
Present Continuous, Stative Verbs, Present Simple and Present Continuous. |
Communication: making arrangements, Reading: Holidays and traditions. Listening: Celebrating events Writing: Holidays email, postcard to friends. |
4. |
Shopping |
Shopping, shops |
Comparative and superlative adjectives, too, not….enough, (not) as…as |
Communication: shopping for clothes, Reading: Welcome to Paws Cat Cafe Listening: Opinions and comparisons Writing: Opinions and comparisons; Ordering arguments: First of all, What’s more, Finally . |
5. |
Going on holiday |
Going on holiday Phrases with get
|
Past Simple: affirmative and negative Past Simple:questions and short answers |
Communication: Requests, Reading: My Alaskan holiday Listening: My holiday Writing: A holiday email, email phrases. |
6. |
Well done. Підсумок |
|
|
Реалізація творчого проєкту |
Комунікативні вміння
Діалогічне мовлення
Учням забезпечується можливість навчитися:
- стверджувати і обґрунтовувати сказане;
- вести групове обговорення;
- вести діалоги у стандартних ситуаціях спілкування, використовуючи мовленнєвий етикет.
Монологічне мовлення
Учні повинні вміти:
- робити коротке повідомлення за темами;
- висловлювати своє ставлення до прочитаного.
Письмо
Учні вчаться:
- письмово готувати стислу анотацію до слайдів;
- писати листи особистого характеру.
Читання
Учням забезпечується можливість:
- прочитати і зрозуміти основний зміст текстів навчального характеру.
Аудіювання
Школярі навчаються:
- сприймати на слух і розуміти монологічні та діалогічні висловлювання і виділяти їх основну думку.
Мовні знання, навички, вміння: фонетика, графіка, орфографія
Школярі повинні удосконалювати набуті знання, навички і вміння.
Лексична сторона мовлення
Учням пропонується оволодіти новими словами і стійкими словосполученнями.
Граматична сторона мовлення
Учням пропонується для активного використання в мовленні:
- часи групи Simple , Continuous;
- to be, have/has, modal verbs;
- сomparative and superlative adjectives;
- Adverbs of frequency;
- Question words.
Література
1. Англійські тести. К.О. Слюсар. Видавництво «Віват», м. Київ, 2012 р.
2. Граматика англійської мови. Г.В. Верба, Видавництво «Школа», м. Київ, 1993 р.
3. Журнали «Posnayko», видавництво «Медіасвіт», м. Київ, 2008 р.
4. Заняття англійською мовою. А.М. Несвіт, видавнича група «Основа, м. Харків, 2013 р.
5. Збірник пісень з англійської мови. Видавництво «Торсінг», м. Харків, 2003 р.
6. Ідіоматичні вирази. Видавництво «Scholastic», USA, 2008
7. Казки. «Happy English», видавництво «Освіта», м. Київ, 1993 р.
8. Прислів’я та приказки англійською мовою, видавництво «Освіта», м. Київ, 1993 р.
9. Тематичні тексти з англійської мови. Видавництво «Країна мрій», м. Харків, 2004 р.
10. Тематичні малюнки з англійської тематики. Tokyo, Japan, 1991.
11. «Summer Cooking», Ebury Press, London, 1991.
12. English. В. Томаєва. Видавець «Халімон», м. Харків, 2002 р.