Комунальна установа
«Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»
Районний методичний кабінет
Великолепетиська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
Програма гуртка
Ми - українці
|
2016 рік
Автор: Т.М. Тичківська – вчитель фізики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», вчитель-методист
Ми - українці
Рецензенти:
Вольська Т. В., завідувач районного методичного кабінету КУ
«Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти»
Мордашова О.М., заступник директора школи з виховної роботи Великолепетиської ЗОШ I-III ступенів №1 Херсонської області
Адресується класним керівникам, класоводам, вчителям історії та захисту Вітчизни для використання під час проведення занять гуртків, курсів за вибором чи факультативу.
Схвалено навчально-методичною радою Великолепетиської ЗОШ I-III №1 (протокол №3 від 04.01.2016 року)
Назва курсу |
«МИ – УКРАЇНЦІ» |
Напрямок |
Національно - патріотичний |
Класифікація |
Форма: групова. Час: позаурочний; Вікові особливості: учні, вихованці 12-15 років |
Автори курсу |
Т.М. Тичківська – вчитель фізики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», вчитель-методист
|
Рецензенти |
Вольська Т. В., завідувач районного методичного кабінету КУ «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти»; Мордашова О.М., заступник директора школи з навчально-виховної роботи Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області |
Відповідальний за випуск |
Побейвовк Н. А., директор КУ «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» |
Назва закладу (впровадження) |
Великолепетиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області |
Адреса закладу (впровадження) |
Україна, Херсонська область, Великолепетиський район, смт Велика Лепетиха, вул. Куйбишева,18 а. Тел. 2-22-88, e-mail: vlepeshl@ukr.net |
Цільова група |
Наповнюваність: 15 чоловік – 12-15 років
|
Мета курсу |
Головною метою вивчення курсу є формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Програма включає дев’ять розділів:
|
Задачі |
Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу; - забезпечення духовної єдності поколінь; - формування високої мовної культури; - прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів України; - виховання духовної культури особистості; - виховання поваги до Конституції, законодавства, державної символіки України; - усвідомлення взаємозв'язку між ідеєю свободи, правами та громадянською відповідальністю; - художньо-естетична освіченість і вихованість особистості; - формування екологічної культури людини; - розвиток індивідуальних здібностей і талантів; - навички міжособистісного спілкування та підготовка молоді до життя в умовах ринкових відносин; - основу національного виховання мають становити принципи гуманізму, демократизму, єдності сім'ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.
|
Методи роботи |
|
Термін реалізації |
рік |
Режим занять |
1 год. на тиждень |
Очікуванні результати |
Повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
|
«Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується»
(В. О. Сухомлинський).
«Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців»
(Олександр Довженко).
«Ми – УКРАЇНЦІ»
Програма гуртка
Пояснювальна записка
Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.
Головною метою вивчення курсу є формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Мета курсу досягається шляхом реалізації наступних задач:
- формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу;
- забезпечення духовної єдності поколінь;
- формування високої мовної культури;
- прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів України;
- виховання духовної культури особистості;
- виховання поваги до Конституції, законодавства, державної символіки України;
- усвідомлення взаємозв'язку між ідеєю свободи, правами та громадянською відповідальністю;
- художньо-естетична освіченість і вихованість особистості;
- формування екологічної культури людини;
- розвиток індивідуальних здібностей і талантів;
- навички міжособистісного спілкування та підготовка молоді до життя в умовах ринкових відносин;
- основу національного виховання мають становити принципи гуманізму, демократизму, єдності сім'ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.
Більша частина факультативного курсу "Ми - УКРАЇНЦІ " відводиться на дослідницьку і практичну роботу, реалізацію творчих завдань.
Організації навчання курсу сприятиме використання групової роботи, проблемного навчання, методу проектів, дидактичних ігор. Ефективність роботи можна поліпшити завдяки застосуванню сучасних інформаційних технологій навчання,збільшенню у навчанні питомої ваги самостійної роботи учнів. Одним із завдань учителя є максимальне використання потенціалу творчих здібностей та обдарувань учнів. Дискусії, диспути, прес-конференції, засідання «круглого столу», тематичні діалоги та інші інтерактивні форми роботи емоційно збагатять заняття. Рекомендується широко використовувати документи, спогади, кіно- і фотоматеріали, звукозаписи, художні твори, які допоможуть створити на заняттях відповідну емоційну атмосферу, підсилять виховний вплив навчального матеріалу..
Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою: розподіл годин у програмі орієнтований. Учитель може вносити зміни до розподілу годин. Учитель має право вирішувати, як виконати той чи інший проект.
Тематичний план курсу
«Ми - українці»
Теми |
|
Всього год. |
|
|
7 |
2. Головні історичні етапи державного будівництва в Україні.
|
5 |
|
4 |
4. Переривання державності в європейських країнах. |
2 |
5. Символи України. |
2 |
6. Волонтерський рух. |
7 |
7. Національні українські свята. |
2 |
8. Народи, національні та етнічні групи, які проживають на території України. |
2 |
9. Захист творчих робіт. |
4 |
Всього |
35 |
Зміст навчального матеріалу і вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Зміст навчального матеріалу |
1. Розвиток української державності. 1.1. Київська Русь. 1.2. Велике князівство Литовське. 1.3. Військо Запорозьке, Гетьманщина, Гетьманат Павла Скоропадського . 1.4. Українська Народна Республіка, 1.5. Західноукраїнська Народна Республіка, Карпатська Україна та інші українські визвольні проекти. 1.6. Формування української політичної культури в часи Речі Посполитої та Австро-Угорщини. 1.7. Роль Кримського Ханату як держави кримськотатарського народу.
|
2. Головні історичні етапи державного будівництва в Україні.
|
3. Історія боротьби українського народу за державну незалежність. 3.1. ОУН, УПА. дисидентський рух.
|
(Розгляд історичних обставин, що призводять до переривання державницької традиції. )
|
5. Символи України 5.1. Державні символи України. 5.2. Народні символи України. |
6. Волонтерський рух. 6.1. Волонтерський рух у світі. 6.2. Волонтерський рух на Україні. 6.3. Волонтерський рух у нашому селищі та школі. 6.4. Практичне заняття. 6.5. Практичне заняття. 6.6. Практичне заняття. 6.7. Практичне заняття.
|
7. Національні українські свята. 7.1. Державні свята. 7.2. Народні свята.
|
8. Народи, національні та етнічні групи, які проживають на території України. 8.1. Національний та етнічний склад населення України. 8.2. Українські діаспори. |
Орієнтовні теми творчих проектів:
Очікуваний результат після вивчення курсу:
Ресурси для реалізації основних завдань курсу:
Міжпредметні зв’язки, які реалізуються при вивченні курсу: історія, правознавство, українська література, захист Вітчизни.
Джерела інформації для вчителів: