Програма гуртка "МИ УКРАЇНЦІ"

Про матеріал
Головною метою вивчення курсу є формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.
Перегляд файлу

Комунальна установа

«Великолепетиський центр по обслуговуванню закладів освіти»

Районний методичний кабінет

Великолепетиська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

 

 

Програма гуртка

 

Ми - українці

 

 

 

 

 

2016 рік


Автор: Т.М. Тичківська – вчитель фізики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст     вищої категорії», вчитель-методист

 

 

 

 

 

 

Ми - українці

 

 

 

Рецензенти:

Вольська Т. В., завідувач районного методичного кабінету КУ

«Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти»

 

Мордашова О.М., заступник директора школи з виховної роботи      Великолепетиської ЗОШ I-III ступенів №1 Херсонської області

 

 

 

 

 

 

Адресується класним керівникам, класоводам, вчителям історії та захисту Вітчизни для використання під час проведення занять гуртків, курсів за вибором чи факультативу.

 

Схвалено навчально-методичною радою Великолепетиської ЗОШ I-III №1 (протокол №3 від 04.01.2016 року)

 

 

Назва курсу

«МИ – УКРАЇНЦІ»

Напрямок

Національно - патріотичний

 

Класифікація

Форма: групова.

Час: позаурочний;

Вікові особливості: учні, вихованці 12-15 років

 

 

Автори курсу

Т.М. Тичківська – вчитель фізики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст     вищої категорії», вчитель-методист

 

 

 

 

Рецензенти

Вольська Т. В., завідувач районного методичного кабінету КУ «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти»;

Мордашова О.М., заступник директора школи з навчально-виховної роботи Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області

 

Відповідальний за випуск

Побейвовк Н. А., директор

КУ «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти»

Назва закладу

(впровадження)

Великолепетиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Великолепетиської селищної ради Великолепетиського району Херсонської області

 

Адреса закладу

(впровадження)

Україна, Херсонська область, Великолепетиський район, смт Велика Лепетиха, вул. Куйбишева,18 а. Тел. 2-22-88, e-mail: vlepeshl@ukr.net

Цільова група

Наповнюваність: 15 чоловік – 12-15 років

 

Мета курсу

Головною метою вивчення курсу є формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

 

Програма включає дев’ять розділів:

  1. Розвиток української державності.
  2. Головні історичні етапи державного будівництва в Україні.
  3. Історія боротьби українського народу за державну незалежність.
  4. Переривання державності в європейських країнах.     
  5. Символи України.
  6. Волонтерський рух.
  7. Національні українські свята.
  8. Народи, національні та етнічні групи, які проживають на території України.
  9. Захист творчих робіт.                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задачі

Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу;

- забезпечення духовної єдності поколінь;

- формування високої мовної культури;

- прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів України;

- виховання духовної культури особистості;

- виховання поваги до Конституції, законодавства, державної символіки України;

- усвідомлення взаємозв'язку між ідеєю свободи, правами та громадянською відповідальністю;

- художньо-естетична освіченість і вихованість особистості;

- формування екологічної культури людини;

- розвиток індивідуальних здібностей і талантів;

- навички міжособистісного спілкування та підготовка молоді до життя в умовах ринкових відносин;

- основу національного виховання мають становити принципи гуманізму, демократизму, єдності сім'ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.

 

Методи роботи

  • міні - лекції;
  • бесіди;
  • групове обговорення;
  • робота у малих групах;
  • інформаційні повідомлення;
  • захист проектів;
  • дискусії, диспути;
  •  прес-конференції;
  • засідання «круглого столу»;
  • тематичні діалоги.

Термін реалізації

рік

Режим занять

1 год. на тиждень

Очікуванні результати

Повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);

  •         участь у громадсько-політичному житті країни;
  •         повага до прав людини;
  •         верховенство права;
  •         толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних  особливостей;
  •         рівність усіх перед законом;
  •         готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

 

 

 


 

 

«Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується»

(В. О. Сухомлинський).

 «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців»

(Олександр  Довженко).

«Ми – УКРАЇНЦІ»

 

Програма  гуртка 

 

Пояснювальна  записка

Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.

  Головною метою вивчення курсу є формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (patria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

 

Мета курсу досягається шляхом реалізації наступних задач:

 

- формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу;

- забезпечення духовної єдності поколінь;

- формування високої мовної культури;

- прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів України;

- виховання духовної культури особистості;

- виховання поваги до Конституції, законодавства, державної символіки України;

- усвідомлення взаємозв'язку між ідеєю свободи, правами та громадянською відповідальністю;

- художньо-естетична освіченість і вихованість особистості;

- формування екологічної культури людини;

- розвиток індивідуальних здібностей і талантів;

- навички міжособистісного спілкування та підготовка молоді до життя в умовах ринкових відносин;

- основу національного виховання мають становити принципи гуманізму, демократизму, єдності сім'ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь.

 

Більша частина факультативного курсу "Ми - УКРАЇНЦІ " відводиться на дослідницьку і практичну роботу, реалізацію творчих завдань.

Організації навчання курсу сприятиме використання групової роботи, проблемного навчання, методу проектів, дидактичних ігор. Ефективність роботи можна поліпшити завдяки застосуванню сучасних інформаційних технологій навчання,збільшенню у навчанні питомої ваги самостійної роботи учнів. Одним із завдань учителя є максимальне використання потенціалу творчих здібностей та обдарувань учнів. Дискусії, диспути, прес-конференції, засідання «круглого столу», тематичні діалоги та інші інтерактивні форми роботи емоційно збагатять заняття. Рекомендується широко використовувати документи, спогади, кіно- і фотоматеріали, звукозаписи, художні твори, які допоможуть створити на заняттях відповідну емоційну атмосферу, підсилять виховний вплив навчального матеріалу..

Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою: розподіл годин у програмі орієнтований. Учитель може вносити зміни до розподілу годин. Учитель має право вирішувати, як виконати той чи інший проект.


 

Тематичний план курсу

«Ми - українці»

 

Теми

 

Всього год.

  1.     Розвиток української державності.

7

2. Головні історичні етапи державного будівництва в Україні.

 

5

  1.     Історія боротьби українського народу за державну незалежність.

4

4.        Переривання державності в європейських країнах.                

2

5. Символи України.

2

6. Волонтерський рух.

7

7. Національні українські свята.

2

8. Народи, національні та етнічні групи, які проживають на території України.

2

9. Захист творчих робіт.                                

4

Всього

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Зміст навчального матеріалу і вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

Зміст навчального матеріалу

1. Розвиток української державності.

1.1. Київська Русь.

1.2. Велике князівство Литовське.

1.3. Військо Запорозьке, Гетьманщина, Гетьманат Павла Скоропадського .

1.4. Українська Народна Республіка, 1.5. Західноукраїнська Народна Республіка, Карпатська Україна та інші українські визвольні проекти.

1.6. Формування української політичної культури в часи Речі Посполитої та Австро-Угорщини.

1.7. Роль Кримського Ханату як держави кримськотатарського народу.

 

2. Головні історичні етапи державного будівництва в Україні.

  1.        Київська Русь – перший досвід функціонування української держави.
  2.        Галицько-Волинське князівство – наступник Київської Русі та державотворчих процесів.
  3.        Становлення української національної держави у 1648-1654 рр. Козацька держава Богдана Хмельницького.
  4.        Державотворчі процеси після Української національної революції 1917–1920 рр.
  5.       Розбудова Української незалежної держави  на початку 1990-х рр.

 

 

 

3. Історія боротьби українського народу за державну незалежність.

3.1. ОУН, УПА.

дисидентський рух.

  1.        Студентська Революція на граніті.
  2.        Помаранчева революція.
  3.        Революція Гідності.

 

 

 

 

  1.             Перериванян державності в європейських країнах 

(Розгляд історичних обставин, що призводять до переривання державницької традиції. )

             

 

5. Символи України

5.1. Державні символи України.

5.2. Народні символи України.

6. Волонтерський рух.

6.1. Волонтерський рух у світі.

6.2. Волонтерський рух на Україні.

6.3. Волонтерський рух у нашому селищі та школі.

6.4. Практичне заняття.

6.5. Практичне заняття.

6.6. Практичне заняття.

6.7. Практичне заняття.

 

7. Національні українські свята.

7.1.  Державні свята.

7.2.  Народні свята.

 

8. Народи, національні та етнічні групи, які проживають на території України.

8.1. Національний та етнічний склад населення України.

8.2. Українські діаспори.

 

Орієнтовні теми творчих проектів:

  1.               «Україна – єдина країна.»
  2.               «Козацькому роду нема переводу.»
  3.               « Волонтери нашого краю.»
  4.               «Воїни АТО нашого краю.»
  5.               «Моя Україна – вільна країна.»
  6.               «Мертві не просять – живі не забудуть.»
  7.               «Народ мій є! Народ мій буде!»
  8.               «Україна єдина країна! Нерозривна як ненька й дитя!»

 

 

 

Очікуваний результат після вивчення курсу:

  •         повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);
  •         участь у громадсько-політичному житті країни;
  •         повага до прав людини;
  •         верховенство права;
  •         толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних  особливостей;
  •         рівність усіх перед законом;
  •         готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

 

Ресурси для реалізації основних завдань курсу:

1.     Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді

  1. Мультимедійна бібліотека.
  2. Навчальна та науково-популярна література.
  3. Лабораторне обладнання.
  4. Завдання для контролю рівня сформованості знань і умінь учнів.

 

Міжпредметні зв’язки, які реалізуються при вивченні курсу: історія, правознавство, українська література, захист Вітчизни.

 

 

Джерела інформації для вчителів:

 

  1. Концепція національно-патріотичного виховання молоді [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/other/5397/. — Назва з екрану.
  2. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://govuadocs.com.ua/docs/index-19246059.html. — Назва з екрану.
  3. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013. — Назва з екрану.
  4. Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16. 06. 2015 р. № 641. 
  5. Див. Хмелько В. Є. Лінгво-етнічна структура України: регіональні особливості та тенденції змін за роки незалежності. ↩
  6. Виховання національно свідомого, патріотично зорієнтованого молодого покоління, створення умов для його розвитку як чинник забезпечення національних інтересів України. – К., 2003.
  7. Головінський І. Національна свідомість як рушійна сила державотворення. Психологічна інтерпретація. – К., 2004.
  8. Гонський В. Патріотизм як основа сучасного виховання та ідеології держави //Рідна школа. – 2001. – № 2.
  9. Єрмоленко С. Мова і українознавча свідомість. – К., 2007.
  10. Калакура Я. Історична пам’ять як чинник самоідентифікації українців // Українознавство. – 2004.
  11. Кононенко П. Національна ідея, нація, націоналізм. – К., 2005.
  12. Кононенко П. Свою Україну любіть... – К., 1996.

 

docx
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку