Програма виховання колективу учнів 1-4 класів "Ми в довкіллі"

Про матеріал
Матеріал містить Програму виховання колективу учнів 1-4 класів "Ми в довкіллі".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми в довкіллі

Програма виховання

колективу учнів 1-4 класів

Балаклеївської загальноосвітньої школи І-ІІступенів №2

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник

 Сільченко Оксана Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

                                                           

 

 

 

 

 

 

                                                                        Жити щасливо   

                                                                 і жити в злагоді з природою – 

                                                                                 одне й те саме

 

                                                                    Римський мислитель Л. Сенека

                                                                           І століття нашої ери

 

         Формування екологічної культури та свідомості школярів є однією з найактуальніших проблем сучасності. Особливою мірою це стосується нас, вчителів початкових класів, адже ми вчимо дітей з раннього  віку любити  природу, вносити  посильний  вклад у її збереження, бути творцями, а не руйнівниками  чи споглядачами. Життя  стверджує, що люди, які  навчені з дитинства розуміти  природу та  цінувати її, уміють створювати  красу в будь-якій своїй діяльності, у різних життєвих ситуаціях, у стосунках з близькими, у взаєминах з усім оточуючим.

Дуже важливо, щоб учні самі дійшли висновку про причини екологічних негараздів, які полягають у зневазі до законів природи, у людській байдужості. Тому треба зробити все необхідне, щоб природа стала для дітей відкритою книгою, яку б вони читали з радістю та вміли б користуватися нею.

  Конституція України гарантує громадянам право на безпечне для життя і здоров’я довкілля та визначає їхній обов’язок: не заподіювати шкоди природі. Ці очевидні конституційні норми можна реалізувати в суспільстві, члени якого є екологічно грамотними й відповідальними.

 Любов до природи виховується з раннього віку і закріплюється у свідомості дитини переконанням: людина – частка природи, людина - унікальна, цілісна особистість з широкими можливос­тями самореалізації і від людини залежить стан довкілля.  Цінність людської особистості залежить від якості ціннісних орієнтацій, яких вона дотримується.

Серед них одним із найвагоміших є шанобливе ставлення до людей, природи (пізнання світу навколо нас) і бажання бути справжньою людиною (пізнання себе).

             Зближуючи учнів з природою, педагоги повинні завжди пам’ятати, що діти – майбутні господарі нашої планети. І навчити їх розуміти, поважати, охороняти природу і розумно користуватися її багатствами можна тільки з раннього дитинства.

         Наше завдання, як вчителів, виховувати свідомих членів суспільства, формуючи розуміння взаємозв’язку і взаємозалежності людини і природи, усвідомлення необхідності збереження глобальної рівноваги та причетності кожного до проблем навколишнього середовища, адже кожна дитина має право на здорове і повноцінне життя в гармонії з природою.

       Пам’ятаймо  слова Антуана де Сент - Екзюпері, який промовив вустами Маленького Принца: «Є таке правило:  прибрався сам уранці -  ретельно прибери і  свою планету».

 Програма створена з метою формування особистості з новим, екоцентричним типом мислення й свідомості, високим рівнем екологічної культури, ціннісного ставлення до себе, людей та природи.

 

Завдання програми:

  •   створення умов для самопізнання, самовизначення та самореалізації кожного вихованця;                                  
  •  формування в дитини активної життєвої та власної світоглядної позиції;
  • формувати основи духовно-морального та фізичного розвитку особистості;
  • формувати знання та навички ведення здорового способу життя, безпеки власної поведінки;
  • формувати почуття поваги до країни, людей, рідної мови;
  •           формувати знання про функції природи в житті людини, її самоцінності та  усвідомлення єдності природи й людини як частини природи, без якої життя неможливе;

 

  •          розвивати почуття відповідальності за природу як національну і загальнолюдську цінність, основу життя на Землі та потребу в альтруїстичному спілкуванні з навколишнім середовищем;
  •          формувати екологічну культуру, гармонійні відносини з природою,  навички екологічно доцільної поведінки, що є обов’язковою умовою сталого розвитку суспільства; 
  •          залучити до активної екологічної діяльності дітей та батьків.

 

              Очікувані результати:

  • особистісне зростання кожної дитини;
  • сформованість основ громадянських та загальнолюдських цінностей;
  • набуття  знань про природу та взаємозв’язки у ній, взаємодію і взаємовплив людини та природи;
  • сформоване почуття відповідальності за природу, як національну і загальнолюдську цінність;
  • дієве піклування про представників тваринного та рослинного світу;
  • дотримання правил поведінки в навколишньому середовищі: дитина контролює свої дії, співвідносить їх із ситуаціями та можливими наслідками для тих чи інших об’єктів навколишнього середовища;
  • сформована екологічна культура, гармонійні відносини з природою.

 

Програма  складається з трьох розділів:

*  «Я –людина, ми - родина»

* «Все задумано мудро в природі: жити всьому у мирі та згоді»

* «Нехай людина красу приносить, бо світ навколо любові просить».

 

 

 

 

 

 

 

 

   І розділ

  «Я –людина, ми - родина»

 

 

    Виховні досягнення:  

-      усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров'я (фізичного, психічного, соціального, духовного, культурного) свого і кожної людини;

- формування здатності пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого об’єднання; як учня, жителя села, громадянина;

- виховання любові до рідного дому, школи, країни, її природи; до рідного слова, побуту, традицій;

- знання та навички ведення здорового способу життя;

-  формування відповідальності, доброзичливості, готовності допомогти іншим,   ввічливості, вмінні працювати з іншими.

 

 

 

 

 

 

Форми виховної роботи

 

1 клас

 

Свято посвяти у школярі «Я тепер школярик», родинне свято "Мамо, тато, я - дружна сім'я",  гра-мандрівка "Азбука ввічливості",  ділова гра "Розкажи про себе",     Сюжетно-рольова гра "Як треба поводитися у школі", Дидактична гра "Кожній речі — своє місце",    тематичний вісник  "Вогонь буває різним",  ділова гра "Абетка пішохода",     Ігрова програма "Про дружбу",  "Свято Чепурушки",   гра-інсценування "Ми йдемо до їдальні", ділова гра "Гість – радість у домі", хвилинка інформації «Ми на планеті Земля».

2 клас

 

Година спілкування "Життя людини – найвища цінність",  Сюжетно-рольова гра "Мій день народження", Ділова гра "Що потрібно знати про свій характер?",  Ігрова програма «Сам удома",     гра-бесіда  "Однокласник, товариш, друг", гра-мандрівка "Подорож до Країни здоров'я", Усний журнал "Профілактика інфекційних захворювань", спортивні змагання "Старти надій",   добродійна акція   "Подаруй іграшку другу",   Дидактична гра "Як би я вчинив...", родинне свято "Шануй батька й неньку",     Бібліотечний урок "Рушник моєї бабусі»

 

3 клас

 

Ділова гра « Мої мрії", Година спілкування "Я і мої обов’язки",  година творчих справ «Квіткова символіка»,  гра - інсценування  "Мій день: хороше і погане",     Ділова гра "Дорога до школи та додому", Година спілкування "Ти — вихована дитина?", Ігрова програма "Мій улюблений герой", Сюжетно-рольова гра "Як я дбаю про своє здоров'я", Усний журнал "Продукти харчування: друзі й вороги", Родинне свято "Родина, родина: від батька до сина",   гра-бесіда "Про правила товаришування", "Шляхетні   дівчатка та лицарі - хлопці",   свято "Коли я щасливий"

 

4 клас

Виставка «Світ моїх захоплень влітку»,  Година спілкування "Що означає бути вихованим",   "Зубів немає, а людину гризе",  Конкурсна програма "Хто багато читає, той багато знає", ігри - естафети "Козацькі забави",  тренінг   "Почни день з ранкової гімнастики", "Переможемо всі хвороби", інформаційний вісник "Культура харчування", Усний журнал "Шкідливі звички",  Сюжетно-рольова гра "Хочу і треба",  Випуск екологічної газети "Ми – друзі природи ",  Турнір ерудитів "Слово - не горобець… ,       Родинне свято "Від матері доні добро передай", Ігрова програма "Правила телефонної розмови",  інформаційний вісник  "Ні агресії і насильству". Вікторина «Земля – наш спільний дім», шкільна акція «Посади дерево»

 

 

 

 

 

ІІ розділ 

«Все задумано мудро в природі:

жити всьому у мирі та згоді»

 

 

 

Виховні досягнення:  

   

-  сформованість поняття та уявлення про довкілля, красу природи як унікального явища в житті  людини;

- вироблення вміння та навичок допомагати, охороняти, покращувати навколишнє середовище;

-  усвідомлення необхідності гармонійного співіснування людини та природи, відповідального, раціонального ставлення до неї.

-        результативність екскурсій 

   

 

 

 

 

 

 Форми виховної роботи:

 

1 клас

 

Ситуаційно-рольова гра "Чистий клас", операція-рейд "Збережемо чистим довкілля", гра-подорож "Екологічна стежка",  Екскурсія в парк  «Зелені друзі мого краю", Родинне свято "Перші весняні квіти",  Екологічне свято  "Зустріч пернатих друзів", Година спілкування "Ми за них відповідаємо",   гра-мандрівка " До чистих джерел",  хвилинка-цікавинка "Рослини", година милування "Милуйся красою рідної природи", Ігрова програма "Звірі - малята",  ,екологічна вікторина.

2 клас

 

Година милування "Віч-на-віч з природою", Усний журнал "Чисте джерело", Година спілкування "Чиста криниця", Екскурсія в парк   "Екологічна стежка в різні пори року", добродійна акція   "Первоцвіти просять захисту", трудова акція "Наш квітник — найкращий", Усний журнал "Дивовижні звірі в українських казках", Бібліотечний урок "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах",       колективна творча справа «Квітковий календар».

 

З клас

Трудова акція "Чисте подвір'я", гра-мандрівка "Подорож стежкою", вікторина-гра "Збережемо красу природи", "Заповідні місця мого краю", виставка творчих робіт "Подарунки осені", добродійна акція "Посаджу дерево", свято квітів "На квіти чарівні подивись",  туристська прогулянка "У поході Друзі", Усний журнал "Таємниці Катерини Білокур", добродійна акція "Тварини взимку потребують твоєї допомоги", Родинне свято "Різдво в гості прийшло", Екскурсія в парк,  Ігрова програма "Якби тварини вміли говорити".  

 

4 клас

 

Година спілкування «Твій рідний край», "Стань природі другом, будь природі сином", Сюжетно-рольова гра "Себе я бачу в дзеркалі природи", Випуск екологічної газети "Тече річка невеличка", трудова акція "Чисте довкілля",     туристська гра-естафета "Захистимо усе живе", Ігрова програма "Долаємо перешкоди", година милування "В усі пори року прекрасна земля", "Екологічною стежкою до лісу,  поля", Екскурсія в парк, Конкурсна програма "Жива і нежива природа", Інтелектуальна гра «В царстві ЕКО», добродійна акція "Нагодуй птахів (тварин)", гра - мандрівка "У лісі казкових дерев"

 

 

 

 

ІІІ розділ

 «Нехай людина красу приносить,

 бо світ навколо любові просить»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховні досягнення:  

- сформованість естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне у житті та мистецтві:

- формування міння бачити красу природи, відчувати її,  розуміти художні образи;

- набуття навичок виконувати творчі завдання;

- результативність екскурсій;

- формування бажання самому створювати красу.

 

 

 

 

 

 

 

  Форми виховної роботи:

 

1 клас

 

   Година творчості "Пензлик Осені", Година спілкування «Лісова красуня»,  Родинне свято «Краса природи в пісні та слові", хвилини мистецтва "Музика в природі: пори року", колективна творча справа «Фабрика Діда Мороза»,   хвилинка - цікавинка "Абетка мистецтва",   ігрові вправи “Мова танцю”, колективне творче панно "Малюємо разом", Ігрова програма "Як фарбами передати настрій", моделювання "Ліпимо казку", година милування "Барви пір року", виставка малюнків «Краса природи в різні пори року»

 

2 клас

 

 Усний журнал "Народні звичаї", "Краса природи у творах образотворчого мистецтва",  Турнір ерудитів "У царині мистецтва", Бібліотечний урок "Чарівне слово поезії", Родинне свято "Я вишиваю рушничок", театральний діалог "Лине пісня", виставка творчих робіт "Мистецька галерея зими", свято "Світ казки", "Мистецтво ляльки", Година спілкування "Вчимося етикету", Сюжетно-рольова "Культура поведінки ", Виставка малюнків «Краса природи в різні пори року»

 

З клас

 

 Театральний діалог "Мої музичні захоплення",   гра-мандрівка "Архітектурні перлини рідного краю", Година спілкування "Доторкнутися словом до серця", Ігрова програма "Хоровод весняних квітів", година краси "Краса природи рідного краю", колективне творче панно "Малюю до картинної галереї",   Сюжетно-рольова гра "Вчимося етикету", гра-бесіда "Культура поведінки: ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо)", Родинне свято "Пісня колискова",    Випуск екологічної газети "Фарби осені",  Бібліотечний урок "Поезія зими".     

 

4 клас

 

Бібліотечний урок "Мистецькі шедеври", Година спілкування "Влуч¬не слово", перекличка повідомлень "Про що розповідають картини", Конкурсна програма "Культурна спадщина рідного краю", театральний діалог "Як слухати музику",  Турнір ерудитів "Музичні асоціації", Екологічне свято "Краса природи в мис¬тецтві",  виставка творчих робіт "За народними ремес¬лами",  добродійна акція «Виготовлення годівничок для птахів», Родинне свято "Пісня рідного краю",  колективна творча справа "Прекрасне очима дитини",   година милування «Краса природи в різні пори року».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2019
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку