Тема: «Прогулянка з Колобком»
Тип: групове
Вид: прогулянка з персонажем
Програмовий зміст:
Розширити уявлення дітей про Осінь як пору року, коли стає різнобарвним листя; продовжувати розвивати у дітей пізнавальний інтерес до природнього середовища та вміння спостерігати за його об’єктами: вітер буває теплий і холодний, колише дерева, рухає вітрячки.
Вчити помічати і називати рослини найближчого оточення, а саме дерева: берізку, ялинку. Дати дітям знання, що ялинка завжди зелена.
Закріпити вміння називати диких тварин: вовк, ведмідь, заєць, лисиця.
Збагачувати досвід дітей різноманітними сенсорними враженнями: вміння групувати предмети за певними сенсорними ознаками: кольором, формою, величиною; закріпити знання про кольори: червоний, жовтий, зелений; закріпити геометричну фігуру – круг; вчити прислуховуватись і розрізняти різні за походженням звуки; вміння розрізняти розміщення предметів відносно свого тіла; розрізняти кількість предметів (один – багато).
Розвивати активність дітей у процесі виконання фізичних вправ та ігрових дій, розвивати мовлення, мислення.
Виховувати любов до природнього довкілля, вміння налагоджувати контакти з однолітками та дорослими.
Хід прогулянки
Вихователь: Дітки, погляньте скільки у нас гостей. Давайте згадаємо, як ми вміємо вітатися і привітаємося.
Я всміхаюсь сонечку…
В подорож вас запрошую я
Але незвичайною буде вона.
Ми з вами потрапили в осінній лісок
А золотом осінь оплатить квиток.
(спускаємося з роздягальні на вулицю, виходимо і бачимо Колобка)
Любі діти, ось до нас
Завітав дружочок милий
Привітаємося з ним
Посміхнеться він нам щиро
Чи впізнали ви його?
Це наш славний Колобок.
Колобок: Привіт, малята, я дуже радий, що ви впізнали мене. Чув, що ви збираєтеся у незвичайну подорож, я також з вами хочу, візьмете мене? Як чудово, тож ходімо.
Вихователь: Діти, строїмося парами, йдемо один за одним.
Колобок: Малята, а ви знаєте пісеньку про мене? Давайте разом поспіваємо, поки йтимемо.
«Я по засіку метений…»
Колобок: Знаєте пісеньку, молодці, а давайте тепер її дуже тихенько проспіваємо, а тепер дуже голосно.
Вихователь: Колобок, тобі сподобалося як наші дітки співали? Ось ми вже і прийшли до нашої чарівної галявини.
Лісом Осінь походила
Все навкруг позолотила
Залишила лиш ялинку
Їжачкові на хатинку.
Бачте, осінь пофарбувала листочки берези у різні кольори, а ялинку не чіпає – вона завжди зелена. Так яка ялинка? (зелена)
Колобок: Ой, малята, сховайте мене. Він же може мене з’їсти.
Вихователь: Колобок, ти не бійся. Звірятка тебе не чіпатимуть, якщо дітки їм допомагатимуть.
Колобок: Дітки, ви допомагатимете звірятам?
Вихователь: Зайчик шепоче, що хоче щоб ви зібрали листячко під берізкою. Погляньте, листячко опало з дерева, скільки тут листячка? (багато). А якого кольору? (жовтого і червоного). Давайте візьмемо в одну ручку жовтий листочок, а в іншу – червоний. А покажіть як шелестить листя (шшшш)
Колобок: Ось, дав мені зайчик дві корзинки. На одній корзинці стрічка якого кольору? (червоного) – сюди ми будемо класти листочки червоного кольору. А на іншій корзинці якого кольору стрічка? (жовтого) – сюди ми будемо класти листочки жовтого кольору.
Вихователь: Погляньте, як зайчик звеселився. Почав стрибати, а як зайчик стрибає? А покажіть які у зайчика вушки? Молодці.Він дякує вам за допомогу. Ой, погляньте, залишився один чарівний листочок, заховався під ялинкою. Він чарівний і хоче з вами пограти. Зараз він всіх перетворить на маленьких листочків. Як тільки листочок торкнеться до вас – ви станете також листочками.
Колобок: Давайте покажемо як листочок кружляє. А як танцює. Ось піднявся сильний вітер – і підніс наші листочки вгору, де вони знову почали кружляти. Покрутились і втомились, присіли і заснули.
Вихователь: А тепер нам треба стати знову дітками, щоб продовжити нашу подорож. Зараз до кожного торкнеться листочок і перетворить вас на діточок.
Колобок: А яка галявина цікава. Давайте пограємо, доганяйте мене. (біг змійкою, підлізання під дугою, проходять і натикаються на вовка) Ой,вовк, боюсь-боюсь.
Вихователь: Та не бійся, він добрий. Що ти говориш мені вовче? Він говорить, що дуже змерз навіть шапку одягнув і шарф. Але не розуміє чому так холодно.
Колобок: Діти, який вітер на вулиці теплий чи холодний?
Де не взявся вітерець –
Непосидько, пустунець
Заходився коло хати
Жовте листя підмітати
Листя те, що натрусив
Уночі з колючих слив.
Вихователь: Малята, якщо на вулиці є вітер – то він колише дерева, листочки. Якщо вітер сильний – то він навіть зриває ці листочки. (спостерігають) А ще він рухає вітрячки. Ось погляньте скільки у вовчика вітрячків, давайте перевіримо чи є вітер? (дослід з вітром)
Колобок: О, придумав, давайте пограємо з вітрячками. (бігають по галявині тримаючи вітрячок вгорі, внизу, йдуть спокійно)
Вихователь: Ось погляньте, поки ви грали з вітрячками, вітер розкидав пелюсточки квітів. Їх потрібно зібрати назад. У нас була червона квітка і жовта, ось бачите самі серединки залишились. Тримайте пелюсточки. До червоної серединки які потрібно пелюсточки? А до жовтої? Вовчик вам дякує і тепер він ніколи не буде боятися холоду, бо тепер знатиме, що треба одягатися.
Колобок: Ну що малята, пішли далі? Щось тут гілочок багато, треба їх переступати (переступання з високим підніманням колін)
Вихователь: О, а хто це тут сидить
І на всіх нас так ричить?
Ти ведмедик не журись
Давай з нами веселись
Колобок: Малята, давайте пограємо разом з ведмедиком у гру – він і повеселішає.
Вихователь: Пограємо у гру «Сонечко і дощик»
Ось погрались, та чому ж ти все одно ведмедику сумуєш? Ведмедику потрібно допомогти і зібрати шишки і каштани. Візьміть в одну ручку – шишку, а в іншу – каштан. Шишка яка? (колюча), а каштан? (гладенький)
Колобок: Ось і відеречка ведмедик підготував. Давайте у зелене відерце зберемо каштани, а у червоне – шишки.
Вихователь: Ось ведмедик звеселів
І пішов у свій барліг.
Колобок: Погляньте, ось якась доріжка і куди ж вона веде? Давайте підемо по ній і побачимо.
Вихователь: Ой, погляньте, тут хатинка
Хто живе у ній з тваринок?
Кого ми ще не зустріли з казки про колобка? (лисичку)
Ось і хитра ця лисичка
Вся руденька, довголиця.
Малята, лисичка хоче, щоб ви розділили її м’ячики. В неї є хатинка з різними віконечками. Які ці віконечка? (круглі) Одне віконечко велике, а інше – маленьке.
Колобок: А ось ці м’ячики. (роздаємо) Який цей м’ячик великий чи маленький? А цей? Ану поторохтіть оцим м’ячиком (він дзвінкий), а цим? (глухий, пустий). Великий м’ячик потрібно кидати у велике віконечко, а маленький – у маленьке.
Вихователь: Ось лисичко і тобі допомогли. Дітки, лисичці потрібно йти бо її чекають сини і донечки.
Колобок: Дякую малята, яка цікава подорож була. Ой, погляньте (плаче), як же мені повернутися додому, мою доріжку засипало листям.
Вихователь: Не хвилюйся Колобочку, у наших діток є грабельки і вони тобі допоможуть її почистити. Так, малята? (праця в природі)
Колобок: Я вам дуже вдячний, ви мене врятували. І за це я вам дарую корзинку з ласощами і ось такий дзвіночок, щоб ви могли з ним погратися.
Вихователь: Колобок, не поспішай, пограйся ще трішки з нашими дітками, а от тільки я заберу у тебе Нікітку і Машеньку.
(Колобок грається з дітьми дзвіночком у гру «Де дзвенить», а вихователь проводить індивідуальну роботу дидактичну гру «Виклади пірамідку»)
Вихователь підходить до Колобка: Ну що ви награлися?
Колобок: Я б ще з вами погрався, але мене вже зачекалися бабуся з дідусем.
Вихователь: Ну тоді, ми тебе проведемо трішки. Дітки, згодні? Забираємо наші гостинці. А що потрібно сказати гостям? (до побачення). Стаємо парами і пішли.