Прогулянка «Щедра осінь»
Мета: узагальнити й систематизувати знання вихованців про сезонні зміни в природі восени, про різноманітність овочів, фруктів, квітів; сприяти розвитку зв’язного мовлення, мислення, уваги, спостережливості, корегувати вимову, поповнювати словниковий запас новими словами; формувати вміння вести діалог, слухати й розуміти поставлене питання, давати повну відповідь на нього; сприяти вихованню почуття любові та бережного ставлення до природи.
Хід проведення
-Діти, як треба поводити себе на прогулянці?
Психогімнастика «Подаруй посмішку»
Я пропоную вам взятись за руки, утворити коло, і подарувати свої посмішки і гарний настрій один одному.
- Яка зараз пора року?
- Як називається місяць після вересня?
- Яка сьогодні погода?
Нині осінь нас чарує,
неповторна, чарівна.
Різні фарби нам дарує
І дивує нас вона.
Із дерев пожовкле
листя опадає,
у садах збирають
щедрі урожаї.
-Про що ви послухали вірш?
На сьогоднішній прогулянці ми з вами поговоримо про дари осені, її щедрість. Тема звучить так: «Щедрість осені».
-Як ви розумієте слово «щедрість»?
За легендою, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй
- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все моє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе.
Протягом заняття ми будемо говорити про осінь і подумаємо над питанням : «Чи виконує Осінь наказ Сонця, чи віддає вона своє багатство людям?»
Я хочу запросити вас у подорож.
Перше місце, куди ми потрапимо, буде «Ліс»
(Демонстрація картини «ЛІС»)
- Подивіться і скажіть, у які кольори осінь розфарбувала ліс?
- Які дерева восени?
- Які дари осені ми можемо знайти у лісі? (шишки, жолуді, каштани,листочки)
- Для чого використовують каштани? ( Для приготування ліків)
- А листочки, які опали з дерев? (Для виготовлення букетів, ручної праці)
Як ви бачите, осінь все багатство віддає природі, тому ми називаємо її якою? (щедрою)
Давайте повернемося до лісу і озвучимо правила поведінки у ньому, щоб не завдавати школи ні собі, ні природі
Асоціативний кущ «Правила поведінки у лісі»
Добре, подорожуймо далі.
Зверніть увагу на клумбу.
Давайте пригадаємо осінні квіти, зігравши у гру «Осінній букет». Ми допоможемо хлопчику скласти букет з осінніх квітів. (Діти вибирають тільки осінні квіти)
Молодці, далі ми з вами підемо у «Сад»
(Демонстрація картини «САД»)
- Подивіться і скажіть, що принесла на осінь до нашого саду?
- Як це все назвати одним словом?
Так, фрукти дуже корисні для людини. Фрукти багаті вітамінами, тому їх потрібно вживати постійно.
Їх можна вживати як сирими, так і приготувати з них багато смачних десертів.
- Що можна приготувати з фруктів? (сік,варення, джем, компот,пироги)
- Давайте пригадаємо, що треба зробити, щоб фрукти були корисними і не принесли шкоди нашому здоров’ю? (Мити перед вживанням у їжу)
Ми продовжуємо, запрошую вас на город.
(Демонстрація картини «ГОРОД»)
- Уважно розгляньте картину і скажіть, що росте на городі?
- Як назвати це все одним словом?
- Що можна приготувати з овочів? (борщ, рагу, салат)
Пропоную вам стати маленькими кухарями і пограти у гру «Борщ і компот»
(діти повинні розділити овочі та фрукти по каструлях)
От і закінчилась наша подорож. Давайте повернемось до легенди і питання, яке звучало на початку прогулянки:
- Чи виконує Осінь наказ Сонця? Чи віддає вона багатство людям?
- У чому саме полягає багатство осені?
Отже, ми переконались, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай.
Діти, ви багато і плідно попрацювали, пропоную вам пограти у рухливі ігри
Гра «Сірий вовк»
Гра «Світлофор»
Релаксація «Осінні листочки»
Гра «Фотограф»
- Про що ми говорили на прогулянці?
- Яка була тема прогулянки?
- Назвіть кольори осені.
- За що люди дякують осені?
- За що ви любите осінь.
Наша прогулянка закінчилась. Ви гарно працювали, молодці!