Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.

Про матеріал
''Прокаріоти'' вивчають в 10 класі у розділі ''Біорізноманіття''. Методична розробка розрахована на 1 пару.
Перегляд файлу

Тема заняття: Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.”.

Тип заняття:  лекція

Форми проведення: лекція, розповідь, відео, тест, бесіда. Дидактична мета заняття:

-         поглибити знання студентів про біорізноманіття;

-         вивчити будову бактерій та їх класифікацію;

-         вивчити життєдіяльність та біологічне значення прокаріот;  - розвивати біологічну мову, екологічне мислення; - виховувати інтерес до вивчення біології.

Виховна мета заняття: виховувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти набуті знання.

 

Міжпредметні зв’язки: даний матеріал знадобиться при вивченні медицини , основ здоров’я, екології.

Навчально-методичне забезпечення: таблиці, навчальні відео,  роздатковий матеріал, Сlassroom.

Обладнання: ПК  Хід заняття:

1. Організаційний момент (3 хв)

- Перевірка присутності студентів, з’ясування причин  відсутності.

2.     Повідомлення теми, визначення навчальної мети заняття і завдань (2хв)

3.     Контроль початкового рівня знань (15 хв)

Проведення фронтального опитування по вивченому матеріалу:

-         Віруси  це….

-         Класифікація вірусів…

-         Будова простих і складних вірусів… - Біологічне значення вірусів….

-         Хвороби людини, які викликані вірусними збудниками.. - Віроїди це… - Пріони це ?

Опитування по темі “ Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. Взаємодія вірусів з клітиною хазяїном. Роль вірусів у еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. ”

4.     Мотивація навчальної діяльності: бактерії це цілий всесвіт, вони є повсюдно у кожній сфері нашого життя.

Демонстрація навчального відео: “Чому ми їмо зіпсовану їжу” (6 хв) https://www.youtube.com/watch?v=tSGOoU9Zubw (Цікава наука)

 

5.     Вивчення і засвоєння нового матеріалу (37 хв) Дидактичні проблеми:

1.     Прокаріотичні організми

2.     Особливості організації та функціонування архей.

3.     Особливості організації та функціонування бактерій.

4.     Біологічна роль прокаріотів.

6.     Демонстрація навчального відео (11 хв) “Бактерія, яка зробила можливим життя на Землі” (5хв)  https://www.youtube.com/watch?v=oTse2FWbJy0&list=PLS3dH5drwWJZicmigyVkMS UzW5M25B6MC&index=51  

“Як паразити змінюють поведінку своїх хазяїнів”(5хв)

7.     Коротке узагальнення вивченого матеріалу( 8 хв) Хто такі прокаріоти?

Які органели присутні у бактерій? Що таке нуклеоїд?

Що таке бактеріальна кон’югація?

Що таке плазміди?

До яких екологічних груп належать бактерії?

8.     Корекція рівня знань, умінь, навичок, виставлення оцінок (2хв)

9.     Повідомлення домашнього завдання (1 хв)

 Вивчити конспект лекції, підготувати повідомлення про бактеріальну хворобу (на вибір).

 

 

 

 

Викладач: Солтис Н.В.

 

pdf
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку