Першокласнику дуже важко розібратися у різних проявах емоцій. Розвиток емоційної сфери дитини важливий для набуття позитивного життєвого досвіду, розширює коло емоцій та допомагає проявити емпатію.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ
Тема. Коли я радію, а коли сумую?
Мета. Формувати вміння усміхатися іншій людині, розширювати емоційну сферу; вчити радіти хорошому настрою та посмішці. Тренувати уміння розпізнавати емоції за мімікою. Розвивати емоційну та когнітивну сфери, вчити проявляти емпатію.
Обладнання. Картинки із зображенням ситуацій із життя дітей. Лялька Єва.
Хід зустрічі
1. Вітання.
(Слова доповнюємо рухами).
Здрастуй, здрастуй, любий друже!
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі одна сім’я –
Будем друзі – ти і я!
2. Обмін інформацією.
- Діти, у вас є друзі?
- Хто такий ДРУГ?
- Кого можна назвати другом?
- Ви любите таємниці? Хочете дізнатися одну таємницю?
- А ви знаєте, що ДРУЖБА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ПОСМІШКИ.
3. Групове завдання.
- Сьогодні я на заняття прийшла не одна, а маленькою дівчинкою-лялькою. Її звати Єва. У неї є для вас подарунок – посмішка.
- Єва хоче з вами подружитися. А ви хочете дружити з Євою?
- Покажіть це (діти посміхаються).
- У вас на партах є картинки із різними ситуаціями з вашого життя. Поспілкуйтеся, обговоріть їх.
- З ким би ви хотіли товаришувати?
- Чия поведінка вам не подобається? Чому?
(Розповіді дітей про ситуації на малюнку).
Наочний експеримент.
Вчитель бере дві склянки з чистою водою і говорить:
- Коли ви почуваєтеся добре, у вас все виходить, ви всім задоволені, то в цей час ваш настрій схожий на стакан чистої води, і думки ваші чисті та ясні. Ми радіємо.
- Але буває, що думки сумні і неприємні, нам погано, образливо, думки схожі на темну , каламутну воду (вчитель вкидає в другу склянку шматочок глини). Це поганий настрій.
4. Рефлексія.
Даруйте всім посмішку. Ви маленьке і приємне сонечко. З вами легко спілкуватися. Настрій ваш сонячний та оптимістичний.