Ранкові зустрічі."Тиждень екології.День Землі"

Про матеріал

Розробка на допомогу вчителю початкових класів для проведення тематичних ранкових зустрічей,присвячений тижню екології, Дню Землі.
Цікавий матеріал на 5днів .Підібрані віршовані привітання,ігри,щоденні календарні новини, творчі завдання для учнів.Теми для письма

Перегляд файлу

                                                           Сергієнко Л.М., учитель початкових класів

                                                                 ЗОШ № 9 Покровської  міської  ради

єкологія.jpg

 

 

 

 

 

             РАНКОВІ            ЗУСТРІЧІ

        ТИЖДЕНЬ ЕКОЛОГІЇ

     ДЕНЬ ЗЕМЛІ

 

“Рятуймо Землю – нашу домівку»

Мета:розширити поняття дітей про довкілля ,прищеплювати та виховувати

бажання бути у своєму довкіллі турботливими господарями, прищеплювати

любов до природи, інтерес до її охорони та вивчення.

Берегти Землю і робити все для примноження ї ї багатств.

Шануй і оберігай все живе на землі!

 

16 квітня

І. ПРИВІТАННЯ

 


Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

 

ІІ. Щоденні новини

Визначення дати:

- Яка зараз пора року? (весна)

- Назвіть весняні місяці (березень,квітень,травень).

- Який за рахунком місяць квітень ?

- Чому місяць квітень має таку назву?

- А яку назву має цей місяць в російській мові, в англійській мові?

День: понеділок 16 лютого .

Астрологічний календар:

У квітні сила Місяця націлена на   удосконалення у всіх сферах життя

16 квітня -   29 місячний день  

НАРОДНІ  ПРИКМЕТИ .


 

16 квітня — Микита- криголом

З цього дня починається бурхливе танення снігу, а по річці щосили несуться, наскакуючи один на одного, крижини. Багато бід приносить людям весняний паводок. Вийде річка з берегів — і тут вже бережися: швидка вода змиє все. що попадеться їй на шляху. Тому особливо важливо заздалегідь знати, що чекає людину навесні.. Перед паводком з низинних місць тікають миші.

День ангела святкують: Феодосія, Микита, Іван, Іліодор, Йосип, Ульфіан

Цей день в календарі.

Всесвітній день голосу

Голос є подібним до коштовного каменя, в гранях якого відображається багато наукових дисциплін, що вивчають як практичні, так і творчі аспекти його застосування. І люди,  і тварини в значній мірі залежать від вокальної комунікації, тому наука про голос об’єднує фізіологію, біологію та біоакустику. Ідея присвятити голосу особливий день у календарі і зробити 16 квітня Днем голосу була спочатку запропонована в 1999 році Бразильським товариством ларингології та голосу. Це стало результатом спільної ініціативи лікарів - терапевтів, логопедів та викладачів співу

 Голос є основним інструментом, і тому має безпосереднє відношення до слухового сприйняття, психології, неврології, мовознавства та фонетики.

Це важливий інструмент !

Бережіть свій голос!

ІІІ. Обмін інформацією

Повідомлення теми тижня

Сьогодні ми поговоримо, діти, про те довкілля, той дім природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми живі творіння природи на планеті Земля, її живі творіння природи на планеті Земля, її біологічні мешканці

і нам необхідно берегти свою Землю, бо вона у космосі така

одна, і ніхто не знає, чи є ще якась, хоч одна планета, де процвітає життя,

подібне до нашого. А людина розумна, наділена великими можливостями, тому на неї розумна, наділена великими можливостями, тому на неї покладена

велика відповідальність щодо збереження Землі.

Отже цей тиждень буде присвячений Землі, екології.

“Рятуймо Землю – нашу домівку !

Діти! Що таке екологія?

Це наука про взаємозв’язок людини і природи, про

вплив людської діяльності на довкілля.

Давайте всі разом замислимося. Наша рідна природа... скільки її чудових

творінь бачимо довкола: зелений ліс, чисті озера, джерела, чисте повітря, чарівні    краєвиди.        

Природа не жалкує для нас своїх багатств, роздаючи щедро всі свої дари, щоб

люди та інші живі істоти жили в гармонії, красі, мирі і злагоді.

Всіх природа не забула,

Всіх до себе пригорнула.

А як же ми, люди, інколи поводимося з природою?

Вправа «Крісло автора»

ІV. Робота в групах

Які рослини ростуть у нашій місцевості? /обговорити в групах і повідомити/

Призначення рослин дарувати всім радість.

 У нас в Україні волошка вважається символом ніжності, 

безсмертник - символом сонця, , ромашка- символом чистоти  ,калина - символом краси, мак- символом краси.

 V. Письмо для себе

Намалюйте свою квітку і поясніть, що вона означає.

 

17 квітня

І. ПРИВІТАННЯ

Я посміхаюсь сонечку:

- «Здрастуй, золоте!»

Я посміхаюсь квіточці,

Хай вона цвіте

Я посміхаюсь дощику,

Лийся мов з відра

Друзям посміхаюся,

Зичу їм добра!

– Доброго ранку, діти! Приємно бачити, що ви всі усміхаєтесь один одному. Я також рада вітати вас у нашому класі

ІІ. Щоденні новини

Народні прикмети на 17 квітня - День Осипа, Вільхові оглядини

Зазвичай на Осипа влаштовували оглядини вільсі - малося на увазі спостереження за деревом і визначення тієї пори, коли воно почне цвісти. Також 17 квітня слухали цвіркунів, спостерігали за поведінкою бджіл і намагалися зрозуміти, коли можна виставляти вулики.

Прийнято було надавати 17 квітня особливі почесті вільсі, оскільки вважали, що це дерево має цілющі властивості. Зазвичай вже на Йосипа з'являлися вільхові «сережки», які відрізнялися особливою красою. Люди раділи цьому явищу, оскільки воно не тільки радувало око, але також пророкувало відмінний урожай зернових культур. Оскільки на Русі з вільхи виготовляли зруби для колодязів, то починали підшукувати відповідні стовбури для цих цілей.

Говорили 17 квітня так: «Перша ластівка - не весна, її на крилах журавель приносить». У цей день чекали прильоту журавлів, якщо раніше вони не повернулися з теплих країв, після чого вже вважали, що весняні дні остаточно настали.

Народні прикмети на 17 квітня

  • Якщо схід золотисто-рожевий, то погода найближчим часом буде дуже хорошою.
  • Заспівав цвіркун 17 квітня - пора їхати в поле і починати роботи.
  • Береза розпустилася раніше вільхи - прикмета, яка свідчить про те, що літо буде посушливим, і навпаки.
  • Вільха вся усипана суржиком - чекай багатого врожаю вівса. Якщо на ній багато шишок, то ячмінь вродить
  • Дощ пішов - значить, вся весна буде похмурої, з великою кількістю опадів
  • Вітер 17 квітня дме з північного боку - чекай дощів. Якщо ж вітер дме з Півдня, то добре ярові рости будуть.
  • Багато березового соку - прикмета, що сповіщає про те, що влітку буде багато дощів.

ІІІ. Обмін інформацією

Природа Землі не тільки красива і корисна, але й дуже тендітна і

вразлива. І ставитись до природи треба дуже обережно і дбайливо. Адже людина     назвала себе господарем планети,   тому на нас лежить відповідальність за її      збереження.   

У нашій природі на землі все взаємопов’язане одним ланцюжком. І

варто розірватися йому, як почнуть зникати з лиця Землі рослини і твари-

ни, а тоді може загинути і сама людина.

Адже колись, багато мільйонів років тому жили на Землі гігантські динозаври.

А тепер їх немає і люди знаходять одні лише кістки.

Так само колись жив велетенський мамонт, але також зник. Вчені вважають, що причиною їх зникнення можуть бути природні катаклізми,які виникли

від того, що в Землю врізався великий метеорит і клімат на планеті різко

змінився. Можливе і таке припущення, але точно цього ніхто не знає.

 Знають зараз всі люди тільки одне, що природу треба оберігати.

 Адже і людина у свій час винищила багато тварин і рослин, яких уже ніколи

не буде більше на Землі, а це дуже сумно.

 

ІV. Робота в групах

 

Інтерактивна вправа «Павутинка»

 Чим корисні птахи?
(Діти розповідають, чим корисні птахи, учитель записує ці слова на дошці. У ході роботи утворюється зображення павутинки.)

 

Складання чистомовки
До-до-до — мостить пташка... (гніздо).
Ді-ді-ді — пташенята... (у гнізді).
Да-да-да — лізе кіт до... (гнізда).
Ду-ду-ду — жовтороте... (вкраду).
Де-де-де — ой, рятуйте, бо... (вкраде).
Ди-ди-ди — пташенят не... (кради)!

 

V. Письмо для себе

Які птахи живуть у нашому краї?

 

18 квітня

І. ПРИВІТАННЯ

 

/Діти стоять у колі, вітаються хором./
Доброго ранку — травам росистим,
Доброго ранку — квітам барвистим,
Доброго ранку - сонечку ясному,
Людям усім і усьому прекрасному!

/Передайте свій  гарний настрій /

ІІ. Щоденні новини

Народні прикмети на 18 квітня - Федора Вітрогонка, Федулов день

Зазвичай день Федула пов'язували з приходом стійких теплих днів. Казали: «Прийшов Федул - теплий вітер подув, вікна відчинив, хату без дров натопив». Свято 18 квітня в старовину називали по-різному: Федул-вітрогон, Федора, Федора-анемона, Федул-вітрогон і т.д. Вважалося, що, якщо раніше морози могли ще траплятися, то 18 квітня зима остаточно тікала геть. Сам день може бути дощовим або теплим. Спостерігали за природними явищами і прикметами, намагалися передбачити погоду на найближчий час. Відзначали, що 18 квітня з'являлися метелики-кропивниці, сонечка оживали.

Починаються весняні, теплі вітри, прилітають цвіркуни і розселяються по городах. Старалися в цей період аналізувати природні явища і намагатися передбачити, якою буде погода в найближчі дні і місяці.

Народні прикмети на 18 квітня

  1. Якщо на околиці все чітко чується - незабаром чекай негоди і вітряної погоди
  2. День теплий 18 квітня і безвітряний, а вночі стає прохолодно - чекай стійкої гарної  погоди
  3. Глухарі токують - швидше за все, за прикметами, найближчим часом погода покращиться. Якщо ж ці птахи мовчать - чекай негоди
  4. Вважається, що саме 18 квітня встановлюються теплі дні, які, тим не менш, можуть перемежовуватися з негодою і дощами
  5. Сніг 18 квітня залишився в яру розміром з корову - пора виходити на ріллю і братися за роботу.

Цей день в календарізнаменні дати

  Міжнародний день пам’яток і визначних місць.

   День пам’яток історії та культури. Відзначається щорічно відповідно до Указу Президента України № 1062/99 від 23.08.1999 р.

  100 років від дня заснування (1918р.) Товариства Червоного Хреста України .

  130 років від дня народження Івана Федоровича Хворостецького (1888–1958), українського художника, педагога

ІІІ. Обмін інформацією

Вправа «Крісло автора»
(Діти розповідають, що цікавого вони дізналися про птахів, які занесені до Червоної книги України. Звичайні та незвичайні тварини.)

 

06.09.2014-1-1-6

Робота з прислів'ями
(Діти називають прислів'я., та пояснюють.)
Не вчи солов'я співати, а орла літати.
Краще битися орлом,ніж жити зайцем.
Де лелека водиться, там щастя родиться.
Де пташки — там гинуть комашки.

ІV. Робота в групах

Вправа «Асоціативний кущ»


Що дають нам птахи?
(Діти працюють у групах: роблять записи на аркуші паперу, презентують результати роботи.)
Птахи — друзі, рятівники садів, переносять насіння, створюють гарний настрій своїм щебетанням.

Гра «Виправ помилки Незнайки»
На дошці (на картках) записано слова- назви птахів із помилками. Учні знаходять ці помилки, виправляють їх, пояснюють правила їх написання.
Сениця. журавель, дятел, фламінго, лелека, стрежі, никтарниця, шпаки.


V. Письмо для себе

Запишіть  назви  птахів,занесених до Червоної  книги 

 

19 квітня

І. ПРИВІТАННЯ

Разом з сонечком встаємо  ми.

На ранкову зустріч в школу поспішаємо.

Поділившись настроєм своїм,

Ми частинку серця друзям залишаємо.

Другу руку простягни

І міцніше обніми,

Подаруй йому тепло своїх долонь.

З добрим ранком привітай,

Добра й щастя побажай.

Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

ІІ. Щоденні новини

День: четвер ,19 квітня

Як звучить слово четвер –на різних мовах світу.(Як скажемо на англійській ? французькій?німецькій?)

Що ми знаємо про число 19?

Прикмети 19 квітня

  Ярема-пролітний лютує, вітром погрожує-не сій рано Яровиця: насіння не збереш.

  Коли Євтихій розлючений, вітром б’є-селянинові горе: колос зіб’є.

  На Євтихія день тихий — до урожаю зернових.

ІІІ. Обмін інформацією

Мета: Буду я природі другом.

Для того щоб довкілля було чарівним і чистим, щоб жили в ньому тварини і

люди потрібно:

1. Саджати дерева, кущі і квіти у дворах,у парках, на пустирях.

2. Очищувати джерела і струмки і не засмічувати їх брудом

3. Не смітити на дворах і вулицях.                                      

4. Не висипати сміття на берегах річок і ставків.

5. Обсаджувати береги водойм вербами, тому що верба очищає воду

6. Не рубати і не ламати дерев.

7. Не нищити лісові насадження, а насаджувати їх

8. Вести себе в природі як господар.

 

Посадить кожен деревце

І буде ліс шуміти

Давайте зробимо ми це

Чудово ж буде, діти!

 

Тест –гра

 1.Якщо ви не смітите на вулицях – сплесніть у долоні

2.Якщо ви не спалюєте листя у дворі, дим

якого забруднює повітря у дворі

шкідливими речовинами -  почухайте носа.

3.Якщо ви не розбиваєте скляні пляшки, не кидаєте їх на землю, в травичку, в

річку, погладьте себе по голівці.

4. Якщо ви розмовляєте з батьками про екологічні проблеми міста –підніміть

дві  руки.

5.Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку,

забруднену річку - покладіть руку на серце.

6.Якщо хочете дружити з природою, жити з нею в злагоді, красі і мирі

візьміть один одного за руку і підніміть їх угору!

ІV. Робота в групах

А хто з вас у своєму житті вже посадив дерево? Яке?

/обговорення/

Продовжуємо мандрувати екологічною стежиною

Одного разу друзі пішли на прогулянку до лісу і натрапили на квіткову

галявиною.

Дівчинка:

Ой, скільки квітів!

Я нарву собі букет,

Щоб у хаті була така краса!

Стривай! Не  рви!

     -  Чому не можна рвати квіти?

Квіти- це природи діти.

Дивись вже розпустились пелюстки

Повинні всі ми розуміти,

Що їх потрібно берегти.

На білому світі, на чорній землі

Є мова у квітів, є мова в зорі.

Є мова у бджілки, в метелика й клена,

В бузкової гілки, в любистку зеленого.

Є мова в калини, в дрімучого лісу

Радійте природі! Любіть всі

природу

Хай квітне Земля від роду до роду!

V. Письмо для себе

Анкета «Довкілля і я»:

1.Що ти зробив і що міг зробити корисного для захисту природи?

2.Який свій вчинок ти

 вважаєш найгіршим по відношенню до природи?

3.Що, на твою думку, люди могли б зробити корисного для охорони ?

 

20 квітня

І. ПРИВІТАННЯ

Ми візьмемося за руки,

Веселіше стане нам,

Бо у класі всі ми – друзі,

Усмішки даруєм вам!

Вправа «Комплімент»
(Учні говорять компліменти одне одному)

ІІ. Щоденні новини

Іменинники сьогодні: Килина, Аркадій, Георгій, Данило, Євдокія, Петро

За народним повір'ям, на Килину (Акіліну) прокидаються русалки. Жінки старалися принести на берег сукні або полотна, щоб річні красуні змогли одягнутися і не замерзнути. За це русалки платили добром і не чіпали своїх благодетельниц. А щоб убезпечити себе, йдучи по воду, брали з собою пучок полину — відлякати водяних дів. В іншому випадку вони могли залоскотати людину до смерті.

У цей день не можна було з вікна визирати - біду накличеш. А ось, на вулицю 20 квітня всі виходили з радістю і спостерігали за природними явищами, намагаючись передбачити погоду на найближчі місяці і дні. Проводили велика кількість обрядів, присвячених русалкам. Існували й прикмети. Вважалося, якщо цих духів задобрить20 квітня, то вони будуть зберігати чоловіків і дітей від всяких напастей. Не дивно, що обряди виконувалися саме жінками - вони просили русалок про те, щоб в їх сім'ях не було утоплеників. Вірили в те, що влітку і в середині весни русалок можна побачити в городах, біля бань або в клунях. Також русалка могла постукати в двері.. Говорили, що русалки водяться в лісах, в поле і на воді.

ІІІ. Обмін інформацією

Від діяльності людини і сьогодні залежить життя на планеті. Тому потрібно

бути добрим до природи, щоб зберегти і примножити багатства землі. А це

нелегко, бо ви це також частинка природи. І нам без неї аж ніяк не обійтися.

Не  прожити ані хвилини без повітря, й трьох діб без води і не можемо ми довго прожити без їжі. Бо ми також живі у нашому довкілля, і нам потрібне чисте повітря, щоб дихати, прозора і чиста водичка щоб підтримувати свій організм у якому  необхідна вода і екологічно чиста їжа, щоб жити.

Шануй і оберігай все живе на землі.

21 квітня 2018 року

  • День довкілля.
    Відзначається щорічно в третю суботу квітня відповідно до Указу Президента України № 855/98 від 06.08.1998 р.

22 квітня 2018 року

  • Всесвітній День Матері-Землі.

Перша «одноразова» акція цього дня пройшла 1970 року в США. Її успіх окрилив організаторів, і з того часу святкування стало регулярним.

 На хвилі громадської та політичної активності, пробудженої Днем Землі, у США було прийнято багато законів і актів, що стосуються охорони довкілля (наприклад, Акт про чисте повітря).

Символ Дня Землі

ємблема День Землі.jpg

Є у космосі зорі великі і малі,

Є холодні й гарячі планети

Я людина!

    Живу на казковій землі

І пізнати всі мрію секрети!

 

Символом дня є зелена грецька буква Θ на білому фоні.                                                              

Дзвін Миру в День Землі

У День Землі в різних країнах, за традицією, лунає Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль до захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру — символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства і солідарності

народів. І водночас — це заклик до дії в ім'я збереження миру і життя на Землі, збереження Людини і Культури.

Перший Дзвін Миру був встановлений у штаб-квартирі ООН в Нью-Йорку 1954 року. Він відлитий з монет — дитячих пожертв з усіх континентів — і є символом глобальної солідарності людей Землі. У нього також вплавлені ордени та медалі, інші почесні знаки людей багатьох країн. Напис на Дзвоні промовляє: «Хай живе загальний мир у всьому світі».

1996 року такий же дзвін був встановлений у штаб-квартирі ООН у Відні. Дзвін Миру встановлено в багатьох містах Японії, Німеччини (1989), Польщі, Туреччини (1989), Мексики (1990), Австралії (1992), Монголії (1993), Філіппін (1994

ІV. Робота в групах

Шановні діти!

Сьогодні ми з вами обговорили серйозні екологічні проблеми

нашого краю. Мені хотілося щоб сьогоднішня бесіда не залишила нікого з вас    байдужими.

Екологія - це наше здоров’я довголіття, це наше щасливе майбутнє!

Шановні діти! Радійте природі

Любіть ви природу!

Хай квітне земля від роду до роду!

  • Для чого людина пізнає природу?
  • Які науки вивчають природу?
  • Яку загальну назву мають науки , що вивчають природу?
  • Які прилади ,за допомогою котрих вивчають природу, вам відомі?

 

V. Письмо для себе / Намалюйте екологічну листівку/

 


Природа нам-як рідний дім,

Вона усім- як мати

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати!


Додатково:

1.Мультфільм «Фіксики і природа»

https://www.youtube.com/watch?v=DOLK8SwvrhE

2.Міждународний день Землі

https://www.youtube.com/watch?v=XMho1rteMZk

3.Планета-наш общий дом  https://www.youtube.com/watch?v=7lEKfWogzME

4.Екологічний мультфільм «Хлопчик і Земля» https://www.youtube.com/watch?v=49x9qCDcF_s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку