Ранкові зустрічі у НУШ. Тема тижня "Я-школяр"

Про матеріал

У матеріалі представлено розробки ранкових зустрічей з учнями 1 класу. Тема тижня - "Я-школяр". Роботе буде корисною для вчителів початкових класів, які працюють за НУШ та батьків першокласників.

Перегляд файлу

Корсунь - Шевченківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


День 1. Ранкова зустріч. Знайомство. Виконання пісні про школу. «Веселий» оркестр

 

Хід зустрічі

1. Зайомство і привітання (попросіть дітей стати в коло).

 Поясніть учням умови: ведучий (вчитель) ставить запитання. Якщо відповідь на нього стверджувальна, то потрібно піднятися, назвати своє ім’я та відповісти на це запитання повним речення. Згодом ведучим може стати хтось із дітей.

Орієнтовні запитання:

- Хто народився влітку?

-Хто любить грати у футбол?

- У кого вдома є собачка?

 - У кого є старший брат?

 - Хто грає на барабані?

2. Слухання пісень про школу.

Запропонуйте учням послухати пісню (пісні) про школу, дітей / дитинство, можна з одночасним виконанням певних рухів:

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до мами іду:

Тут очка, тут личко,

тут ніс, а тут губи,

Тут маю два вушка, а тут білі зуби!

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до тата іду:

Тут палець, долоня, плече і рука,

Тут маю два вушка, а тут є п’ята!

Добридень, добридень,

добридень скажу,

Як рано чемненько до школи іду:

Багато книжок і забав є у нас.

Веселою піснею вітаємо вас!

3. Визначення емоційного стану

 По закінченні музичного твору запропонуйте учням визначити свій теперішній емоційний стан за допомогою смайликів (кожний учень має набір символів – смайлів). Потім кожен по черзі показує смайлик та описує свій емоційний стан. Учителька також описує свій емоційний стан і може навіть почати цю гру, задаючи алгоритм висловлювання.

 

4. Проведення діалогу / сюжетно-рольової гри на тему «Чого я хочу навчитися у школі?»

 Розкажіть, що дорогою до школи ви почули розмову між двома учнями і стисло перекажіть її зміст:

Марійка: Як добре, що люди придумали школу. Я так люблю ходити до школи. Стільки нового пізнаю щодня! А ти?

Остап: Я? Не знаю… Я хотів би, щоб ще тривали літні канікули. Надворі так гарно! Можна плавати в річці, мандрувати, вранці не треба нікуди поспішати! А зараз треба раненько вставати і йти до школи…

Марійка: А я встаю вранці і думаю, скільки всього цікавого мене чекає в школі...

 Запропонуйте учням допомогти Марійці переконати Остапа в тому, що у школі цікаво і можна багато навчитися та цікаво провести час.

Пари для діалогу можна дібрати таким способом:

- Учні виходять на вільний від столів простір класу.

- Учні рухаються в цьому просторі хаотично, поки вчителька не плесне один раз в долоні.

- Тоді учні зупиняються й обговорюють окреслену проблему з тим, хто опинився до нього найближче.

- Приблизно через хвилину вчителька плескає у долоні двічі. Усі знову продовжують рухатися хаотично.

- Учителька знову плескає в долоні один раз. Учні знову зупиняються для створення діалогу із тим, хто поруч.

- Після третього разу вчителька просить усіх сісти за парти.

- Учителька запрошує кількох учнів поділитися власними або зібраними під час гри ідеями з усім класом.

5. «Руховий» (математичний) диктант

(для закріплення понять ліворуч, праворуч, прямо)

Зразок диктанту

Дорога до Казкової школи: 3 кроки прямо, два кроки ліворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч…Вузенька стежечка. Ви мусите правою рукою торкнутися плеча сусіда попереду, пройти 3 кроки вперед і 1 праворуч… Дорогою учні можуть знаходити різні речі (камінці, іграшки, набір крейди, кольоровий папір) і забирати ті, які знадобляться у школі, пояснюючи: «Я візьму (називає річ), бо …

6. Створення малюнка «Школа моєї мрії», зокрема на шкільному подвір’ї. Автограф під малюнком

 1. Об’єднайте дітей у групи за допомогою листівки (малюнка), розрізаної на 4 частини довільним способом.

 Учителька розрізує листівки (малюнки) на певну кількість частин так, щоб кожна дитина отримала одну частину розрізаної листівки. Вчителька перемішує частини та довільно розкладає на столі. На прохання учителя учні, вибравши свою картинку, знаходять у групі інших, щоб скласти з частин цілу листівку.

 2. Виведіть дітей на подвір’я школи і дайте кожній групі пачку кольорової крейди.

  Запропонуйте кожній групі створити на асфальті малюнок «Школа моєї мрії» і поставити під малюнком автограф (один від цілої групи, або індивідуальний від кожної дитини: назва групи чи ім’я учня (ім’я та прізвище) написані за допомогою букв, піктограм, смайликів тощо).

 

7. Рефлексія. Відгадування загадок

 Як підсумок, запропонуйте учням відгадати загадки, пов’язані зі школою:

Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає. (книжка)

 

Чарівний незвичайний дім,

Приємно й затишно у нім.

Там діти здобувають щодня Уміння, навички, знання.

Завжди стрічає радо вас,

Гостинно відчиняє клас,

Віконцями сія довкола

 Святиня ця – це … (школа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 2. ХТО Я?  ХТО МОЇ ОДНОКЛАСНИКИ?

 

Хід заняття

1. Називання свого імені та імені однокласників за допомогою інтерактивної гри

    Запропонуйте учням гру «Весела куля»

 Учителька першою називає своє ім’я. Наступний учень повинен назвати ім’я вчительки і своє ім’я і т. д.

 Якщо учень забув, як звати однокласника/-цю, інші учні або вчителька йому допомагають.

 

2. Визначення спільних та відмінних ознак між однокласниками (робота в парах)

-  Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дітей, які мають ім’я, наприклад, Тарас/ Оленка/ Петро. Полічіть їхню кількість і зробіть відповідний запис на дошці або на аркуші паперу (наприклад: «Тарасів – 3; Оленок – 2; Петриків – 1»).

- Запропонуйте вийти на середину класної кімнати всіх дівчаток класу. Спробуйте разом полічити, скільки їх. На дошці або на аркуші паперу запишіть «дівчаток – 12».

- Потім разом полічіть кількість хлопців у класі. На дошці або на аркуші паперу робить запишіть: «хлопців – 15».

 

3. Створення «паспорта» школяра/ школярки: «автопортрет», запис імені (за можливості), дата народження або малюнок відповідної пори року, адреса або малюнок місця проживання

- Попросіть дітей відповісти на запитання: «Навіщо потрібен учнівський квиток?».

- Поясніть учням, що, оскільки вони вже стали дорослими громадянами шкільної спільноти, їм необхідно мати власний документ, який вони виготовлять власноруч за інструкцією:

1. Зігніть аркуш паперу А – 4 навпіл.

2. Розріжте аркуш паперу по зігнутій лінії, пам’ятаючи правила роботи з ножицями: • Працювати ножицями з тупими кінцями. • Передавати ножиці закритими і кільцями вперед. • Не класти пальці лівої руки на лінію різання.

3. Зігніть одну частину розрізаного аркуша навпіл.

4. На першій сторінці аркуша намалюйте свій «автопортрет» і запишіть своє ім’я самостійно або з допомогою вчительки.

5. На другій сторінці запишіть дату свого народження або намалюйте пору року, коли ви народилися (символ пори року).

6. На третій сторінці запишіть свою адресу або намалюйте місце свого проживання.

 Подбайте про те, щоб учні мали можливість похвалитися результатами власної творчості.

 

4. Гра-пантоміма «Відгадай моє захоплення»

 З’ясуйте, як учні розуміють значення слів «захоплення», «хобі».

 Учитель просить всіх учнів протягом короткого часу подумати, яке хобі має кожен із них.

 Пограйте у гру – пантоміму «Відгадай моє захоплення»: одна дитина за допомогою міміки і жестів показує своє захоплення так, щоб інші діти відгадали і назвали, яке захоплення має однокласник (-ця).

 

 

На згадку про сьогоднішній день зробіть з дітьми спільне фото / селфі «Знайомтесь – це ми» і причепіть фотографію у класний учнівський куточок.

 

 Як альтернативу, можна запропонувати учням виготовити спільний колаж «Знайомтесь – це ми!» на великому аркуші паперу, де кожна дитина приклеїть свою фотографію (намалює себе) і підпише під фотографією (або малюнком) своє ім’я і, можливо, прізвище.

Цей колаж можна використати для того, щоб прикрасити двері класу і зробити їх впізнаваними для дитини. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 3. ЯК МЕНІ БЕЗПЕЧНО ДІСТАТИСЯ ДО ШКОЛИ І ПОВЕРНУТИСЯ ДОДОМУ?

 

Хід заняття

 

 1. Ранкова зустріч «Хто як добирався до школи»

Для створення позитивного настрою запропонуйте жартівливу гру: «ланцюжком» відповісти на запитання «Хто і як добирався до школи?», так щоб вид транспорту починався, наприклад, літерою «А» або на іншу літеру, яку запропонують діти (я добирався на автомобілі, а я – на автобусі, я – на абрикосі, я – на альбомі тощо). Діти мають право називати всі слова на «А», навіть якщо це не вид транспорту. Дайте дітям час на те, щоб посміятися над їхніми жартами.

Продовжте гру «серйозними» запитаннями:

 

- Хто сьогодні прийшов до школи пішки? (разом з учнями полічіть підняті руки і викладіть на дошці цифру, яка відповідає кількості учнів).

- А як називаються люди, які рухаються пішки узбіччям дороги чи тротуаром? (Учитель записує друкованими буквами слово «пішоходи» на дошці біля цифри, яка позначає кількість пішоходів класу).

- А хто сьогодні приїхав до школи будь-яким транспортним засобом: автобусом, машиною тощо? (разом з учнями полічіть підняті руки).

- Як називаються люди, які їдуть в автобусі чи в машині? (учителька записує слово «пасажири» друкованими буквами на дошці).

- Прошу полічити, скільки учнів нашого класу були сьогодні зранку пасажирами? (учителька викладає відповідну цифру біля слова «пасажири»).

- Визначте, кого більше: пішоходів чи пасажирів?

- На скільки більше ……, ніж ……..?

- На скільки менше ……., ніж ……...?

Обов’язково зазначте, що транспортом їхати комфортніше і швидше, але ходити пішки – здорово для організму людини.

2. Гра / вправа «Дорожні знаки» (поєднання карток дорожніх знаків із зображенням геометричних фігур)

1. Поясніть значення дорожніх знаків, запитавши попередньо дітей, які знаки вони вже знають і що ці знаки означають.

2. Зосередьтеся на тому, як потрібно поводитися в ролі пішохода і пасажира, коли бачиш такі знаки.

3. Запитайте учнів, чи бачили вони такі знаки поблизу школи?

4. Встановіть відповідність між дорожніми знаками та зображенням геометричних фігур

 

ІІІ. Перегляд мультфільму, сюжетних картинок або моделювання ситуації про безпеку на дорозі

 

1. Розгляньте малюнок. Складіть речення за змістом малюнка.

 

2. Яку небезпечну ситуацію зобразив художник?

 

3. Хто із дітей чинить правильно? Відповідь обґрунтуйте.

 

4. Які поради ви дасте дітям щодо безпечного переходу дороги.

 

5. Чи хтось із вас, ідучи до школи, переходить дорогу на пішохідному переході?

 

6. Чи натрапляєте ви на такий самий знак, який художник зобразив на малюнку? Хто знає, що він позначає?

 

IV. Гра «Уважний пішохід»

 Учні діляться на дві команди – «пішоходи» і «автомобілі».

Учителька перебуває в ролі регулювальника, попередньо окресливши місце руху пішоходів та автомобілів. «Регулювальник» показує відповідний сигнал світлофора чи знак, учні рухаються відповідно до визначених ролей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День 4. ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ РАНЕЦЬ?

Хід заняття

 

1. Гра “Зіпсований телефон” для оголошення проблемного запитання

Скажіть учням, що хочете перевірити їхню уважність. Пограйте у гру ―Зіпсований телефон!

Діти стають у коло, вчителька промовляє на вушко дитині, яка стоїть поруч, слово ―ранець‖. Учні по черзі пошепки передають це слово одне одному. Останній гравець називає слово вголос. Підсумок гри залежатиме від того, правильно назве останній учень слово чи помилиться. Якщо під час передавання слово ―загубилося‖, намагається віднайти його й озвучує правильний варіант. Якщо ж останній гравець назве слово правильно, педагог має похвалити дітей за те, що їхній ―класний телефон‖ добре працює.

 

Запитайте, чи доводилося учням раніше чути таке слово? Що воно означає?

 

 Наголосіть на тому, що ранець – це не просто рюкзак, сумка чи портфель, його призначення – допомогти учням нести потрібні речі до школи. Які саме, вони сьогодні довідаються.

 

 Нагадайте учням, що сьогодні вони навчаться самостійно складати свій шкільний ранець без допомоги дорослих.

2. Дослідження в парах шкільного ранця (колір, форма, зручність, маса – легший/ важчий)

1. Запропонуйте учням об’єднатися в групи залежно від того, у кого на ранці переважає червоний колір, зелений, синій.

Який колір зібрав найбільшу групу?

Скільки ранців червоного кольору найбільше? (зеленого, синього)?

2. Попросіть дітей порівняти ранці за тими ознаками, які явні візуально: найвищий і найнижчий ранець, широкий – вузький.

Запропонуйте відшукати ранці однакові за висотою/ шириною. Нехай діти переконають своїх однокласників, чому їхній ранець найвищий? (це спонукатиме продемонструвати способи порівняння – прикладання).

3. Сформулюйте ще одне завдання для групи:

Розфарбуйте високий ранець зеленим кольором, низький – червоним .

 

Намалюйте біля високого ранця геометричну фігуру, яку нагадує вам ранець, а біля низького геометричну фігуру, на яку не схожий цей ранець. Чи зручним буде для вас круглий ранець?

4. Попросіть назвати геометричні фігури, зображені на малюнку й обрати ту фігуру, яка за формою найточніше відповідає формі ранця. Запропонуйте заштрихувати цю фігуру прямими лініями згори донизу.

 

1. Запропонуйте учням послухати вірш про те, як хлопчик Миколка складав свій ранець. Скажіть учням, що читатимете повільно і вмотивуйте до уважного слухання: якщо Миколка правильно поклав річ у портфель – попросіть плеснути в долоні, якщо ж помилився — розвести долоньки.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машинку, мило —

Вже й надворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку:

―Чи усе поклав у сумку?‖.

(Н. Кир’ян)

2. Запитайте в дітей, що їм сподобалося у вірші, що розсмішило? Скажіть дітям таке:

- Настав час кожному зазирнути у свій ранець. Я описуватиму предмети, а ви знаходитимете їх у своїх ранцях і викладатимете на парти.

Педагог описує предмет, не називаючи його, діти голосно промовляють назву і кладуть цю річ на парту.

Наприклад:

- Ним можна намалювати травичку. (Зелений олівець або фломастер).

- Вона допоможе рівно накреслити лінію. (Лінійка).

- Нею ми будемо писати букви у зошиті. (Ручка).

- У ній зберігаються ваші зошити. (Папка).

- У ньому ви створюєте свої малюнки (Альбом).

 

Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок».

https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg

Обмін враженнями

Розкажіть учням, що пропонований мультик – це перший подарунок від нового друга - чарівного ранця. Поясніть, що в мультфільмі звучить слово «рюкзачок», а не «ранець». Але обидва слова означають схожі предмети і часто на ранець кажуть «рюкзачок» або «наплічник».

Діти переглядають мультфільм ―Казка про дружбу. Рюкзачок‖ (―З любов’ю до дітей‖, YouTube) до паузи на 2.21 хв.

Обговоріть з дітьми подані запитання:

- Що має рюкзачок має сказати своїм друзям?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горошко Марина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3742
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку