Рекомендації психолога для батьків 1 класу

Про матеріал
Рекомендації практичного психолога Коваль О.М. батькам учнів 1 класу. Батьки ознайомляться з найбільш прийнятними для віку дитини моделями спілкування, стилями поведінки значимих дорослих тощо. У рекомендаціях розглядаються ситуації, що сприяють безболісному перебігу процесу адаптації дитини до школи.
Перегляд файлу

Шановні батьки.

 Початок навчання у школі, безумовно, важкий, але дуже цікавий і неповторний момент вашого життя, знакова подія в житті вашої дитини.

Під час навчання у будь якій школі світу, на першокласника чекатимуть захоплення і розчарування, веселощі і смуток, успіхи і невдачі. Тому ваш малюк, як ніколи, потребуватиме розуміння і підтримки з боку родини. Вашої підтримки.

Допоможіть цій маленькій ЛЮДИНІ, в якої тільки починає формуватися довільна сфера ( воля, довільна увага тощо) відчувати себе впевнено, навчіть вірити у свої сили.

Підбадьорюйте маля, якщо у нього щось не виходить. Дайте перепочити, якщо дитина  втомилася і тому робить помилку за помилкою.

Уникайте порівнянь успіхів дитини з іншими дітьми.

Уникайте порівнювати досягнення сина чи дочки з досягненнями іншої дитини.

Відмічайте динаміку розвитку його навичок письма, читання чи обчислення ( Наприклад, сьогодні ти порахував швидше ніж минулого разу. Чи – твій почерк став значно краще тощо).

Основним видом діяльності для шестирічки залишається гра. Ліплення виробів і фігурок з пластиліну, а особливо з глини, надзвичайно сприятливо впливає на розвиток особистості дитини. До речі, такі вправи психологи — арт терапевти проводять і з дорослими, з метою відновлення емоційної рівноваги, зняття втоми, стресового стану, релаксації тощо.

Подібний ефект надає також малювання. Олівцями, фломастерами, фарбами ( особливо — пальчиковими фарбами).

Завжди знаходьте час для розмови з дитиною.

Намагайтеся підтримати розмову з дитиною, особливо якщо вона чимось засмучена, розгублена і сама охоче йде на контакт. Не уникайте бесіди, посилаючись на зайнятість чи невідкладні справи. Насправді ж, і зайнятість і надмірна заклопотаність дорослих виникають набагато рідше, ніж вони на те посилаються, відмовляючи дитині у спілкуванні.

Уникайте “ярликів”.

Тобто не називайте (особливо зопалу) дитину ледарем чи хвальком. Дитина 6 річного віку не може бути ледачою. Її небажання працювати , виконувати ваші вказівки — це або результат втоми, або їй не цікаво. Для дитини ПРИРОДНО уникати, відмовлятися від того, що їй не цікаво , і відкрито заявляти про свою потребу у відпочинкові.

Дитина 6 річного віку не може бути хвальком. Якщо вона з гордістю відповідає, що вміє гарно малювати чи гарно співати — це норма для її віку.

Абсолютно неприйнятним з боку дорослих є присоромлення дитини і навішування на неї ярлика «ябеда». Це безглуздо. Дитина ще не має такого соціального досвіду, щоб навмисне завдати комусь шкоди своїми словами. Маленька дитина  не «ябеднічає», а просто коментує події, ділиться своїми спостереженнями з дорослим. Діти старшого дошкільного віку і молодшого шкільного віку таким способом виявляють межі дозволеного. Тобто, мені це заборонили, а он та дівчинка робить. Тож так можна діяти чи ні? Грубе і образливе «ябеда», яке лунає від дорослого у відповідь на її запит, може викликати дисонанс у дитини, позбавити можливості безпечно вивчати цей світ.

 

Режим дня.

Зверніть увагу на режим дня майбутніх першокласників. Поступово підлаштовуйте його під шкільне життя. Нехай малюк призвичаїться прокидатися в певний час, самостійно робити ранкові гігієнічні процедури, зарядку тощо.  Виконувати необтяжливі для його віку домашні справи, обов'язки.

Правила особистої безпеки.

Домовтеся, до кого із дорослих дитина зможе звернутися у випадку вашої відсутності. Поясніть правила безпеки при спілкуванні з незнайомими людьми.

Емоційна рівновага.

Дитина молодшого шкільного віку тільки починає визначати свої емоції. Значимі дорослі мають допомогти їй у ідентифікації власних переживань. Вчити визначати свій емоційний стан, почуття, не приховувати їх.  У майбутньому це допоможе дитині  розуміти себе,  розуміти оточуючих, вміти співчувати та співпереживати.

Будьте щедрими на обійми, які так необхідні і синам і дочкам. Це допоможе їм повірити у власні сили і вирости чуйними, самодостатніми, здатними піклуватися про себе та про інших, людьми.

  У нашій школі з вашими дітьми будуть працювати:

 

Директор школи -

 

ПІБ

вчитель вищої категорії, старший вчитель

 

Вчитель початкових класів ,

 

ПІБ

вчитель     вищої категорії

 

Заст.директора  з НВР–

 

   ПІБ, вчитель вищої категорії, старший вчитель

 

Заст.директора з ВР –

 

          ПІБ

 

Психолог вищої категорії -

 

 Коваль Олена Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

назва закладу освіти

 

 

 

Рекомендації

для батьків

 майбутніх першокласників

 

 

 

 

 

    населений пункт 2023             

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку