«Герої не вмирають!»
Реквієм, присвячений героям «Небесної сотні», які загинули в лютому 2014 року в Києві
Мета: вшанувати пам’ять героїв Небесної сотні, прищеплювати любов до Батьківщини; розвивати бажання стати гідними громадянами України: виховувати шанобливе ставлення до Героїв Небесної сотні, воїнів, загиблих у боротьбі за свободу та цілісність України, виховати патріотичну свідомість.
Вид діяльності: Реквієм, присвячений героям «Небесної сотні»
Форма проведення заходу: очна
Орієнтовний вік дітей: 15-16 років
Тривалість проведення заходу: 40 хв
Місце проведення: актова зала
Матеріально-технічне забезпечення: Стіна пам’яті Небесної сотні (Прапор України, надписи «Герої не вмирають», «Сам не знаю, де погину…», список прізвищ героїв з фото), стіл, на столі вишитий рушник, ікона Божої матері, свічка, квіти з чорною стрічкою.
Особливості підготовки: Інформаційна підготовка: Збір та аналіз інформації про події Революції Гідності та життя загиблих героїв.
Організаційна робота: Визначення місця та часу проведення заходу, планування розташування артефактів на виставці, узгодження програми заходу з усіма учасниками, організація технічного забезпечення (звук, відео, освітлення).
Творчий підхід: Розробка оригінальних ідей для виконання заходу, організація виставки особистих речей та історій загиблих, використання символічних елементів під час моментів мовчання та пам'ятних виступів.
СТРУКТУРНИЙ ПЛАН
I. Вступ:
II. Відкриття заходу:
III.Основна частина:
IV. Дискусія та рефлексія:
V. Заключна частина:
I. Вступ
Учитель: Мета цього заходу полягає в вшануванні пам'яті героїв "Небесної сотні" та відзначенні їхнього внеску в боротьбу за гідність, свободу та демократію в Україні. Це не лише пам'ятний захід, а й можливість віддати належну повагу тим, хто віддалив своє життя за ідеали свободи та гідності.
Значення цього заходу для сучасного суспільства полягає в тому, що він сприяє зміцненню національної свідомості, підтримує ідеали гідності та свободи, а також стимулює громадян до активної участі у житті країни та захисту її цінностей. Цей захід є важливою складовою формування патріотичного духу та відповідальності кожного громадянина перед своєю країною.
Революція Гідності, також відома як Євромайдан, відбулася у листопаді 2013 - лютому 2014 року в Україні. Почалася вона після рішення уряду відмовитися від підписання угоди про асоціацію з Європейським Союзом на користь російського варіанту. Тисячі українців вийшли на вулиці вимагати змін у країні, борючись за свободу, гідність та європейську інтеграцію.
Під час протестів була сформована "Небесна сотня" - група активістів, що стала символом героїзму та жертовності. 20 лютого 2014 року на Майдані Незалежності у Києві відбулися криваві сутички між демонстрантами та силами спеціального призначення. В результаті цих подій загинули понад сто людей, серед яких були мирні протестувальники, в тому числі жінки та студенти. Жертви Революції Гідності стали символом жертовності та бажання українців боротися за свої права та свободу.
II. Відкриття заходу
Ведучий 1. Сьогодні ми зібралися тут, щоб вшанувати пам'ять героїв "Небесної сотні" і згадати ті події, що стали важливим етапом в історії нашої країни. Ми стоїмо перед вибором змінити світ і пам'ятати тих, хто пожертвував своїм життям за краще майбутнє.
Ведучий 2. Сьогодні ми розпочинаємо наш захід з хвилини мовчання та вшанування пам'яті загиблих. "Небесна сотня" стала символом героїзму та жертовності, що назавжди вписався в історію України. Кожна з цих фігур - це втілення сили волі та прагнення до кращого, символ свободи і боротьби за правду. (Проектування зображень героїв на великому екрані.)
Ведучий 1. Хвилина мовчання - це час для нашого спільного замислення, визнання величі та смутку за тим, що вже ніколи не повернеться. Але це також час для згуртованості, об'єднання нашої пам'яті та сили, щоб підтримати тих, хто продовжує боротьбу за ідеали, заради яких вони померли. (Оголошення хвилини мовчання та покладання квітів до меморіалу.)
Ведучий 2. Нехай цей момент стане світлим крилом пам'яті, що завжди переносить нас у минуле, де живуть герої, і надихає нас діяти в майбутньому. Нехай вічний вогонь пам'яті горить в наших серцях, поки ми пам'ятаємо тих, хто віддали своє життя за нашу країну та мрії.
ІІІ. Основна частина
Ведучий 1. Герої Небесної Сотні заплатили найвищу ціну за краще майбутнє для нашої країни - пожертвували власним життям. Ці люди не хотіли миритися з порушенням своїх прав і свобод, прагнули бути господарями на власній землі і відстоювали власну гідність та справедливість. Вони жили серед нас, мали родини, плани на майбутнє, але в той же час розуміли, що не можна мовчати, потрібно діяти і тому прийшли на Майдан.
Життєпис кожного з них вартий окремої розповіді, але ми коротко згадаємо лише деяких:
Ведучий 2. Нігоян Сергій був вірменином, громадянином України. Народився і жив у селі Березнуватівка Солонянського району Дніпропетровської області. Був єдиною дитиною в сім’ї. Його родина переїхала до України, рятуючись від війни у Нагорному Карабасі. Займався легкою атлетикою та східними єдиноборствами, навчався в Дніпродзержинському коледжі фізичного виховання. У житті був спокійним і справедливим. Хотів стати актором. Був патріотом України та Вірменії.
На Євромайдан приїхав 8 грудня 2013 року, бо «зрозумів, що повинен бути за Майдан». Був охоронцем. Його вбили близько шостої години ранку 22 січня 2014 року – отримав три вогнепальних поранення свинцевою картеччю в шию, голову і груди під час подій біля стадіону «Динамо» на вулиці Грушевського у місті Києві.
26 січня під гімн України його поховали на сільському кладовищі його рідного села Березнуватівки.
Ведучий 2. Чміленко Віктор проживав у селі Борисівка Бобринецького району Кіровоградської області. Він був фермером і характеризувався як порядна людина: багато і чесно працював, відстоював справедливість. Ще він був людиною з активною життєвою позицією: приймав участь у різних мирних акціях проти порушення прав і свобод людей. На Майдані Ігор був понад два місяці від самого початку протестів, член 9 Сотні загону самооборони Майдану. Як учасник віче під стінами Верховної Ради 18 лютого 2014 року, на перехресті вулиці Інститутської та Кріпосного провулку разом з іншими активістами будував барикаду, носив мішки. Під час цього на них напали «тітушки» та «беркутівці». Почалася сутичка, в ході якої хтось впритул вистрелив Ігорю з обрізу в обличчя. Залишив дружину і доньку. Йому було 44 роки…
Ведучий 1. Зайко Яків був білорусом, громадянином України. Народився у с. Делятичі Гродненської області, Білорусь. Мешкав у м. Житомирі. Журналіст, редактор газети «Голос громадянина». У 1989—1993 рр. очолював Громадянський фронт Житомирщини. Був народним депутатом України першого скликання. Автор багатьох історичних і публіцистичних творів, зокрема, серії книг «Літопис державотворення». Помер від інфаркту, втікаючи від «Беркуту» під час наступу силовиків на протестуючих на вул. Інститутській. Залишив п’ятьох дітей та сімох онуків.
Ведучий 2. Устим Голоднюк мешкав у місті Збараж Тернопільської області. Навчався у Бережанському агротехнічному інституті.
На Майдані від листопада. Коли Устим побачив перший репортаж про зрив підписання угоди з ЄС і дізнався, що курс країни кардинально змінився, він відреагував на це, як на особисту образу. Наступного дня він вирушив до Києва, увечері 23 листопада Устим уже був на Майдані. Під час нападу силовиків 30 листопада був сильно побитий, але знову повернувся на Майдан. 20 лютого мітингувальники пішли в наступ. Приблизно в цей же час Устимові дзвонив батько. «Пап, не хвилюйся! У мене є чарівна ООНівська каска, і зі мною нічого не станеться», — почув він у слухавку. Об 11-й вони мали зустрітися, щоб їхати додому. Але не склалося. Куля снайпера влучила Устимові в голову. За розповідями очевидців, смертельне поранення він отримав, коли намагався відтягнути пораненого. В руках у нього був металевий щит і бинт. Помер Устим в готелі «Україна». Похований у Збаражі. Іменем Устима названа його 38-а сотня. Устиму Голоднюку було лише 19 років…
Учень.
А сотню вже зустріли небеса..
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров´ю перемішана сльоза….
А батько сина ще не відпускав..
Й заплакав Бог, побачивши загін:
Спереду — сотник, молодий, вродливий
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній-сивий-сивий..
І рани їхні вже не їм болять..
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло..
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…
Ведучий 1. Неофіційним гімном "Небесної Сотні" стала старовинна лемківська пісня "Плине кача…" у виконанні гурту Піккардійська Терція. Вперше ця композиція зазвучала на Майдані під час прощання з білоруським активістом Михайлом Жизневським, пізніше під її звучання прощалися майже з усіма загиблими героями Небесної Сотні і вона стали неофіційним народним реквіємом. (Відео «Плине кача по Тисині»)
Ведучий 2. Але герої не вмирають! Вони завше будуть в наших серцях. По країні уже з’явилися вулиці та площі, названі на честь героїв Майдану.
Учень.
Живи, Україно, живи для краси,
Для сили, для правди, для волі!..
Шуми, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.
До суду тебе не скують ланцюги,
І руки не скрутять ворожі:
Стоять твої вірні сини навкруги
З шаблями в руках на сторожі.
Стоять, присягають тобі на шаблях
І жити, і вмерти з тобою,
І прапори рідні в кривавих боях
Ніколи не вкрити ганьбою!
Ведучий 1. Хай палають свічки пам’яті загиблих героїв «Небесної сотні» у наших серцях. Нехай кожен з нас торкнеться пам’яттю цього священного вогню-частинки вічного. А світло цієї свічки хай буде даниною тим, хто навічно пішов від нас, хто заради торжества справедливості жертвував собою. Вони повинні жити в нашій пам’яті!
(Під спокійну мелодію Ведучий запалює свічку і передає її учням по колу. Свічку передають з рук в руки )
Ведучий 2. Пророчими є слова Степана Бандери : «Настане той час, коли один вигукне «Слава Україні» і мільйон відповість: «Героям слава!».
IV. Дискусія та рефлексія
1. Змінюючи себе – змінюй країну.
Учні озвучують принципи та значення Революції Гідності для сучасного суспільства?
Які виклики стоять перед українським суспільством сьогодні, і як ми можемо навчитися з досвіду минулого?
2. Капсула часу «Послання в майбутнє» (учням пропонується створити імпровізовану капсулу часу з посланнями в майбутнє, де вони дають відповіді на питання «Якою я хочу бачити свою країну в найближчому майбутньому?», «Яким я бачу себе через 5 років?»)
V. Заключна частина
Учитель. Закінчуючи наш виховний захід, дозвольте висловити щирі слова подяки кожному з вас за участь у цьому важливому заході вшанування пам'яті героїв Небесної сотні. Нехай їхні вчинки та жертви завжди залишаються в нашій пам'яті як символ героїзму та невгамовної боротьби за свободу та гідність.
Закликаємо всіх зберегти цю пам'ять у своїх серцях та діях, пам'ятати про значення миру, свободи та демократії. Нехай наші кроки завжди будуть направлені на підтримку ідей, заради яких боролися герої Небесної сотні.
Звертаюся до вас з закликом діяти в ім'я гідності, справедливості та миру, і ніколи не забувати тих, хто приніс найбільшу жертву заради майбутнього нашої країни.
Дякую вам за участь та вашу підтримку. Нехай наша пам'ять про героїв Небесної сотні буде вічною, а їхні ідеали прославляться віками.
Використані джерела інформації для підготовки заходу:
Рецензія на виховний захід «Герої не вмирають!»
Цей виховний захід був відзначений високою організацією та глибоким змістом, що вразило всіх учасників. Організатори доклали значних зусиль, щоб створити атмосферу пам'яті, гідності та патріотизму. Презентація була чітко спланованою, а програма заходу була ретельно виконана від початку до кінця.
Особливо вражаючими були моменти мовчання та покладання квітів до меморіальних місць, які надали можливість учасникам вшанувати пам'ять загиблих героїв. Презентація виступів та читання віршів були дуже рухливими та емоційно насиченими, що сприяло загальній атмосфері вшанування та пам'яті.
Також хочу відзначити велику увагу до деталей, таких як фотовиставка з зображеннями подій Революції Гідності та експозиція персональних речей та історій "Небесної сотні", які додали глибини та індивідуальності цьому заходу.
Загалом, цей виховний захід був надзвичайно важливою та рухливою подією, яка не лише вшанувала пам'ять героїв Небесної сотні, а й надихнула учасників до подальших дій у підтримку демократії, свободи та гідності..
Самоаналіз результативності проведеного виховного заходу
Ступінь підготовленості заходу:
1. Забезпечення усвідомлення старшокласниками необхідності та значущості даного виховного заходу: Перед проведенням заходу була проведена попередня робота зі старшокласниками щодо пояснення мети заходу та його важливості для суспільства. Учні виявили розуміння важливості вшанування пам'яті героїв Небесної сотні для підтримки ідей демократії та гідності.
2. Організація участі учнів у підготовці заходу: Було активно залучено учнів до підготовки заходу, де кожен мав можливість внести свій внесок. Учні відповідально ставилися до своєї ролі та виконували призначені завдання.
3. Згуртованість і дисциплінованість у ході підготовки заходу: Група учасників проявляла високий рівень організації та дисципліни під час підготовки. Кожен член команди відповідав за свою частину роботи, що дозволило уникнути затримок та недоречностей.
4. Вияв активності, самостійності, ініціативності старшокласників при підготовці до проведення заходу: Учні проявляли ініціативу та самостійність у вирішенні завдань, брали активну участь у підготовці виступів та презентацій, що забезпечило успішну підготовку до заходу.
5. Врахування індивідуальних особливостей та особистісних інтересів старшокласників: Під час підготовки було враховано індивідуальні особливості та інтереси учнів, що дозволило залучити їх до активної участі та сприяло створенню атмосфери співпраці та взаєморозуміння.
Якість проведення заходу:
1.Відповідність змісту заходу поставленим виховним завданням: Захід відповідав поставленим цілям та завданням, сприяючи вшануванню пам'яті героїв та викликаючи рефлексію щодо значення демократії та гідності.
2.Доступність, цікавість і значущість представленого матеріалу: Матеріал, представлений під час заходу, був доступним та цікавим для учнів, спонукаючи їх до активного участі та рефлексії.
3.Логічна побудова і структурування заходу: Захід був логічно побудований, відповідаючи послідовності подій та забезпечуючи зрозумілість та послідовність подання інформації.
4.Використання технічних засобів, естетичне оформлення та наочність: Під час заходу було використано сучасні технічні засоби, такі як проектори та аудіо обладнання, які допомогли підкреслити ключові моменти та зробити виступи та презентації більш інформативними та привабливими для учасників. У цілому, використання технічних засобів, естетичне оформлення та наочність були дуже успішними і сприяли створенню запам'ятовуючого та емоційно насиченого виховного заходу.