ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ. Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну ( по 0,5 бали за кожну правильну відповідь)
1. До неклітинних форм життя належать:
А) тварини; Б) віруси;
В) рослини; Г) гриби.
2. Які речовини потрібні для автотрофного живлення картоплі:
А) білки й олії; Б) кисень й вода;
В) вода та вуглекислий газ; Г) вуглеводи і мінеральні солі .
3. Захворювання на цингу виникає при нестачі в організмі вітаміну:
А) С ; Б) В 12; В) В 1; Г) D.
4. Перевищення йонів фтору у воді призводить до захворювання:
А) холера; Б) гельмінтоз;
В) флюороз; Г) рахіт.
5. Який тип успадкування такої ознаки як гемофілія людини:
А) аутосомно-домінантний;
Б) Х-зчеплений домінантний;
В) аутосомно-рецесивний;
Г) Х-зчеплений рецесивний.
6. Оберіть основне джерело комбінаційної мінливості:
А) реплікація; Б) модифікація; В) кросинговер; Г) мутації.
7. Як називаються мутації, що виникають в статевих клітинах:
А) соматичні; Б) генеративні; В) домінантні; Г) рецесивні.
8. Виберіть фізичні мутагени:
А) віруси грипу; Б) радіація;
В) отрута кобри ; Г) іприт.
9. Як називається лікування захворювань шляхом заміни дефектних генів:
А) хіміотерапія ; Б) аромотерапія; В) гірудотерапія; Г) генотерапія.
10. Яким буде співвідношення за генотипом серед нащадків за моногібридного схрещування гетерозиготних батьківських особин у разі неповного домінування
А) 1:1 Б)3:1 В) 1:2:1 Г) 9:3:3:1.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ ( По 1 балу за повністю правильну відповідь на запитання).
11. Установіть відповідність між функціональним процесом і рівнем організації живої матерії:
1. Догляд зграї за потомством А) Екосистемний
2. Мейоз Б) Популяційно – видовий
3. Нервова регуляція функцій В) Організмовий
4. Кругообіг речовин й енергії Г) Клітинний
Д ) Молекулярний
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
12. Установіть відповідність між відділами рослин і представниками.
А) Мохоподібні 1. ламінарія, саргасум,
Б) Покритонасінні 2. сфагнум, зозулин льон,
В) Голонасінні 3. кипарис, ялиця,
Г) Папоротеподібні 4. шипшина, ромашка,
5. щитник чоловічий, орляк
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
13. Установіть відповідність між процесами ембріогенезу людини та їхнім значенням:
1. Дроблення А. Формування дитячого місця,
2. Гаструляція Б. Утворення бластомерів,
3. Плацентація В. Прикріплення зародка до стінок матки,
4. Імплантація Г. Утворення тканин й органів,
Д. Формування двошарового зародка.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ. Завдання з вибором правильної комбінації відповідей (2 бали ) Наприклад: 1, 3, 2.
14. Виберіть ознаки, що характеризують орла степового.
А. Рівень: Б. Належність до класу: В. Спосіб живлення:
1. Екосистемний 1. Амфібії 1. Сапрофаг
2. Клітинний 2. Ссавці 2. Хижак
3. Молекулярний 3. Птахи 3. Фітофаг
4. Організмовий 4. Хрящові риби 4. Паразит
|
|
|
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ. Дайте відповідь на запитання та зробіть висновок ( 2 бали).
15. Що є спільного і відмінного між вірусами, пріонами й віроїдами?
Зробіть висновок.
Характеристика |
Спільні ознаки |
Відмінні ознаки |
1. Віруси 2. Пріони 3. Віроїди |
|
|
Висновок: Отже,