ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор КЗ «Таранівський
ліцей ім. Героїв-широнінців»
________Вікторія ДРОБОТОВА
План роботи
асистента вчителя
на 2024/2025 навчальний рік
Комунального закладу «Таранівський ліцей імені Героїв-широнінців»
Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Губіної Яни Юріївни
Річний план роботи асистента вчителя складено на підставі наступних нормативно-правових документів:
Основні завдання асистента вчителя закладу загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та застосування під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.
Асистент вчителя забезпечує:
Асистент вчителя виконує такі функції:
організаційну:
організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі;
допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;
залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;
навчально-розвиткову та виховну:
навчання, формування компететностей;
освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів;
сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу;
стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості;
діагностичну:
розвитку учнів з особливими освітніми потребами;
слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.
прогностичну:
здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її
"SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;
консультативно-комунікативна:
виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів;
з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо);
психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.
Дата |
Організаційна та навчально-корекційна робота |
Співпраця з учителями-«предметниками», класним керівником, практичним психологом, соціальним педагогом |
Робота з батьками та громадськістю |
Робота з документацією |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
02.09.-06.09. |
Психологічна готовність та адаптація дитини до навчального процесу. Бесіда «Дружба починається з посмішки».
|
Індивідуальні консультації з класним керівником щодо роботи з учнем з ООП. |
Визначення освітньої траєкторії учня з ООП та погодження її з батьками |
Оцінювання психофізичного розвитку учня. Створення щоденника спостережень розвитку дитини з ООП.
|
|
09.09.-13.09. |
Розвиток довільної та активної уваги, пам’яті, уяви, дрібної моторики. Настільна гра Мозайка. |
Здійснення підготовки матеріалів для дистанційного навчання для учнів з ООП.
|
Консультація з батьками щодо використання комп’ютерної техніки та проведення дистанційних занять. . |
Участь в організації освітнього процесу дитини з ООП.
|
|
16.09.-20.09. |
Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Бесіда «Мої улюблені ігри». |
Консультації з вчителями-предметниками. |
Консультація батьків з необхідними навчально-дидактичними матеріалами. |
Участь у розробці ІПР. Складання річного плану роботи, та плану самоосвіти на 2024/2025 навчальний рік.
|
|
23.09.-04.10. |
Формування уваги, сприймання, пам’яті. Гра «Що змінилося?».
|
Підготовка індивідуальних завдань та адаптація їх до використання в умовах дистанційного навчання. |
Консультація батьків щодо допомоги концентрації уваги. |
Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку. Ведення щоденника спостережень. |
|
07.10. -18.10. |
Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Аплікація осінь. |
Співпраця з соціальним педагогом. |
Комунікація з батьками щодо успіхів учня у навчянні. |
Адаптація навчального матеріалу, підготовка індивідуальних завдань |
|
21.10.-25.10 |
Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Правила безпечної поведінки під час осінніх канікул». |
Співпраця з класним керівником. |
Організаційна робота з батьками. |
Заповнення щоденника спостережень. |
|
28.10.-01.11. |
Розроблення рекомендацій щодо підтримки навчальних навичок. |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
|
Дослідження динаміки розвитку емоційно-вольової сфери. Заповнення щоденника спостережень та портфоліо робіт |
|
04.11.-08.11 |
Розвиток пам’яті. Активізація емоційної сфери. Бесіда «Ти як?». |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Консультація з батьками «Про емоційний стан учня та батьків». |
Оцінювання психофізичного розвитку дитини. |
|
11.11. –15.11. |
Розвиток спостережливості, образного та словесно-логічного мислення. |
Співпраця з практичним психологом. |
Консультування батьків. |
Внесення нових даних до портфоліо |
|
18.11.-22.11. |
Формування комунікативних навичок та вмінь. Бесіда «Культура здорового способу життя». |
Консультація з соціальним педагогом. |
Консультація батьків щодо допомоги при письмі з дитиною. |
Складання портфоліо учня. |
|
25.11.–29.11. |
Активізація та розвиток пізнавальної діяльності. Бесіда «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами». |
Співпраця з практичним психологом. |
Консультація з батьками «Правила поведінки в умовах воєнного стану». |
Збір нових даних, внесення до портфоліо. |
|
02.12-06.12. |
Розвиток пізнавальних, психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення. Бесіда «День Святого Миколая». |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Рекомендації батькам щодо корекції тривожності дитини. |
Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках). |
|
09.12-13.12
|
Формування комунікативних вмінь та навичок, розвиток емоційної сфери. Бесіда «Будь толерантним учнем». |
Співпраця з класним керівником. |
Консультування батьків. |
Дослідження динаміки розвитку пізнавальних процесів. |
|
16.12-20.12 |
Формування навичок співпраці та та уміння працювати за зразком. Бесіда «Українські свята та їх значення». |
Співпраця з соціальним педагогом. |
Проведення анкетування батьків. |
Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку. |
|
23.12.-27.12 |
Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. «Правила поведінки на зимових канікулах».
|
Співпраця з вчителями-предметниками, практичним психологом. |
Комунікація з батьками щодо успіхів учня у навчянні. |
Заповнення щоденника спостережень та портфоліо роботами. |
|
30.12.2024-10.01.2025 |
Зимові канікули. |
Обговорення з класним керівником та вчителями-предметниками записів в щоденнику спостережень з метою коригування навчальної діяльності учня з ООП. |
|
Проведення моніторингу цілей за I півріччя та упорядкування паперового портфоліо робіт учня за 1 семестр. |
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
13.01.-17.01. |
Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Розвиток самостійності учня запорука успіху». |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Обговорення результатів успіхів та здобутків учня за 1 семестр). |
Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви. |
|
20.01.-24.01. |
Активізація емоційної сфери. Розвиток пам’яті та уваги. Бесіда «Сірник маленький, а біда велика». |
Консультації з соціальним педагогом. |
Бесіда з батьками «Що говорити дітям у надзвичайній ситуації». |
Внесення нових даних до портфоліо. |
|
27.01.-31.01. |
Формувати вміння встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Мої враження від зимових канікул» |
Співпраця з практичним психологом. |
Онлайн-поради батькам «Як виховати впевнену у собі дитину». |
Заповнення щоденника спостережень. |
|
03.02.-07.02 |
Активізація емоційної сфери. Розвиток пам’яті та уваги. Бесіда «Значення книг у нашому житті» |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Організаційна робота з батьками. |
Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках). |
|
10.02.-14.02. |
Розвиток логічного та образного мислення. Бесіда «День Святого Валентина»
|
Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом. |
Консультація з батьками «Особлива дитина серед нас».
|
Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви. |
|
17.02.-21.02. |
Активізація та розвиток пізнавальної діяльності. Формування комунікативних навичок і вміння взаємодіяти. Бесіда «Правила поведінки на уроці». |
Співпраця з класним керівником, практичним психологом. |
Організаційна робота з батьками Обмін досвідом «Ви питаєте - ми відповідаємо».
|
Заповнення щоденника спостережень. |
|
24.02.-28.02. |
Розвиток логічного та образного мислення. Бесіда «Здоров’я – найбільший скарб у житті». |
Консультація з вчителями-предметниками. |
Проведення спільних заходів з дітьми. |
Оцінювання психофізичного розвитку дитини. |
|
03.03.-07.03. |
Розвиток пам’яті, просторового сприйняття, мислення. Бесіда «Міжнародний день жінок». |
Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом. |
Організаційна робота з батьками. |
Внесення нових даних до портфоліо |
|
10.03.-14.03. |
Розвиток вміння погоджувати свої дії з іншими. Активізація емоційно-вольової сфери. Бесіда «Всі перемоги в житті починаються з перемоги над собою». |
Співпраця з класним керівником, практичним психологом. |
Проведення занять з розвитку пізнавальних процесів (спільно з батьками та дитиною).
|
Заповнення щоденника спостережень. |
|
17.03.-21.03. |
Розвиток пізнавальних процесів. Бесіда «Безпека на весняних канікулах» |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Співпраця з батьками. Практичне заняття «Грайте разом з дитиною». |
Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках). |
|
24.03.-28.03. |
Підготовка індивідуальних завдань (при потребі). Вивчення фахової літератури. Весняні канікули |
Консультація з соціальним педагогом. |
Залучення батьків до шкільного життя.
|
Внесення нових даних до порт фоліо. |
|
31.03.-04.04. |
Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Бесіда «Книга у сім’ї». |
Співпраця з практичним психологом. |
Організаційна робота з батьками. Обмін досвідом «Ви – питаєте, ми - відповідаєте». |
Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви. |
|
07.04.-11.04. |
Формування комунікативних навичок, вмінь взаємодії. Бесіда «Хто здоровий – той сміється, хай йому усе вдається».
|
Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником. |
Проведення анкетування та тестування батьків. |
Внесення даних до щоденника спостереження |
|
14.04.-18.,04. |
Розвиток пізнавальних процесів. Бесіда «Співчуття – перший крок до людяності». |
Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом |
Інформація батькам «Щоб дитина росла здоровою та міцною». |
Доповнення портфоліо інформацією. |
|
21.04.-25.04. |
Розвиток логічного та образного мислення та уяви. Бесіда до дня довкілля «Ліс-наші легені». |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Організаційна робота з батьками. |
Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви |
|
28.04.-02.05. |
Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини Бесіда «Чорнобильська трагедія». |
Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником, практичним психологом, соціальним педагогом. |
Консультація з батьками «Батьківський авторитет у вихованні дитини». |
Заповнення щоденника спостережень. |
|
05.05.-09.05. |
Розвиток пізнавальних процесів комунікативної сфери. Бесіда «Ніхто не забутий, ніщо не забуте» . |
Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником. |
Організаційна робота з батьками. |
Поради батькам «Як уникнути агресивної поведінки дитини».
|
|
12.05.-16.05. |
Розвиток вміння встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Доброта велика сила». |
Співпраця з вчителями-предметниками. |
Залучення батьків до шкільного життя. Проведення спільних заходів для дітей |
Внесення нових даних до порт фоліо. |
|
19.05.-23.05. |
Розвиток пам’яті, мислення, мовлення, дрібної моторики.. Бесіда «Природні дива». |
Співпраця з класним керівником, соціальним педагогом. |
Ознайомлення батьків з результатами роботи та навчання дитини за 2024/2025 навчальний рік. |
Моніторинг навчального розвитку учня за 2 семестр та рік . |
|
26.05.-30.05. |
Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини Бесіда «Правила поводження на літніх канікулах». |
Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником, практичним психологом, соціальним педагогом. |
Підведення підсумку роботи за рік. Рекомендації щодо літнього відпочинку дитини. |
Підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей , інтересів та потреб. |
|