Річний план роботи асистента вчителя на 2024-2025 н.р.

Про матеріал
План розробелений по тижнях та календарезований з усіма бесідами також є вся нормативно-правова база.
Перегляд файлу

 

                                                                                                                                ЗАТВЕРДЖУЮ

                                   Директор КЗ «Таранівський

                                    ліцей ім. Героїв-широнінців»

                  ________Вікторія ДРОБОТОВА

 

 

 

 

 

План роботи

асистента вчителя

на 2024/2025 навчальний рік

Комунального закладу «Таранівський ліцей імені Героїв-широнінців»

Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області

Губіної Яни Юріївни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Річний план роботи асистента вчителя складено на підставі наступних нормативно-правових документів:

 

  1. Загальна декларація прав людини [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_015#Text
  2.  Декларація про принципи, політику та практичну діяльність у галузі освіти осіб з особливими освітніми потребами та Рамки Дій щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_001-94#Text.
  3. Закон України «Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї» [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1767-17#Text.
  4. Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання: наказ Міністерства соціальної політики від 23.12.2021 № 718 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0072-22#Text.
  5. Про освіту: Закон України [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (частина 5 статті 3).
  6. Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти: наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 р. № 8 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0184-16#Text.
  7. Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-kontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya.
  8. Про організацію  2023/2024 навчального року у закладах загальної середньої освіти: лист Міністерство освіти і науки України від 16.08.2023  № 1/12186-23 — Режим доступу до ресурсу https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/64d/f30/526/64df3052606ff337815847.pdf.
  9. Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році: лист Міністерство освіти і науки України від 06.09.2022 № 1/10258-22 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-u-20222023-navchalnomu-roci.
  10. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році від 03.08.2023 № 1/11479 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/2023/08/04/Lyst.MON-1.11479-23.vid.03.08.2023-1.pdf.
  11. Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-%D0%BF#Text (пункт 13).
  12. Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти: наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0184-16#Text.
  13. Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти: наказ Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 [Електронний ресурс] — Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0609729-18#Text.

 

 

Основні завдання асистента вчителя закладу загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та застосування під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.

 

Асистент вчителя забезпечує:

  • Надання допомоги вчителям в організації, підтримці та впровадженні освітнього процесу;
  • Моделювання додаткової позитивної ролі для учнів, належних і ефективних міжособистісних комунікаційних навичок (вербальних, невербальних);
  • Моделювання безпечної практики роботи та реагування на непередбачені ситуації в міру їх виникнення;
  • Розширення навчальних можливостей для дітей;
  • Індивідуалізований підхід до навчання дітей та надання індивідуальної уваги окремим учням;
  • Управління поведінкою учнів, проведення спостережень відповідно до вимог вчителя;
  • Додатковий час для вчителя для планування, навчання та оцінки навчального процесу;
  • Моделювання організаційних навичок та підзвітності, дотримання основних правил та процедур, прийнятих у навчальному закладі.

Асистент вчителя виконує такі функції:

організаційну:

  •          допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця;

організовує спільно з іншими педагогічними працівниками інклюзивне освітнє середовище в класі; 

  •          проводить спостереження за дитиною під час освітнього процесу та фіксує результати спостереження у щоденнику спостережень;

допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня з особливими освітніми потребами; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;

  •          забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці; забезпечує

залучення учнів з особливими освітніми потребами до заходів закладу освіти, у тому числі позакласних; веде документацію;

 

навчально-розвиткову та виховну:

  •          працює в партнерстві з учителем з метою виконання освітньої програми для досягнення учнями класу результатів

навчання, формування компететностей;

  •          забезпечує спільно з учителем єдність навчання, виховання і розвитку учнів; співпрацюючи з учителем класу, надає

освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів;

  •          забезпечує розробку індивідуальних завдань і роздаткових матеріалів для учнів із особливими освітніми потребами;
  •          адаптує чи модифікує (за потреби) матеріали для уроку відповідно до індивідуальної програми розвитку;

сприяє соціалізації учнів з особливими освітніми потребами та включенню їх до учнівського колективу;

  •          сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;

стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості;

  •          створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому;

діагностичну:

  •          разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності та

розвитку учнів з особливими освітніми потребами;

  •          визначає сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та бар'єри навчання;
  •          оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня, у тому числі

слідкує за його успіхом за певний період часу, порівнює стан сформованості окремих функцій дитини в динаміці; створює індивідуальне портфоліо учня.

 прогностичну: 

  •          на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;

здійснює прогноз відповідно до стану сформованості функцій дитини та її

  •          компетенцій порівняно із фіксованими прогнозами в індивідуальній програмі розвитку, у тому числі з поставленням

"SMART-цілей", що передбачають: функціональність цілей (значимість для учня та доступність для досягнення в закладі освіти), відповідність теперішньому рівню розвитку, сформульованість так, щоб можна було побачити, як учень опановує матеріал, вимірюваність та чіткі критерії, за допомогою яких можна визначити, чи досягнув учень цілі, з дотриманням правильності формулювання;

консультативно-комунікативна:

  •          постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу щодо освітнього процесу,

виконання індивідуальної програми розвитку, підготовки необхідних матеріалів;

  •          здійснює двосторонню комунікацію з батьками (іншими законними представниками дитини) щодо успіхів учня

з особливими освітніми потребами, вдалих прийомів та особливостей організації освітнього процесу (при яких умовах краще концентрує увагу, необхідність водити рукою дитини при письмі, контролювати виконання завдання тощо);

  •          за дорученням керівника закладу здійснює комунікацію з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо

психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, консультування з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру щодо особливостей організації освітнього процесу.

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Дата

Організаційна та навчально-корекційна робота

Співпраця  з учителями-«предметниками», класним керівником, практичним психологом, соціальним педагогом

Робота з батьками та громадськістю

Робота

 з документацією

Примітки

І СЕМЕСТР

02.09.-06.09.

Психологічна готовність  та адаптація дитини до навчального процесу.  Бесіда «Дружба починається з посмішки».

 

Індивідуальні консультації з класним керівником щодо роботи з учнем з ООП.

Визначення освітньої траєкторії учня з ООП та погодження її з батьками

Оцінювання психофізичного розвитку учня. Створення щоденника спостережень розвитку дитини з ООП.

 

 

09.09.-13.09.

Розвиток довільної та активної уваги, пам’яті, уяви, дрібної моторики.  Настільна гра Мозайка.

Здійснення підготовки матеріалів для дистанційного навчання для учнів з ООП.

 

Консультація з батьками щодо використання комп’ютерної техніки та проведення дистанційних занять.

.

Участь в організації освітнього процесу дитини з ООП.

 

 

16.09.-20.09.

Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Бесіда «Мої улюблені ігри».

Консультації з вчителями-предметниками.

Консультація батьків з необхідними навчально-дидактичними матеріалами.

Участь у розробці ІПР.

Складання річного плану роботи, та плану самоосвіти на 2024/2025 навчальний рік.

 

 

23.09.-04.10.

Формування уваги, сприймання, пам’яті.  Гра «Що змінилося?».

 

Підготовка індивідуальних завдань та адаптація їх до використання в умовах дистанційного навчання.

Консультація батьків щодо допомоги концентрації уваги.

Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку.  Ведення щоденника спостережень.

 

07.10. -18.10.

Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Аплікація осінь.  

Співпраця з соціальним педагогом.

Комунікація з батьками щодо успіхів учня у навчянні.

Адаптація навчального матеріалу, підготовка індивідуальних завдань

 

21.10.-25.10

Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами.

Бесіда «Правила безпечної поведінки під час осінніх канікул».

Співпраця з  класним керівником.

Організаційна робота з батьками.

Заповнення щоденника спостережень.

 

28.10.-01.11.

Розроблення рекомендацій щодо підтримки навчальних навичок.

Співпраця з вчителями-предметниками.

 

Дослідження динаміки розвитку емоційно-вольової сфери. Заповнення щоденника спостережень та портфоліо робіт

 

04.11.-08.11

Розвиток пам’яті. Активізація емоційної сфери. Бесіда «Ти як?».

Співпраця з вчителями-предметниками.

Консультація з батьками «Про емоційний стан учня та батьків».

Оцінювання психофізичного розвитку дитини.

 

11.11. –15.11.

 Розвиток спостережливості, образного та словесно-логічного мислення.

Співпраця з практичним психологом.

Консультування батьків.

Внесення нових даних до портфоліо

 

18.11.-22.11.

Формування комунікативних навичок та вмінь. Бесіда «Культура здорового способу життя».

Консультація з соціальним педагогом.

Консультація батьків щодо допомоги при письмі з дитиною.

Складання портфоліо учня.

 

25.11.–29.11.

Активізація та розвиток пізнавальної діяльності. Бесіда «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами».

Співпраця з практичним психологом.

Консультація

з батьками «Правила поведінки в умовах воєнного стану».

Збір нових даних, внесення до портфоліо.

 

02.12-06.12.

Розвиток пізнавальних, психічних процесів: пам’яті, уваги, мислення. Бесіда «День Святого Миколая».

Співпраця з вчителями-предметниками.

Рекомендації батькам щодо корекції тривожності дитини.

Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках).

 

09.12-13.12

 

Формування комунікативних вмінь та навичок, розвиток емоційної сфери. Бесіда «Будь толерантним учнем».

Співпраця з  класним керівником.

Консультування батьків.

Дослідження динаміки розвитку пізнавальних процесів.

 

16.12-20.12

Формування навичок співпраці та та уміння працювати за зразком. Бесіда «Українські свята та їх значення».

Співпраця з соціальним педагогом.

Проведення анкетування батьків.

Спостереження за поведінкою учня, навчанням та стосунками між учнями під час уроку.

 

23.12.-27.12

Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. «Правила поведінки на зимових канікулах».

 

Співпраця з вчителями-предметниками, практичним психологом.

Комунікація з батьками щодо успіхів учня у навчянні.

Заповнення щоденника спостережень та портфоліо роботами.

 

30.12.2024-10.01.2025

Зимові канікули.

Обговорення з класним керівником та вчителями-предметниками записів в щоденнику спостережень з метою коригування навчальної діяльності учня з ООП.

 

Проведення моніторингу цілей за I півріччя та упорядкування паперового портфоліо робіт учня за 1 семестр.

 

ІІ СЕМЕСТР

13.01.-17.01.

Формування навичок встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Розвиток самостійності учня запорука успіху».

Співпраця з вчителями-предметниками.

Обговорення  результатів  успіхів та здобутків учня за 1 семестр).

Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви.

 

 

20.01.-24.01.

Активізація емоційної сфери. Розвиток пам’яті та уваги.  Бесіда «Сірник маленький, а біда велика».

Консультації з соціальним педагогом.

Бесіда з батьками «Що говорити дітям у надзвичайній ситуації».

Внесення нових даних до

 портфоліо.

 

 

27.01.-31.01.

Формувати вміння встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Мої враження від зимових канікул»

Співпраця з практичним психологом.

Онлайн-поради батькам «Як виховати впевнену у собі дитину».

Заповнення щоденника спостережень.

 

03.02.-07.02

Активізація емоційної сфери. Розвиток пам’яті та уваги. Бесіда «Значення книг у нашому житті»

Співпраця з вчителями-предметниками.

Організаційна робота з батьками.

Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках).

 

10.02.-14.02.

Розвиток логічного та образного мислення.

Бесіда «День Святого Валентина»

 

Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом.

Консультація з батьками «Особлива дитина серед нас».

 

Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви.

 

17.02.-21.02.

Активізація та розвиток пізнавальної діяльності. Формування комунікативних навичок і вміння взаємодіяти. Бесіда «Правила поведінки на уроці».

Співпраця з класним керівником,  практичним психологом.

Організаційна робота з батьками Обмін досвідом «Ви питаєте - ми відповідаємо».

 

Заповнення щоденника спостережень.

 

24.02.-28.02.

Розвиток логічного та образного мислення. Бесіда «Здоров’я – найбільший скарб у житті».

Консультація  з вчителями-предметниками.

Проведення спільних заходів з дітьми.

Оцінювання психофізичного розвитку дитини.

 

03.03.-07.03.

Розвиток пам’яті, просторового сприйняття, мислення. Бесіда «Міжнародний день жінок».

Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом.

Організаційна робота з батьками.

Внесення нових даних до портфоліо

 

10.03.-14.03.

Розвиток вміння погоджувати свої дії з іншими. Активізація емоційно-вольової сфери. Бесіда «Всі перемоги  в житті починаються з перемоги над собою».

Співпраця з класним керівником,  практичним психологом.

Проведення занять з розвитку пізнавальних процесів (спільно з батьками та дитиною).

 

Заповнення щоденника спостережень.

 

17.03.-21.03.

Розвиток пізнавальних процесів. Бесіда «Безпека на весняних канікулах»

Співпраця з вчителями-предметниками.

Співпраця з батьками. Практичне заняття «Грайте разом з дитиною».

Аналіз роботи (активність, включення, результативність дитини з ООП на уроках).

 

24.03.-28.03.

Підготовка індивідуальних завдань (при потребі). Вивчення фахової літератури. Весняні канікули

Консультація  з соціальним педагогом.

Залучення  батьків до шкільного життя.

 

Внесення нових даних до порт фоліо.

 

31.03.-04.04.

Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини. Бесіда «Книга у сім’ї».

Співпраця з практичним психологом.

Організаційна робота з батьками. Обмін досвідом «Ви – питаєте, ми - відповідаєте».

Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви.

 

07.04.-11.04.

Формування комунікативних навичок, вмінь взаємодії. Бесіда

«Хто здоровий – той сміється, хай йому усе вдається».

 

Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником.

Проведення анкетування та тестування батьків.

Внесення даних до щоденника спостереження

 

14.04.-18.,04.

Розвиток пізнавальних процесів. Бесіда «Співчуття – перший крок до людяності».

Співпраця з вчителями-предметниками, соціальним педагогом

Інформація батькам «Щоб дитина росла здоровою та міцною».

Доповнення портфоліо інформацією.

 

21.04.-25.04.

Розвиток логічного та образного мислення та уяви. Бесіда до дня довкілля «Ліс-наші легені».

Співпраця з вчителями-предметниками.

Організаційна робота з батьками.

Спостереження за стосунками між учнями на уроці та під час перерви

 

28.04.-02.05.

Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини Бесіда «Чорнобильська трагедія».

Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником,  практичним психологом, соціальним педагогом.

Консультація з батьками «Батьківський авторитет у вихованні дитини».

Заповнення щоденника спостережень.

 

05.05.-09.05.

Розвиток пізнавальних процесів комунікативної сфери. Бесіда

 «Ніхто не забутий, ніщо не забуте» .

Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником.  

Організаційна робота з батьками.

Поради батькам «Як уникнути агресивної поведінки дитини».

 

 

12.05.-16.05.

Розвиток вміння встановлювати логічні зв’язки між поняттями, діяти за правилами. Бесіда «Доброта велика сила».

Співпраця з вчителями-предметниками.

Залучення батьків до шкільного життя. Проведення спільних заходів для дітей

Внесення нових даних до порт фоліо.

 

19.05.-23.05.

Розвиток пам’яті, мислення, мовлення, дрібної моторики.. Бесіда «Природні дива».

Співпраця з класним керівником,  соціальним педагогом.

Ознайомлення батьків з результатами роботи та навчання дитини за 2024/2025 навчальний рік.

Моніторинг навчального розвитку учня за 2 семестр та рік .

 

26.05.-30.05.

Розвиток емоційно-вольової сфери та загальних інтелектуальних здібностей дитини Бесіда «Правила поводження на літніх канікулах».

Співпраця з вчителями-предметниками, класним керівником,  практичним психологом, соціальним педагогом.

Підведення підсумку роботи за рік. Рекомендації щодо літнього відпочинку дитини.

Підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей , інтересів та потреб.