ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор №
___________ ПІП
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
асистента вчителя
в - класі з інклюзивним навчанням
для дітей з особливо освітніми потребами
____________ліцею №
на 2024 - 2025 н.р.
Річний план роботи асистента вчителя складено на підставі наступних нормативно-правових документів:
Основні завдання асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням полягають в адаптації змісту та методів навчання до можливостей і потреб дитини з особливими освітніми потребами та застосування під час уроку системи додаткових заходів, спрямованих на опанування навчального матеріалу.
Асистент вчителя забезпечує:
Асистент вчителя виконує такі функції:
Організаційну: допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням; надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня; співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку. Асистент вчителя забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію.
Навчально–розвивальну: асистент вчителя, співпрацюючи з вчителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів; здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів. Сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану. Стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості. Створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
Діагностичну: разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів; оцінює виконання індивідуальної програми розвитку, вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.
Прогностичну: на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.
Консультативну: постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу; інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
ПЛАН РОБОТИ
асистента вчителя в інклюзивному класі
__________________________
на 2024/2025 навчальний рік
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Де і з ким проводиться |
І. Робота з документацією
1 |
Складання річного плану роботи |
Серпень Вересень
|
асистент вчителя |
2 |
Складання ІПР (індивідуальної програми розвитку) |
Вересень |
асистент вчителя |
3 |
Збір додаткових даних, внесення до ІПР |
Постійно протягом року |
асистент вчителя |
4 |
Складання портфоліо дитини |
Протягом року |
асистент вчителя |
5 |
Розробка щоденного, тижневого планів роботи |
Постійно |
асистент вчителя |
6 |
Ведення щоденника спостережень |
Постійно |
асистент вчителя |
7 |
Збір нових даних, внесення до порт фоліо дитини |
Протягом року |
асистент вчителя |
8 |
Складання графіку роботи на основі розкладу занять |
Вересень |
асистент вчителя |
9 |
Складання плану самоосвіти |
Постійно |
асистент вчителя |
10 |
Заповнення моніторингу знань за перший семестр |
кінець першого семестру |
асистент вчителя |
11 |
Моніторинг навчального розвитку учня за другий семестр |
кінець другого семестру |
асистент вчителя |
12 |
Підсумкова фіксація даних
|
кінець року |
асистент вчителя |
ІІ. Робота з педпрацівниками
(вчителі-предметники, соціальний педагог, психолог, )
1 |
Індивідуальні консультації з класними керівниками щодо роботи з дітьми з ООП |
Протягом року |
вчителі, батьки, адміністрація |
2 |
Співпраця на уроках з вчителями-предметниками.
|
Протягом року |
вчителі- предметники |
3 |
Співпраця з практичним психологом.
|
Постійно |
практичний психолог |
4 |
Співпраця з соціальним педагогом. |
Постійно |
соціальним педагогом |
5 |
Спостереження за поведінкою учениці, навчанням та стосунками між учнями під час уроку |
Протягом року |
вчителі, класний керівник |
6 |
Участь у педрадах |
Згідно з річним планом |
Асистент вчителя |
ІІІ. Навчально-виховна робота
1. |
Індивідуальні заняття з дитиною з ООП з конкретної теми (індивідуальний супровід). |
Протягом року |
П.І.П |
2 |
Час спілкування з учнями |
Протягом року |
учні 1 - Б класу
|
3 |
Заняття з профілактики здорового способу життя |
Лютий |
учні 1-Б класу |
4 |
Розвиток творчих здібностей учнів. Розвивальні заняття та різні форми занять з обдарованими та здібними дітьми. |
Протягом року |
учні 1-Б класу
|
|
Розвиток пізнавальних процесів. |
|
|
5 |
Бесіда з теми «Уникнення конфліктності». |
За необхідністю |
учні 1-Б класу
|
ІV. Методична та самоосвітня робота.
1 |
Опрацювання законодавчих та нормативно-правових документів із питань освіти.
|
Серпень |
2 |
Ознайомлення з посадовою інструкцією асистента вчителя. |
Вересень |
3 |
Робота з методичною літературою. |
Постійно протягом року |
4 |
Опрацювання інструкції та методичних рекомендацій щодо надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами. |
Серпень |
5 |
Планування участі у методичних заходах. |
Серпень Вересень |
6 |
Опрацювання педагогічної періодичної преси з приводу створення інклюзивного класу. |
Постійно |
7 |
Відвідування конференцій та семінарів із метою підвищення професійного рівня. |
Постійно |
8 |
Проходження курсів підвищення кваліфікації (інклюзивна освіта) на сайтах Едера, Прометеус, Всеосвіта. |
За необхідністю |
V. Зв’язки з громадськістю
1 |
Співпраця з медпрацівниками. |
Протягом року |
2
|
Співпраця з фахівцями з ІРЦ. |
Протягом року |
3 |
Співпраця з батьками та громадськістю |
Протягом року |
VI. Організаційна та навчально-корекційна робота
|
Складання плану роботи на 2024/2025 н.р. |
серпень - вересень |
|
Підготовка щодо проведення розвивальних занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, психологічних семінарів. |
Протягом року |
|
Участь у навчально-методичних семінарах. |
Протягом року |
|
Оформлення документації асистента вчителя |
Вересень |
|
Створення дидактичної бази асистента вчителя .
|
Вересень |
|
Робота у бібліотеці, самоосвіта.
|
Постійно |
7. |
Розробка рекомендації для батьків, вчителів. |
Постійно |
8 |
Формування комунікативних навичок і вмінь |
Постійно |
9 |
Формування навичок співпраці.
|
Постійно |
VII. Робота з батьками
1 |
Ознайомлення батьків з ІНП та ІПР |
Серпень Вересень |
батьки |
2 |
Організаційна робота з батьками |
Вересень |
батьки |
3 |
Консультації для батьків |
Протягом року |
батьки |
4 |
Співпраця з батьками ( один раз на тиждень) |
Протягом року |
батьки |
5 |
Проведення анкетування батьків |
Вересень |
батьки |
6 |
Залучення батьків до шкільного життя. |
Протягом року |
батьки
|
7 |
Консультування батьків з питань виховання та навчання дітей з наступних тем:
|
вересень
жовтень
листопад
листопад грудень
Постійно протягом року |
батьки |