РИТОРСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА

Про матеріал
Ефективності мовлення у своїй викладацькій діяльності, як ритор стараюсь досягати меншими втратами у процесі передавання мовного матеріалу від сібе до студента у всіх трьох типах інформації, які зазвичай містять поняттєво-логічні, оцінні (+ або - ), емоційні мовлення. У своїй роботі дотримуюсь доцільності мовлення, тобто відповідності основній меті, та поставленого мовленнєвому наміру. Також застосовую впливовість мовлення, аби розбудити розум і почуття студента, змусити студента спочатку прислухатися, прихильно та зацікавлено, а потім змусити запам’ятовувати те, що я як ритор намагаюсь донести з мовного матеріалу до розуму студента.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВСП Львівський ФАХОВИЙ коледж харчової і переробної промисловості Національного університету харчових технологій «РИТОРСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ ВИКЛАДАЧА»Підготував: Д. В. Молодов. Львів – 2021р.

Номер слайду 2

Термін риторика походить від грецького ( «говорю», «ллю», «течу») і означає науку про ораторське мистецтво. Риторика – це наука і мистецтво про способи переконання, ефективні форми впливу ( переважно мовного) на аудиторію з урахуванням її особливостей

Номер слайду 3

Риторика, основи цього мистецтва сформувалися ще в часи античної демократії, а з часом трансформувалися в окрему науку.на перший план висувається вміння спілкуватися з іншими людьми,вміння виступати перед аудиторією,аргументовано переконувати її,можна застосовувати стихійно сформовані навички виголошення промов досить успішно ( вроджене ораторське – риторське мистецтво).

Номер слайду 4

ВИДИ РИТОРИКИ ТА КРАСНОМОСТВА, які використовуються у навчальному процесі

Номер слайду 5

Ораторська майстерність – це майстерність впливу на слухачів. Оратор впливає на людину всебічнона її розум,почуття,орієнтацію,настрої, бажання,вчинки та дії…

Номер слайду 6

При викладанні іноземних мов використовуються різні ораторські – риторські прийоми

Номер слайду 7

При викладанні іноземних мов використовуються різні ораторські – риторські прийоми для активізації і залучення різних видів пом’яті:

Номер слайду 8

Механічний спосіб запам'ятовування - це такий спосіб, основу якого складає багатократне повторення того, що треба запам'ятати. По суті, цей спосіб являє собою зубріння, але при вивченні іноземних мов без нього не обійтись.

Номер слайду 9

Логічний спосіб запам'ятовування - це такий спосіб, основу якого складає усвідомлення смислового зв'язку між елементами матеріалу.людина часто порушує послідовність у часі, перебудовує матеріал відповідно до смислових відношень,запам'ятовування ґрунтується на розумінні цих відношень, на усвідомленні внутрішнього зв'язку між частинами того, що запам'ятовується. Логічне запам'ятовування передбачає виконання двох умов: усвідомлення того, для чого потрібно запам'ятати матеріал; розуміння змісту того, що треба запам'ятати.

Номер слайду 10

завдання тут полягає в тому, щоб створити асоціації,широка сітка асоціацій - це ключ до гарної пам'яті,застосовуємо різну наочність, картки, таблиці, відеоматеріали…Мнемотехнічний спосіб запам'ятовування - це такий спосіб, який ґрунтується на тому, що матеріал переводиться в іншу знакову систему, в інши образи, які людині легше зберегти в пам'яті.

Номер слайду 11

Пам'ять тісно пов'язана з увагою,оратору варто зважити на своєрідні періоди уваги: дорівнюють приблизно 15 хвилинам,робити паузи після 15-ї, 30- ї та 45-ї хвилин…переходити до інших форми роботи з аудиторію надати можливість аудиторії "відпочити" (зробити паузу, завершити розгляд певного питання тощо).

Номер слайду 12

Ритор при подачі навчального матеріалу повинен також враховувати загальні особливості людського сприйняття. До них належать: "ефект рамки"; "магічне число".7+2

Номер слайду 13

"Ефект рамки", або "закон межі", - це такий ефект, суть якого полягає в тому, що найкраще запам'ятовується початок і кінець промови. "Магічне число", або число Міллера (7 ± 2) характеризує обсяг оперативної пам'яті людини:найкраще сприймаються фрази з 10-13 слів, фрази, що складаються більше 30 слів, практично не сприймаються.

Номер слайду 14

Ефективності мовлення у своїй викладацький діяльності, як ритор стараюсь досягати меншими втратами у процесі передавання мовного матеріалу від сібе до студента . У своїй роботі ставлю собі за мету:розвинути комунікативні навички (мовлення та слухання) студентів;навчити їх переконливо висловлювати свої погляди, використовуючи прийоми вербальної та невербальної комунікації;удосконалити їхні вміння спілкуватися з аудиторією – одногрупниками у діалогічному та монологічному мовленні; сформувати і передати їм від себе навички підготовки та аналізу (самоаналізу) виступів, переказів, розповідей…

Номер слайду 15

pptx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, академічний рівень) 11 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку