Лисичанський промислово-технологічний фаховий коледж
Циклова комісія соціально-гуманітарних дисциплін
Наказ
Лисичанського промислово-технологічного фахового коледжу
від _______ 20___р № __
ОК 9 ДІЛОВОДСТВО
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
Спеціальність 073 «Менеджмент»
Освітньо-професійна програма «Організація виробництва»
Лисичанськ –2023
Робоча програма з діловодства для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» , спеціальність 073 «Менеджмент», освітньо-професійна програма «Організація виробництва»
Розробник: Скиба Н.М., старший викладач, викладач вищої категорії
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії соціально-гуманітарних дисциплін
Протокол від № 1 від _______серпня 2023року
Голова циклової комісії
соціально-гуманітарних дисциплін
Схвалено методичною радою ЛПТФК
Протокол № 1 від ______ серпня 2023 року
Голова методичної ради
__________, 20 рік
__________, 20_рік
ЗМІСТ
7 ТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ 21
8 ТЕМИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ 22
9 САМОСТІЙНА РОБОТА 22
10 ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ 23
11 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ 23
12 ЗАСОБИ ДІГНОСТИКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ 25
13 ФОРМИ ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ 25
14 ІНСТРУМЕНТИ, ОБЛАДНАННЯ, ПРОГРАМНЕ ТА
МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ 26
15 РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ 26
15.1 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 26
Найменування показників |
Характеристика навчальної дисципліни |
||
денна форма навчання |
|||
Кількість кредитів ЄКТС – 3 |
Нормативна |
||
Модулів – 1 |
Рік підготовки: |
||
Змістових модулів – 2 |
1 |
||
Загальна кількість годин – 90 |
Семестр |
||
І-й |
|||
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних –3 самостійної роботи студента – 2 |
24год. |
||
Практичні |
Семінарські |
||
26 год. |
4год. |
||
Лабораторні |
|||
– |
– |
||
Самостійна робота |
|||
36 год. |
|||
Індивідуальні завдання: – |
|||
Вид контролю: залік |
|||
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 54:36
2 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Метою викладення навчальної дисципліни «Діловодство» є формування необхідних теоретичних і практичних знань про діловодство як діяльність з питань документування та організації роботи з документами в процесі управлінської діяльності; набуття практичних навичок з використання державних стандартів, інших нормативних і методичних документів для документаційного забезпечення управління; складання та оформлення усіх видів документів, які входять до складу уніфікованої системи організаційно-розпорядчих документів; порядком підготовки і передання справ для архівного зберігання.
Основні завдання дисципліни полягають в наступному:
1) ознайомлення з державними стандартами, іншими нормативними та методичними документами з документаційного забезпечення управління, правилами діловодства в установах, організаціях і підприємствах України; з основними напрямками уніфікації і стандартизації документів, уніфікованою системою організаційно-розпорядчих документів;
2) вивчення правил складання і оформлення документів;
3) ознайомлення зі структурою, завданням, функціями робітників і служб документаційного забезпечення України;
4) ознайомлення з організацією роботи з документами, вимог щодо роботи з документами, що містять комерційну таємницю, з основними вимогами до сучасного діловодства; правил підготовки справ до зберігання.
3 РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
Після вивчення курсу студенти будуть
знати:
– основні державні стандарти, що використовуються при оформленні документів, в тому числі кадрових;
– специфіку кадрових документів та вимоги до них;
– етапи підготовки й оформлення кадрових документів;
– способи дотримання режиму секретності при роботі з документами;
– особливості виконання документа із застосуванням комп’ютерної техніки;
вміти:
– документувати процесуальні дії;
– вибирати необхідну лексичну, граматичну форму при складанні документів;
– правильно розміщувати реквізити, дотримуючись вимог державних стандартів і відомчих нормативних актів;
– логічно викладати інформацію;
– систематизувати та зберігати документи;
володіти:
– культурою оформлення документа;
– основними методами обробки, зберігання, архівації документів;
– навичками роботи з документами за допомогою комп’ютерної техніки.
Процес вивчення навчальної дисципліни спрямований на формування таких компетентностей:
Інтегральна компетентність |
Здатність самостійно виконувати завдання у сфері гуманітарних наук у процесі навчання, зокрема в нестандартних ситуаціях |
|
ЗК 1 |
– знання та розуміння предметної галузі, професії; основних концепцій, базових категорій, деяких юридичних понять; |
|
ЗК 2 |
-володіння необхідними навичками професійного спілкування. |
|
ЗК 3 |
– вільне володіння державною мовою, вміння правильно, логічно, ясно будувати своє усне й писемне мовлення; |
|
ЗК 4 |
– здатність до безперервного та активного навчання, самоосвіти, постійного підвищення кваліфікаціі; |
|
ЗК 5 |
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; |
|
ЗК 6 |
– здатність до міжособистісного спілкування; уміння працювати в команді, мотивувати людей та досягати спільної мети; |
|
ЗК 7 |
– здатність діяти з урахуванням соціальної відповідальності та громадянських зобов’язань, з повагою ставитися до права й закону; |
|
ЗК 8 |
– здатність визначати, формулювати та розв’язувати проблеми, аналізувати соціально-значущі процеси та приймати обґрунтовані рішення; |
|
ЗК 9 |
– здатність розуміти значення інформації в сучасному суспільстві, відповідально ставитися до питань інформаційної безпеки; |
|
ЗК 10 |
– уміння знаходити, обробляти та аналізувати інформацію з різноманітних джерел; здатність використовувати інформаційно-комунікативні технології ; |
|
ФК 1 |
– розуміння основних положень системи діловодства;
|
|
ФК 2 |
- здатність визначати структуру підприємства і його підрозділів, склад реквізитів у документах, створювати бланки документів, застосовувати загальні вимоги до мовних засобів ділових паперів; |
|
ФК 3 |
- здатність брати участь у розробці документів залежно від їх призначення; |
|
ФК 4 |
– володіння професійною термінологією та технікою, здатність правильно відтворювати результати професійної діяльності в документації; |
|
ФК 5 |
- здатність застосовувати знання про стандарти системи організаційно-розпорядчої документації, принципи та правила документування, основи організації документопотоків на підприємстві; |
|
ФК 6 |
- уміння створювати нормативно-правові акти, положення та інструкції щодо ведення діловодства на підприємстві; |
|
ФК 7 |
– здатність здійснювати професійну діяльність у повній відповідності до закону. |
4 ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1 ДОКУМЕНТАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ
Тема 1 Теоретичні основи та нормативно-правова база документування й організації роботи з документами.
Мета і завдання навчальної дисципліни «Діловодство». Поняття інформації. Основні вимоги до інформації. Документування інформації. Основні вимоги до документа. Поняття діловодства. Види діловодства. Нормативно-правова база діловодства.
Студент повинен знати:
- основні поняття, орієнтуватися в нормативно-правовій базі.
Тема 2 Історія виникнення, становлення і розвитку діловодства в Україні.
Історія виникнення діловодства. Діловодство у давньоруський період історії України. Діловодство у литовсько-польську добу історії України. Діловодство козацько-гетьманського періоду історії України. Діловодство на територіях України у складі інших держав. Діловодство доби відродження державності України. Діловодство і період радянського соціалізму. Діловодство у незалежній Україні.
Студент повинен знати: історію становлення діловодства в Україні.
Тема 3 Організація роботи з документами та документообігу на підприємстві. Основні вимоги до організації сучасного діловодства
Порядок приймання, розгляду й реєстрації документів. Робота з вихідними документами.
Поняття про документообіг підприємства. Організаційна структура служби діловодства. Функції служби діловодства (прийом, реєстрація, розподіл документів і доведення їх до виконавців; оформлення й відправка вихідних документів; стенографування й друкування документів; контроль за виконанням документів; формування справ і здача їх в архів; зберігання й забезпечення використання документів; методичне керівництво службою документації у всіх структурних підрозділах; підвищення кваліфікації працівників установи щодо роботи з документами; контроль за веденням операцій з документами). Організація контролю за виконанням документів в установах різних категорій. Типові та індивідуальні терміни виконання документів.
Студент повинен знати:
– правила приймання, розгляду та реєстрації документів;
– сутність поняття «документообіг»;
– сутність поняття «номенклатура справ», правила формування справ;
– типові строки виконання документів;
– вимоги до організації контролю за виконанням документів.
Тема 4 Робота з документами, що містять комерційну таємницю підприємства
Поняття про комерційну таємницю та конфіденційну інформацію. Правове регулювання захисту комерційної таємниці в Україні. Умови, при яких інформація підприємства може бути віднесена до комерційної таємниці відносяться: дійсна чи потенціальна комерційна цінність інформації в силу невідомості її третім особам; відсутність вільного доступу до цієї інформації на законній основі; приймання власником інформації необхідних заходів до охорони її конфіденційності.
Забезпечення збереженості конфіденційної інформації комерційного підприємства вимагає дотримання наступних умов: визначення відомостей, які складають комерційну таємницю підприємства; забезпечення порядку їх захисту. Перелік відомостей, що не складають комерційної таємниці затверджений Кабінетом Міністрів України.
Студент повинен знати:
сутність поняття «комерційна таємниця»;
– нормативно-правові акти з регулювання захисту комерційної таємниці в Україні;
– умови забезпечення захисту комерційної та конфіденційної інформації;
– перелік відомостей, що не складають комерційної таємниці.
Тема 5 Документальне оформлення наслідків зберігання продукції
Підготовка справ до наступного зберігання та використання. Забезпечення збереження документів. Передача справ до архіву. Страховий фонд особливо цінних документів. Збереження бланків, печаток та штампів. Вилучення документів. Знищення документів.
Студент повинен знати:
– правила підготовки справ до зберігання;
– порядок передачі справ до архіву;
– сутність поняття «страховий фонд документів»;
– правила збереження бланків, печаток, штампів;
– правила вилучення та знищення документів.
Тема 6 Інформаційні технології підтримки документообігу
Основні засади впровадження комп’ютеризації діловодних процесів. Особливості впровадження електронного діловодства в Україні. Правові засади впровадження електронного документообігу. Електронний документ. Основні вимоги до систем електронного документообігу. Організація електронного документообігу. Стандартизація електронного документообігу. Класифікація програмного забезпечення систем управління електронним документообігом (СУЕД).
Студент повинен знати:
– основні засади впровадження комп’ютеризації діловодних процесів;
– особливості електронного діловодства;
– вимоги до систем електронного документообігу;
– класифікацію програмного забезпечення СУЕД.
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2 СКЛАДАННЯ Й ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ
Тема 7 Класифікація документів
Поняття, мета, принципи та значення класифікації документів. Загальна характеристика Держаного класифікатора управлінської документації ДК 010-98 (ДКУД 010-98). Класифікація організаційно-розпорядчої документації за ДКУД 010-98. Прикладна класифікація організаційно-розпорядчої документації.
Тема 8 Національний стандарт України «ДСТУ 4163-2003 Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів».
Загальна характеристика Національного стандарту України «ДСТУ 4163-2003 Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів». Стандартизація паперу як матеріальної основи текстових документів та обмеження робочої площі аркуша паперу формату А4 берегами. Поняття реквізиту, формуляра, формуляра-зразка службового документа і організації. Склад реквізитів документів та схеми їх розташування на аркуші паперу формату А4, визначені ДСТУ 4163-2003.постійні і змінні реквізити документа і організації. Поняття бланка документа і бланка організації. Види бланків. Вимоги щодо складання, оформлення, виготовлення, обліку і використання бланків. Правила використання і оформлення реквізитів.
Студент повинен знати:
– сутність поняття «реквізит документа»;
– сутність понять «формуляр-зразок», «бланк документа»;
– правила датування, адресації, погодження та затвердження, засвідчення документа;
– правила проходження документа;
– основні вимоги до тексту документа.
Тема 9 Складання й оформлення документів, що використовуються в роботі з кадрами
Поняття та основні види документів з управління кадрами. Правила складання й оформлення основних видів документів з управління кадрами: заяви, автобіографії, резюме; особового листка з обліку кадрів; характеристики; наказів з кадрових питань; трудової книжки; особової справи.
Практична робота №1 Складання й оформлення заяв.
Практична робота №2 Складання й оформлення резюме, автобіографії
Практична робота №3 Складання й оформлення особового листка з обліку кадрів; характеристики
Практична робота №4 Складання й оформлення наказів з кадрових питань
Практична робота №5 Складання й оформлення трудової книжки; особової справи.
Студент повинен знати:
– перелік основних документів щодо особового складу;
– основні вимоги щодо складання та ведення документів з особового складу;
Студент повинен вміти складати й оформлювати документи управління кадрами
Тема 10 Складання й оформлення довідково-інформаційних документів
Поняття та основні види довідково-інформаційних документів. Правила складання довідково-інформаційних документів: оголошення, службового листа, довідки, інформації, звіту, протоколу, витягу з протоколу, доповідної , пояснювальної і службової записки, доповіді.
Практична робота № 6 Складання службових листів, оголошення
Практична робота № 7 Складання довідки, інформації, звіту, доповіді
Практична робота № 8 Складання й оформлення доповідної, пояснювальної і службової записки.
Студент повинен знати:
– класифікацію документації та правила її оформлення;
Студент повинен вміти:
– складати й оформляти документи залежності від їх призначення.
Тема 11 Складання й оформлення розпорядчих документів
Поняття розпорядчих документів та їх основні види. Правила складання та оформлення основних видів розпорядчих документів: рішення, постанови, розпорядження, наказу.
Практична робота № 9 Складання й оформлення рішення, постанови, розпорядження, наказу.
Студент повинен знати:
– класифікацію документації та правила її оформлення;
Студент повинен вміти:
– складати й оформляти документи залежності від їх призначення.
Тема 12 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів
Поняття та основні види документів з діяльності колегіальних органів. Правила складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів: протоколу, витягу з протоколу, акту.
Практична робота № 10 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів: протоколу, витягу з протоколу
Практична робота № 11 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів – акту
Практична робота № 12 Складання й оформлення статуту, регламенту
Практична робота №13 Складання й оформлення інструкції, правил
Студент повинен знати:
– класифікацію документації та правила її оформлення;
Студент повинен вміти:
– складати й оформляти документи залежності від їх призначення.
5 СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Таблиця 5.1 – Структура навчальної дисципліни для денної форми навчання
№ з/п |
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||
усього |
у тому числі |
||||||
лекції |
прак-тичні, семі-нар-ські |
лабо-ратор-ні |
інди-віду-альні |
самос-тійна робо-та |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Модуль 1 |
|||||||
Змістовий модуль 1. ДОКУМЕНТАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ |
|||||||
1 |
Тема 1 Теоретичні основи та нормативно-правова база документування й організації роботи з документами |
2 |
2 |
|
|
|
|
2 |
Тема 2 Історія виникнення, становлення і розвитку діловодства в Україні |
2 |
2 |
|
|
|
|
3 |
Тема 3 Організація роботи з документами та документообігу на підприємстві. Основні вимоги до організації сучасного діловодства |
6 |
2 |
|
|
|
4 |
4 |
Тема 4 Робота з документами, що містять комерційну таємницю підприємства |
6 |
2 |
|
|
|
4 |
5 |
Тема 5 Документальне оформлення наслідків зберігання продукції |
2 |
2 |
|
|
|
|
6 |
Тема 6 Інформаційні технології підтримки документообігу |
4 |
2 |
|
|
|
4 |
7 |
Семінар 1 за змістовим модулем 1 «Документаційне забезпечення управлінням» |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
Разом за змістовим модулем 1 |
26 |
12 |
2 |
|
|
12 |
Продовження Таблиці 5.1
№ з/п |
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
||||||
усього |
у тому числі |
|||||||
лекції |
прак-тичні, семі-нар-ські |
лабо-ратор-ні |
інди-віду-альні |
самос-тійна робо-та |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
Змістовий модуль 2 СКЛАДАННЯ Й ОФОРМЛЕННЯ ДОКУМЕНТІВ |
|||||||
8 |
Тема 7 Класифікація документів. |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
9 |
Тема 8 Національний стандарт України «ДСТУ 4163-2003 Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів». |
6 |
2 |
|
|
|
4 |
|
10 |
Тема 9 Складання й оформлення документів, що використовуються в роботі з кадрами |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
11 |
Практична робота №1 Складання й оформлення заяв. |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
12 |
Практична робота №2 Складання й оформлення резюме, автобіографії |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
13 |
Практична робота №3 Складання й оформлення особового листка з обліку кадрів; характеристики |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
14 |
Практична робота №4 Складання й оформлення наказів з кадрових питань |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
15 |
Практична робота №5 Складання й оформлення трудової книжки; особової справи. |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
Продовження Таблиці 5.1
№ з/п |
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||
усього |
у тому числі |
||||||
лекції |
прак-тичні, семі-нар-ські |
лабо-ратор-ні |
інди-віду-альні |
самос-тійна робо-та |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
16 |
Тема 10 Складання й оформлення довідково-інформаційних документів |
2 |
2 |
|
|
|
|
17 |
Практична робота № 6 Складання службових листів, оголошення |
6 |
|
2 |
|
|
4 |
18 |
Практична робота № 7 Складання довідки, інформації, звіту, доповіді |
4 |
|
2 |
|
|
|
19
|
Практична робота № 8 Складання й оформлення доповідної, пояснювальної і службової записки. |
2 |
|
2 |
|
|
|
20 |
Тема 11 Складання й оформлення розпорядчих документів |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
Тема Складання і оформлення організаійних документів |
4 |
|
|
|
|
4 |
21 |
Практична робота № 9 Складання й оформлення рішення, постанови, розпорядження, наказу. |
2 |
|
2 |
|
|
|
22 |
Тема 12 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів |
6 |
2 |
|
|
|
4 |
23 |
Практична робота № 10 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів: протоколу, витягу з протоколу |
2 |
|
2 |
|
|
|
24 |
Практична робота № 11 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів – акту |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
ТЕМА Організаціно-правові документи служби діловодства |
4 |
|
|
|
|
4 |
25 |
Практична робота № 12 Складання й оформлення статуту, регламенту |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Продовження Таблиці 5.1
№ з/п |
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||
усього |
у тому числі |
||||||
лекції |
прак-тичні, семі-нар-ські |
лабо-ратор-ні |
інди-віду-альні |
самос-тійна робо-та |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
26 |
Практична робота №13 Складання й оформлення інструкції, правил |
2 |
|
2 |
|
|
|
27 |
Семінар 2 за змістовим модулем 2 «Складання й оформлення документів» Організація документообігу на підприємстві |
6 |
|
2 |
|
|
4 |
|
Разом за змістовим модулем 2 |
64 |
12 |
28 |
|
|
24 |
|
Разом |
90 |
24 |
30 |
|
|
36 |
6 ТЕМИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Документаційне забезпечення управлінням |
2 |
2 |
Складання й оформлення документів |
2 |
|
Разом |
4 |
7 ТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Практична робота №1 Складання й оформлення заяв. |
2 |
|
Практична робота №2 Складання й оформлення резюме, автобіографії |
2 |
|
Практична робота №3 Складання й оформлення особового листка з обліку кадрів; характеристики |
2 |
|
Практична робота №4 Складання й оформлення наказів з кадрових питань |
2 |
|
Практична робота №5 Складання й оформлення трудової книжки; особової справи. |
2 |
|
Практична робота № 6 Складання службових листів, оголошення |
2 |
|
Практична робота № 7 Складання довідки, інформації, звіту, доповіді |
2 |
|
Практична робота № 8 Складання й оформлення доповідної, пояснювальної і службової записки. |
2 |
|
Практична робота № 9 Складання й оформлення рішення, постанови, розпорядження, наказу. |
2 |
|
Практична робота № 10 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів: протоколу, витягу з протоколу |
2 |
|
Практична робота № 11 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів – акту |
2 |
|
Практична робота № 12 Складання й оформлення статуту, регламенту |
2 |
|
Практична робота №13 Складання й оформлення інструкції, правил |
2 |
|
Разом |
26 |
8 ТЕМИ ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТЬ
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
|
|
... |
|
|
9 ТЕМИ САМОСТІЙНИХ РОБІТ
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
ТЕМА1 Організація роботи з документами та документообігу на підприємстві. |
4 |
2 |
ТЕМА 2 Робота з документами, що містять комерційну таємницю підприємства |
4 |
3 |
ТЕМА 3 Інформаційні технології підтримки документообігу |
4 |
4 |
ТЕМА 4 Вимоги до оформлювання документів |
4 |
5 |
ТЕМА 5 Складання службових листів, оголошення |
4 |
6 |
ТЕМА 6 Складання й оформлення документів з діяльності колегіальних органів |
4 |
7 |
ТЕМА7 Складання й оформлення організаційних документів |
4 |
8 |
ТЕМА 8 Організаціно-правові документи служби діловодства |
4 |
9 |
ТЕМА 9 Організація документообігу на підприємстві |
4 |
|
РАЗОМ |
36 |
10 ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ
11 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
1) змістовність усних та письмових висловлювань: відповідність темі, розкриття теми, обґрунтованість відображення комунікативних намірів та форм їх реалізації;
2) логічність викладу, чіткість структури, зв’язність висловлювань, реалізація комунікативного наміру;
3) лексична адекватність: використання лексики відповідно до комунікативного наміру;
4) граматична коректність: дотримання правил орфографії і пунктуації, правильність вживання граматичних структур.
Максимальна кількість балів за виконане завдання – 5 балів. Оцінюється повнота та правильність виконання всіх завдань:
Поточне оцінювання здійснюється у процесі вивчення змістового модулю. Поточному оцінюванню підлягають самостійні роботи, практичні роботи, семінарські заняття.
Поточна навчальна діяльність студента оцінюється за чотирибальною шкалою, яка конвертується у бали для отримання заліку в IV семестрі з урахуванням ваги балу 1,33
Таблиця 11.1 – Переведення оцінок за чотирибальною шкалою у бали в IV семестрі
Оцінка за чотирибальною шкалою |
Бали |
5 |
6,65 |
4 |
5,32 |
3 |
3,99 |
2 |
2,66 |
Практичні роботи оцінюються за чотирибальною шкалою, кількість практичних робіт складає 13 максимальна кількість балів складає:
13 · 6,65 = 86,7
Семінарські заняття оцінюються за чотирибальною шкалою, кількість семінарських занять складає 2, максимальна кількість балів складає:
2 · 6,65 = 13,3
Таким чином, загальна кількість балів для отримання заліку становить
13,3+ 86,7 = 100 балів.
Таблиця 11.2 - Шкала оцінювання: національна та ЄКТС
Сума балів за всі види навчальної діяльності |
Оцінка ЄКТС |
Оцінка за національною шкалою |
|
для екзамену, курсового проекту (роботи), практики |
для заліку |
||
90 – 100 |
А |
відмінно |
зараховано |
82-89 |
В |
добре |
|
74-81 |
С |
||
64-73 |
D |
задовільно |
|
60-63 |
Е |
||
35-59 |
FX |
незадовільно з можливістю повторного складання |
не зараховано з можливістю повторного складання |
0-34 |
F |
незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
12 ЗАСОБИ ДІГНОСТИКИ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
Основні засоби діагностики успішності навчання з дисципліни «Діловодство»:
1. Теоретичні: усне, письмове опитування під час заняття.
2. Практичні: тестові завдання, завдання творчого характеру (редагування текстів, відновлення текстів документів, складання документів за запропонованим описом тощо), завдання для практичних робіт.
13 ФОРМИ ПОТОЧНОГО І ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ
Контрольні заходи щодо оцінювання навчальних досягнень студентів з дисципліни «Діловодство» включають поточний та підсумковий контроль.
- поточний контроль (оцінювання усних і письмових відповідей під час практичних занять, поточне тестування після вивчення кожного змістового модуля - модульні тести);
Поточний контроль на семінарських заняттях передбачає різнорівневі завдання середнього, достатнього та високого рівня. Завдання середнього рівня носять репродуктивний характер. Завдання достатнього рівня – це тестові завдання з обґрунтуванням правильної відповіді. Високий рівень складають нестандартні завдання, виконання яких потребує від студента використання інтегрованих знань з змістового модуля.
- контроль за самостійною роботою (перевірка конспектів, виконання завдань до практичних занять, виконання самостійних практичних робіт).
Підсумковий контроль з дисципліни «Діловодство» здійснюється наприкінці семестру у формі заліку для денної форми навчання в обсязі навчального матеріалу, визначеного навчальною програмою, і в терміни, встановлені навчальним планом та розкладом заліково-екзаменаційної сесії.
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни «Діловодство» здійснюється за чотирибальною шкалою.
14 ІНСТРУМЕНТИ, ОБЛАДНАННЯ, ПРОГРАМНЕ ТА МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
15 РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
15.1 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна
1. Діденко А. Н. Сучасне діловодство: посібник / А. Н. Діденко. – 6-те вид., перероб. і доп. – К. : Либідь, 2010. – 480 с.
2. Карпенко О. О. Сучасне діловодство : навч. посіб. / О. О. Карпенко, М. М. Матліна. – Х. : Нац. аерокосм. ун-т «Харк. авіац. ін-т», 2009. – 75 с.
3. Комова М. В. Документознавство / М. В. Комова. – Л. : Тріада плюс, 2007. – 294 с.
4. Палеха Ю. І. Кадрове діловодство (зі зразками сучасних ділових паперів) [Текст] : навч. посіб. для вищ. навч. закл. / Юрій Палеха. – Вид. 5-те, переробл. і допов. – К. : Ліра-К, 2009. – 476 с.
5. Палеха Ю. І. Загальне документознавство: навч. посібник для студ. вищих навч. закл. / Ю. І. Палеха, Н. О. Леміш – К. : Ліра-К 2008. – 395 с.
6. Палеха Ю. І. Історія діловодства (Документознавчий аспект) : навч. посіб. для вищ. навч. закл. / Юрій Палеха, Наталія Леміш. – К. : Ліра-К, 2011. – 324 с.
7. Савицький В.Т. Документаційне забезпечення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування України : Монографія / За ред. д. н. дер. упр., проф. Олуйка В.М. / В.Т. Савицький. – К: КНТ, 2008. – 324 с.
8. Скібіцька Л. І. Діловодство : навч. посіб. для студентів ВНЗ / Л. І. Скібіцька. – 2-ге вид. – К. : Кондор, 2012. – 219 с.
9. Собчук В. С. Основи загального діловодства : навч. посібник / В. С. Собчук ; Волинський національний ун-т ім. Лесі Українки. Лабораторія науковотехнічних експертиз та археологічних досліджень історії Волині, ТзОВ «Стир-агробуд». – Луцьк : Волинська обласна друкарня, 2008. – 180 с. 10. Швецова-Водка Г.М. Документознавство: навч. посіб / Г.М.ШвецоваВодка. – К.: Знання, 2007. – 398с.
Додаткова
1. Балабанова Л. В. Організація праці менеджера : підруч. / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак. – 2-ге вид., перероб. та доп. – К. : ВД «Професіонал», 2007. – 416 с.
2. Діловодство у державних установах : зб. інструкцій / Є. К. Пашутинський (упоряд.). – К. : КНТ 2009. – 593 с. Комова М. В. Складання ділових документів : навч. посібник для студ. вищ. навч. закладів / М. В. Комова ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Тріада плюс, 2006. – 176 с.
3. Кушнаренко Н. Н. Документоведение : учеб. / Н. Н. Кушнаренко. – 7-е изд., стереотип. – К. : Знання, 2006. – 459 с. : ил.
4. Мацько Л. І. Культура української фахової мови: навч. посіб. / Л. І. Мацько, Л. В. Кравець. – К. : Академія, 2007. – 360 с.
5. Мацюк З. Українська мова професійного спрямування: навч. посібник / З. Мацюк, Н. Станкевич. – К. : Каравела, 2010. – 352 с.
6. Палеха Ю. І. Управлінське документування : навч. посіб. у 2 ч. / М-во освіти і науки України, Європ. ун-т / Ю. І. Палеха. – К. : Вид-во Європ. унту, 2001. – Ч. 1: Ведення загальної документації (Зі зразками сучасних ділових паперів). – 2001. – 327 с.
7. Савицький В.Т. Діловодство та архівна справа у вищій школі (локальні нормативно-правові акти) : Довідник / За ред. д.ю.н., проф. Нижник Н.Р. та к.н. з держ. упр., доц. Олуйка В.М. / В.Т. Савицький. – Хмельницький : ПП Ковальський В.В., 2005. – 482 с.
8. Савицький В.Т. Документ як базове поняття документаційного забезпечення управління // Університетські наукові записки : Часопис Хмельницького університету управління та права / В.Т. Савицький. – Хмельницький : Ред. – видавн. відділ ХУУП, 2005. – № 4. – С. 313 – 318. 9. Скібіцька Л.І. Організація праці менеджера: навч. Посібник / Л.І.Скібіцька. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 360 с.
15.2 Інформаційні ресурси
1.Про затвердження Типової інструкції з діловодства https://zakon.rada.gov.ua
3. Навчальний посібник (Скібіцька Л.І.) онлайн
uchebniks.net/book/254-dilovodstvo-navchalnij-posibnik-skibicka-li.html
https://textbook.com.ua/dokumentoznavstvo/1473445801
1