РОБОТА В ТЕКСТОВОМУ РЕДАКТОРІ MS WORD.

Про матеріал
Аналіз труднощів, з якими зустрічаються учні при роботі, це незнання полів у MS WORD, особливо типів полів, та як з ними працювати. Стандартні поля, поля злиття, поля форми та макроси облегшують роботу користувача ПК. Ці недоліки стали основою для підготовки методичної розробки.
Перегляд файлу

1

 

Тема: РОБОТА В ТЕКСТОВОМУ РЕДАКТОРІ MS WORD.

СТАНДАРТНІ ПОЛЯ. ПОЛЯ ЗЛИТТЯ. ПОЛЯ ФОРМИ. МАКРОСИ.

План

1. Поля у MS WORD.

2. Типи полів.

3. Макроси у MS WORD.

 

Теоретичні відомості

1. Поля у MS WORD.

Перед початком вивчення цієї теми треба повторити питання створення документа у MS WORD, а також згадати форматування документа та первинне настроювання у MS WORD, будова таблиць і діаграм.

Поля призначені для автоматичного вставляння в основний документ дат, текстів, рисунків чи інших об'єктів, які можуть поновлюватися за певними правилами, а також для організації обчислень. їх використовують для підготовки типової документації зі змінною інформацією, наприклад, бланків, анкет, ділових листів багатьом адресатам, адресування конвертів тощо.

2. Типи полів.

У програмі Word розрізняють такі три типи полів: стандартні поля, поля злиття і поля форми.

Стандартні поля. Прикладами звичайних полів є поля для автоматичного вставляння у документ поточної/дати, дати створення документа, нумерації сторінок документа, відомостей про автора документа, формул для обчислень (=формула), вставляння рисунку з файлу, тексту з файлу.

 Поля злиття— це особливий тип полів, які використовують для створення копії типових документів методом злиття двох документів: основного і джерела даних. Поля злиття мають спільну назву, а конкретні назви придумує користувач.

Основний документ містить незмінну частину тексту і вставлені користувачем поля злиття для даних, значення яких будуть змінюватися. Ці значення вставлятимуться в основний документ із джерела даних, яке також створює користувач.

Поля форми. Полів форми є три: текстові, списки і перемикачі. Поля форми — це особливий тим полів, які використовуються для створення шаблонів документів, бланків, анкет тощо. Поля форми можна вставити за допомогою панелі інструментів Форма, яка містить такі кнопки: вставити текстове поле, перемикач, поле список, параметри поля, нарисувати таблицю, вставити таблицю, вставити кадр, затінити поля, захистити форму. Вставлене текстове поле мас вигляд пари квадратних дужок, але під час друкування вони не виводитимуться. У текстове поле користувач вводить текст або числа. Якщо у діалоговому вікні команди Параметри поля поле з числом назвати деяким коротким іменем-закладкою і зазначити, що воно числове, то це ім'я можна буде використати у звичайних полях-формулах для різноманітних обчислень. Це дає змогу організувати обчислення на бланках. Поля-списки автоматизують введення стандартних даних, зібраних у список, а перемикачі використовують в анкетах для організації відповідей типу "так" чи "ні" тощо. Поля рекомендують затінювати. Рекомендують також їх поміщати в таблицю. Коли форма створена повністю, її потрібно захистити і зберегти па диску як документ або зберегти як шаблон.

3. Макроси у MS WORD.

Макрос - - це записана в пам'ять редактора послідовність натискань на клавіші і клацань мишею. Макросу ставлять у відповідність (призначають) комбінацію клавіш на клавіатурі (або кнопку панелі). Натискання на ці клавіші веде до автоматичного виконання макросу.

Макроси призначені для автоматизації роботи користувача, якщо деякі дії доводиться часто повторювати. Макрос спочатку записують, а пізніше використовують. Щоб викопати макрос, досить натиснути на відповідну комбінацію клавіш.

3. Рекомендована література:

  1.     І. С.В.Симонович "Інформатика" базовый курс учебник для вузов. Изд. Питер, Санк-Петербург, 2011. - 638с.
  2.     О.Колесник, И.Шишигин „Аппаратноые средства РС” .изд. «БХВ Петербург», Санкт-Петербург, 2009, 995с.
  3.     С.В.Симонович «Спеціальная информатика».Изд.АСТпресс, Москва,2010, 478с.
  4.     В.Є.Михайленко „Інженерна та комп’ютерна графіка” изд.”Каравела”, Київ,2008,335с.
  5.     И.Т. Зарецкая "Інформатика"., К.: Форум, 2010. - 485 с.
  6.     Я.Н.Глинський Практикум з інформатики , учбовий посібник, Львів – 2011. 295с.

 

4. Перелік питань до контролю самопідготовки

  1. Що таке поле в текстовому документі?
  2. Які є типи полів?
  3. Що таке код і значення поля?
  4. Як вставити в документ поле? Чи можна код поля вводити вручну?
  5. Для чого використовують поля?
  6. Що таке поля форми?
  7. Що таке поля злиття?
  8. Як викликати контекстне меню поля?
  9. Для чого використовують поля злиття?
  10.          Що таке основний документ?
  11.          Що може бути джерелом даних?
  12.          Як задати режим відображення кодів полів постійно?
  13.          Що таке злиття документів?
  14.          Що таке джерело даних?
  15.          Наведіть приклад задачі, де використовується злиття.
  16.          Які правила створення основного документа?
  17.          Що означає виконати злиття документів?
  18.          Що таке макрос?
  19.          Як записати макрос?
  20.          Як виконати обчислення на бланку?
  21.          Як виконати макрос?
  22.          Яке призначення макросів?
  23.          Чому з бланком потрібно працювати в захищеному режимі?

 

Завдання для перевірки знань

Вибрати і дати правильну відповідь(і):

  1. Які елементи містить вікно редактора Word?

а) панель завдань;  б) панель інструментів;  в) панель управління.

  1. Скільки одночасно у вікні редактора може існувати документів?

а) один;  б) два;  в) кілька.

  1. Копіювання здійснюється за допомогою пункта меню:

а) «Правка»;  б) «Вид»;  в) «Вставка».

  1. У процесі введення тексту документа Word підкреслює можливі орфографічні помилки  хвилястою лінією:

а) зеленого кольору;

б) червоного кольору;

в) синього кольору.

  1. Під форматуванням розуміють операції, які пов’язані з:

а) створенням документа;

б) копіюванням та знищенням;

в) оформленням і зміною його зовнішнього вигляду.

  1. Для зміни розміру шрифту використовуємо команду:

а) «Правка/Шрифт»;

б) «Формат/Шрифт»;

в) «Формат/Абзац».

  1. Створення нового документа слід починати з команди:

а) «Файл/Создать»;

б) «Файл/Открыть»;

в) «Вид/Создать».

  1. Для збереження документа необхідно:

а) натиснути кнопку «Закрыть» вікна редактора Word;

б) вибрати команду «Файл/Сохранить»;

в) вибрати команду «Файл/Выход».

  1. Впровадження малюнків у документ здійснюється за допомогою команди:

а) «Правка/Рисунок»;

б) «Вставка/Рисунок»;

в) «Формат/Рисунок».

  1. Для створення математичних формул використовується до-
    даток:

а) «Microsoft Map»;

б) «Microsoft Eguation»;

в) «WordArt».

  1.  Створення таблиць у документах здійснюється за допомогою команди:

а) «Таблица/Нарисовать таблицу»;

б) «Таблица/Добавить таблицу»;

в) «Формат/Добавить таблицу».

  1.  Гіперпосилання у документах Word — це:

а) посилання на будь-яку адресу електронної пошти;

б) гіпертекстове посилання, що вказує на адресу Web-документа;

в) гіпердокумент, у якому є кнопки, малюнки.

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
2699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку