Урок № 1 7 клас
Тема. Розв'язування вправ на повторення матеріалу 6 класу
Мета.
Ø Навчальна:
Тривалість уроку : 45 хвилин
Тип уроку. Урок застосування знань, навичок і умінь.
Етапи уроку
I.Організаційний момент (6 хвилин)
II.Мотивація навчальної діяльності (7 хвилин)
III.Актуалізація опорних знань (10 хвилин)
IV.Виконання практичних завдань (14 хвилин)
V.Підсумок уроку (6 хвилин)
VI.Постановка домашнього завдання (2 хвилини)
Хід уроку
I.Організаційний момент
(Зайшовши до класу, спостерігаю за реакцією дітей.)
Добрий день, діти! (Вітаюсь, після заспокоєння учнів). Ну що, відпочили на літніх канікулах? А тепер давайте будемо налаштовуватись на рік плідного навчання, й на сьогоднішній урок. Перш за все відмітимо відсутніх.
(Перевірка наявності у дітей підручників, зошитів. Відмічення відсутніх на уроці. Підпис зошитів)
II.Мотивація навчальної діяльності
Діти, сьогодні ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмету «Алгебра». Можливо ви думаєте, що це щось зовсім нове і вам невідоме. Але це не так.
Вся велика математика поділяється на: арифметику - науку чисел, алгебру – науку рівнянь і нерівностей, та геометрію – науку про геометричні фігури.
Алгебра — розділ математики, що вивчає математичні операції і відношення, та утворення, що базуються на них: многочлени, алгебраїчні рівняння, алгебраїчні структури.
Алгебра як наука розв'язувати рівняння зародилася дуже давно у зв'язку з потребою знаходити різні методи розв'язувати однотипні задачі. Саме слово «алгебра» виникло після появи книги великого математика аль - Хорезмі, який став батьком і початківцем алгебри.
І ми з вами будемо розпочинати вивчати цю цікаву науку.
III.Актуалізація опорних знань
6.Знайдіть НСД чисел 36 і 162
162 2 36 2
81 3 18 2
27 3 9 3
9 3 3 3
3 3 1
1
Отже НСД (162, 36) = 2
7.Запишіть числа, кратні 9, і числа, кратні 12, та підкресліть їх спільні кратні.
Урок № 1 7 клас
Тема. Розв’язування вправ на повторення матеріалу 6 класу
Мета.
Тривалість уроку : 45 хвилин
Тип уроку. Урок застосування знань, навичок і умінь.
Етапи уроку
Хід уроку
(Зайшовши до класу, спостерігаю за реакцією дітей.)
Добрий день, діти! (Вітаюсь, після заспокоєння учнів). Ну що, відпочили на літніх канікулах? А тепер давайте будемо налаштовуватись на рік плідного навчання, й на сьогоднішній урок. Перш за все відмітимо відсутніх.
(Перевірка наявності у дітей підручників, зошитів. Відмічення відсутніх на уроці. Підпис зошитів)
Діти, сьогодні ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмету «Алгебра». Можливо ви думаєте, що це щось зовсім нове і вам невідоме. Але це не так.
Вся велика математика поділяється на: арифметику - науку чисел, алгебру – науку рівнянь і нерівностей, та геометрію – науку про геометричні фігури.
Алгебра — розділ математики, що вивчає математичні операції і відношення, та утворення, що базуються на них: многочлени, алгебраїчні рівняння, алгебраїчні структури.
Алгебра як наука розв’язувати рівняння зародилася дуже давно у зв’язку з потребою знаходити різні методи розв’язувати однотипні задачі. Саме слово «алгебра» виникло після появи книги великого математика аль - Хорезмі, який став батьком і початківцем алгебри.
І ми з вами будемо розпочинати вивчати цю цікаву науку.
Перш за все ми повинні згадати раніше вивчений матеріал. У 6 класі ви вивчали такі теми:
Тому нам потрібно все це з вами повторити. Давайте розпочнемо з найпростішого.
(- на 2 діляться всі ті натуральні числа, запис яких закінчується парною цифрою;
- на 5 діляться всі ті натуральні числа, запис яких закінчується цифрою 0 або цифрою 5;
- на 10 діляться всі ті натуральні числа, запис яких закінчується цифрою 0.)
(- на 9 діляться всі ті натуральні числа, сума цифр яких ділиться на 9;
- на 3 діляться всі ті натуральні числа, сума цифр яких ділиться на 3.)
(Натуральне число називається простим, якщо воно має тільки два різних дільники: одиницю і саме це число. Натуральне число називається складеним, якщо воно має більше двох дільників.
Наприклад, числа 2, 3, 5, 7, 11 - прості, а числа 4, 6, 15, 108 - складені. Число 1 не належить ні до простих, ні до складених.
Будь-яке складене число можна розкласти на прості множники.
Наприклад: 24 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3; 120 = 2 ∙ 2 ∙ 2 ∙ 3 ∙ 5; 693 = 3 ∙ 3 ∙ 7 ∙ 11.)
(Найбільше натуральне число, на яке ділиться число а і Ь, називається найбільшим спільним дільником (НСД) цих чисел. Щоб знайти НСД двох (або більшої кількості) чисел, треба розкласти ці числа на прості множники і знайти добуток спільних простих множників.
Найменшим спільним кратним двох натуральних чисел називають найменше натуральне число, яке ділиться на кожне з даних чисел. Щоб знайти НСК двох чисел, можна кожне з них розкласти на прості множники, і розклад одного з чисел помножити на ті множники іншого числа, яких немас в розкладі першого.)
1) звести дроби до найменшого спільного знаменника;
2) додати (відняти) одержані дроби з однаковими знаменниками.)
1) знайти добуток чисельників цих дробів і добуток їх знаменників;
2) перший добуток записати чисельником, а другий - знаменником;
3) якщо можливо, скоротити дріб.)
Добре, все пригадали, молодці! А тепер спробуємо використати ваші знання на вправах і нескладних завданнях
1) на 2; (так)
2) на 9; (ні)
3) на 10; (так)
4) на 5; (так)
5) є простим числом? (ні)
162 2 36 2
81 3 18 2
27 3 9 3
9 3 3 3
3 3 1
1
Отже НСД (162, 36) = 233 = 18
число 12 кратні: 12, 24, 36, 48, 60, 72, 84, ...
Спільними кратними чисел 9 і 12 є підкреслені числа 36, 72, ... . Усі вони діляться на 9 і на 12.
Найменшим спільним кратним є число 36.
НСК(9; 12)=36
Розкладаємо два числа на прості множники, і розклад одного з чисел множимо на множники другого числа, яких немає у першому розкладі
90 = 2335
210 = 2357
НСК (90; 210) = 23357 = 630
Розв’язання
Приймемо всю роботу з набору тексту за одиницю, тоді перший оператор за 1 день набере частину всього тексту, а другий -
Працюючи разом, вони наберуть за 1 день частину тексту.
Увесь текст оператори, працюючи разом, наберуть за 1: (дні).
Відповідь. 4 дні
На цьому уроці ми з вами повторили половину вивченого матеріалу 6 класу, закріпили й засвоїли знання і вміння виконувати операції над звичайними дробами.
Я дякую вам за увагу, активність і роботу на уроці. Запишіть будь ласка вправу в зошити, яку ви виконаєте вдома.
Вправа. Знайдіть пропущені числа