Розгорнутий урок по темі Розв’язування задач на розрахунок швидкості.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати вміння і навики розв’язувати задачі. Розвиваюча. Розвивати логічне мислення. Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Перегляд файлу

Урок 18. Розв’язування задач на розрахунок швидкості.

Мета:

              Освітня . Формувати вміння і навики розвязувати задачі.

           Розвиваюча. Розвивати   логічне   мислення.

           Виховна .  Виховувати культуру запису та мовлення.

Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .

Прилади  та матеріали: картки з завданнями для учнів, картки з готовими розвязками для перевірки.

Презентація  Урок 15.4

Відео  Розвязування задач   

Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.

 І останньої задачі ніколи не буде.

Я.А.Смородинський

                                                                        Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

  Учні  на дошці розв’язують домашні задачі або задачі подібні до домашніх.

 3.Актуалізація опорних знань.

  Метод «Продовж  речення»: 

Рівномірний рух – це …

Швидкість рівномірного руху тіла – це …

Для того, щоб визначити швидкість рівномірного руху потрібно знати…

Формула для обчислення швидкості  - …

Наведіть приклад руху  тіла з постійною швидкістю …

    Оцінювання учнів , які розв’язували задачі біля дошки.

4.Мотивація навчальної діяльності.

    Проблемне запитання:  прочитавши епіграф уроку, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити?

Учні здогадуються, а  вчитель в цей момент

оголошує тему та мету уроку.

                  Тема: Розв’язування задач на розрахунок  швидкості.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

         Розминка для учнів:

  1. Який рух називають рівномірним? Наведіть приклади рівномірного руху.
  2. Що показує швидкість тіла при рівномірному русі?
  3. Виразіть у км/год такі швидкості: 0,5 м/с, 3 м/с, 20 м/с.
  4. Виразіть у м/с такі швидкості: 3,6 км/год, 72 км/год, 108 км/год.
  5. Яка швидкість більше: 15 м/с або 36 км/год?

          Робота в групах.

Ділимо учнів на три групи за кольорами світлофора. Після виконання завдання червоні відповідають з місця, жовті перевіряють за готовими відповідям, зелені  записують відповідь на дошці.

 

Завдання для групи «Червоних»

  1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 0,5 м/с, 10 м/с, 15 м/с, 1000 м/с.
  2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швид­кості: 36 км/год, 18 км/год,
  3. Яка швидкість є більшою: 10 м/с чи 10 км/год?
  4. Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно ру­хатися пасажиру в потязі, щоб лишитися нерухо­мим відносно перону?
  5. По дорозі назустріч один одному їдуть велосипедист і автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?
  6. Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?
  7. Швидкість надзвукового літака становить 400 м/с. За який час літак пролетить 100 км?

Завдання для групи «Жовтих»

  1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості:  3 м/с, 20 м/с, 200 м/с, 3000 м/с.
  2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швид­кості: 3,6 км/год, 54 км/год,
  3. Яка швидкість є меншою: 72 км/год чи 24 м/с?
  4. Потяг повільно їде вздовж перону. Для чого паса­жир, який намагається вскочити на підніжку ваго­на, перед стрибком рухається поряд з ним?
  5. По дорозі в одному напрямі їдуть велосипедист та автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. Автомобіль наздоганяє велосипедиста. З якою швидкістю вони зближуються?
  6. Потяг іде зі швидкістю 180 км/год. Який шлях до­лає потяг за 1 хв?
  7. Під час змагань тенісний м'яч летить зі швидкістю 99 км/год. За який час м'яч пролетить 13,75 м?

Завдання для групи «Зелених»

  1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 1 м/с, 3,5 м/с, 300 м/с, 2000 м/с.
  2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швид­кості:, 72 км/год, 90 км/год,
  3. Яка швидкість є більшою: 15 м/с чи 10 км/год?
  4. Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно ру­хатися пасажиру в потязі, щоб бути рухо­мим відносно перону?
  5. По дорозі назустріч один одному їдуть мотоцикліст і велосипедист зі швидкостями 40 км/год і 15 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?
  6. Автобус проїхав 3 км за 2 хв. Який шлях подолає автобус за 3 год?
  7. Автомобіль рухається зі швидкістю 90 км/год. За який час він пройде 600м.

Оцінювання роботи груп.

6.Підсумок уроку.

Запитання учням класу  

     Чи відповідав наш девіз темі і меті  уроку?

7.Домашнє завдання.

Завдання для групи «Червоних»

1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 0,5 м/с, 10 м/с, 15 м/с, 1000 м/с.

2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості: 36 км/год, 18 км/год,

3. Яка швидкість є більшою: 10 м/с чи 10 км/год?

4. Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно рухатися пасажиру в потязі, щоб лишитися нерухомим відносно перону?

5. По дорозі назустріч один одному їдуть велосипедист і автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?

6. Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?

7. Швидкість надзвукового літака становить 400 м/с. За який час літак пролетить 100 км?

 

Відповіді до завдань для «Червоних»

  1. Потрібно рухатися протилежно руху потягу.
  2. ;
  3.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для групи «Жовтих»

1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості:  3 м/с, 20 м/с, 200 м/с, 3000 м/с.

2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості: 3,6 км/год, 54 км/год,

3. Яка швидкість є меншою: 72 км/год чи 24 м/с?

4. Потяг повільно їде вздовж перону. Для чого пасажир, який намагається вскочити на підніжку вагона, перед стрибком рухається поряд з ним?

5. По дорозі в одному напрямі їдуть велосипедист та автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. Автомобіль наздоганяє велосипедиста. З якою швидкістю вони зближуються?

6. Потяг іде зі швидкістю 180 км/год. Який шлях долає потяг за 1 хв?

7. Під час змагань тенісний м'яч летить зі швидкістю 99 км/год. За який час м'яч пролетить 13,75 м?

 

 

Відповіді до завдань для «Жовтих»

  1. ;
  2. Для того, щоб набути такої ж швидкості як потяг, та не рухатися відносно потягу.
  3.  

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді до завдань для «Жовтих»

  1. ;
  2. Для того, щоб набути такої ж швидкості як потяг, та не рухатися відносно потягу.
  3.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді до завдань для «Жовтих»

  1. ;
  2. Для того, щоб набути такої ж швидкості як потяг, та не рухатися відносно потягу.
  3.  

 

 

 

 

Завдання для групи «Зелених»

1. Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 1 м/с, 3,5 м/с, 300 м/с, 2000 м/с.

2. Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості:, 72 км/год, 90 км/год,

3. Яка швидкість є більшою: 15 м/с чи 10 км/год?

4. Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно рухатися пасажиру в потязі, щоб бути рухомим відносно перону?

5. По дорозі назустріч один одному їдуть мотоцикліст і велосипедист зі швидкостями 40 км/год і 15 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?

6. Автобус проїхав 3 км за 2 хв. Який шлях подолає автобус за 3 год?

7. Автомобіль рухається зі швидкістю 90 км/год. За який час він пройде 600м.

 

 

 

Відповіді до завдань для «Зелених»

;

  1. Пасажиру потрібно рухатися в тому ж напрямку, що і потяг.
  2. ;
  3.  

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 9. Рівномірний рух. Швидкість руху
Додано
30 вересня
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку