АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА МИНУЛИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК
У 2023 – 2024навчальному році проводилась виховна робота, яка поєднала в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та нетрадиційну, але таку важливу галузь – своєчасну психологічну підтримку здобувачам освіти з порушеннями слуху та їх родинам. Для цього використовувались тестування, заняття, тренінги та індивідуальні консультації. Як класний керівник багато часу приділяла громадянському та морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов’язку, відповідальності, культурної поведінки.
Національно-патріотичне виховання мало позитивний результат. Метою його було визначено вихованням здобувачів освіти з порушеннями слуху у дусі пізнання, збереження і розвитку національних традицій і плекання інтелектуально розвиненої, духовно багатої, цілісної особистості. До цього напрямку включені питання правового характеру, які прищеплюють учням повагу до прав і свобод людини, забезпечують знання та виконання законів України здобувачами освіти з порушеннями слуху. Впроваджувались ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність здобувачів освіти з порушеннями слуху.
Для реалізації всіх цілей та завдань добирались такі виховні технології, як години спілкування: «Наші дії під час повітряної тривоги», «Що є насильство і як його попередити», «Мир і дружба не дива – або знай свої права», «Здоровим бути модно», «Економно жити – себе і країну збагатити», «Вчимося бути толерантними», «Булінг – проблема сьогодення», «Мій рідний край – моя країна», «Торгівля людьми – сучасне рабство», «Здібності, обдарованість, схильності», «Гроші у нашому житті», «Екологія і ми або планета Земля в небезпеці», «Година пам’яті «Пам’ятаємо про жертв голодомору»», «З Україною у серці», «Ввічливість – ознака вихованої людини», «Зимові свята», «Все буде Україна», «Обличчя війни. Вибухонебезпечні предмети», «Мово моя калинова», «Булінґ – мій світ без насильства», «Державна та національна символіка України», «Українська пісня - зброя під час війни», «Толерантність у житті сучасного підлітка», «Людина серед людей. Людські чесноти», «Обережно! Соціальні мережі», «Мої громадянські права та обов’язки», «Чорнобиль – біль України», «Закарпаття – рідний край», «День пам̓ яті та примирення», «Незламний дух воїнів ЗСУ», «Шкідливі та корисні звички», «Що таке конфлікт? Як його подолати», «Здорова молодь – здорова нація», «Моя країна – Україна».
Значну увагу було приділено формуванню у вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру – чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Учні класу брали участь у загальношкільних та класних виховних заходах.
Використовувався такий вид діяльності як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких здобувачів освіти з порушеннями слуху до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою.
Робота з батьками – один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника.
У роботі з батьками використовувались колективні та індивідуальні бесіди, моделювались педагогічні ситуації під час батьківських зборів, які допомагали краще розуміти своїх дітей.
Але у виховній роботі є ще недоліки, над якими необхідно працювати, а саме:
В. Розвивати зв’язне мовлення.