Розробка батьківських зборів на тему ”ЗНО. Батьки пліч-о-пліч зі своїми дітьми: разом ми непереможні”.

Про матеріал

Розробка батьківських зборів на тему "ЗНО. Батьки пліч-о-пліч зі своїми дітьми: разом ми непереможні" допоможе підготуватися до проведення зустрічі з батьками випускників та ознайомити їх з процедурою проведення ЗНО за допомогою гри-імітації.

Перегляд файлу

Тема: ”ЗНО. Батьки пліч-о-пліч зі своїми дітьми: разом ми непереможні”.

Мета. Надання інформації учням та батькам щодо завдань та функцій проведення тестування, правил  проходження ЗНО про важливість позитивного мікроклімату в родині, підви­щувати психолого-педагогічну грамотність батьків; ознайомити з особливостями психологічної підтримки дітей при підготовці до ЗНО;

Форма проведення: круглий стіл з елементами гри-імітації;

Хід проведення

  1. Вступне вітальне слово класного керівника.

Доброго дня шановні батьки, любі одинадцятикласники та вчителі. Дуже приємно, що сьогодні ми вкотре разом зібрались у стінах нашої гімназії для обговорення та вирішення актуальних питань. На сьогоднішній день, мабуть, кожного з вас найбільш хвилює питання успішного закінчення школи, а це не можливо без вдалого проходження ЗНО. Саме тому, тема сьогоднішньої зустрічі – ”ЗНО. Батьки пліч-о-пліч зі своїми дітьми: разом ми непереможні”. Разом зі мною, допомагати вам опановувати особливості ЗНО-2016 погодилася наш психолог – ___________________, якій я передаю слово.

 

  1. Вступне вітальне слово психолога

Вітаю вас, шановні батьки, у нашій шкільній родині. Дякую за те, що змогли відкласти усі свої справи й прийти на нашу зустріч. Ваш прихід є свідченням того, що вам не байдужа доля ваших дітей.

Хотілось би, щоб ця зустріч допомогла вам, шановні батьки та дорогі учні, краще зрозуміти кожний етап проходження ЗНО,  дітям в черговий раз побачити у вас люблячих, чутливих і вимогливих друзів, а ви, батьки, щоб вкотре пораділи перемогам ваших дітей.

 

  1. Вправа «Чарівна скринька»

Батькам і учням роздають різнокольорові аркуші паперу (стікери) і просять написати, що вони очікують від заняття. Після цього кожен учасник зачитує свій запис і кладе стікер до скриньки.

  1.  Вправа «Асоціації»

Психолог. Зверніться до вашої підсвідо­мості — назвіть слова-образи, які виникають у вас, коли думаєте про майбутнє тестування. Асоціації запишіть на дошці.

Обговорення

Як бачимо, ваші асоціації пов’язані з три­вогами, непевністю у своїх силах. Дуже важливо змінити цей настрій на конструк­тивний, спрямований на плідну підготовку до тестування, на успіх. Існує кілька спо­собів досягти цього.

Для того, щоб змінити свій стан на іспиті від тривоги до впевненості, спробуйте ство­рити у своїй свідомості образ успіху: чітко уявляйте його.

А для того, щоб зняти тривогу пропоную один із варіантів релаксаційних вправ.

  1. Психогімнастика «Народження зірки»

       Учні стоять, розслабившись, із заплющеними очима, руки вздовж тіла, ноги розставлені приблизно на ширині плечей. Кожний уявляє собі: у його сонячному сплетінні є згусток енергії, що випромінює сильне світло. Кожен учасник може визначити для себе його колір.

Психолог. Уявіть собі, що світло наповнює ваш живіт і поступово заливає груди… стегна… плечі… спину... коліна… лікті… потилицю… обличчя… ступні… кисті… пальці рук і ніг… Дозвольте цьому світлу заповнити все ваше тіло.

       Уявіть собі, що світло стає дедалі інтенсивнішим і виривається з вашого тіла, з пальців рук і ніг, з голови. Уявіть собі, що ваше тіло світиться, як сонце, що вся кімната сповнилася світлом.

      Тепер світло, що виходить від вас, проникає все далі… за цю кімнату… за будинок… воно осяває все навколо, всю нашу країну, ліси, гори і міста.

      А тепер уявіть собі, що світло поширюється далі й далі, поки не вкриє всю Землю… Уявіть, ніби ви — неймовірно сильний маяк, і з вашого тіла б’є джерело потужної енергії.

       Збережіть у собі це відчуття сили та життєвої енергії. Потягніться трішки й розплющте очі. Ви знову свіжі й бадьорі, готові ефективно працювати далі.

       Цю вправу можна робити самому, коли відчуваєте втому при підготовці до тестування.

Кл. керівник.

А зараз запрошуємо всіх взяти активну участь у грі-імітації «Я на ЗНО»

  1. Гра-імітація ”Я на ЗНО”

Учні та батьки проходять до заздалегідь підготовленої аудиторії, в якій максимально точно відтворена атмосфера ЗНО. При вході показують запрошення-перепустки, сертифікати та документи для засвідчення особи (всі псевдо-документи батьки та учні отримали поштовим листом разом із запрошенням на зустріч).

Далі, все проходить згідно дорожньої карти. (Додаток ). Кл. керівник та психолог виконують роль відповідно інструктора та старшого інструктора.

Після гри-імітації:

 Психолог.

Пам’ятайте – перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, але рано чи пізно вона приходить до того, хто повірить у себе.

Якщо ти думаєш, що програєш, то програєш.

Якщо ти думаєш, що не зможеш, то не зможеш.

Якщо ти думаєш, але боїшся, то не досягнеш мети.

Якщо ти чекаєш на невдачу, вона прийде до тебе.

Успіх завжди з тим, хто його прагне.

Справжній двобій відбувається у твоєму розумі.

Якщо ти думаєш про перемогу, то переможеш.

Повір у себе, щоб виграти.

  1. ”Час  питань та відповідей ”

Відповіді на поставлені запитання.

  1. Притча ”Йдіть за своєю мрією”
  2. Рекомендації психолога

Шановні батьки! Психологічна підтримка - це один з найважливіших факторів, що визначають успішність Вашої дитини в здачі ЗНО. Як же підтримати випускника?

Справжня підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей, можливостей позитивних сторін дитини. Підтримувати дитину - значить в вірити їй. Підтримка заснована на вірі в природжену здатність особистості долати життєві труднощі при підтримці тих, кого вона вважає значущими для себе. Дорослі мають чимало можливостей, щоб продемонструвати дитині своє задоволення від його досягнень або зусиль.

Інший шлях - навчити підлітка справлятися з різними завданнями, створивши у нього установку "Ти зможеш це зробити!"

Щоб показати віру в дитину, батько повинен мати мужність і бажання зробити наступне:

забути про минулі невдачі дитини.

допомогти дитині знайти упевненість в тому, що він впорається з цим завданням.

пам'ятати про минулі успіхи і повертатися до них, а не до помилок.

Існують слова, які підтримують дітей, наприклад "Знаючи тебе, я упевнений, що ти все зробиш добре", "Ти знаєш це дуже добре." Підтримувати можна за допомогою дотиків, спільних дій, фізичного співучасті, вираз обличчя. Отже, щоб дитину підтримати, необхідно:

спиратися на сильні сторони дитини

уникати підкреслення промахів дитини

виявляти віру в дитину, співчуття до нього, упевненість в його силах

створити будинку обстановку дружелюбності і поваги, вміти і хотіти демонструвати любов і повагу до дитини

будьте одночасно тверді й добрі, але не виступайте в ролі судді

підтримуйте свою дитину, демонструйте, що розумієте її переживання.

Не переймайтеся про кількість балів, які дитина отримає на іспиті, і не критикуйте дитину після іспиту. Навіюйте дитині думку, що кількість балів не є досконалим вимірюванням його можливостей. Не підвищуйте тривожність дитини напередодні іспитів - це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно "зірватися". Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре. Підвищуйте їхню впевненість у собі, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше ймовірності допущення помилок. Спостерігайте за самопочуттям дитини, ніхто, крім Вас, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов'язане з перевтомою. Контролюйте режим підготовки дитини, не допускайте перевантажень, поясніть їй, що вона обов'язково повинна чергувати заняття з відпочинком. Забезпечте вдома зручне місце для занять, прослідкуйте, щоб ніхто з домашніх не заважав.

Зверніть увагу на харчування дитини: під час інтенсивного розумового напруження йому необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.д. стимулюють роботу головного мозку.

Допоможіть дітям розподілити теми підготовки по днях. Ознайомте дитину з методикою підготовки до іспитів. Не має сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, достатньо проглянути ключові моменти і вловити зміст і логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці, впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Якщо він не вміє, покажіть йому, як це робиться на практиці. Основні формули і визначення можна виписати на листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком, в їдальні і т.д. Підготуйте різні варіанти тестових завдань з предмету (зараз існує безліч різних збірок тестових завдань). Велике значення має тренаж дитини саме з тестування, адже ця форма відрізняється від звичних йому письмових та усних іспитів.

Заздалегідь під час тренування за тестовими завданнями привчайте дитину орієнтуватися в часі і вміти його розподіляти. Тоді у дитини буде навичка уміння концентруватися впродовж усього тестування, що додасть їй спокій і зніме зайву тривожність. Якщо дитина не носить годинник, обов'язково дайте йому годинник на іспит. Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок, він повинен відпочити і як слід виспатися. Порадьте дітям під час іспиту звернути увагу на наступне:

пробігти очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому містяться, це допоможе налаштуватися на роботу; 

уважно прочитати питання до кінця і зрозуміти його зміст (характерна помилка під час тестування - не до дочитавши кінця, за першими словами вже припускають відповідь і квапляться його вписати); 

якщо не знаєш відповіді на запитання чи не впевнений, пропусти його і відзнач, щоб потім до нього повернутися; 

якщо не зміг протягом відведеного часу відповісти на питання, чи є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш вірогідний варіант.

І пам'ятайте: найголовніше - це знизити напругу і тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять. Безумовно, іспити - справа індивідуальна суто, випускник опиняється сам на сам з комісією. І батькам залишається тільки хвилюватися за свою дитину, лаяти його згідно народної традиції або намагатися підтримати на відстані. Дорослі вже зробили все, що було в їхніх силах. Чудово, якщо у батьків є можливість оплачувати заняття з репетиторами, але тільки цим їхня допомога в жодному разі не повинна обмежуватися. Саме батьки можуть допомогти своєму випускнику найбільш ефективно розпорядитися часом і силами при підготовці до ЗНО(або інших іспитів). Допомога дорослих дуже важлива, оскільки людині, крім усього іншого, необхідна ще й психологічна готовність до ситуації здачі серйозних іспитів. Погодьтеся, що кожен, хто, складає іспити, незалежно від їх результату, осягає найважливішу в житті науку - вміння не здаватися у важкій ситуації, а провалившись - вдихнути на повні груди і йти далі.

Задовго до іспитів обговоріть з дитиною, що саме йому доведеться здавати, які дисципліни здаються йому найбільш складними, чому? Ця інформація допоможе спільно створити план підготовки - на які предмети доведеться витратити більше часу, а що вимагає тільки повторення. Визначте разом з дитиною його "золотий годинник" ("жайворонок» він чи «сова»). Складні теми краще вивчати в години підйому, знайомі добре - в спаду годин. Прочитайте список питань до іспиту. Не соромтеся зізнатися дитині, що вже не дуже добре пам'ятаєте більшість розділів біології, хімії або будь-якого іншого предмета, який йому необхідно підготувати. Нехай він просвітить вас з тих чи інших тем, а ви задавайте питання. Чим більше він встигне вам розповісти, тим краще. Домовтеся з дитиною, що ввечері напередодні іспиту він припинить підготовку, прогуляється, скупається і ляже спати вчасно. Останні 12:00 повинні піти на підготовку організму, а не знань.

У вихідний, коли ви нікуди не поспішаєте, влаштуйте дитині репетицію письмового іспиту (ЗНО). Наприклад, візьміть один з варіантів ЗНО з математики (вчителі при підготовці дітей користуються різними варіантами ЗНО). Домовтеся, що у дитини буде 3 або 4 години, та посадіть за стіл, вільний від зайвих предметів, засічіть час і оголосіть про початок "іспиту". Прослідкуйте, щоб його не відволікали телефон або родичі. Зупиніть випробування, дайте школяреві відпочити і перевірте разом з ним правильність виконання завдань. Постарайтеся виправити помилки і обговорити, чому вони виникли. Поговоріть і про відчуття, що виникли в ході домашнього іспиту: чи було йому забавно або незатишно, чи вдалося зосередитися на завданні і не відволікатися? Слідкуйте за тим, щоб під час підготовки дитина регулярно робила короткі перерви. Поясніть йому, що відпочивати, не чекаючи втоми - кращий засіб від перевтоми. Важливо, щоб учень обходився без стимуляторів (кави, міцного чаю) нервова система перед іспитом і так на взводі. Чимало шкоди може завдати і спроба зосередитися над підручниками в одній кімнаті з працюючим телевізором або радіо. Якщо школяр хоче працювати під музику, не треба цьому перешкоджати, тільки домовтеся, щоб це була музика без слів.

  1.  Вправа «Валіза реалізованих надій» та «Глечик розчарувань»

 

  1.  Виступ кл. керівника «Успішність та відвідування учнів. Новини ЗНО-2018»
  2. Виступи учителів-предметників
  3.   Вирішення питань, які хвилюють батьків
  4.  Підведення підсумків

 

docx
Додав(-ла)
Гуменюк Марина
Додано
19 вересня 2018
Переглядів
2471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку