Розробка першого уроку для початкової школи "Діти об`єднують Україну"

Про матеріал

Розробка допоможе розширити знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розрити зміст понять Конституція України, права і обов'язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину, бажання стати на її захист

Перегляд файлу

Діти об`єднують Україну

                          (розробка першого уроку 2018/2019 н.р.)

 

 

Мета: закріплювати знання учнів про поняття «Батьківщина» і «батьківщина», «патріот»; розrрити зміст понять Конституція України, права і обов’язки громадянина, розширити знання учнів про державні символи України (герб, прапор, гімн); викликати в учнів зацікавленість історією свого народу, постатями видатних українців, історією боротьби українського народу за свободу і незалежність, історією рідного краю; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, гордість та шанобливе ставлення до героїв – захисників незалежної України; викликати прагнення  бути справжнім патріотом рідної землі.

Обладнання: записи пісень, макет листівки для воїнів АТО.

 

Хід уроку

 

І. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація

-Діти, прослухайте запис пісні у виконанні Тіни Кароль «Моє ім`я Україна»

 

-Поміркуйте, діти, про що вона ? Яку головну думку хотіла до нас донести авторка пісні?

-Які почуття виникали у вас під час слухання ?

 

ІІ.  Розповідь вчителя

Наша Батьківщина – Україна, наша багата й щедра українська земля, стала здавна місцем проживання для представників більше 130 національностей; крім самих українців. Це і росіяни, німці, кримські татари, естонці, болгари, греки, молдавани, румуни, угорці, албанці, гагаузи, євреї. Усі вони представники нашого українського народу тощо.

Наша прекрасна земля, її щедрий, співчутливий народ дав захист багатьом малим народам. Усі вони мирно й у злагоді живуть на Україні, пройшовши нелегкі випробування часом, голодом війнами і, навіть, переселеннями народів (кримських татар, німців, навіть самих українців). Український народ зумів дати притулок усім, хто живе у нас, тим, хто повернувся додому після довгих поневірянь (наприклад, кримськотатарському народу до Криму), зумів зберегти рідну українську мову, яка стала державною у молодій незалежній українській державі згідно Конституції, надає постійну допомогу інших народам у розвитку їхньої мови, культури, збереженні історії, побуту, традицій. Терпимість, миролюбність, бажання жити в злагоді з усіма народами, які населяють Україну, завжди було притаманне українському народу, який збагатив свою історію, культуру за рахунок здобутків інших культур тих народів, які заселяли наші землі. Яка чудова наша Україна, кожний її куточок! Скільки нового з життя різних народів, що населяють України ми зможемо сьогодні дізнатись,  познайомившись з історією Ваших родин, де тісно історично переплелися традиції народів, що її населяють, їхніх культур.

Розповіді учнів з міжнаціональних родин.

 

 

ІІІ. Словникова робота

- Як ще можна назвати свою Батьківщину (Вітчизна, рідна земля, рідний край)?

- Чому саме так називається країна, де народився кожен з вас? (Країна батьків.)

- Як називають нашу Батьківщину?

- Так, рідну країну називають з повагою Батьківщиною. Навіть, пишуть цю назву  з великої літери, бо вона дійсно одна в кожної людини.

- Але є ще в кожної з вас і своя маленька “батьківщина”, місце, де ви народились. (Діти називають свої малі “батьківщини”.)

- Як називають людину, яка любить свій народ, свою Батьківщину? (Патріот.)

 

ІV. Гра-змагання «Я вважаю себе українцем, якщо я …»

(Учитель може використати додатки до заняття про історію походження державних символів України)

На слайдах допоміжні запитання для учнів:

- Як називається основний закон України? (Дотримуюсь статей Конституції України).

- Які символи Української держави ти знаєш? (З повагою ставлюсь до державних символів України: прапору, гербу і гімну).

- Якою є державна мова в Україні? І як треба до неї ставитися? (Намагаюсь досконало оволодіти державною мовою – українською, намагаюсь боротись за її чистоту).

- Не  забувайте про ставлення до природи рідного краю, культурної спадщини (пам’ятники, музеї, ...)  (Бережливо ставлюсь до природи рідного краю, культурної спадщини українського народу).

(Виграє той, хто зможе назвати якомога більше ознак справжнього патріота України).

 

Послухайте правила, які повинен знати і завжди виконувати кожен із нас.

Звучить Гімн – потрібно встати, гордо й голосно співати.

Біля Прапора зупинись, честь віддати не лінись.

Конституцію потрібно вчити, за її законами жити.

(Звучить гімн України)

- Підводячи підсумки нашої гри-змагання,почувши різні варіанти відповідей, нам вдалося створити образ патріота України, і я сподіваюсь, що це творче завдання буде у майбутньому спонукати кожного з Вас ставати кращим, плекати в собі найкращі риси патріота в ім’я майбутнього нашої Батьківщини, у єдиній країні.

Виростайте і живіть

Для добра і слави,

Як святиню бережіть

Символи держави.

 

VІ. Мозковий штурм. Бесіда з дітьми

  • Чому людину завжди приваблює рідна земля, її Батьківщина?
  • Поміркуйте, чи легко жити на чужині? Чому?
  • Так де ж все ж таки краще і чому?
  • Кого можна назвати справжнім патріотом?
  • Чи завжди патріоти ходять у вишиванках та з національною символікою?

 

Робота з прислівями.    Віднови прислів’я, сполучаючи колонки.

Кожному мила                                        то будеш від неї сили набиратися.

Людина без рідної землі,                       там і під ялиною рай.

Де рідний край,                                      як соловей без гнізда.

Як будеш рідної землі триматися,        своя сторона.

             Гра «Вірю - не вірю»

  1. Чи вірите Ви, що Київ – найстаріше місто в Україні? (Ні. Місту Керч (Пантікапей) – 2600 років)
  2. Чи вірите Ви, що географічний центр Європи знаходиться в Україні? (Так, у Карпатах)
  3. Чи вірите Ви, що символом найвищої влади на Січі був меч? (Ні, булава)
  4. Чи вірите Ви, що штани хлопцям до ХІХ століття дозволяли носити тільки після 15-ти років? (Так, до цього носили сорочку)
  5. Як називається збірка, до якої увійшли поетичні твори поета та художника-кріпака? («Кобзар» Т.Г.Шевченка)
  6. Хто запровадив християнство і охрестив народ Київської Русі? (Князь Володимир)
  7. Чим прославився Ярослав Мудрий? (Він створив першу бібліотеку, дбав про поширення освіти)

 

V.  Історичні події країни

Слово учителя. Згадуючи про славетну історію України, хіба можна забути про козаків, козацьку Січ. Слово «козак» означає «вільна людина». Хто ж вони такі? На долю козаків випала велика i тяжка праця - бути оборонцями рідної землі від турків та татар та інших іноземців. Українці завжди були оборонцями своїх кордонів, але ніколи не зазіхали на землі інших народів, не були загарбниками. Жили козаки за своїми законами, наприклад, «сам погибай, а братчика (товариша) виручай». В боях козаки-побратими бились поруч, рятуючи один одного і прикриваючи своїм тілом в разі небезпеки.

- Кого з видатних українських отаманів, гетьманів Ви знаєте? Хто з них прославив нашу рідну землю і залишився навіки в пам’яті народу у піснях, думах, казках.

Любити свій край, свою землю, знати рідну мову, шанувати традиції і звичаї, свій рід, пам’ятати своїх національних героїв. Але цей вираз має ще глибше значення, бо він стосується і кожного з вас. Ви повинні вирости справжніми дочками й синами свого народу, стати найбільш свідомими, ніж теперішнє покоління, пам’ятати і берегти все те, що нам у спадок залишити минулі покоління.

- Мабуть, ви часто чули  величний заклик «Слава Україні!»? Що лунає у відповідь. Чи пам’ятаєте ви ці слова? («Героям слава!») Що означають ці слова?  (Це також згадка про пам’ять свого народу, його історію, ваших рідних, життя яких складало долю нашої Батьківщини.)

 

VІ.Презентація «Славетні українці»

VII. Виконання творчого завдання учнями

Бесіда.

  • Діти, якого кольору наш прапор?
  • Що символізують жовтий і голубий колір?
  • Хто з вас знає, що символізує наш герб? Звідки він походить? Скільки йому років?

Творча робота

  1. Учні 1-2-х класів виготовляють за шаблоном прапора України.
  2. Учні 3-4-х класів виготовляють окрім прапора малюють герб з словами-підтримки воїнам АТО (за бажанням одним із трьох способів).

 

ІX. Підведення підсумку  уроку

Слово вчителя. Кожну нашу родину можна порівняти з могутнім деревом, в якого міцні корені. Відірви ці корені – зламається дерево. І навпаки, наша пам’ять робить його невмирущим. Спробуємо зробити всім своїм життям, працею так, щоб дерево вашого роду ніхто не зміг похитнути. Гідно несіть славу ваших предків, завжди вставайте на захист свободи і незалежності своєї Батьківщини – України, докладіть своїх зусиль для того, щоб вона стала багатою, сильною.

 

 Слухання пісні «Одна – єдина» (В.Крищенка та О.Морозова).

-Продовж речення «Для мене Батьківщина – це…»

  • Як Ви вважаєте, що нас  об’єднує, діти?
  •  А що є відмінного у святах (звичаях, традиціях) у народів, які проживають в Україні?
  • Яких норм і правил у житті повинні дотримуватись представники всіх народів, які населяють Україну? Чому?
  • Від чого, від зусиль кого залежить мир, злагода, спокій у нашому суспільстві, державі, країні в цілому?

-А зараз сюрприз для вас! Онлайн-міст з учнями ,вашими однолітками,з однією із Харківських шкіл (зв'язок можна встановити через Скайп,Вайбер,Вацап). Кожен з вас підготує по одному питанню нашим друзям. Не забудьте спочатку представитися!

Прощання та побажання учням з Харкова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Ya Aleksandra
    Гарний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гецман Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Зоріна Руслана Василівна
    Дякую за гарний конспект уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Зоріна Руслана Василівна
    Дякую за гарний конспект уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вакуленко Олена
    Чудова розробка. Дякую. Цікавий прийом - онлайн-міст з дітьми іншої школи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чорнобай Ольга Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Самойленко Наталя Миколаївна
    Дякую за гарну розробку уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
14145
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку