​Розробка першого уроку «Україна – земля героїв»

Про матеріал

Розробка першого уроку «Україна – земля героїв»

2 клас

Мета. Показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, державні символи України.

Сформувати у другокласників уяву про географічне по­ложення України, її історію, населення, показати мудрість народу, з'ясувати походження герба та прапора України, виховувати у дітей усвідомлення себе як невід'ємної части­ни українського народу.

Виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму, розвивати мислення школярів.

Обладнання: державна символіка, фотографії Т. Г. Шевченка, презентацыъ до уроку.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми здійснемо уявну подорож в країну, яка розташована у самому центрі Європи і займає третє місце за величиною. Назвати цю країну вам допоможе пісня.

(Запис пісні «Україно!»)

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу

— Діти, як ви здогадались, мова на сьогоднішньому уроці йтиме про чарівну землю, назва якої — Україна.

1) Україна — наша ненька.

Україна — це отча земля, рідний край, де ти народив­ся. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста.

Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сад, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди здавна живуть в Україні. Погляньте, діти, на карту України. На ній по­значені кордони української землі, де з давніх-давен жи­ве наш народ. Простір землі, заселений українцями, є такий великий, що аби його перетнути, треба пішки йти з заходу на схід 90 днів, долаючи щоденно по 30 кілометрів. Загальна територія займає площу близько мільйона квадратних кілометрів. Тому Україна — одна з найбільших країн світу. Сусідами українців є поляк чехи, угорці, румуни, болгари, білоруси, росіяни — на суші, а Чорне море розділяє нас з турками. Українців є близько 52 мільйонів, і тому ми, після росіян таї німців, належимо до найбільших народів у Європі.

- Як називається наша країна?

- Як називається столиця України?

- На якій річці розташовано Київ?

2) Символи Української держави.

Кожна держава світу, які б народи не жили на її те­риторії, має свій герб, прапор та гімн.

Герб — це пізнавальний знак-картинка. У давні часи герби вибивали на рицарських щитах. По них легше бу­ло впізнати воїна, закутого з голови до ніг у металеві ла­ти. Зараз герби зображають на прапорах, грошах, печат­ках.

Герби бувають різні: на них зображають рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна дер­жава, що символізує її міцність.

Український народ має герб — тризуб. Це дуже старовинний знак. Багато століть назад запровадив його в Україні київський князь Володимир Мономах. Княжий
тризуб зображає старовинну зброю: лук, меч та інші військові прилади. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого на-
роду. Уважне око легко розпізнає це слово в українському тризубі.

Український прапор. Синєву українського неба і зо­лото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Кольори ці мають ще інше значення — «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний і трудолю­бивий. Працею в поті чола здобував він славу рідній землі. Коли ж злі вороги порушували спокій народу – трударя, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, перемоги.

Гімн — це найголовніша пісня країни. Для гімну Ук­раїни написані слова, які виражають найсердечніші дум­ки і прагнення нашого народу. їх автор — український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і од­ночасно горда, непокірна мелодія композитора Михай­ла Вербицького.

Всі найбільші свята українського народу, як-от День Соборності України, чи день народження Тараса Шев­ченка, закінчуються урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.

- Які ви знаєте державні символи?

- Який вигляд має малий герб України?

- Що символізує тризуб?

- Якого кольору державний прапор України?

- Як називається гімн України?

Висновок: Держава Україна – наша Батьківщина.

3) Батьківщина- талановита

Батьківщина-це країна, де він народився, де живуть його батьки, рідні, де живе і виховується він сам. Для кожної людини це слово святе. На війні солдати йшли в атаку зі словами «За Батьківщину!»

Слова вчителя:
Звучить мелодія «Реве та стогне Дніпр широкий». В міру стишення мелодії учениця декламує уривок з поеми «Причинна»
Слова вчителя:
З цих слів розпочинається книга «Кобзар» великого Тараса. З цих слів йде початок Шевченка, як поета. Такі прості, доступні і водночас геніальні рядки стали і відомою піснею, котру без перебільшення можна назвати народною, вони стали символом України у Європі і у всьому світі. Але по особливому світ вслухатиметься в ці слова, відчуватиме ці рядки у березні наступного року – 2014, адже тоді відзначатиметься 200-річчя з дня народження славетного сина України – великого поета і художника Тараса Григоровича Шевченка.
І цей перший урок у новому навчальному році ми присвячуємо генію українського народу, великому патріоту України, її славетному сину, її Пророку.
Пошана і вдячність наповнює серця усього людства, бо Тарас Григорович – не тільки співець України, він поет на всі часи, на всі віки для всіх людей на землі. Ми гордимося тим, що він – наш земляк, а ми прагнемо бути достойними його нащадками.
Він є мірилом нашої совісті, мірилом нашої правди, його безсмертні твори є великою порадою для сучасної України, і для майбутньої. Він є нашим учителем, що навчає нас мудрості, любові до Батьківщини, до материнської мови, він навчає нас бути справедливими, гуманними, працьовитими, вчимося в нього примножувати славу України.
Тарас є взірцем для нас, його безцінний «Кобзар» є для нас і буквариком, є він і пісенником, є підручником з української минувшини, є народознавчою енциклопедією, підручником з етики.

Слова вчителя:
Шевченко – це українець, рівних якому наша земля немала, і не відомо, чи матиме в майбутньому.
Доля Тараса і доля України - невіддільні. Шевченко жив Україною, за неї страждав, для неї гартував свою волю, для її пробудження і визволення писав своє неопалиме безсмертне пророче слово, утверджуючи віковічне прагнення до волі.
Шануючи Кобзаря, вклоняємося до землі за його безсмертне слово, за леліяння рідної мови, за віру, за надію, що над Україною ще зійде світанкова щаслива зоря волі й добробуту, зоря свободи і розквіту.
Пошли нам, Боже, Шевченкового полум'яного духу, мудрості, віри у щасливе майбуття рідної України.

«Молитва» Д.Павличка

Отче наш, Тарасе всемогущий,
Що створив нас генієм своїм,
На моїй землі, як правда, сущий,
Б'ющий у неправду, наче грім.
Ти, як небо, став широкоплечо.
Над літами, що упали в грузь;
Віку двадцять першого предтечо,
Я до тебе одного молюсь.
Да святиться слова блискавиця,
Що несе у вічну далечінь
Нашу думу й пісню.
Да святиться між народами твоє ім'я. Амінь.

VІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша сьогоднішня подорож. Чи сподобалось Вам подорожувати? Що вас найбільше вразило? А що було найцікавіше?

Але ми з вами впевнено продовжуємо крокувати по Країні Знань. Нехай ця подорож виявиться для вас
Перегляд файлу

 

Розробка першого уроку «Україна – земля героїв»

                                                                     2 клас

 

Мета. Показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, державні символи України.

Сформувати у другокласників уяву про географічне по­ложення України, її історію, населення, показати мудрість народу, з'ясувати походження герба та прапора України, виховувати у дітей усвідомлення себе як невід'ємної части­ни українського народу.

Виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму, розвивати мислення школярів.

Обладнання: державна символіка,  фотографії Т. Г. Шевченка, презентацыъ до уроку.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми здійснемо уявну подорож в країну, яка розташована у самому центрі Європи і займає третє місце за величиною. Назвати цю країну вам допоможе пісня.

(Запис пісні «Україно!»)

ІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу

— Діти, як ви здогадались, мова на сьогоднішньому уроці йтиме про чарівну землю, назва якої — Україна.

1) Україна  наша ненька.

Україна — це отча земля, рідний край, де ти народив­ся. Широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста.

Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять по його берегах сад, ліси. Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито-пшениця, всяка пашниця. Працьовиті й волелюбні люди здавна живуть в Україні. Погляньте, діти, на карту України. На ній по­значені кордони української землі, де з давніх-давен жи­ве наш народ. Простір землі, заселений українцями, є такий великий, що аби його перетнути, треба пішки йти з заходу на схід 90 днів, долаючи щоденно по 30 кілометрів. Загальна територія займає площу близько мільйона квадратних кілометрів. Тому Україна — одна з найбільших країн світу. Сусідами українців є поляк чехи, угорці, румуни, болгари, білоруси, росіяни — на суші, а Чорне море розділяє нас з турками. Українців є близько 52 мільйонів, і тому ми, після росіян таї німців, належимо до найбільших народів у Європі.

- Як називається наша країна?

- Як називається столиця України?

- На якій річці розташовано Київ?

2) Символи Української держави.

Кожна держава світу, які б народи не жили на її те­риторії, має свій герб, прапор та гімн.

Герб — це пізнавальний знак-картинка. У давні часи герби вибивали на рицарських щитах. По них легше бу­ло впізнати воїна, закутого з голови до ніг у металеві ла­ти. Зараз герби зображають на прапорах, грошах, печат­ках.

Герби бувають різні: на них зображають рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна дер­жава, що символізує її міцність.

Український народ має герб — тризуб. Це дуже старовинний знак. Багато століть назад запровадив його в Україні київський князь Володимир Мономах. Княжий
тризуб зображає старовинну зброю: лук, меч та інші військові прилади. Нею наші прадіди мужньо билися з численними ворогами, виборювали волю для свого на-
роду. Уважне око легко розпізнає це слово в українському тризубі.

Український прапор. Синєву українського неба і зо­лото неозорих пшеничних ланів переніс наш народ на свій прапор. Кольори ці мають ще інше значення — «мир» і «багатство», бо народ наш є мирний і трудолю­бивий. Працею в поті чола здобував він славу рідній землі. Коли ж злі вороги порушували спокій народу – трударя, він ставав воїном. А синьо-жовтий прапор кликав до бою, перемоги.

Гімн — це найголовніша пісня країни. Для гімну Ук­раїни написані слова, які виражають найсердечніші дум­ки і прагнення нашого народу. їх автор — український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і од­ночасно горда, непокірна мелодія композитора Михай­ла Вербицького.

Всі найбільші свята українського народу, як-от День Соборності України, чи день народження Тараса Шев­ченка, закінчуються урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.

- Які ви знаєте державні символи?

- Який вигляд має малий герб України?

- Що символізує тризуб?

- Якого кольору державний прапор України?

- Як називається гімн України?

Висновок: Держава Україна – наша Батьківщина.

 

3) Батьківщина- талановита

Батьківщина-це країна, де він народився, де живуть його батьки, рідні, де живе і виховується він сам. Для кожної людини це слово святе. На війні солдати йшли в атаку зі словами «За Батьківщину!»

Слова вчителя:
Звучить мелодія «Реве та стогне Дніпр широкий». В міру стишення мелодії учениця декламує уривок з поеми «Причинна»
Слова вчителя:
З цих слів розпочинається книга «Кобзар» великого Тараса. З цих слів йде початок Шевченка, як поета. Такі прості, доступні і водночас геніальні рядки стали і відомою піснею, котру без перебільшення можна назвати народною, вони стали символом України у Європі і у всьому світі. Але по особливому світ вслухатиметься в ці слова, відчуватиме ці рядки у березні наступного року – 2014, адже тоді відзначатиметься 200-річчя з дня народження славетного сина України – великого поета і художника Тараса Григоровича Шевченка. 
І цей перший урок у новому навчальному році ми присвячуємо генію українського народу, великому патріоту України, її славетному сину, її Пророку.
Пошана і вдячність наповнює серця усього людства, бо Тарас Григорович – не тільки співець України, він поет на всі часи, на всі віки для всіх людей на землі. Ми гордимося тим, що він – наш земляк, а ми прагнемо бути достойними його нащадками.
Він є мірилом нашої совісті, мірилом нашої правди, його безсмертні твори є великою порадою для сучасної України, і для майбутньої. Він є нашим учителем, що навчає нас мудрості, любові до Батьківщини, до материнської мови, він навчає нас бути справедливими, гуманними, працьовитими, вчимося в нього примножувати славу України.
Тарас є взірцем для нас, його безцінний «Кобзар» є для нас і буквариком, є він і пісенником, є підручником з української минувшини, є народознавчою енциклопедією, підручником з етики.

Слова вчителя:
Шевченко – це українець, рівних якому наша земля немала, і не відомо, чи матиме в майбутньому.
Доля Тараса і доля України - невіддільні. Шевченко жив Україною, за неї страждав, для неї гартував свою волю, для її пробудження і визволення писав своє неопалиме безсмертне пророче слово, утверджуючи віковічне прагнення до волі.
Шануючи Кобзаря, вклоняємося до землі за його безсмертне слово, за леліяння рідної мови, за віру, за надію, що над Україною ще зійде світанкова щаслива зоря волі й добробуту, зоря свободи і розквіту.
Пошли нам, Боже, Шевченкового полум’яного духу, мудрості, віри у щасливе майбуття рідної України.

«Молитва» Д.Павличка

Отче наш, Тарасе всемогущий,
Що створив нас генієм своїм,
На моїй землі, як правда, сущий,
Б’ющий у неправду, наче грім.
Ти, як небо, став широкоплечо.
Над літами, що упали в грузь;
Віку двадцять першого предтечо,
Я до тебе одного молюсь.
Да святиться слова блискавиця,
Що несе у вічну далечінь
Нашу думу й пісню.
Да святиться між народами твоє ім’я. Амінь.

 

VІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша сьогоднішня подорож. Чи сподобалось Вам подорожувати? Що вас найбільше вразило? А що було найцікавіше?

Але ми з вами впевнено продовжуємо крокувати по Країні Знань. Нехай ця подорож виявиться для вас не менш цікавою. Успіхів вам.

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку