26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Розробка уроку "Густина"

Про матеріал
Розробка уроку фізики у 7 класі "Густина" містить розширений план проведення уроку.
Перегляд файлу

7 клас       Урок №14

Тема уроку: Густина. Одиниці густини

Мета уроку:

        Освітня: Дати поняття густини тіла, одиниць вимірювання густини, установити залежності між густиною, об'ємом і масою, сформувати вміння обчислювати й порівнювати густини різних речовин, розкрити практичне значення й використання нового поняття.

        Розвивальна: Формувати інтерес до фізичного експерименту, розвивати експериментальні вміння та прагнення проводити експеримент; стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості. Розвивати логічне мислення школярів, уміння порівнювати, використовувати опорні знання з попередніх уроків та життєвого досвіду, робити висновки, аргументовано доводити свою точку зору.

         Виховна: Виховувати інтерес до вивчення фізики, розширити кругозір учнів; сприяти формуванню охайності в роботі під час виконання практичних завдань, дотриманню правил техніки безпеки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Наочність та обладнання: лабораторні ваги з різноважками, мензурки, зливна посудина, тіла однакової маси, але різного об'єму, тіла різної маси, які мають однаковий об'єм, ареометр, таблиці густин різних речовин, тіла неправильної форми, вода, олія, мед, яблуко, скляний зайчик, мірні стаканчики, планшети, аркуші паперу, роздатковий матеріал.

 

ПЛАН УРОКУ:

  1. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

У 250 р. до н.е. цар Гієрон доручив Архімеду перевірити чесність ювеліра, який виготовив для царя золоту корону. Як вирішити цю проблему?

 

  1. Перевірка знань і вмінь учнів:
  1. Робота в парах з визначення маси і об’єму тіл (техніка безпеки)
  2. Виконання тестових завдань.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів:
  1. Які основні положення вчення про будову речовини?
  2. Які агрегатні стани речовини ви знаєте?
  3. Які властивості речовини в різних агрегатних станах? Чому?

 

  1. Вивчення нового навчального матеріалу:
  1. Пояснення вчителя:

Густина — фізична величина, що дорівнює відношенню маси тіла до його об’єму

Формула: ρ=

Фізичний зміст густина чисельно дорівнює масі речовини в одиниці об’єму

   

 

Одиниці:       

 

 

1000 кг/м3= 1г/см3

 

Густина тієї самої речовини в різних агрегатних станах різна. Наприклад густина льоду 900 кг/м3, густина води 1000 кг/м3 , а густина водяної пари за нормальних умов 0,59 кг/м3.

 

  1. Робота з підручником «Фізика 7 клас» (Божинова) на планшеті:

С.68 (73) п.3 «Порівнюємо густини різних речовин»

Задача п.4 (запис у зошит)

 Густину рідини можна знайти за допомогою ареометра (демонстрація)

  1. Закріплення вивченого матеріалу:
  1. Розв’язування задач на знаходження густини (робота в парах)
  2. Експериментальні завдання (робота в групах)
  3. Представлення результатів роботи.

 

  1. Узагальнення вивченого матеріалу:
  1. З якою фізичною величиною познайомились на уроці?позначення?визначення?формула? одиниці вимірювання?
  2. Чому густини різних речовин різні?

 

  1. Метод «Мікрофон»
  1. Що найбільше сподобалось?
  2. Про що хотіли б дізнатись?

 

  1. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Параграф 11 п.3 (Л.Е.Генденштейн, Фізика 7 кл.),

Параграф 10 (Ф.Я.Божинова і ..., Фізика 7 кл.),

№ 5.7 (збірник задач),

Творче завдання: визначити густину борошна (цукру, чи солі).

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 18. Густина. Одиниці густини
Додано
26 липня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку