Презентація містить теоретичний матеріал, задачі та запитання для превірки засвоєного матеріалу на уроці.
Взаємодія тіл. Сила. Пізнання реального світу починається з дослідів і закінчується ними . А. Ейнштейн Розробила. Гавриш Ольга Миколаївнавчитель фізики. Дмитрівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів дошкільного навчального закладу» Золотоніської районної ради Черкаської області
Мета: ввести поняття сили як кількісної характеристики взаємодії тіл; формувати знання учнів про одиниці вимірювання сили, графічне зображення сил, особливості навчально-пізнавальної компетенції: добувати знання з реальності, самостійну пізнавальну діяльність; цілісно-смислову компетентність: здатність бачити та розуміти навколишній світ, орієнтуватись у ньому; розвивати логічне мислення; виховувати здібність, комунікативність, звичку до систематичної розумової праці.
Вплив одного тіла на інше не є однобічним – тіла взаємодіють. Взаємодія тіл приводить до того, що тіло, якщо воно рухалось, змінює свою швидкість, якщо ж воно закріплене, то змінює свою форму (деформується), якщо перебувало в спокої, то набирає швидкості. Якщо тіло взаємодіє з іншим тілом, то говорять, що на кожне з цих тіл діє сила. Сили виникають парами.
Сила – це кількісна міра взаємодії тіл і є причиною зміни швидкості тіл або їх частин. Силу позначають – F За одиницю сили взято силу, яка за 1 с змінює швидкість тіла масою 1 кг на 1 . За одиницю сили приймають 1 Н (Ньютон)Прилад для вимірювання сили – динамометр. Динамометр шкільний лабораторний. Динамометр шкільний демонстраційний. Динамометр побутовий.
(1643 – 1727 р.) Ісаак Ньютон Ісаак Ньютон – видатний англійський вчений, який зробив великий внесок у розвиток математики, астрономії , фізики та механіки. Серед головних досягнень вченого можна назвати відкриття трьох законів механіки й закону всесвітнього тяжіння. Крім того, він пояснив обертання планет навколо Сонця, створив телескоп-рефлектор. Відкриття І. Ньютона пояснили багато явищ природи, які до того були нерозгаданими. Вони дали поштовх величезній кількості відкриттів.
Щоб зобразити діючу силу потрібно:вибрати точку прикладання сили;провести пряму в напрямку дії сили;вибрати одиничний відрізок;відкласти числове значення сили;зобразити силу стрілкою. Завдання. Зобразити сили, які прикладають хлопці, якщо перший діє із силою 50 Н, а другий із силою 70 Н. 10 НFF12
Задача 5. Зобразіть графічно дві сили 45 Н і 15 Н, що прикладені до однієї точки тіла і діють під кутом одна до одної. Задача 6. Зобразіть графічно силу 5 Н, яка діє на тіло в точці горизонтально справа наліво, і силу 6 Н, яка діє в протилежному напрямі. (масштаб: 0,5 см – 1 Н ). В якому напрямі буде рухатися тіло? Чому дорівнює значення сили, що спричиняє даний рух?
1. Сиротюк В. Д. Фізика, 7 кл. Підручник для середніх загальноосвітніх шкіл. – Х.: Генеза, 2015. – 240 с.2. Лукашик В.І. Збірник завдань і задач з фізики. Навчальний посібник для учнів 7 - 8 класів середньої школи. – К.: Освіта, 1993. – 208 с.3. Мойсеєнко І. М. Збірник матеріалів для уроків тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, 7 клас. – К.: Абетка, 2001. – 69 с. 4. Гандзій Р. Я., Гринчишин Я. Т. Дидактичні матеріали з фізики. 7 клас. – T.: Підручники і посібники, 1997. – 29 с. ЛітератураІнтернет-ресурсиhttp://subject.com.uahttp://festival.1september.ruhttp://all-pix.comhttp://www.slideshare.net