Взаємодія тіл. Сила. Пізнання реального світу починається з дослідів і закінчується ними . А. Ейнштейн Розробила. Гавриш Ольга Миколаївнавчитель фізики. Дмитрівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів дошкільного навчального закладу» Золотоніської районної ради Черкаської області
Номер слайду 2
Мета: ввести поняття сили як кількісної характеристики взаємодії тіл; формувати знання учнів про одиниці вимірювання сили, графічне зображення сил, особливості навчально-пізнавальної компетенції: добувати знання з реальності, самостійну пізнавальну діяльність; цілісно-смислову компетентність: здатність бачити та розуміти навколишній світ, орієнтуватись у ньому; розвивати логічне мислення; виховувати здібність, комунікативність, звичку до систематичної розумової праці.
Номер слайду 3
Вплив одного тіла на інше не є однобічним – тіла взаємодіють. Взаємодія тіл приводить до того, що тіло, якщо воно рухалось, змінює свою швидкість, якщо ж воно закріплене, то змінює свою форму (деформується), якщо перебувало в спокої, то набирає швидкості. Якщо тіло взаємодіє з іншим тілом, то говорять, що на кожне з цих тіл діє сила. Сили виникають парами.
Номер слайду 4
Взаємодія тіл
Номер слайду 5
Електричні та магнітні взаємодії. Вони залежать від зарядів, сил струмів і відстаней між ними. Гравітаційні взаємодії. Ці взаємодії залежать від мас взаємодіючих тіл та відстаней між ними. Види взаємодій
Номер слайду 6
Види взаємодій Слабкі взаємодії. Вони існують при перетворенні найменших частинок матерії. Ядерні взаємодії. Вони існують між частинками в ядрах атомів.
Номер слайду 7
Сила – це кількісна міра взаємодії тіл і є причиною зміни швидкості тіл або їх частин. Силу позначають – F За одиницю сили взято силу, яка за 1 с змінює швидкість тіла масою 1 кг на 1 . За одиницю сили приймають 1 Н (Ньютон)Прилад для вимірювання сили – динамометр. Динамометр шкільний лабораторний. Динамометр шкільний демонстраційний. Динамометр побутовий.
Номер слайду 8
(1643 – 1727 р.) Ісаак Ньютон Ісаак Ньютон – видатний англійський вчений, який зробив великий внесок у розвиток математики, астрономії , фізики та механіки. Серед головних досягнень вченого можна назвати відкриття трьох законів механіки й закону всесвітнього тяжіння. Крім того, він пояснив обертання планет навколо Сонця, створив телескоп-рефлектор. Відкриття І. Ньютона пояснили багато явищ природи, які до того були нерозгаданими. Вони дали поштовх величезній кількості відкриттів.
Номер слайду 9
Кожна сила характеризується:значенням;напрямком дії (вектором);точкою прикладання.
Номер слайду 10
Щоб зобразити діючу силу потрібно:вибрати точку прикладання сили;провести пряму в напрямку дії сили;вибрати одиничний відрізок;відкласти числове значення сили;зобразити силу стрілкою. Завдання. Зобразити сили, які прикладають хлопці, якщо перший діє із силою 50 Н, а другий із силою 70 Н. 10 НFF12
Номер слайду 11
Завдання. Визначте, яку силу прикладає дідусь, щоб вирвати ріпку, якщо одиничний відрізок на лінії дії сили становить 12 Н.
Номер слайду 12
Як можна описати взаємодію двох тіл?Коли тіла змінюють свою швидкість?Що таке сила?Чим характеризується сила?Якими одиницями вимірюється сила?Якими приладами вимірюється сила?Як графічно зображується сила?Чому силу називають векторною величиною?Запитання.
Номер слайду 13
Завдання. Задача 1. Який з візків швидше пройде відстань АВ? Відповідь обґрунтуйте. Рис.1 Рис.21кг1кг102г204г. ААВВ
Номер слайду 14
Задача 2. На свинцеву і алюмінієву кулі однакового об'єму подіяли однакові сили і . Чи однаково змінять свою швидкість кулі, якщо час дії обох сил однаковий? Алюміній. Свинець
Номер слайду 15
Задача 3. До двох тіл приклали сили і протягом однакового часу. Яке з них більше змінить свою швидкість під дією сил? Задача 4. Маса першого тіла в 3 рази менша маси другого. На тіла подіяли одноковими силами протягом однієї секунди. Як зміняться швидкості тіл?2 кг4 кг
Номер слайду 16
Задача 5. Зобразіть графічно дві сили 45 Н і 15 Н, що прикладені до однієї точки тіла і діють під кутом одна до одної. Задача 6. Зобразіть графічно силу 5 Н, яка діє на тіло в точці горизонтально справа наліво, і силу 6 Н, яка діє в протилежному напрямі. (масштаб: 0,5 см – 1 Н ). В якому напрямі буде рухатися тіло? Чому дорівнює значення сили, що спричиняє даний рух?
1. Сиротюк В. Д. Фізика, 7 кл. Підручник для середніх загальноосвітніх шкіл. – Х.: Генеза, 2015. – 240 с.2. Лукашик В.І. Збірник завдань і задач з фізики. Навчальний посібник для учнів 7 - 8 класів середньої школи. – К.: Освіта, 1993. – 208 с.3. Мойсеєнко І. М. Збірник матеріалів для уроків тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, 7 клас. – К.: Абетка, 2001. – 69 с. 4. Гандзій Р. Я., Гринчишин Я. Т. Дидактичні матеріали з фізики. 7 клас. – T.: Підручники і посібники, 1997. – 29 с. ЛітератураІнтернет-ресурсиhttp://subject.com.uahttp://festival.1september.ruhttp://all-pix.comhttp://www.slideshare.net