Розробка уроку на тему «ІТАЛІЯ.»

Про матеріал
Розвивальна та виховна мета: розвивати вміння співвідносити здобуті знання з реаліями сьогодення, шукати інформацію та здобувати нові знання, виховувати самостійність, вміння шукати нестандартні підходи до розв’язання завдань.
Перегляд файлу

10 клас

 

Урок №13

 

Дата:

 

ІТАЛІЯ.

 

Очікувані результати НПД: учні виявляють та характеризують основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називають домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Великої Британії, складають комплексну економіко-географічну характеристику.

Розвивальна та виховна мета: розвивати вміння співвідносити здобуті знання з реаліями сьогодення, шукати інформацію та здобувати нові знання, виховувати самостійність, вміння шукати нестандартні підходи до розв’язання завдань.

Тип уроку: урок засвоєнн янових знань.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Європи, фізична карта Європи, ресурси Інтернету.

Опорні та базові поняття: ЕГП, природні ресурси, природний приріст, густота населення, урбанізація, постіндустріальна країна, ВВП, промисловість, сільськегосподарство, сфера послуг, транспорт, зовнішньоекономічні зв’язки.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ Й ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Пригадайте найбільш відомі види товарів, що виробляють в Італії. Які популярні туристичні об’єкти країни (зокрема історико-архітектурні) вам відомі?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Про сучаснуІталію складно говоритимовою сухих статистичнихданих. Туристичніпроспекти і художніфільмивиробили в нашійсвідомостіуявлення про сліпучесонце, давнімозаїкитротуарів і скульптурихрамів, про неприборканийіталійський темперамент та всюдисущу і кровожерливуіталійськумафію. Самецякраїнаподаруваласвітубагаточудових речей: автомобілівищогокласу «Феррарі»та«Ламборджіні», модніторгові марки «Армані», «Гуччі», «Валентино» та ін. Вонанавчила мало не всю планету готуватиспагеті та піцу.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання. Уявіть, щови — іноземніжурналісти, якіотримализавданняскласти короткий огляд про певністоронижиттяІталії (дотримуючись типового планухарактеристики країни). Час виконання — 20–25 хв.

1. «Візитнакартка»

Офіційнаназва — Італійськареспубліка. Площа — 301,2 тис. км2. Населення — 62,1 млн осіб (2018 р.) Столиця — Рим. Економічновисокорозвинена держава, країна «ВеликоїСімки». Парламентськареспубліка, унітарна держава (складається з 20 областей).

 

2. ЕГП

Головні ознаки: територія складається з трьох частин: материкової, півострівної (Апеннінський півострів) і острівної (острова Сіцілія, Сардінія й низка дрібнихостровів); некомпактна; північ є складовою частиною європейської «головної осірозвитку». Близько 80 % її кордонів — морські; межує із Францією, Швейцарією,Австрією, Словенією, в межах країни дві анклавні держави — Ватикан і Сан-Марино.

 

3. Природно-ресурсний потенціал

Природні умови різноманітні. 80 % площі становлять молоді сейсмічно активнігори — Альпи та Апенніни, діючі вулкани (Етна, Везувій), сейсмічність; найбільшарівнина — Паданська низовина, на півночі Італії. Там кліматпомірнийконтинентальний, а на півострові й островах — субтропічнийсередземноморський. У горахкліматзмінюється з висотою. Італійськірічки, як правило, короткі й стрімкі, беруть початок у горах і стікають просто в море. Лісистість — 31,4 % — переважногірськінизькорослі дерева й чагарники. Хвойнілісипоширені в Альпах. Низьказабезпеченістьорними землями — 0,2 га /особу. Небагатікориснікопалини, за виняткомбудівельнихматеріалів — мармур, граніт, травертин.

 

4.Населення

Природнийприріствід’ємний — 1,8 ‰, сальдо міграції 3,7 ‰ (2017 р.), старіннянаселення (21,5 % старші за 65 р.). Густота населення 206,3 осіб/км². Італійці94 %), німці, словенці, албанці, греки, французи. Християни (католики) — 80 %.

Урбанізація 69,3 %. Найбільшіміста: Рим (3,7 млн), Мілан (3,1 млн), Неаполь(2,2 млн); Турин (1,8 млн). Робоча сила — 25,8 млн, структура зайнятості: сільськегосподарство — 3,9 %, промисловість — 28,3 %, сфера послуг — 67,8 %. Висо кийрівеньбезробіття — 11, 2 % (2017 р.).

 

5.Господарство

Італія — високорозвиненапостіндустріальна держава. Загальний ВВП(за ПКС) — 2,2 трлн $ (2016) — 12-те місце в світі, ВВП на душу населення —36,8 тис. $ — 48 місце. За обсягомпромисловоговиробництва 11-те місце в світі, 5-те в Європі. Структура ВВП: сільськегосподарство — 2,1 %, промисловість —24,1 %, сфера послуг — 73,8 %. Контрастиміжбільшрозвиненоюпівніччю і дещовідсталимпівднем. Особливість — значначастка державного власності в усіх секторах економіки.

Третинний сектор. Найбільшезначеннямаютьторгівля, туризм, готельний тарестораннийбізнес, зростаєзначенняІТ-індустрії. 5-те місцесередкраїнсвіту закількістютуристичнихвідвідувань, 1-ше місце за кількістюоб’єктів ЮНЕСКО (55,2018 р). Транспортна мережа нерівномірна, найбільшрозвинена в меридіональномунапрямку. Провідну роль відіграєавтомобільний, у зовнішніхперевезеннях —морський. Найбільші порти — Трієст, Генуя, Неаполь.

Промисловість. Нерівномірністьрозвитку та розміщення. Основнівиробничіпотужностірозташовані на Півночі («промисловийтрикутник» Мілан — Турин —Генуя). Залежністьвідімпортноїсировини. Міжнароднуспеціалізаціюкраїнивизначаютьмашинобудування (автомобілебудування («ФІАТ-Крайслер», «Феррарі»,«Альфа-Ромео»), верстатобудування, виробництвомотоциклетної та побутовоїтехніки), хімічна (3-тє місце в Європі, нафтохімія, фармацевтика, пластмаси), виробництвокераміки та природнихбудівельнихматеріалів, легка (взуття, одяг), харчова (вина, макароннівироби).

Сільськегосподарство. Переважаютьдрібнігосподарства з ділянками до 5 га.Провідна роль рослинництва. Тваринництво молочно-м’ясногонапрямку.

 

6. Міжнародні зв’язки

Експорт: виробниче та транспортне обладнання, автомобілі, хімікати, продукти харчування, одяг, взуття. Імпорт: мінеральна сировина, енергоносії, машинита обладнання, текстиль, одяг, продуктихарчування. Головніпартнери— країни ЄС, США.

Італія для України є одним з провіднихпартнерів. Експорт в Італію: чорні метали, зернові, олія. Імпорт: обладнання, хімікати, текстиль, одяг, взуття.

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Виступиучнів (2–3), обговоренняїхоглядів

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 13.

2. Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організаціївиробництватоварів і послуг.

3. Повторити §§ 9-12, підготуватися до практичноїроботи.

4. Підготуватиконтурну карту Європи.

5. Повторитирозташуваннякраїн та їхстолиць на політичнійкартіЄвропи.

1

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку