Розробка уроку"Розділ: У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів Тема: Архітектура та її види. Специфіка роботи архітектора. Засоби художньої виразн

Про матеріал

Мета: формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та способи художньої виразності; розвивати образне мислення, відчуття форми; виховувати естетичні почуття та ціннісне ставлення до своєї творчості.

Тип уроку: Комбінований

Перегляд файлу

1

 

Вчитель Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7

Білоцерківської міської ради імені генерал-полковника Геннадія Воробйова

 Київської області 

Кизило А. М.             

Образотворче мистецтво 3 клас

Розділ: У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів  

Тема: Архітектура та її види. Специфіка роботи архітектора. Засоби художньої виразності в архітектурі. Виконання композиції «Льодяний палац»

Мета: формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та способи художньої виразності; розвивати образне мислення, відчуття форми; виховувати естетичні почуття та ціннісне ставлення до своєї творчості.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання:

матеріали: альбом, олівець, гумка, фарби, пензлик, водичка.

зоровий ряд: світлини (або макети, плани), на яких зображені архітектурні споруди різних видів; фіксація ключових термінів на дошці: види архітектури (житлова, суспільна, промислова, паркова, архітектура міського будівництва); слайди.

Очікуваний результат: методично правильно виконані дитячі роботи

Оформлення класної дошки:

середня частина: тема і педагогічний малюнок

права частина: роботи, фотографії

ліва частина: проектор

Вузлики напам’ять: ключові терміни на дошці, архітектурний проект

                                       План заняття

І. Організаційна частина (1 – 2 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів (3 - 4 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 – 2 хв.)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку (1 – 2 хв.)

V. Вивчення нового матеріалу (5 – 7 хв.)

VІ. Практична робота учнів (25 – 30 хв.)

VІІ. Підведення підсумку уроку (1 – 2 хв.)

VІІІ. Рефлексія (1 – 2 хв.)

ІХ. Прибираня робочих місць (1 – 2 хв)

                                                         

                                                 Хід заняття

І. Організаційна частина

            -Всі почули ви дзвінок ,

              починається урок

     І.1 Вітання.

             - Станьте, діти, всі рівненько,

              порівняємось гарненько,

              ви до мене посміхніться ,

              і на друга подивіться.

              Привітаємось  тепер :

             - Добрий день вам! (Добрий день !)

     І.2 Організація робочих місць учнів

    -Діти, перевірте чи всі необхідні речі  ви підготували до уроку: альбом, олівець,             гумка,  фарби, пензлик, водичка.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

  • А чи знаєте ви хто такий архітектор?(Людина, яка конструює будинки)
  • Так, але архітектура також буває  різною: житлова, суспільна, промислова, паркова, архітектура міського будівництва.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Ви коли-небудь бачили льодові фігури?(так, ні)
  • Зараз я пропоную вам подивитися слайди і поділитися враженнями: як на вашу думку створюються такі фігури і для чого вони потрібні. (Показ слайдів,8,9,10. Діти діляться своїми враженнями.)

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

           Нова тема не проста- та для нас цікава,

           будуть в ній нові слова буде і забава.

           У свою скарбничку мовну, поки вивчим тему-

           нових слів ми безліч різних наберемо.

           Є цікавого багато ,

           тож потрібно поспішати .

           До майстерні архітектора прошу завітати,

           Льодовий палац сьогодні будем малювати.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь (слово вчителя)

- Давайте в уяві перенесемося до майстерні архітектора. Погляньте на фотографії, ви бачите багато різноманітних будівель.(Показ світлин різноманітних будівель, слайд1,2,3)

- Що, на вашу думку, називається архітектурою?(Будівництво різних будівель).

- Як ви думаєте, що таке архітектура? (Діти висловлюють свою думку)

- Отже, всі ви живете в великих або маленьких будинках, де вам затишно і тепло. Навчаєтеся в школі, де все побудовано зручно і красиво, облаштовано для навчання. Ходите в театри, на стадіони, гуляєте по парку прикрашеному місточками, фонтанами. Усе це – творіння мистецтва, яке зветься архітектурою, будівництвом.

- Ці прекрасні будівлі спроектовані архітекторами. Архітектурний проект – це креслення на великих аркушах паперу будівлі за певними правилами. (Показ архітектурного проекту 4 )

- У наші часи архітектор у своїй роботі користується не тільки олівцем і тушшю, а й сучасними комп’ютерними технологіями.(Показ слайду5)

- Коли проект затверджено, починається робота будівельників і в певному районі міста повільно зростає новий красивий і зручний будинок.(Показ слайду 6)

- Яким, на вашу думку, має бути будинок? Звичайно, міцним. Архітектори й будівельники створюють будинок надійним, бо він має служити людям тривалий час.              Так, деякими спорудами люди користуються вже сотні й навіть тисячі років.

      З давніх-давен люди прагнуть створювати будівлі не тільки доцільними, зручними й надійними, а й красивими. Тому споруди оздоблюють різними архітектурними деталями.(Показ на світлинах колон, арок, мінаретів, куполів тощо.)

- Архітектори створюють будинки за законами краси, гармонії, пропорцій. Співвідношення розмірів, розташування частин споруди, прикрашання її колонами, арками, скульптурами роблять будівлю величною або затишною. Кожен народ, кожна культура створює свій стиль в архітектурі.

- Архітектори проектують свій будинок міцним і гарним. Будівники втілюють малюнок в життя. Кожен народ створює свій стиль в архітектурі.(Показ слайду7)

   2. Бесіда з елементами розповіді на тему «Архітектура».

- Які типи будинків ви знаєте? (Житлові, громадські, промислові)

- А як називається архітектура в парках? (Паркова)

- Які споруди ви бачили в парках?(Фонтани, статуї, клумби)

- Із чого можна будувати архітектурні споруди? (Цегла ,пісок, камінь, лід)

- Чим можна прикрашати будинки? (Арками, колонами, куполами)

 - Хто знає, де бере свій початок архітектура?(Єгипет, Греція, Китай)

- Діти, найперші архітектурні споруди виникли ще у первісному суспільстві. Це були три або чотири каменів , покладені так, наче стіни і дах. Вони називалися мегалітами.

Первісні люди шукали собі місце для житла, наприклад печери, інколи відвойовували їх у диких звірів і облаштовувати для себе або створювали примітивні споруди. Донині збереглися печерні храми Стародавньої Індії та Китаю. Величні й прекрасні споруди залишили нащадкам культури Давнього Єгипту, Греції, Риму. Кожен народ прагнув створити своєрідну архітектуру, створює її і зараз.
Показ фотографій архітектурних споруд давніх часів і прикладів сучасної архітектури.

- Потім архітектура значно розвивалася у Стародавньому Єгипті.

  • Які архітектурні споруди відомі нам з Єгипту? (Піраміди)
  • Яка архітектура була в Греції? (Храми, діти діляться враженнями)
  • Чим прикрашені храми в Греції?( Різбленням по каменю, фресками )

-Але пройшов час, архітектура розвивалася і в наш час дуже багато нового придумали і архітектори і будівники.

  3. Хвилинка натхнення

           Наш дивний світ такий, як казка:

           Он в небі хмаронька пливе.

           Тож бережи його, будь ласка,

           Все в ньому гарне і живе.

          Он квітка полум’ям палає,

           І ясне сонечко блищить,

           Чарівна пташечка співає,

           Все можна пензлем відтворить .

- Ми вже бачили які палаци будують з льоду. А тепер закрийте оченята і уявіть який палац з льоду ви б хотіли побудувати?

- З яких форм і кольорів буде ваш палац?

- Яке його призначення?

-  Де він буде розташований?

-  Хто у ньому мешкатиме?

- Уявили ?

- Тоді мерщій за роботу. Намалюйте льодовий палац своєї мрії!

VІ. Самостійна робота учнів

Проводжу індивідуальні і групові консультації.

VІІ. Підведення підсумку уроку

Аналіз  робіт. Виставка кращих робіт.

VІІІ. Рефлексія

  • Що таке архітектурний проект?
  • Які типи будинків існують?
  • Що таке паркова архітектура?

ІХ. Прибирання робочих місць

 

docx
Додав(-ла)
Кизило Алла
Додано
11 січня 2020
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку