Мета: формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та способи художньої виразності; розвивати образне мислення, відчуття форми; виховувати естетичні почуття та ціннісне ставлення до своєї творчості.
Тип уроку: Комбінований
1
Вчитель Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7
Білоцерківської міської ради імені генерал-полковника Геннадія Воробйова
Київської області
Кизило А. М.
Образотворче мистецтво 3 клас
Розділ: У майстернях скульптора, архітектора і народних майстрів
Тема: Архітектура та її види. Специфіка роботи архітектора. Засоби художньої виразності в архітектурі. Виконання композиції «Льодяний палац»
Мета: формувати уявлення учнів про архітектуру, її виникнення, види та способи художньої виразності; розвивати образне мислення, відчуття форми; виховувати естетичні почуття та ціннісне ставлення до своєї творчості.
Тип уроку: Комбінований
Обладнання:
матеріали: альбом, олівець, гумка, фарби, пензлик, водичка.
зоровий ряд: світлини (або макети, плани), на яких зображені архітектурні споруди різних видів; фіксація ключових термінів на дошці: види архітектури (житлова, суспільна, промислова, паркова, архітектура міського будівництва); слайди.
Очікуваний результат: методично правильно виконані дитячі роботи
Оформлення класної дошки:
середня частина: тема і педагогічний малюнок
права частина: роботи, фотографії
ліва частина: проектор
Вузлики напам’ять: ключові терміни на дошці, архітектурний проект
План заняття
І. Організаційна частина (1 – 2 хв.)
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів (3 - 4 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 – 2 хв.)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку (1 – 2 хв.)
V. Вивчення нового матеріалу (5 – 7 хв.)
VІ. Практична робота учнів (25 – 30 хв.)
VІІ. Підведення підсумку уроку (1 – 2 хв.)
VІІІ. Рефлексія (1 – 2 хв.)
ІХ. Прибираня робочих місць (1 – 2 хв)
Хід заняття
І. Організаційна частина
-Всі почули ви дзвінок ,
починається урок
І.1 Вітання.
- Станьте, діти, всі рівненько,
порівняємось гарненько,
ви до мене посміхніться ,
і на друга подивіться.
Привітаємось тепер :
- Добрий день вам! (Добрий день !)
І.2 Організація робочих місць учнів
-Діти, перевірте чи всі необхідні речі ви підготували до уроку: альбом, олівець, гумка, фарби, пензлик, водичка.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Нова тема не проста- та для нас цікава,
будуть в ній нові слова буде і забава.
У свою скарбничку мовну, поки вивчим тему-
нових слів ми безліч різних наберемо.
Є цікавого багато ,
тож потрібно поспішати .
До майстерні архітектора прошу завітати,
Льодовий палац сьогодні будем малювати.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь (слово вчителя)
- Давайте в уяві перенесемося до майстерні архітектора. Погляньте на фотографії, ви бачите багато різноманітних будівель.(Показ світлин різноманітних будівель, слайд1,2,3)
- Що, на вашу думку, називається архітектурою?(Будівництво різних будівель).
- Як ви думаєте, що таке архітектура? (Діти висловлюють свою думку)
- Отже, всі ви живете в великих або маленьких будинках, де вам затишно і тепло. Навчаєтеся в школі, де все побудовано зручно і красиво, облаштовано для навчання. Ходите в театри, на стадіони, гуляєте по парку прикрашеному місточками, фонтанами. Усе це – творіння мистецтва, яке зветься архітектурою, будівництвом.
- Ці прекрасні будівлі спроектовані архітекторами. Архітектурний проект – це креслення на великих аркушах паперу будівлі за певними правилами. (Показ архітектурного проекту 4 )
- У наші часи архітектор у своїй роботі користується не тільки олівцем і тушшю, а й сучасними комп’ютерними технологіями.(Показ слайду5)
- Коли проект затверджено, починається робота будівельників і в певному районі міста повільно зростає новий красивий і зручний будинок.(Показ слайду 6)
- Яким, на вашу думку, має бути будинок? Звичайно, міцним. Архітектори й будівельники створюють будинок надійним, бо він має служити людям тривалий час. Так, деякими спорудами люди користуються вже сотні й навіть тисячі років.
З давніх-давен люди прагнуть створювати будівлі не тільки доцільними, зручними й надійними, а й красивими. Тому споруди оздоблюють різними архітектурними деталями.(Показ на світлинах колон, арок, мінаретів, куполів тощо.)
- Архітектори створюють будинки за законами краси, гармонії, пропорцій. Співвідношення розмірів, розташування частин споруди, прикрашання її колонами, арками, скульптурами роблять будівлю величною або затишною. Кожен народ, кожна культура створює свій стиль в архітектурі.
- Архітектори проектують свій будинок міцним і гарним. Будівники втілюють малюнок в життя. Кожен народ створює свій стиль в архітектурі.(Показ слайду7)
2. Бесіда з елементами розповіді на тему «Архітектура».
- Які типи будинків ви знаєте? (Житлові, громадські, промислові)
- А як називається архітектура в парках? (Паркова)
- Які споруди ви бачили в парках?(Фонтани, статуї, клумби)
- Із чого можна будувати архітектурні споруди? (Цегла ,пісок, камінь, лід)
- Чим можна прикрашати будинки? (Арками, колонами, куполами)
- Хто знає, де бере свій початок архітектура?(Єгипет, Греція, Китай)
- Діти, найперші архітектурні споруди виникли ще у первісному суспільстві. Це були три або чотири каменів , покладені так, наче стіни і дах. Вони називалися мегалітами.
Первісні люди шукали собі місце для житла, наприклад печери, інколи відвойовували їх у диких звірів і облаштовувати для себе або створювали примітивні споруди. Донині збереглися печерні храми Стародавньої Індії та Китаю. Величні й прекрасні споруди залишили нащадкам культури Давнього Єгипту, Греції, Риму. Кожен народ прагнув створити своєрідну архітектуру, створює її і зараз.
Показ фотографій архітектурних споруд давніх часів і прикладів сучасної архітектури.
- Потім архітектура значно розвивалася у Стародавньому Єгипті.
-Але пройшов час, архітектура розвивалася і в наш час дуже багато нового придумали і архітектори і будівники.
3. Хвилинка натхнення
Наш дивний світ такий, як казка:
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить,
Чарівна пташечка співає,
Все можна пензлем відтворить .
- Ми вже бачили які палаци будують з льоду. А тепер закрийте оченята і уявіть який палац з льоду ви б хотіли побудувати?
- З яких форм і кольорів буде ваш палац?
- Яке його призначення?
- Де він буде розташований?
- Хто у ньому мешкатиме?
- Уявили ?
- Тоді мерщій за роботу. Намалюйте льодовий палац своєї мрії!
VІ. Самостійна робота учнів
Проводжу індивідуальні і групові консультації.
VІІ. Підведення підсумку уроку
Аналіз робіт. Виставка кращих робіт.
VІІІ. Рефлексія
ІХ. Прибирання робочих місць