До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розробка уроку з початкової військової підготовки для 9 класу на тему: "ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМКІВ, ВІДСТАНЕЙ, ПЛОЩ, ГЕОГРАФІЧНИХ, ПРЯМОКУТНИХ КООРДИНАТ, ВИСОТ ТОЧОК ЗА ТОПОГРАФІЧНОЮ КА"

Про матеріал

Мета цього уроку: вчитись користуватися топографічними картами, визначати напрямки, відстані, площі, географічні і прямокутні координати, висоти точок за топографічною картою; удосконалити наявні й сформувати нові практичні уміння і навички роботи з топографічними картами; навчити учнів розв'язувати конкретні задачі за допомогою топографічної карти.

Перегляд файлу

 

Дата_________

 

Тема: «ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМКІВ, ВІДСТАНЕЙ, ПЛОЩ,

ГЕОГРАФІЧНИХ, ПРЯМОКУТНИХ КООРДИНАТ,

ВИСОТ ТОЧОК ЗАТОПОГРАФІЧНОЮ КАРТОЮ».

(Практична робота)

Мета: вчитись користуватися топографічними картами, визначати напрямки, відстані, площі, географічні і прямокутні координати, висоти точок за топографічною картою; удосконалити наявні й сформувати нові практичні уміння і навички роботи з топографічними картами; навчити учнів розв'язувати конкретні задачі за допомогою топографічної карти.

Обладнання: навчальні топографічні карти, креслярське приладдя.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок учнів у практичному використанні карт.


ХІД УРОКУ


І. Організаційний етап.

  • Шикування учнів, привітання.
  • Огляд зовнішнього вигляду, перевірка присутності учнів на заняттях.
  • Оголошення теми та мети уроку.
  1. ІІ. Тренування особового складу.

          Стройове тренування: елементи стройового уроку, виконання роздільно прийому «рух руками» на два рахунки, тренування піднімання ноги, рух стройовим кроком, кроком роздільно на чотири рахунки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Уявіть, що вам треба здійснити подорож територією незнайомої місцевості. У вас є топографічна карта цієї місцевості. Чи можна за цією топографічною картою визначити протяжність маршруту, продумати необхідне спорядження, а в разі небезпеки оповістити рятувальну службу про своє місце знаходження? Потренуймося!

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Початковівправи.

Ознайомлення з наданою топографічною картою:

- розміщення основних елементів карти: назви, внутрішньої, мінутної і зовнішньої рамок, підписів масштабу, легенди, даних магнітного схилення і зближення меридіанів, графіка закладень;

- визначення масштабу карти;

- визначення граничних меридіанів і паралелей карти, розміри рамок аркуша карти (у градусній мірі по широті і довготі), ціни поділок мінутної рамки;

- визначення відстані, через яку проведені лінії кілометрової сітки, кута між вертикальними лініями кілометрової сітки і географічними меридіанами (зближення меридіанів);

-з’ясування основних елементів місцевості, відображених на карті.

2. Пробнівправи.

1. Знаходження названого об’єкта.

2. Визначення його географічних координат.

3. Визначення висоти місцевості, на якій розташований об’єкт.

4. Визначення відстані між двома об’єктами за допомогою масштабу і кілометрової сітки.

5. Визначення з будь-якої точки місцевості на об’єкт дійсного і магнітного азимутів, дирекційного кута.

3. Творчівправи.

Аналіз маршруту подорожі:

- за картою намітити маршрут подорожі, який містить кілька ділянок, що змінюють свій напрямок одна відносно іншої;

-визначити географічні координати вихідної і завершальної точок подорожі та відстань між ними;

- для однієї ділянки визначити її протяжність, азимут, яким вирухатиметесь на місцевості за компасом, особливості рельєфу (спуски, підйоми, їхню крутизну), описати об’єкти, що траплятимуться вам дорогою, їхні деякі характеристики;

-визначити зміну напрямку, переходячи на наступну ділянку маршруту;

-зазначити відстань кінцевого пункту маршруту від екватора;

-зробити загальний висновок про можливості й значення топографічних карт.

4. Робота в парах.

Учитель роздає учням заготовлені раніше «зашифровані листи», у яких за допомогою умовних знаків, застосованих натопографічних картах, наведено опис походу. Що потрібно спочаткузробити учню, щоб за описом накреслити картосхему описаного маршруту?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Методичнийприйом «Словникова робота»

Учитель диктує учням визначення, а вони на аркуші пишуть сааме поняття.

1. Докладні, єдині за змістом, оформленням і математичною основою географічні карти, на яких зображені природні і соціально- економічн об’єкти місцевості зі властивими їм якісними і кількісними характеристиками і особливостями розміщення. (Топографічні карти)

2. Зображення невеликої за площею ділянки земної поверхні у зменшеному вигляді. (План місцевості)

3. Відношення розмірів об’єкта, на плані, карті, до його дійсних розмірів на місцевості. (Масштаб)

4. Уявна лінія перерізу поверхні земної кулі площиною, проведеною через будь-яку точку земної поверхні і вісь обертання Землі. (Меридіан)

5. Горизонтальний кут, що виміряний по ходу годинникової стрілки відпівнічного напрямку магнітного меридіана до напряму на предмет. Його значення (можуть бути від 100° до 360°) визначають за допомогою компасу. (Магнітний азимут)

За правильну відповідь поставте собі по 2 бали і підрахуйте результат.

Спільно з учнями підбивають підсумки уроку.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

1

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
2 лютого
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку