«15+, або давайте поговоримо про це...»
Виховуючи хлопчика, ми ростимо чоловіка.
Виховуючи дівчинку, ми ростимо націю.
Мета: формувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання, сприяти пошуку учнями позитивного морального ідеалу; ознайомити дітей з наслідками ранніх статевих зв'язків; формувати негативне ставлення до статевої розбещеності, доступності, позитивне ставлення до моральної чистоти; розкрити особисту і соціальну суть любові як найвищого людського почуття, показати вплив любові на духовне збагачення людини, спонукати дітей до дотримання статевої гігієни.
Форма проведення: просвітницький тренінг.
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація, соціальні відеоролики, відеосюжет, пісочний годинник, стікери, ручки.
Хід проведення
Класний керівник. Доброго дня.
Ви на порозі дорослого життя, коли ваш організм набуває нових ознак, коли виникає перший статевий потяг, що є відображенням одного з найсильніших інстинктів – статевого.
У 14-15 років так хочеться, щоб тебе любили! Так хочеться знайти єдину, найдорожчу і потрібну людину.Коли вона з'являється, всі думки зайняті нею, хочеться бути з нею постійно і здається, що так буде завжди. Не так давно більшість підлітків в цьому віці просто зустрічалися без фізичної близькості, зберігаючи на все життя чисті спогади про своє перше кохання. Зараз цього вже недостатньо. Деякі прагнуть саме до сексуальних контактів, вважаючи, що в них проявляється справжня любов. Але, на жаль, любов закінчується дуже швидко. І про це свідчить невблаганна медична статистика: небажана вагітність, аборт, зовсім не дитячі хвороби.
Таку безпечність молоді можна пояснити відсутністю статевої культури, сексуальною безграмотністю. Але багато дослідників бачать в цьому насамперед моральну розбещеність, вседозволеність, яка цілеспрямовано насаджується серед нашої молоді через кіно, радіо, телебачення. Як же чинити опір цьому? І чи потрібно опиратися? В якому віці краще починати статеве життя? Та ви і самі, мабуть, не раз замислювалися над цим. Про це ми сьогодні і поговоримо.
Вправа « пісочний годинник»
У вас виникає багато питань, які залишаються без відповідей. На столі перед вами лежать стікери, на які ви можете записати ці питання, і ми разом спробуємо сьогодні знайти відповіді на них (діти пишуть питання). А тепер прикріпіть стікери у верхню чашу пісочного годинника (діти виходять до дошки і кріплять питання). До кінця нашого спілкування ви зможете визначити, чи знайшли ви відповіді на свої питання.
Перегляд відеоролику «сумна статистика любові»
Соціальний відеоролик «Лист ненародженої дитини» https://www.youtube.com/watch?v=SqzbnFStdus
Класний керівник.
В багатьох країнах існують вікові обмеження для сексуальної згоди і варіюють вони в віці від 14 до18 років. Хоча існують країни, в яких не встановлено вікових обмежень. До таких країн належать Оман та Саудівська Аравія. В таких країнах як Ємен вік, з якого можна вступати у відносини, складає 9 років, а в Мексиці – з 12 років. В Японії вік сексуальної згоди 13 років; в Франції, Греції, Польщі, Швеції, Румунії – 15 років; Білорусія, Грузія, Молдова – 16 років; Ірландія – 17; Туреччина, Ватикан, Філіппіни -18 років. Найбільші обмеження встановлені на Мадагаскарі – 22 роки. Вік сексуальної згоди в Україні сягає 16 років.
За офіційною статистикою, щороку тисячі дівчаток-підлітків стають мамами, десятки тисяч роблять аборти. Україна посідає одне з перших місць у світі за кількістю абортів. За статистикою:
Обговорення питань:
Вправа « мої думки»
Мета: визначити основні причини ранніх статевих стосунків.
На дошці в центрі кола написане питання: « Що спонукає підлітків до ранніх статевих стосунків?», учні на стікерах пишуть варіанти своїх відповідей та прикріплюють на дошку.
Вправа « За і проти»
Мета : виявити плюси та мінуси ранніх стосунків
Учні об’єднуються у дві групи, в яких обговорюються позитивні і негативні сторони ранніх статевих стосунків. Результати фіксуються на дошці і робиться загальний висновок.
Інформаційні повідомлення.
І. «Інфекційні захворювання»
Сьогодні є багато хвороб, які називають «хворобами поведінки». Це захворювання статевих органів чоловіків і жінок, венеричні хвороби, СНІД. Заразитися можна різними шляхами: через поцілунки, губну помаду, посуд, брудні руки, кров, статевим шляхом.
Особливу групу захворювань статевих органів становлять венеричні хвороби. На відміну від звичайних інфекційних, венеричні захворювання не виробляють в організмі імунітету і при повторному зараженні хвороба розвивається знову і самостійно не виліковується. Невилікувані хвороби статевих органів впливають на репродуктивну функцію людини. Одним із найтяжчих наслідків є безплідність як у жінок, так і у чоловіків. Така хвороба, як СНІД, призводить до неминучої смерті.
Отже, щоб уникнути запальних процесів, зараження венеричними хворобами і СНІДом, запобігти небажаної вагітності, слід дотримуватися елементарних правил гігієни, користуватися засобами контрацепції. І тому людина, яка вибрала шлях цнотливості, не матиме проблем зі СНІДом та іншими захворюваннями, які можуть призвести до небажаної вагітності або безпліддя взагалі.
ІІ. « Наслідки ранніх статевих стосунків»
Дуже часто підлітки вважають себе вже дорослими і в праві чинити як забажають. Але доросле життя вимагає відповідальності за свої вчинки і підлітки можуть просто не усвідомлювати всіх проблем.
Ранні статеві стосунки можуть призвести до негативних наслідків, найпоширенішими з яких є:
Питання для обговорення: Як ви думаєте, чи готова 15-річна дівчинка виносити здорову дитину і не нашкодити собі?
Щоб уникнути більшості проблем, пов’язаних з ранніми статевими стосунками , необхідно використовувати контрацептиви. Коли ми починаємо згадувати про контрацепцію, то перше що приходить на думку – це презерватив. Звичайно, це найпоширеніший і найдоступніший засіб. Існують і інші засоби, але вони обов’язково потребують консультації лікаря. Презерватив призначений для захисту при сексуальних контактах, адже існує більше 30 різних інфекцій, які передаються статевим шляхом .
Організм людини так влаштований, що більшість хвороб здатен подолати самостійно, але від інфекцій , що передаються статевим шляхом не може. В даній ситуації необхідна консультація та допомога лікаря.
Вправа « Обери потрібне »
Мета: виявити рівень знань дітей про хвороби, що передаються статевим шляхом.
На дошці на стікерах написані назви хвороб. Учням необхідно поділити їх на дві групи: захворювання, що передаються статевим шляхом та інша категорія (кандидоз, хламідіоз, уретрит,гонорея, плеврит, гастрит, ВІЛ, отит, сифіліс, гайморит, трихомоніаз , дифтерія, дерматит).
Висновок: щоб уникнути зараження необхідно використовувати засоби захисту, але якщо відбулося зараження, то тільки своєчасне звернення до лікаря та лікування можуть стати гарантом вашого здоров’я.
Вправа «Міф чи реальність»
Мета : поширити інформованість учасників про контрацептиви.
Коли буде звучати правильна відповідь учні піднімають праву руку, коли невірна – ліву руку.
Використання контрацептивів спричинює різноманітні наслідки, основними з яких є:
Перегляд відеоролику «Корисно знати. Контрацепція»
https://www.youtube.com/watch?v=4n2VCxWasqk
Вправа « Закінчить історію».
Спрогнозуйте можливий розвиток ситуації.
Вони навчалися в одному класі і давно подобались один одному. Одного разу вони опинилися в одній компанії, де хлопці для гарного настрою принесли алкогольні напої. Через деякий час вечірка набула нових фарб. І це сталося. Минув час і дівчина зрозуміла, що завагітніла. Вона дуже злякалась і нікому про це не сказала. Але згодом, мама дівчини помітила зміни, що відбувалися з її донькою і здогадалась про вагітність. Визвав дівчину на розмову, мама сказала їй…
Питання для обговорення:
Відеосюжет .
Вірш Едуарда Асадова.
https://www.youtube.com/watch?v=FBUiLa9XjRg
Класний керівник. Гарно? І все сказано!
Мені хочеться запитати: а чи є у вас, у нинішніх, ідеали і які вони? Кого ви хочете бачити в житті поряд з собою?
Орієнтовні відповіді дітей: Дівчина повинна добре виглядати, бути вірною, акуратною, такою, що вміє чекати, створювати затишок, готувати, доброю, лагідною, ніжною, надійною, небагатослівною, яка уміє вислухати, цікавою співрозмовницею, люблячою, працелюбною, веселою, турботливою, люблячою дітей...
Класний керівник. А якими поряд з такою жінкою повинен бути чоловік? Які якості ви вважаєте найнеобхіднішими для чоловіка?
Орієнтовні відповіді дітей: Справжній чоловік повинен бути вірним, розуміючим, турботливим, працелюбним, захисником, помічником, акуратним, надійним, лагідним, ніжним, цікавим співрозмовником, професіоналом у своїй справі, люблячим дітей…
Звертаю вашу увагу на епіграф (читає). Це думка лікарів і педагогів. Чи згодні ви з цим висловлюванням? Чому саме від жінки залежить моральне здоров'я нації? (Вона дає життя наступному поколінню – продовжує рід).
Класний керівник. Сьогодні ми говорили на дуже важливу тему. Можна сказати, що ми говорили про найголовніше – про кохання. Про любов до себе, до своїх майбутніх дітей. Життя складається зі злетів і падінь, але, спотикаючись і падаючи, завжди можна піднятися – головне, зберегти свою людську гідність, зберегти любов до самого себе.
Чи була цікавою вам ця розмова? Чи знайшли ви відповіді на свої питання? Перемістіть стікери на нижню чашу годинника ті, хто знайшов відповідь на своє питання. Деякі питання залишилися без відповідей. Але ми до цієї розмови ще повернемося.
Вас понимать мы не очень стремимся,
Поэтому с нами вам жить тяжело.
Мы взрослыми видеть вас очень боимся,
И голову спрятать хотим под крыло.
Сегодня взросление буйное, раннее,
Подростку мужать не поможет запрет.
Пусть опыт придет, опираясь на знания.
Иного пути для взросления – нет.
Поставити крапку в сьогоднішній делікатній розмові хочеться словами французького філософа Монтеня: «Все приходить вчасно до того, хто вміє чекати». Спасибі за відверту розмову.
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Плюси та мінуси ранніх стосунків |
|
«За» |
«Проти» |
|
|
Інформаційні повідомлення.
І. «Інфекційні захворювання»
Сьогодні є багато хвороб, які називають «хворобами поведінки». Це захворювання статевих органів чоловіків і жінок, венеричні хвороби, СНІД. Заразитися можна різними шляхами: через поцілунки, губну помаду, посуд, брудні руки, кров, статевим шляхом.
Особливу групу захворювань статевих органів становлять венеричні хвороби. На відміну від звичайних інфекційних, венеричні захворювання не виробляють в організмі імунітету і при повторному зараженні хвороба розвивається знову і самостійно не виліковується. Невилікувані хвороби статевих органів впливають на репродуктивну функцію людини. Одним із найтяжчих наслідків є безплідність як у жінок, так і у чоловіків. Така хвороба, як СНІД, призводить до неминучої смерті.
Отже, щоб уникнути запальних процесів, зараження венеричними хворобами і СНІДом, запобігти небажаної вагітності, слід дотримуватися елементарних правил гігієни, користуватися засобами контрацепції. І тому людина, яка вибрала шлях цнотливості, не матиме проблем зі СНІДом та іншими захворюваннями, які можуть призвести до небажаної вагітності або безпліддя взагалі.
ІІ. « Наслідки ранніх статевих стосунків»
Дуже часто підлітки вважають себе вже дорослими і в праві чинити як забажають. Але доросле життя вимагає відповідальності за свої вчинки і підлітки можуть просто не усвідомлювати всіх проблем.
Ранні статеві стосунки можуть призвести до негативних наслідків, найпоширенішими з яких є: