Мета: - виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок; розширити об’єм знань учнів про вплив шкідливих звичок на підлітковий організм; вдосконалювати навички самовиховання, сприяти відчуттю відповідальності за свої вчинки. Архів містить: конспект, обгрунтування, презентацію
Година спілкування
«Життя людини – найвища цінність»
Слово керівника.
Сьогоднішня класна година – має бути вільне спілкування. Нікого з вас не готували до неї заздалегідь. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.
Тема розмови - «Життя людини – найвища цінність».
Життя – це шанс кожного. «Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир».
(Слайд 2.)
Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії світу, громадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила тим, хто вступає на життєвий шлях, духовний заповіт, у якому сказано:
Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя - це виклик. Прийми його.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя - це гра. Стань гравцем.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя - це тайна. Пізнай її.
Життя – це юдоль бід. Перебори це.
Життя - це пісня. Доспівай її.
Життя – це боротьба. Розпочни її.
Життя – це безодня невідомого.
Життя - це виклик. Прийми його. Не бійся ступити в неї.
Життя – це удача. Шукай цю мить.
Життя таке чудове. Не марнуй його.
Це твоє життя. Борони його.
Ми не випадково почали захід з цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина – міра всіх речей», а цінність людського життя – це найвища суспільна цінність. Людина це частина суспільства, вона має право на обов’язки. Основне право людини – це право на життя. Захист цього права – найважливіший пріорітет цивілізації.
(Слайд 3.)
Сьогодні ми з вами поговоримо про цінність життя, подумаємо над питаннями:
(Слайд 4.)
Важко собі уявити ту благотворну зміну, яка відбулася б у всьому житті людському, якби люди перестали одурманювати і отруювати себе горілкою, вином, тютюном і опіумом.
Л.Н. Толстой
Поговоримо про паління.
(Слайд 6.)
Всесвітня організація охорони здоров'я (ВОЗ)
висунула тезу:
«Право некурящих на чисте повітря вище ніж людини, що палить на куріння».
Давайте поміркуємо, чи знаєте ви:
(Слайд 7.)
Батьківщіна тютюну:
а) Південна Америка
б) Південна Африка
в) Південний полюс
(Слайд 8.)
Кого називають
«курцями мимоволі»?
а) тих, хто знаходиться в товаристві курящих
б) тих, кого примушують палити примусово
в) тих, хто палить у в'язниці
(Слайд 9.)
Сьогодні в школах Китаю юного курця чекає виснажливе покарання. Яке ж?
(Слайд 10.)
Куріння і спорт – несумісні
Спорт і міцне здоров'я взаємозв'язані. Людям фізичної праці і спортсменам, особливо на змаганнях, не можна палити, оскільки після куріння через 10-15 хвилин м'язова сила знижується
на 15 %.
(Слайд 11.)
Прославлений воротар збірної Росії по хокею з шайбою Владислав Третьяк говорить:
«Якщо палити - це означає півжиття спортивно відняти у себе. Як стати великим майстром в спорті?
(Слайд 12.)
Взагалі куріння може спровокувати розвиток близько 100 захворювань
(Слайд 13.)
Учень, може бути ти, хочеш, отримати «щось особливе»?
(Слайд 14.)
Хочеш жити - кидай палити!!!
Якщо ви палите, не думайте, що вас не торкнуться негативні наслідки від куріння! Ви не виключення і живете, як і всі організми, за законами природи. Кожна сигарета відгризає шматок від відміряного вам відрізку життя, чи варто продовжувати?
Брехня і правда про пияцтво
(Слайд 16.)
Чи справді це так?
(Слайд 17.)
Отже, алкоголізм – велике соціальне зло, джерелом якого є алкогольні напої.
(Слайд 18.)
Несерйозне про серйозне…
(Слайд 19.)
Якщо ти любиш себе і цінуєш своє здоров'я, ти скажеш «ні» всьому, що може принести тобі шкоду.
Підведемо підсумки:
(Слайд 20.)
Вільний марафон
Обгрунтування виховної години
«Життя людини – найвища цінність»
Дата проведення: _______________
Мета: - виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок;
розширити об’єм знань учнів про вплив шкідливих звичок на підлітковий організм; вдосконалювати навички самовиховання, сприяти відчуттю відповідальності за свої вчинки.
Завдання: Допомогти дітям розвивати в собі звичку до здорового і творчого способу життя; виробити вміння правильно робити обгрунтовані висновки;
До кінця уроку учні повинні:
Обладнаня: дошка, мультимедійне устаткування (ПК, проектор, екран), презентаційний матеріал (комп'ютерна презентація у форматі Microsoft Powerpoint), роздаточний матеріал (по кількості тих, що навчаються), плакати з висловами.
Форма проведення: година спілкування (бесіда-діалог, бесіда-роздум).
Література:
Класні години. 5-9 класи/ гол. ред. В.В.Григораш – Х.: вид. група «Основа», 2007. – 206с.
Виховні години. 8 клас/ Г.М. Бондарчук, М.М. Тимочків – Тернопіль: навчальна книга - Богдан, 2007. – 80с.
Підготовчий етап
І. Обгрунтування теми, мети і змісту.
Темою виховного заходу було обрано «Життя людини - найвища цінність». Вважаю, что дана тема є актуальною, адже учні 6,8 класу де проводиться данна виховна година, ще не знають всієї правди про шкідливі звички. Як вберегти своє здоров’я – актуальна тема сьогодення для дітей цього віку. Здоров’я та культура особистості починається з елементарних правил які необхідно виховувати в повсякденному житті. На мій погляд, особистість повинна бути фізично та морально здоровою через те, що це – майбутнє нашої країни.
Тому мною була обрана дана тема для того, щоб сприяти формуванню учнів позиції в житті – без шкідливих звичок.
Формою проведення виховного заходу було обрано годину спілкування. Адже, це найпростіший та найефективніший спосіб залучити усіх учнів до виховання. Також в годині спілкуванні є наявність такої форми спілкування як бесіда. Це допомагає виявити безпосередньо властиву учневі реакцію на те чи інше питання з урахуванням його емоційного стану на даний момент, співставити його відповідь з достовірністю думок учня, дізнатися про реальні бачення учнями ситуації. Тема була обрана з урахуванням вікових особливостей учнів, їх інтересів, активності. Так як усі діти є досить різноманітними і кожен з них має своє бачення ситуації та ставлення до подій і людей, що їх оточують.
Даним виховним заходом можна досягти обізнаності колективу про збиток від шкідливих звичок що наноситься як окремій людині, так і суспільству в цілому; його переконання, що життя без шкідливих звичок – переважніше; знання , як можна відмовитися від шкідливих звичок; уміння запропонувати можливі розумні альтернативи проведення вільного часу.
ІІ. Обгрунтування стану підготовки форми виховного впливу.
Проведення виховоного заходу планується на понеділок на сьомий урок, тому що в цей день вони не є занадто завантаженими. Крім того захід буде проводитися на основній виховній годині, що запланована в розкладі кожного понеділка, тому вони будуть приймати активну участь в обговоренні.
Конспект виховного заходу складається з таких частин:
Організаційний момент.
Основна частина.
Заключна частина.
Висновки.
Для проведення даного заходу необхідно зробити наступне:
Підготувати конспект виховного заходу.
Підготувати необхідний роздатковий матеріал.
Повідомити клас про майбутній виховний захід, дату і місце проведення.
Упевнитися, що кожен учень знає про проведення виховного заходу.
До цього виховного заходу головним чином має підготуватися класний керівник.