Тема: День LEGO досліджень. Подорож у світ слів
Мета: познайомитися з дітьми, познайомити дітей одне з одним, дати дітям перше поняття про школу, розвивати пізнавальні інтереси; розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, уміння працювати в колективі; виховувати інтерес до школи, до занять.
Обладнання: магнітна дошка, магніти, ілюстративний та роздатковий матеріал, цеглинки ЛЕГО
Хід зустрічі
1.Вітання
Добрий день, діти, мої любі майбутні першокласники! Ось і настав час нашої першої зустрічі. Я дуже рада привітати вас у нашій школі і хочу ближче з вами познайомитися. Давайте привітаємося та побудуємо башточку-привітання з ЛЕГО
Доброго ранку/дня, сонце привітне! Жовта цеглинка
Доброго ранку/дня, небо блакитне! Блакитна цеглинка
Доброго ранку/дня, у небі хмарки! Синя цеглинка
Доброго ранку/дня, трава і квітки! Зелена Червона цеглинки
Доброго ранку/дня тобі i мeнi! Оранжева цеглинка
2. Знайомство
- Мене звуть____________, я вчитель початкових класів. А як звуть тебе і скільки тобі років?(Діти по колу дають відповідь)
- Давайте домовимося про деякі правила, щоб наша зустріч була комфортною.
Слухати вчителя і один одного
Правило піднятої руки
Вчитися домовлятися
Вчитися поступатися/ділитися
Не кричати
- Позначте свій настрій на початку зустрічі
- Скажіть, як ви сьогодні дісталися до школи? (Приїхали на машині, автобусі, прийшли пішки. Демонстрація картинки і слова.)
- У нас є чарівні цеглинки, з яких ми складемо першу літеру слів. (А, П)
- Хто керує транспортним засобом?(Водій)
- Як називають тих, хто їде транспортом? (Пасажир/пасажири)
- А тих, хто йде пішки? (Пішохід/пішоходи)
- І водії транспортних засобів, і пішоходи мають також дотримуватись правил, «Правил дорожнього руху».
- Чи знаєте ви правила дорожнього руху для пішоходів? (Відповіді дітей)
- Де потрібно переходити проїзджу частину? (По пішохідному переходу, зебрі.)
- Давайте побудуємо з цеглинок пішохідний перехід.
- Що допомагає регулювати рух? (Світлофор)
- Які кольори є на світлофорі?(Червоний, жовтий, зелений. Пригадати, що означають кольори і що світлофор для пішоходів має два кольори- червоний і зелений))
3.Робота на аркушах
- Поєднайте цеглинки потрібного кольору з відповідним місцем на світлофорі, розфарбуйте його.
4.Руханка «Світлофор» (Нагадати правила безпеки під час руханки)
За сигналом зеленого кольору(цеглинка ЛЕГО) діти рухаються у довільному порядку, за сигналом червоного кольору(цеглинка ЛЕГО) – зупиняються.
5.Продовження роботи на аркушах
- Ви рухались по кімнаті в довільному порядку і я пропоную вам порухатися на аркушах, проходячи між цеглинками ЛЕГО (Виконують завдання)
6. Фізхвилинка (Розучування та повтор рухів)
Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз, два, три,
Ти цеглиночку бери.
Її швидко поміняй, гру спочатку починай.
7. Знайомство зі школою
Казочка.
А зараз хочу казочку, вам, друзі, розказати…
Може зможете її часом і впізнати.
У мене є хороша звичка –
Носити взимку рукавички.
Одну – дорогою згубила,
Шукала довго я й ходила…
А тут дивлюся з рукавички
Посміхнулись мені личка.
Що за диво? Чудеса!
Великий дім – яка краса!
(вчитель відкриваю дошку, на якій в центрі розташована велика рукавичка)
Багато світлих там кімнат,
А в них гарнесеньких малят.
В одній із них я вирішила поселиться,
І житлом, і знанням з друзями поділиться.
Заходь в гості друзі
Я буду рада дуже!
Хто-хто у кімнаті цій живе?
Я_____________– вчителька ваша.
А ти хто? (підходить до першого учня і т.д.).
Нас багато всіх зайшло в дивне й гарне це житло.
Але зовсім не боюся, що порветься рукавичка,
Бо моя хороша звичка:
Зробити затишно й цікаво в домі цім,
Любим мешканцям моїм.
Будемо ми всі дружить,
В мирі й злагоді всі жить,
Наполегливо трудитись
І старанно вчитись.
-Що ж це за рукавичка? (Школа)
- А що ви знаєте про школу?
- Слово школа з грецької мови « схоле» прийшло до нас і означає дозвілля, місце навчання. Школа – це шлях до науки, в життя. Без знань життя неможливе. Знання для людини – що сонце для всього живого на світі. Людині потрібно знати, як звернутися один до одного, як і де знайти потрібні речі, де взяти одяг, їжу, як з чого приготувати, чому буває день і ніч, зима і літо, дощ і сніг, холод і тепло. Виникає безліч різноманітних питань кожен день саме у вас. І щоб навчитися відповідати на ці питання, необхідно вчитися для отримання знань.
Вже 1 вересня ви будете не просто діти, а школярі. (Від якого слова утворилося?)
Робота в групах
- Складіть з цеглинок ЛЕГО слово «школа» (за зразком) (Об.єднання в команди)
-До нас у гості прийшла Маша з мультфільму, яка теж збирається у вересні піти до першого класу. Маша хоче перевірити, як ви готові до школи. Вона приготувала загадки. Спробуйте їх відгадати.
(Вчитель загадує загадки, діти відгадують, вчитель кладе ці предмети на стіл).
* Букви в книжці цій вивчай
Та докупи їх складай.
Як їх гарно поскладаєш –
Що завгодно прочитаєш! (Буквар)
*Я всіх знаю, всіх учу.
Але сама завжди мовчу.
Щоб зі мною подружитися,
Треба грамоті навчитися. (Книга)
*Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка.
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська … (Ручка)
*Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, й віднімати. (Зошит)
*Школяр його шанує,
Бо він пише ще й малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це звичайно ... (Олівець)
*Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка. (Гумка)
* Дерев’яний та довгенький, хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає — все довкола розцвітає. (Пензлик)
*Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
*У портфелі є хатинка — ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ — школярів помічники. (Пенал)
- Маша задоволена - ви усі її загадки відгадали. Але у Маші виникла проблема, що ж іще покласти у портфель? Давайте, я буду читати вірш, а ви, коли почуєте назву шкільного предмету - будете плескати у долоні. А якщо почуєте назву зайвого для школи предмету - тупатимете ніжками.
Перший раз Машуня мила
Почала збиратись в школу.
Олівець поклала в сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопатку,
Білочку руду, хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту
І географічну карту.
Трактора, машинку, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сіла Маша, дума думку:
«Чи усе поклала в сумку?»
- Хто з вас запам'ятав, що Маша поклала правильно, а що - ні? А давайте перевіримо, чи вміє ви правильно збирати портфель. У вас на аркушах є зображення портфеля і цеглинки ЛЕГО з назвами предметів. Я показую цеглинку з написом, а ви поєднуєте, якщо предмет потрібен для навчання, з портфелем.
-Молодці! Ви вже готові до школи. Я впевнена, що вона для вас стане, справді, рідною. Школа, як мама, пригортає до себе своїх дітей, дає їм тепло, радість, щастя, знання, без яких не можна прожити. Я бажаю вам бути добрими, працелюбними, щасливими. А щаслива людина тоді, коли вона досягла певних успіхів. Я буду щасливою, коли бачитиму ваші радісні оченята і привітну посмішку. Бажаю всього найкращого вашим родинам – усіх благ!
Закінчується заняття!
Вже додому вам пора!
Попрацювали ви завзято.
Дуже гарні ви малята!
А скажіть тепер мені,
Вам сподобалось чи ні? (так, ні)
- Позначте свій настрій відповідним смайликом
До нової зустрічі!
Додатково: Гра «Знайди друзів»
Діти, роз’єднайте цеглинки своїх башточок, виберіть цеглинку кольору, який вам зараз найбільше подобається, за моїм сигналом ви маєте об'єднатися у пари (трійки, четвірки) з тими дітьми, у кого цеглинки такого ж кольору, при цьому цеглинки потрібно з’єднати.