ПЕДРАДА 26.10. 2023
Тема педради:
«Розширення та поглиблення зв’язків ліцею, сім’ї та суспільства як вагомі , важливі умови ефективності виховного процесу»Мета педради:
ПРОЄКТ РІШЕННЯ ПЕДРАДИ:
1.1. Створювати у закладі освіти умови для партнерської взаємодії педагогів, здобувачів освіти та батьків.
Постійно
1.2. Надавати практичну допомогу вчителям для партнерської взаємодії в освітньому процесі.
Протягом 2023-2024 н.р.
1.3.Активізувати співпрацю педагогічного колективу з органами батьківського самоврядування.
Протягом 2023-2024н.р.
2.Психологу:
Протягом 2023-2024 н.р
2.2.Підготовка методичних рекомендацій педагогам
Березень 2024 року.
Протягом 2023-2024н.р
Протягом 2023-2024 н.р
3.3. Залучати батьків до різних форм освітнього процесу.
Протягом 2023-2024н.р.
3.4.Систематично інформувати батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку дітей (дотримуючись режиму конфіденційності).
Постійно
3.5. Створювати умови для партнерської взаємодії у класному колективі.
Виступ Яцина М.В.
Доброго дня, шановні колеги! Мені дуже приємно бачити всіх у хорошому настрої! Сподіваюся, що проведена сьогодні педагогічна рада, зможе ще більше збагатити ваш педагогічний арсенал в плані виховання наших дітей.
Я розумію, що всі ми втомилися після уроків ,тому зараз нам потрібно переключитися на зовсім іншу роботу.
Вправа 1 Я пропоную вам взяти аркуш і намалювати своє ім’я ( асоціація з вашим іменем), ми робимо це для того,щоб більше дізнатися один про одного, тому що цього року у нас з’явилися багато нових колег.А тепер поясніть ,що відбувається на вашому малюнку і які кольори ви використали.
Вправа 2 А тепер переверніть аркуш і намалюйте коло, та намалюйте в ньому перше, що спадає на думку.Добре тепер наш мозок відпочив і перезавантажився .Тепер ми можимо приступити до питання нашої педради «Розширення та поглиблення зв’язків ліцею, сім’ї та суспільства як вагомі , важливі умови ефективності виховного процесу»
Останнім часом з тих чи інших причин школа і сім'я перебувають у стадії тривалої протидії. Шкільні педагоги дають негативні характеристики сім'ї, звинувачуючи батьків у самоусуненні від виховання власних дітей, у брутальному, навіть жорстокому ставленні до них. Батьки, у свою чергу, зневажливо ставляться до вчителів, указуючи на їхній низький професійний рівень, невисокі моральні якості. У багатьох сім'ях не вважають за необхідне звертатися до педагогів з приводу проблем, які виникають у вихованні дітей.
Останні події змусять кожного замислитися: чому так складається доля нашої країни, чому українцям, більшість із яких прагне у Європу, часто важливіші не загальноєвропейські, загальнолюдські цінності – незалежність, мова, єдність нації – а власні амбіції та статки. Тотальне бомбардування мізків інформагенціями, соціальними мережами, телевізійними каналами спричиняє хаос у головах і дорослих, і дітей. Вкотре переконуєшся, що без виховання з дитячих років критичного мислення, яке базувалося б на принципах педагогіки партнерства, ми не матимемо покоління, здатного аналізувати, робити об’єктивні висновки; покоління, яке вміє слухати і чути; покоління, яке спроможне вести конструктивний діалог, толерантну дискусію…Тому, якщо ми проаналізуємо хоча б один день учня у будь-якій із українських шкіл, то глибоко задумуєшся, чи доцільними та правильними є усі наші методики навчання та виховання. На жаль, діагностування школярів демонструє невтішні результати. У той час, коли класний керівник твердо впевнений у тому, що саме він точно знає, що потрібно його вихованцям, свято вірить, що планує і проводить дуже цікаві заходи, школярі вважають зовсім інакше. Будемо відвертими: найчастіше форма проведення класної години – бесіда. А діти хочуть походи та екскурсії, дискотеку або розважальну програму (за результатами анкетування «Класний керівник очима дітей»). Часто учитель вважає, що він апріорі найкраще орієнтується у всьому, бо ж старший, досвідченіший, розумніший. А школярі хочуть бачити поряд із собою друга, порадника, партнера, з яким можна і посперечатися, бо, як відомо, саме так народжується істина…
СЛАЙД 2 Напевно, саме тому діти краще люблять Діану Сергіївну і Яну Вікторівну, які можуть знятися у ТІК ТОЦІ, Ганну Іванівну,яка 24/7 з дітьми на зв’язку і знімає з ними відео сюжети.,Аллу Миколаївну. яка з дітьми більше як подружка ніж учитель, також люблять і поважають вчителів , які займаються з дітьми їхніми улюбленими справами.
І МИ МАЄМО ЗМЕРИТИСЯ З ЦИМ – ЦЕ НОВЕ ПОКОЛІННЯ.
Діти повинні мати право вибору, саме у цьому, як вважає американський психотерапевт К.Роджерс, і є свобода. Дати їм таке право може і зобов’язаний учитель. Не страх і покора, безумовне виконання рішень учителя, а взаємоповага та довіра – ось фундамент стосунків педагога та учня. Саме так давно працюють європейські школи, саме так намагаємося працювати ми. А як же ми маємо працювати з батьками. Готуючись до педради я перечитала тему партнерства школи у різних країнах. І я була здивована, що у більшості країнах взагалі немає батьківських зборів.Є 1-2 загальношкільні батьківські зборів , на яких розглядаються плани на рік, вносяться пропозиції і т.п. Батьківських зборів не існує тому, що щодня батьки навчаються разом з дітьми, вони приймають активну участь у житті школи. У всіх батьків є своя група де щодня вони обговорюють всі проблеми, а учитель індивідуально може поспілкуватися з окремими батьками, якщо у них виникають на це потреби.
У трикутнику партнерства учні – учителі – батьки сім’я є надзвичайно важливою ланкою.
СЛАЙД «Без виховання дітей, без активної участі батька і матері в житті школи, без постійного духовного спілкування і взаємного духовного збагачення дорослих і дітей неможлива сама сім’я як первинний осередок суспільства, неможлива школа як найважливіший навчально-виховний заклад і неможливий прогрес суспільства», – писав В.Сухомлинський. Якщо батьки мають свій погляд на певну проблему, і цей погляд кардинально відрізняється від точки зору учителя, перевага найчастіше буде на боці батьків. Тому в першу чергу слід тісно співпрацювати з батьками.
СЛАЙД 5 Саме батьки, батьківський комітет мають стати постійними учасники виховних заходів . Вони можуть проводити майстер-класи для учнів: різьблення по дереву, вишивки, надання першої медичної допомоги, кулінарії тощо .Проведіть майстер -клас «Вареники від моєї мами», « Страви з гарбузи від родини Іванових». Разом із батьками класні керівники повинні організовують для дітей цікаві екскурсії, пікніки, спортивні змагання.
СЛАЙД 6 Нещодавно до нас у гості завітала родина Ковалів. Чесно кажучи я була впевнена, що дітям не буде цікаво .Вишиті рушники – це вже не модно і не актуально, всі серветки і подушки бабусі давно поховали , тому що це теж вже не модно. Да і картини не кожний повішає на стіну. Але я була дуже здивована , як діти не могли повірити, що таку красу можна створити руками. Кожну картинку вони фотографували окремо .Вони слухали про символи на рушниках, про історію створення орнаментів. Я впевнена, що всі захотіли на новорічну ялинку іграшку з вишивкою.А роботи з дерева, картини, які намалював Юрій Олексійович-це справжні шедеври. Після такої зустрічі, якби дітям запропонували гурток вишивки, або гурток по роботі з деревом то більша половина дітей , які були присутні захотіли б записатися. Це були гості з Нової Греблі.А чи знаєте ви , класні керівники, про всі таланти ваших батьків, бабусь та дідусів.Я впевнена, що і у нас є багато таких талановитих родин.
Не секрет, що у невеликому селі зазвичай батькам відомо про учителя іноді навіть більше, ніж він очікує. Тому авторитет здобувається роками і вартує дорого. І вчитель має налагодити такі стосунки з батьками, які ґрунтуються на взаємоповазі та довір’ї. Є, на жаль, і такі родини, де діти часто самі по собі, де батьки не особливо переймаються дитячими проблемами, а іноді і самі їх створюють. Такі сім’ї – під постійним наглядом та особливим контролем класного керівника, соціального педагога та психолога, адміністрації школи.
СЛАЙД 7Переваги співпраці з батьками
• Отримання від батьків додаткової інформації про дітей.
• Надання батьками допомоги в організації освітнього середовища.
• Надання допомоги батьками у проведенні окремих навчальних занять.
• Залучення батьків до навчального процесу збільшує їхню повагу до роботи вчителя.
А зараз послухаємо , як же впроваджується педагогіка партнерства в НУШ, «Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ», « Партнерство школи і сім’ї –важлива умова ефективності освітнього процесу» та Партнерство ліцею та суспільства щодо формування здорового способу життя учнівської молоді»
Створити модель партнерства