«Розширення та поглиблення зв’язків ліцею, сім’ї та суспільства як вагомі , важливі умови ефективності виховного

Про матеріал
• підвищення професійної компетентності педагогів щодо взаємовідносин з батьками своїх вихованців у новому освітньому просторі
Перегляд файлу

ПЕДРАДА 26.10. 2023

Тема педради:

«Розширення та поглиблення зв’язків ліцею, сім’ї та суспільства як вагомі , важливі умови ефективності виховного процесу»Мета педради:

  • підвищення професійної компетентності педагогів щодо взаємовідносин з батьками своїх вихованців у новому освітньому просторі;
  • систематизувати знання вчителів щодо принципів гуманістичної педагогіки;
  • визначення ефективної освітньої роботи, спрямованої на формування високого рівня педагогічної культури батьків;
  • спрямувати діяльність педагогів на встановлення партнерських взаємин між закладом освіти і сім'єю у вихованні дітей;
  • визначення шляхів підвищення результативності партнерських відносин між педагогами, учнями та їх батьками.
  • Теми педради :
  • 1.Виступ на тему « Заклад освіти-школа партнерства для громади»Марина ЯЦИНА
  • 2.Виступ на тему  «Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ»Оксана БІЛОШИНСЬКА
  • 3. Виступ на тему « Партнерство школи і сім’ї –важлива умова ефективності освітнього процесу»Людмила ПОСТОЮК
  • 4.Партнерство ліцею та суспільства щодо формування здорового способу життя учнівської молоді»Олександр ЯРОВИЙ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ ПЕДРАДИ:

  1. Адміністрації школи:

1.1. Створювати у закладі освіти умови для партнерської взаємодії педагогів, здобувачів освіти та батьків.

Постійно

1.2. Надавати практичну допомогу вчителям для партнерської взаємодії в освітньому процесі.

Протягом 2023-2024 н.р.

1.3.Активізувати співпрацю педагогічного колективу з органами батьківського самоврядування.

Протягом 2023-2024н.р.

 

2.Психологу:

  1. Надавати психолого-педагогічна допомогу в процесі сімейного виховання різних категорій учнів.

Протягом 2023-2024 н.р

2.2.Підготовка методичних рекомендацій педагогам

Березень 2024 року.

 

  1. Класним керівникам:
    1. Активізувати роботу щодо формування психолого-педагогічної освіти батьків.

Протягом 2023-2024н.р

  1. Працювати над вивченням сімей здобувачів освіти свого класу.

Протягом 2023-2024 н.р

3.3. Залучати батьків до різних форм освітнього процесу.

Протягом 2023-2024н.р.


 

3.4.Систематично інформувати батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку дітей (дотримуючись режиму конфіденційності).

                                                                                      Постійно

3.5. Створювати умови для партнерської взаємодії у класному колективі.

Виступ Яцина М.В.

 

Доброго дня, шановні колеги! Мені дуже приємно бачити всіх у хорошому настрої! Сподіваюся, що проведена сьогодні педагогічна рада, зможе ще більше збагатити ваш педагогічний арсенал в плані виховання наших дітей.

Я розумію, що всі  ми втомилися після уроків ,тому зараз нам потрібно переключитися на зовсім іншу роботу.

Вправа 1 Я пропоную вам взяти аркуш і намалювати своє ім’я ( асоціація з вашим іменем), ми робимо це для того,щоб більше дізнатися один про одного, тому що цього року у нас з’явилися багато нових  колег.А тепер поясніть ,що відбувається на вашому малюнку і які кольори ви використали.

Вправа 2  А тепер переверніть аркуш і намалюйте коло, та намалюйте в ньому перше, що спадає на думку.Добре тепер наш мозок відпочив і перезавантажився .Тепер ми можимо приступити до  питання нашої педради «Розширення та поглиблення зв’язків ліцею, сім’ї та суспільства як вагомі , важливі умови ефективності виховного процесу»

 

Останнім часом з тих чи інших  причин школа і сім'я перебувають у стадії тривалої протидії. Шкільні педагоги дають негативні характеристики сім'ї, звинувачуючи батьків у самоусуненні від виховання власних дітей, у брутальному, навіть жорстокому ставленні до них. Батьки, у свою чергу, зневажливо ставляться до вчителів, указуючи на їхній низький професійний рівень, невисокі моральні якості. У багатьох сім'ях не вважають за необхідне звертатися до педагогів з приводу проблем, які виникають  у вихованні  дітей.

Останні події змусять кожного замислитися: чому так складається доля нашої країни, чому українцям, більшість із яких прагне у Європу,  часто важливіші не загальноєвропейські, загальнолюдські цінності – незалежність, мова, єдність нації – а власні амбіції та статки. Тотальне бомбардування мізків інформагенціями, соціальними мережами, телевізійними каналами спричиняє хаос у головах і дорослих, і дітей.  Вкотре переконуєшся, що без виховання з дитячих років критичного мислення, яке  базувалося б на принципах педагогіки партнерства, ми не матимемо покоління, здатного аналізувати,  робити  об’єктивні висновки; покоління, яке вміє слухати і чути; покоління, яке спроможне вести конструктивний діалог, толерантну дискусію…Тому, якщо ми проаналізуємо хоча б один день учня у будь-якій із українських  шкіл, то глибоко задумуєшся, чи доцільними та правильними є усі наші методики навчання та виховання. На жаль, діагностування школярів  демонструє невтішні результати. У той час, коли класний керівник твердо впевнений у тому, що саме він точно знає, що потрібно його вихованцям, свято вірить, що планує і проводить дуже цікаві заходи, школярі вважають зовсім інакше. Будемо відвертими: найчастіше форма проведення класної години – бесіда. А діти хочуть походи та екскурсії, дискотеку або розважальну програму (за результатами анкетування «Класний керівник очима дітей»).  Часто учитель вважає, що він апріорі найкраще орієнтується у всьому, бо ж старший, досвідченіший, розумніший. А школярі хочуть бачити поряд із собою друга, порадника, партнера, з яким можна і посперечатися, бо, як відомо, саме так народжується істина…

СЛАЙД 2 Напевно, саме тому діти краще люблять Діану Сергіївну і Яну Вікторівну, які можуть знятися у ТІК ТОЦІ, Ганну Іванівну,яка 24/7 з дітьми на зв’язку і знімає з ними відео сюжети.,Аллу Миколаївну. яка з дітьми більше як подружка ніж учитель, також люблять і поважають вчителів , які займаються з дітьми їхніми улюбленими справами.

І МИ МАЄМО ЗМЕРИТИСЯ З ЦИМ – ЦЕ НОВЕ ПОКОЛІННЯ.

Діти повинні мати право вибору, саме у цьому, як вважає американський психотерапевт К.Роджерс, і є свобода. Дати їм таке право може і зобов’язаний учитель. Не страх і покора, безумовне виконання рішень учителя, а взаємоповага та довіра – ось фундамент стосунків педагога та учня. Саме так давно працюють європейські школи, саме так намагаємося працювати  ми. А як же ми маємо працювати з батьками. Готуючись до педради я перечитала тему партнерства школи у різних країнах. І я була здивована, що у більшості країнах взагалі немає батьківських зборів.Є  1-2 загальношкільні батьківські зборів , на яких розглядаються плани на рік, вносяться пропозиції і т.п. Батьківських зборів не існує тому, що щодня батьки навчаються разом з дітьми, вони приймають активну участь у житті школи. У всіх батьків є своя група де щодня вони обговорюють всі проблеми, а учитель індивідуально може поспілкуватися з окремими батьками, якщо у них виникають на це потреби.

У трикутнику партнерства учні – учителі – батьки сім’я є надзвичайно важливою ланкою.

СЛАЙД «Без виховання дітей, без активної участі батька і матері в житті школи, без постійного духовного спілкування і взаємного духовного збагачення дорослих і дітей неможлива сама сім’я як первинний осередок суспільства, неможлива школа як найважливіший навчально-виховний заклад і неможливий прогрес суспільства», – писав В.Сухомлинський.   Якщо батьки мають свій погляд на певну проблему, і цей погляд кардинально відрізняється від точки зору учителя, перевага найчастіше буде на боці батьків. Тому в першу чергу слід тісно співпрацювати з батьками.

СЛАЙД 5 Саме батьки, батьківський комітет мають стати постійними  учасники  виховних заходів . Вони можуть проводити  майстер-класи для учнів: різьблення по дереву, вишивки, надання першої медичної допомоги, кулінарії тощо .Проведіть  майстер  -клас «Вареники від моєї мами», « Страви з гарбузи від родини Іванових». Разом із батьками класні керівники повинні організовують для дітей цікаві екскурсії, пікніки, спортивні змагання.

СЛАЙД 6 Нещодавно до нас у гості завітала родина Ковалів. Чесно кажучи я була впевнена, що дітям не буде цікаво .Вишиті рушники – це вже не модно і не актуально, всі серветки і подушки бабусі давно поховали , тому що це теж вже не модно. Да і картини не кожний повішає на стіну. Але я була дуже здивована , як діти не могли повірити, що таку красу можна створити руками. Кожну картинку вони фотографували окремо .Вони слухали про символи на рушниках, про історію створення орнаментів. Я впевнена, що всі захотіли на новорічну ялинку іграшку з вишивкою.А роботи з дерева, картини, які намалював Юрій Олексійович-це справжні шедеври. Після такої зустрічі, якби дітям запропонували гурток вишивки, або гурток по роботі з деревом то більша половина дітей , які були присутні захотіли б  записатися. Це були гості з Нової Греблі.А чи знаєте ви , класні керівники, про всі таланти ваших батьків, бабусь та дідусів.Я впевнена, що і у нас є багато таких талановитих родин.

Не секрет, що у невеликому селі зазвичай батькам відомо про учителя іноді навіть більше, ніж він очікує. Тому авторитет здобувається роками і вартує дорого. І вчитель має налагодити такі стосунки з батьками, які ґрунтуються на взаємоповазі та довір’ї. Є, на жаль, і такі родини, де діти часто самі по собі, де батьки не особливо переймаються дитячими проблемами, а іноді і самі їх створюють. Такі сім’ї – під постійним наглядом та особливим контролем класного керівника, соціального педагога та психолога, адміністрації школи.

СЛАЙД 7Переваги співпраці з батьками

• Отримання від батьків додаткової інформації  про дітей.

• Надання батьками допомоги в організації освітнього середовища.

• Надання допомоги батьками у проведенні окремих навчальних занять.

• Залучення батьків до навчального процесу збільшує їхню повагу до роботи вчителя.

А зараз послухаємо , як же впроваджується педагогіка партнерства в НУШ, «Що таке педагогіка партнерства і навіщо вона в НУШ», « Партнерство школи і сім’ї –важлива умова ефективності освітнього процесу» та Партнерство ліцею та суспільства щодо формування здорового способу життя учнівської молоді»

Створити модель партнерства

docx
Додав(-ла)
Яцина Марина
Додано
3 січня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку