Фізика 8 клас
Тема уроку: розв’язування задач з теми : «Плавлення та кристалізація. Питома теплота плавлення»
Мета уроку:
дидактична :закріпити та вдосконалити знання про процеси плавлення і кристалізації; розширити та поглибити отримані знання під час розв’язання завдань ;
розвивальна : розвивати уміння узагальнювати і систематизувати знання та можливість отримувати міцні знання, вміння і навики шляхом самостійної роботи з новинками ІКТ;
виховна: виховувати творче відношення до праці і навчання.
Тип уроку :урок практичного застосування знань, навичок, умінь.
Компетентності: інформаційно-комунікаційна, соціальна .
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Дешифровщик»
(Відповідь: Знання без діла – тяжка ноша)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учням пропонується обрати собі сніжинку на якій зображений QR – код. Зчитавши його, отримають запитання для повторення основних понять з теми «Плавлення та кристалізація. Питома теплота плавлення» (Додаток 1)
ІІІ. Виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
Клас ділиться на групки по 3-4 учні. На парті у кожної групки є картка із завданнями у вигляді сходинок . Учні рухаються по сходинках до вершини. Правильність виконання завдань можна перевірити за допомогою смартфона. На дошці є такі ж сходинки на яких зображені QR – коди з відповідями. (Додаток 2.)
ІV. Підведення підсумків уроку.
На вершині кожної картки є QR – коди з посиланням на цікаві факти про плавлення та кристалізацію.
Сніг не тане на сонці.
Сніг відбиває до 95% сонячного світла, тому майже не тане під впливом сонячної енергії. Саме тому вершини гір навіть улітку за плюсової температури на висоті залишаються покриті білими "шапками". Причина - у відносній чистоті повітря в горах. Адже тане сніг з іншої причини: пил, що осідає на нього, нагрівається - оці розігріті сонцем частки і розтоплюють сніг.
Магічне сніжне число
Усі сніжинки шестикінечні (шестикутні або шестигранні - сніжинки бувають і у вигляді циліндрів), інших не буває! Молекули води, що складаються з атома кисню і двох атомів водню (H20) завжди мають V-подібне з'єднання. А при замерзанні завжди об'єднуються в групи по шість.
Метал з найвищою температурою плавлення — вольфрам. Щоб його розплавити, потрібна температура в +3420 градусів. Для порівняння, температура поверхні Сонця — 6000 градусів.
Вправа Я- ми- справа
Учням пропонується подумати та відповісти на запитання відповідно до комірок таблиці.
Я |
|
Ми |
|
Справа |
|
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати &11-12, виконати Впр.12(4,5)
Додаток 1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2.
Картка із завданнями.
Картка з відповідями.
3.
Дано: m= 5 кг t1= -100С t2= 00С
С=2100 дж\кг0С |
Q1= m* Q2=c *m*(t2-t1) Q= Q1+Q2 Q=(5*34*104)+2100*5*(-10-0)=1805КДж |
|
|
Знайти : Q
2.
Дано: m= 0,5 кг t= 4200С
|
Q= m* Q= 0,5*12*104=6*104Дж= 60КДж |
|
|
Знайти : Q
4.
Дано: m= 2 кг t1= 00С t2= 300С
С=4200 дж\кг0С |
Q1= m* Q2=c *m*(t2-t1) Q= Q1+Q2 Q=(2*34*104)+4200*2*(30-0)=932 КДж |
|
|
Знайти : Q
Додаток 3.
Q
m
t
c
об’єм і густина збільшились, а маса не змінилась
об’єм, маса і густина не змінились
маса не змінилась, об’єм збільшився, густина зменшилась
маса та густина не змінились, а об’єм збільшився
Дж
Дж/кг
Дж/С
Дж/(кг∙С)
залізній
алюмінієвій
мідній
у всіх названих
цинк
свинець
золото
алюміній