Розважальна гра "Цікава математика"

Про матеріал
Цікаві завдання з математики допоможуть розширити кругозір, використовуючи міжпредметні зв’язки; розвинути пам’ять, логічне мислення, інтуїцію, вміння робити висновки, узагальнення; формування вміння працювати в групі, продемонструвати багатство і красу світу математичних знать.
Перегляд файлу

            Розважальна гра

         «Цікава математика»

                   

Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності;розвивати в школярів інтерес до вивчення математики, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці;виховувати позитивні емоції від спілкування з математикою, уміння бачити цікаве, стимулювати учнів до творчих пошуків, сприяти підвищенню загальної культури.

Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.                                                  Н. Вінер

  1. «Великий ерудит» Розминка для всіх.

(За кожну правильну відповідь гравець отримує 1 бал)

*Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєш…   (6)

*Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно…  (4)

*Ходить в народі чутка така: шість мінус три – дорівнює…  (3)

*Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж…   (1)

*Менше в десять раз чим метр, всім відомо…      (дециметр)

*Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… (4)

*Мишка лічить  дірки в сирі: три плюс два – всього ….. (5)

1.Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)

2.Яка найменша геометрична фігура?      (точка)

3.Яка градусна міра розгорнутого кута?      (1800)

4.Скільки кольорів має веселка?     (7)

5.Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)

6.Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (пряма)

7.Горіло 7 свічок. Дві свічки погасли, а решту залишили освітлювати кімнату. Скільки свічок залишилось?  (2)

8.За допомогою якого приладу можна по­будувати коло? (циркуль)

9.Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало в столі? (5 кутів)

10. Хлопчик ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на 10 годину ранку з тим щоб виспатись. Скільки годин проспав хлопчик?   (13)

11.У трьох братів по дві сестри. Скільки всього дітей у родині?  (5

12.Яким числом починається четвертий десяток? (31)

13. На дереві сиділо 3 пташки. До них прилетіло ще 3 пташки. Кіт підкрався  і вхопив 1 пташку. Скільки птахів залишилось на дереві?  (0)

14.Цифра, що звучить як команда?    ( 3 (три))

15.Скільки зубів у людини?     (32).

16.Яким числом починається восьмий десяток?    ( 71).

17.Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)

18. Чебурашка, крокодил Гена і Шапокляк чекали на поїзд
3 години. Скільки годин чекав на поїзд кожен з них?       (3 год)

19. У зайчика було 7 морквин. Він з’їв усі, крім третьої. Скільки морквин залишилося?  (1)

20.На вивісці якого підприємства можна прочитати цифру «сто»? (станція технічного огляду  СТО))

21. Скільки кінців у чотирьох палиць?      (8)

22. На двох полицях 20 книжок. На верхній полиці на 6 книг більше, ніж на нижній. Скільки книжок на кожній полиці?       (13 і 7)

23.Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (вісімки)

24. З-під воріт видно вісім котячих лап. Скільки котів у дворі? (2)

25.На скільки градусів повертається солдат за командою «кругом»? (1800)

26. 5гномиків вишикувались для гри. Білосніжка викликала третього гномика. Скільки гномиків залишилось  у шерензі?  (4)

27.Що за цифра акробатка? Як на голову стає – на 3 меншою стає?  (9)

28. Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли    ріпку. Скільки очей бачило ріпку?  (12)

 

2.Челендж «Додай, відніми, помнож»

Запрошується  3 учасники. Ведучий тримає три картки з написами «додай», «відніми», «помнож». Учасники не бачать написів, навмання вибирають картку. Ведучий показує пару чисел, учасник повинен виконати саме ту дію, яка випала йому. Відповіді записують на дошці. Перший, хто виконає правильно свою дію отримує 3 бали, другий – 2 бали, третій – 1 бал.

Пари чисел: 10 і 23, 12 і 3, 21і 4, 30 і 4, 24 і 5, 0 і 45, 100 і 9,10 і 8.

 

3.«Продовжіть  ряд». Робота в групах.

(До послідовностей слів  необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом і є узагальнюючим)
1. Доба, година, хвилина …                                  (міри часу)
2. Квадрат, трапеція, прямокутник …                   (чотирикутники)
3. Дробові, цілі, натуральні….                                (числа) 
5. Тонна, кілограм, грам …                                     (маса)
6. Лінійка, косинець, циркуль …                            (креслярські інструменти)
7. Гострий, тупий, прямий …                                  (кут)
8. Діаметр, радіус, центр …                                       (коло)
9. Арифметика, геометрія, алгебра …                    (математика)
10. Клавіатура, мікрофон, миша …                         (Комп’ютер)

11. Гострокутний, прямокутний, рівнобедрений… (трикутник)

12. Додавання, віднімання, ділення, множення … (дії)

13. Переставна, сполучна, розподільна …                (властивості)

14. Понеділок, вівторок, середа …                            ( дні тижня)

15. Альбом, олівці, фарби…                                      (малювання)

16. Класна кімната , спортзал, актовий зал…           (ліцей)

17. Борщ, котлета, каша, компот…                            (обід)

18. Батько, мати, брат, бабуся…                              (родина)

19. Села, міста, райони, області…                           (країна)

20. Директор, завуч, класний керівник …               (вчителі)

 

4. «Хто швидше?»

У грі беруть участь 10 учнів. Кожен отримує 1 цифру від 0 до 9. Ведучий голосно називає багатоцифрове число з різних цифр. Гравці повинні швидко стати в такому порядку, щоб утворити це число.

 

805. 642                         123.456.789

2. 813. 790                     209.876.123

60. 519. 347                   865.043.217

 

 

5. Відгадай ребус (робота в четвірках)

 

Ребуси з математики з відповідями_Страница_14

 

(квадрат)

 

 

D:\відрізок.png

(відрізок)

 

 

 

 

D:\ділення 11.png

(ділення)

 

Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_07

 

(дроби)

 

Ребуси%20з%20математики%20з%20відповідями_Страница_09

 

(задача)

 

D:\лічба.png

 

(лічба)


          


Задачі-жарти

  1.               Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, у кожній торбі – по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва?

(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)

  1.               Двоє пішли – дві гривні знайшли, четверо підуть – скільки грошей знайдуть? (Дві гривні)
  2.               Скільки кінців у трьох олівців? (6)
  3.               Горіло вісім свічок. Одну загасили. Скільки свічок залишилося? (Одна, бо інші згоріли)
  4.               Два лижники вийшли одночасно назустріч одне одному. Перший йшов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов до зустрічі другий лижник з першим? (Дві години)
  5.               Один хлопчик проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть три хлопчики за годину, якщо вони вийдуть одночасно та йтимуть з тією ж швидкістю? (5 км)
  6.               Літак долає відстань від Києва до Одеси за 1 год 10 хв. На зворотній шлях витрачає 70 хв без зміни початкової швидкості. Як це пояснити? (1 год 10 хв=70 хв)
  7.               Який годинник показує правильний час лише двічі на добу? (Зіпсований)
  8.               Вулицею йдуть два батьки і два сини, а всього троє осіб. Як це пояснити? (Дідусь, батько, син)
  9.          Термометр показує три градуси морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри? (Три градуси морозу)
  10.          Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш? (Груші на вербі не ростуть)

 

  •          Ось і закінчилась наша гра.  Навіщо ж  потрібна нам  математика? Що вона

дає людині, які здібності і вміння розвиває?

Якщо конкретизувати, що дає нам математика, то результат знайомства з нею можна представити таким списком навичок:

 спілкування;

аналіз складних ситуацій;

          прийняття оптимальних рішень, незалежно від складності ситуації;

           пошук і знаходження закономірності;

           розвиток логіки, міркування,  

           грамотне формулювання думки і   логічні висновки;

          


 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Позакласні заходи
Інкл
Додано
1 листопада
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку