ВусаЛапиХвіст
Інтелектуально-пізнавальна гра
Епіграф:
Ніколи не зробимо шкоди
Тварині ми в ріднім краю.
Нехай звеселяють природу.
Співають пташки у гаю!
Мета:
- Знайомити дітей з цікавою і корисною інформацією про тварин, правилами догляду за домашніми улюбленцями;
- Сприяти усвідомленню потреби допомагати “братам нашим меншим”;
- Розвивати допитливість, ініціативність, наполегливість, вміння працювати з довідковою літературою;
- Виховувати інтерес до пошукової роботи, самостійність та відповідальність.
Обладнання: проектор, ноутбук, стіл для журі, мікрофони, колажі, фото тварин та презентації.
Хід заходу:
I. Підготовчий етап
1. Оформити фотогазету «Друзі природи» або «Мій домашній улюбленець». Використовуються сімейні фотографії.
2. Оформити виставку книг, журналів, дидактичних ігор на тему «Любити, цінувати й охороняти».
II. Організаційний етап
Оформлена виставка дитячих книг, ілюстрацій про природу. Звучить фонограма «Звуки природи».
III. Проведення
Учень 2
Сьогодні – незвичайне свято.
У нас в гостях тварин багато.
Вони прийшли, щоб довести:
Бувають мудрими вони.
Ми щиро вас вітаємо.
І впевнені – ви кращі всі.
Тож оплесками ми бажаємо
Вам перемоги у цій грі.
Учень 1. (звертається до учня 2 )
-А чи знаєш ти , що моя улюблена тварина - кішка . Навіть книжка в дитинстві була про неї . Пам`ятаю, там її намалювали у вишитій сорочці, з мережаними відрами в лапках, а в її дворі росли соняшники .
Учень 2.
- А насправді її мали б намалювати зовсім іншою – у єгипетському одязі і не з відрами, а з глечиком. І йти вона мала б не до криниці, а до Нілу. Адже вона чужинка. Кішка – особа таємнича. Походження її – загадка для вчених. Але в одному впевнені – до нас її завезли з Єгипту, з Нубії . У Стародавньому Єгипті кішку приручали водночас із конем. Кінь став трудівником і воїном, а кішка – маленьким божком для єгиптян.
Учень 1 . А що ви знаєте про інших тварин? Пропоную послухати деякі цікаві факти про наших улюбленців. (Презентація «Цікаві тварини») Коментують ведучі.
Учень 1.
- Оце так-так ! Я гадаю, на сьогодні інформації вже досить. Настав час поспілкуватися з учасниками нашого конкурсу.
Учень 2.
- Згоден ! Та перед цим я представлю вам членів журі . …
Учень 2. А тепер, із великим задоволенням запрошуємо на сцену господарів разом зі своїми улюбленцями. (Заходять учні з тваринами )
Учень 1 .
- А зараз конкурс «Представлення». Учасники конкурсу представляють своїх підопічних.
Запитання для власників:
1. Порода та кличка тварини;
2. Звідки з`явилася у вас тваринка?
Учень 2 .
Другий наш конкурс «Знайомство». (Конкурсанти заздалегідь підготували фотоколаж або комп`ютерну презентацію)
Запитання для власників
1. Чим ви годуєте свою тварину, улюблена страва?
2. Як доглядаєте за твариною?
3. Які звички має ваш домашній улюбленець?
4. Які виконує команди?
5. Цікаві випадки із життя тваринки. (Журі підводить підсумки двох конкурсів)
Учень 1 . (Презентація « Прояв людини до тварин»)
Слайд 1. У світі 30 листопада святкують Міжнародний день домашніх тварин. Цей день зайвий раз нагадує людству про те, що ми у відповіді за тих, кого приручили. У цей святковий день своїм тваринкам влаштовують свято люди по-різному: одним дозволяють робити усі заборонені раніше речі (рвати, гризти, качатися), а інших ведуть до салону краси, купують своєму улюбленцю величезну кількість смачненького чи просто приділяють максимум уваги своєму пернатому, водоплавному, чотирилапому другові.
Учень 2 . Слайд 2. Тваринкам також потрібний куточок де вони відпочиватимуть. І ось на приклад хатки та лежаки для кішок. Учень 1. Слайд 3. Власне житло мають і гризуни.
Учень 2 . Слайд 4, 5. Кожен домашній улюбленець повинен, щоб не захворіти, добре харчуватися і їсти тільки з чистого посуду. Учень 1. Слайд 6. Ще на дворі холодно і тваринкам потрібний теплий одяг, для того щоб не замерзнути та не захворіти. На слайді ви можете побачити НОВУ ЗИМОВУ КОЛЕКЦІЮ.
Учень 2 . Слайд 7. Наші маленькі друзі повинні не тільки тепло вдягатися, а й добре взуватися. До вашої уваги нова колекція взуття для чотирилапих.
Учень 1. Слайд 8. А також про наших домашніх улюбленців потрібно добре піклуватися та відвідувати ветеринара.
Учень 2 . Слайд 9, 10. Як і діти, наші тваринки люблять погратися. До вашої уваги найновітніші ігрові комплекти та іграшки для тварин. Напевно у всіх в дитинстві були іграшки. Ось і в наших маленьких улюбленців повинні вони бути.
Учень 1. Слайд 11. Напевно у всіх є аксесуари (ремні, застібки, гребінці і багато чого іншого). Наші маленькі друзі також потребують догляду. Тому люди і створили аксесуари для тварин, щоб наші улюбленці виглядали так само красиво, як і ми. Це і ошийники з підсвіткою, і машинка для вичісування та ультрамодний галстук – метелик.
Учень 2 . Слайд 12, 13. Кожна дівчинка за собою доглядає ( манікюр, педикюр, ефектна зачіска). Наші маленькі модниці також повинні мати такий яскравий вигляд, як і у нас.
Учень 1. Слайд 14. Тому піклуйтесь про своїх тваринок, а вони віддячать вам своєю любов'ю! ДЯКУЮ ЗАУВАГУ! Учень 2 . Слово надається журі. Учень 2 . Конкурс «Заморочки із бочки». Учасники мають показати, що вони знають про своїх улюбленців. Учні тягнуть по черзі запитання із бочки. Блок «Коти»: 1. Навіщо котам треба лазити по деревах? (Гострять кігті і мітять свою територію);
2. Для чого коти їдять траву? (Чистять шлунок від грудок шерсті); 3. Навіщо коту вуса (вібриси)? (Це головний орган чуття. Ними вона відчуває коливання повітря, підлоги коли повзе миша); 4. Чому кіт, лежачи у вас на руках, перебирає лапами, "збиваючи" щось? (показує крайню ступінь комфорту і задоволення.); 5. Чому коти люблять валеріанку? (Запах валеріанки збуджує нервову систему котів та схожий на запах кішки в певні періоди).
Блок «Собаки»: 1. Чому собаки висолоплюють язик? (Їх тіло позбавлене потових залоз (окрім подушечок на лапах), а з вологого язика відбувається випаровування рідини і кров охолоджується.); 2. Яка порода собак вперше побувала на орбіті Землі? (Лайка Стрєлка. В 1957 р. Хоча сама вона загинула під час польоту, її дочка, Пушинка народила 4-х цуценят від тер’єра Чарлі, власником якого був президент США Джон Кеннеді.); 3. Чому собаки кидаються на велосипеди? (Собаки чують краще ніж, люди. Якщо наш діапазон 20 герц - 20 кілогерц , то собаки вловлюють звуки на частоті 40 кілогерц . Простіше кажучи , рухомий велосипед звучить для них , як дряпання скла залізом. Це їх дратує.) ; 4. Чому собаці не можна дивитися в очі? (Вона це розуміє, як виклик на бій);
5. Чому не можна втікати від собаки? (Собака краще бачить рухомі об`єкти.Їх вона бачить на відстані 800 м, а нерухомі – до 500 м.). Блок «Папуги»: 1. Папужка зранку будить співом, що робити?( Накривайте на ніч клітку легким покривалом, залишаючи фронтальну сторону клітки вільною. Потім папужка знатиме: якщо накривають, значить треба спати); 2. Як визначити стать хвилястого папуги? (За кольором восковиці. У самців вона синя, у самок зразу світло-голуба, потім коричнева. Також самки переважно більш агресивніші за самців, у них дзьоб більший); 3. Чи потрібен папугам пісок в клітці? (Однозначно що потрібен. Пісок допомагає шлунку птаха подрібнювати їжу); Блок «Хом`яки»: 1. Скільки в середньому живуть хом`яки? (3-4 роки); 2. Чому хом`яки вдень сплять? (Це нічні тварини); 3. Скільки один хом`як може зробити запасів? (Це дуже дбайливі господарі.Один хом`як здатний зробити запас на 80 кілограмів).
IV. Узагальнення.
Учень 1. Шановні глядачі ! Зараз ми пропонуємо взяти і вам участь у вікторині, а ваше завдання – давати правильні і чіткі відповіді піднімаючи руку. За правильну відповідь ви отримуєте геометричну фігуру. А наприкінці ми підрахуємо їх. У кого фігур буде більше, той переможець. (Після гри ведучі підраховують кількість фігур і нагороджують дипломом переможця )
Учень 1.
Учень 2 .
18. Листок якого дерева красується на прапорі Канади? (Клен)
V. Підсумки
Учень 1 .
- Поки журі підводить підсумки конкурсів, запрошуємо вас послухати, яка тематична література є в нашій шкільній бібліотеці. (Виступ бібліотекаря)
Перегляд відео «Смішні тварини».
Журі підводить підсумки і нагороджує учасників. Учасники-господарі отримують призи та дипломи.
Учень 1.
Учень 2 .
Любіть братів ви наших менших .
Даруйте їм увагу, ласку.
Вони залежать всі від нас .
Не тільки в свято – повсякчас .
Учень 1 .
- І, за традицією, всих учасників запрошуємо сфотографуватися на пам`ять!