Мета: Розширити уявлення дітей про зиму. Закріпити назви зимових місяців, зимових явищ природи . Вправляти дітей у складанні короткого речення про явища природи з використанням прийомів мнемотехніки. Закріплювати вміння добирати слова-антоніми Розвивати мовленнєву компетентність, мислення, увагу, творчу уяву , пам'ять. Розвивати уміння уважно слухати питання і відповідати на них. Формувати вміння запам'ятовувати вірш за опорою на мнемотаблицю. Виховувати старанність, вміння працювати на занятті.
Заняття з розвитку мовлення з використанням мнемотаблиці (старший дошкільний вік)
Вихователь:Шкарупа Т.В.
Тема: Зима
Мета: Розширити уявлення дітей про зиму. Закріпити назви зимових місяців, зимових явищ природи . Вправляти дітей у складанні короткого речення про явища природи з використанням прийомів мнемотехніки. Закріплювати вміння добирати слова-антоніми Розвивати мовленнєву компетентність, мислення, увагу, творчу уяву , пам’ять. Розвивати уміння уважно слухати питання і відповідати на них. Формувати вміння запам’ятовувати вірш за опорою на мнемотаблицю.Виховувати старанність, вміння працювати на занятті.
Матеріали: іграшка їжачок з листом, мнемосмужка для складання короткого речення, дидактична гра «Зима яка?», «Скажи навпаки», мнемо таблиця до вірша «Подарунок» ,сюжетна ілюстрація «Зима».
Хід заняття.
1.Організаційний момент.
Привітання : Раз – зупинися,два – не журися,
Три – будь веселим завжди.
Раз – привітайся, два – усміхайся,
Три – гарний настрій створи.
2.Основна частина
Діточки, пригадайте, яка зараз пора року? (зима ) Які зимові місяці ви знаєте?(грудень,січень,лютий)
Малята, прислухайтесь уважно,щось шарудить, погляньте, та це до нас у гості завітав їжачок. (у якого на колючках якийсь лист.)
(Їжачок повідомляє дітям про те, що він нічого не робить, грається,а сьогодні йому стало нудно,тому вирішив завітати до малят у гості, бо зустрівши звіряток в лісі,всі його лякають,розповідають про зиму, а що це їжачок не знає , думає , може малята йому допоможуть. Звірі написали їжачку повідомлення про те, що для дітей приготували завдання.)
Вихователь бере лист, читає.
Завдання №1: підійдіть до природнього куточку і знайдіть блакитний конверт і виконати завдання(дидактична гра «Зима яка?») . Молодці .
Завдання №2: на столі для малювання лежать два конверта, відкривайте їх і виконайте завдання (дидактична гра «Скажи навпаки»)
Завдання № 3: переверніть дошку на мольберті і складіть розповідь .
Завдання №4: Зніміть з мольберту картину і побачите мнемотаблицю до вірша Марії Пономаренко «Подарунок» послухайте його і вивчіть.
Молодці.
Їжачок: Дякую, малята я для вас приготував сюрприз. Ви його знайдете у своїх шафах.
3.Підсумок заняття
Ну, що ж ви усі впоралися із цими завданнями. Молодці!
Сьогодні ми з вами дізналися багато нового про зиму.
Чи сподобалося вам заняття?
Що вам сподобалося?
Що вдавалося вам легко?Що тяжче?
Завдання №1: підійдіть до природнього куточку і знайдіть блакитний конверт і виконати завдання(дидактична гра «Зима яка?») . Молодці .
Завдання №2: на столі для малювання лежать два конверта, відкривайте їх і виконайте завдання (дидактична гра «Скажи навпаки»)
Завдання № 3: переверніть дошку на мольберті і складіть розповідь .
Завдання №4: Зніміть з мольберту картину і побачите мнемотаблицю до вірша Марії Пономаренко «Подарунок» послухайте його і вивчіть.
Молодці.
Їжачок: Дякую, малята я для вас приготував сюрприз. Ви його знайдете у своїх шафах. До побачення.
3.Підсумок заняття
Ну, що ж ви усі впоралися із цими завданнями. Молодці!
Сьогодні ми з вами дізналися багато нового про зиму.
Чи сподобалося вам заняття?
Що вам сподобалося?
Що вдавалося вам легко?Що тяжче?