Мета: систематизувати й узагальнити знання про температуру, внутрішню енергію, кількість теплоти та питому теплоємність, формувати вміння розв'язувати задачі на теплопередачу.
Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе ставлення до власного здоровя (здоровязберігальна компетентність).
Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета, толерантність, наполегливість, самостійність.
Фізика _______ клас Урок № ____ Дата ____________
Тема: Розвязування задач. Підготовка до контрольної роботи.
Мета: систематизувати й узагальнити знання про температуру, внутрішню енергію, кількість
теплоти та питому теплоємність, формувати вміння розв'язувати задачі на теплопередачу.
Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе ставлення до власного
здоровя (здоровязберігальна компетентність).
Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета,
толерантність, наполегливість, самостійність.
Тип уроку: урок закріплення знань
Обладнання:_____________________________________________________
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Привітання з класом. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.
ІІ. Перевірка Д/з. Актуалізація опорних знань
Викликані до дошки учні пояснюють розв’язання домашніх завдань. Поки йде запис на дошці, учні згадують формулювання і фізичний зміст основних понять: «внутрішня енергія тіла», «кількість теплоти», «питома теплоємність тіла».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Закріплення знань.
Задача 1. Злиток срібла, охолонувши від 66 °С до 16 °С, віддав 1,2 кДж теплот. Маса злитка 120 г. Яка питома теплоємність срібла?
Задача 2. У холодну воду масою 2 кг долили 3 кг гарячої води, температура якої 84°С. Якою була температура холодної води, якщо температура суміші стала 60°С?
Задача 3. На скільки градусів збільшиться температура 2 кг парафіну, якщо затратити на його нагрівання 240 кДж теплоти, питома теплоємність парафіну 3000 Дж/кг°С?
Задача 4. Щоб нагріти 110 г металу на 94°С, потрібно 9,3 кДж. Визначте питтому теплоємність металу?
Самостійна робота №3 «Кількість теплоти. Питома теплоємність.»
Початковий рівень
1. Щоб підвищити температуру міді масою 1 кг на 10С, потрібно 380 Дж. Якою є питома теплоємність міді?
2. Залізна деталь масою 1 кг охолоджується на 1 °С. Яка кількість теп-| лоти виділиться під час охолодження деталі?
3.Чавунну деталь масою 1 кг нагріли на 1 °С. На скільки збільшилася] при цьому внутрішня енергія деталі?
Середній рівень
1.Яку масу води можна нагріти на 20 °С, якщо передати їй 4 кДж] теплоти?
2.Якою є маса залізної деталі, якщо на її нагрівання від 10 °С до 100 °С витрачено 6,9 кДж теплоти?
3.На скільки градусів підвищилася температура 2 л води, якщо вона отримала кількість теплоти, що дорівнює 84 кДж?
Достатній рівень
В - 1.а) Чому річки й озера нагріваються сонячними променями повільніше, ніж суходіл? :
б) Щоб охолодити виточену з міді деталь, що має температуру 100 °С її занурили в 420 г води з температурою 15 °С. Визначте масу деталі, якщо відомо, що в процесі теплообміну вода нагрілася до 18 °С (Відповідь: 0,16 кг.)
В - 2.а) Чому вода в півлітровому кухлі закипає на плиті швидше, ніж у великому чайнику?
б) На нагрівання цеглини масою 4 кг на 63 °С витрачено таку саму кількість теплоти, як і для нагрівання води тієї ж маси на 13,2 °СІ Визначте питому теплоємність цегли.
Високий рівень
В – 1. а).У кімнаті за температури +16 °С нам не холодно. Але якщо увійдемо у воду, температура якої +20 °С, то відчуємо достатньо сильний холод. Чому?
б) Навіщо каналізаційні і водопровідні труби заривають у землю на значну глибину?
В -2. а)Навіщо садівники восени засипають трояндові кущі старим листям?
б) Чому радіатори обігрівачів виготовляють не із пластику, а з металу?
VІ. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Результат» Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.
VІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати §___, виконати вправу