Проведення навчальних екскурсій з фізики для учнів 7-8 класів

Про матеріал

Ефективність навчального процесу багато в чому залежить від уміннявчителя правильно організувати урок і грамотно вибрати ту чи іншу форму проведення заняття. Нетрадиційні форми проведення уроків дають можливість не тільки підняти інтерес учнів до предмету, що вивчається, але й розвивати їх творчу самостійність, навчати з різними джерелами знань .

Перегляд файлу

 

Проведення навчальних екскурсій з фізики для учнів 7-8 класів

 

 Ефективність навчального процесу багато в чому залежить від уміння вчителя правильно організувати урок і грамотно вибрати ту чи іншу форму проведення заняття.

Нетрадиційні форми проведення уроків дають можливість не тільки підняти інтерес учнів до предмету, що вивчається, але й розвивати їх творчу самостійність, навчати з різними джерелами знань .

Такі форми проведення занять «знімають» традиційність уроку, оживляють думку. 

Методи активного навчання значно поліпшують запам’ятовування матеріалу, сприяють його ідентифікації і цілеспрямованій практичній реалізації, підтверджуються досвідом впровадження інноваційних методів навчання.

Водночас, впровадження методів активного навчання ставить нові завдання перед учителями, вимагає високого рівня їхньої педагогічної майстерності. Формування професійних компетентностей вчителя для впровадження методів активного навчання.

Дослідження показують, що для учнів навчального закладу найбільш цікавими є ті уроки, на яких чітко організовано навчально-трудовий процес, де їх залучають до активної пізнавальної діяльності, що приносить їм успіх, радість пізнання й праці.

 

 

 

 

 

Орієнтовні об’єкти

для проведення екскурсій учнів 7-8 класів

 

  • Екскурсія на гідроелектростанцію
  • Екскурсія на сільськогосподарське підприємство
  • Екскурсія на автотранспортне підприємство
  • Екскурсія на будівельний майданчик
  • Екскурсія в механічні майстерні
  • Екскурсія в поштове відділення
  • Екскурсія в медзаклад (лабораторія, амбулаторія, маніпуляційний кабінет)
  • Екскурсія до водойми
  • Екскурсія до лісу (шкільного садка)
  • Екскурсія на луки

 

Пам’ятка для учнів (груп учнів) – учасників

екскурсії

 

  1. Ознайомтесь з завданням, яке слід виконати в ході екскурсії.
  2. Опрацюйте літературу з даної теми.
  3. Підготуйте все необхідне для екскурсії, але не беріть нічого зайвого.
  4. Зверніть увагу на одяг (зручний, неяскравий) та взуття.
  5. Чітко дотримуйтеся дисципліни, акуратності, плану проведення екскурсії.
  6. Самостійно (або з учасниками вашої групи) здійснюйте спостереження, робіть висновки.
  7. Необхідне записуйте, замальовуйте, фотографуйте.
  8. Проведіть обробку матеріалів: оформіть звіти, фотоальбоми, стінні газети.

 

Зразки бланків для оформлення звітної документації

екскурсійної групи учнів

 

Звіт екскурсійної групи учнів

 

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

 

Тема дослідження: «Визначення температурного режиму водойми»

Обладнання: спиртовий термометр, рулетка.

Завдання.

Біля річки (струмка, джерела) проведіть спостереження:

Виміряйте температуру води у водоймі:

      в наймілкішому місці

      більш глибокому;

  1.     Де вода тепліша?
  2. Як нагрівається вода у водоймі: згори чи знизу?

Зробіть висновки (поясніть, чому вода внизу холодніша, а вгорі тепліша)

Висновки

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

 

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

 

Тема дослідження: «Залежність дальності польоту різних тіл від їх

                                    форми, розмірів, маси»

Обладнання: рулетка,  набір тіл, терези.

Завдання.

На галявині кидаючи різні тіла, проведіть спостереження:

  1. На яку відстань ви можете кинути камінець?
  2. Чи залежить дальність польоту каміння від його маси?
  3. Що летить далі камінець чи деревяний брусок такої ж маси?
  4. Чи можна далеко закинути ганчірку, папірець, листок рослини?  Чому?

Зробіть висновки

Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

 

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

 

Тема дослідження: «Значення простих механізмів у діяльності людини»

Обладнання: аркуш паперу А4, олівець, лінійка, транспортир, рулетка.

Завдання.

На будівельному майданчику проведіть спостереження:

1. Перерахуйте прості механізми, які використовуються на майданчику.

2. Запишіть переваги і недоліки кожного з них.

3. Підрахуйте швидкість піднімання вантажу краном.

4. Замалюйте траєкторію руху вантажу, який піднімає кран

Зробіть висновки (поясніть, чому діяльність людини неможлива без застосування простих механізмів)

Висновки

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

 

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

 

Тема дослідження: «Дослідження особливостей покриття грунтової 

                                    дороги»

Обладнання: рулетка,  мензурка, терези.

Завдання.

Йдучи по грунтовій дорозі, визначте її основні відмінності від шосейної дороги.

  1. Яка її ширина?
  2. Чи відрізняються сліди на ній від таких же слідів на шосейній дорозі?
  3. Чи багато зустрічається вибоїн? Поясніть причину їх виникнення.
  4. Візьміть зразки грунтової і шосейної дороги і визначіть їх густину.

Зробіть висновки

Висновки

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

Тема дослідження: «Дослідження особливостей поширення світла»

Обладнання: карточка із зображенням сонця, коробка з отворами, ліхтарик.

Завдання.

За допомогою виданих приладів довести прямолінійність поширення світла.

Можливі варіанти:

  • у коробку вносять ввімкнений ліхтарик, світло через отвори поширюється пучками, прямолінійно;
  • учні спостерігають утворення тіні на землі від дерев та від себе;
  • учні спостерігають за поширенням світла через крони дерев.

Спостережувані явища

Наукове обґрунтування  побаченого

 

 

 

 

Зробіть висновки

Висновки

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

Тема дослідження: «Дослідження особливостей відбивання світла»

Обладнання: дзеркало.

Завдання.

За допомогою виданих приладів дослідити здатність світла відбиватися.

Можливі варіанти:

  • виблискування поверхні річки;
  • спостереження за «рухом хмар» у річці;
  • порівняння руху рибок біля берега та на віддалі від нього;
  • утворення «сонячного зайчика».

 

Спостережувані явища

Наукове обґрунтування  побаченого

 

 

 

 

Зробіть висновки

Висновки

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка________                                    Підпис учителя_________________

Звіт екскурсійної групи учнів

Дослідницька група ________________  Дата ____________

Керівник групи: _____________________________________

Члени групи: _______________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

Тема дослідження: «Дослідження особливостей заломлення світла на межі

                                    двох середовищ»

Обладнання: палиця довжиною 1,20 м, дерев’яні дощечки, лінза, монета.

Завдання.

За допомогою виданих приладів дослідити особливості заломлення світла на межі двох середовищ.

Можливі варіанти:

  • вимірювання глибини річки біля берега за допомогою палиці (проводить тільки вчитель) шляхом вимірювання довжини зануреної частини палиці та візуального оцінювання, порівняння результатів;
  • випалювання літер на дерев’яній дощечці за допомогою окулярів (лінз );
  • спостереження за зміною розмірів монети, кинутої на дно річки.

 

Спостережувані явища

Наукове обґрунтування  побаченого

 

 

 

 

Зробіть висновки

Висновки

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  Оцінка________                                         Підпис учителя_________________

1

 

doc
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку