Ефективність навчального процесу багато в чому залежить від уміннявчителя правильно організувати урок і грамотно вибрати ту чи іншу форму проведення заняття. Нетрадиційні форми проведення уроків дають можливість не тільки підняти інтерес учнів до предмету, що вивчається, але й розвивати їх творчу самостійність, навчати з різними джерелами знань .
Проведення навчальних екскурсій з фізики для учнів 7-8 класів
Ефективність навчального процесу багато в чому залежить від уміння вчителя правильно організувати урок і грамотно вибрати ту чи іншу форму проведення заняття.
Нетрадиційні форми проведення уроків дають можливість не тільки підняти інтерес учнів до предмету, що вивчається, але й розвивати їх творчу самостійність, навчати з різними джерелами знань .
Такі форми проведення занять «знімають» традиційність уроку, оживляють думку.
Методи активного навчання значно поліпшують запам’ятовування матеріалу, сприяють його ідентифікації і цілеспрямованій практичній реалізації, підтверджуються досвідом впровадження інноваційних методів навчання.
Водночас, впровадження методів активного навчання ставить нові завдання перед учителями, вимагає високого рівня їхньої педагогічної майстерності. Формування професійних компетентностей вчителя для впровадження методів активного навчання.
Дослідження показують, що для учнів навчального закладу найбільш цікавими є ті уроки, на яких чітко організовано навчально-трудовий процес, де їх залучають до активної пізнавальної діяльності, що приносить їм успіх, радість пізнання й праці.
Орієнтовні об’єкти
для проведення екскурсій учнів 7-8 класів
Пам’ятка для учнів (груп учнів) – учасників
екскурсії
Зразки бланків для оформлення звітної документації
екскурсійної групи учнів
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Визначення температурного режиму водойми»
Обладнання: спиртовий термометр, рулетка.
Завдання.
Біля річки (струмка, джерела) проведіть спостереження:
Виміряйте температуру води у водоймі:
в наймілкішому місці
більш глибокому;
Зробіть висновки (поясніть, чому вода внизу холодніша, а вгорі тепліша)
Висновки
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Залежність дальності польоту різних тіл від їх
форми, розмірів, маси»
Обладнання: рулетка, набір тіл, терези.
Завдання.
На галявині кидаючи різні тіла, проведіть спостереження:
Зробіть висновки
Висновки
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Значення простих механізмів у діяльності людини»
Обладнання: аркуш паперу А4, олівець, лінійка, транспортир, рулетка.
Завдання.
На будівельному майданчику проведіть спостереження:
1. Перерахуйте прості механізми, які використовуються на майданчику.
2. Запишіть переваги і недоліки кожного з них.
3. Підрахуйте швидкість піднімання вантажу краном.
4. Замалюйте траєкторію руху вантажу, який піднімає кран
Зробіть висновки (поясніть, чому діяльність людини неможлива без застосування простих механізмів)
Висновки
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Дослідження особливостей покриття грунтової
дороги»
Обладнання: рулетка, мензурка, терези.
Завдання.
Йдучи по грунтовій дорозі, визначте її основні відмінності від шосейної дороги.
Зробіть висновки
Висновки
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Дослідження особливостей поширення світла»
Обладнання: карточка із зображенням сонця, коробка з отворами, ліхтарик.
Завдання.
За допомогою виданих приладів довести прямолінійність поширення світла.
Можливі варіанти:
Спостережувані явища |
Наукове обґрунтування побаченого |
|
|
Зробіть висновки
Висновки
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Дослідження особливостей відбивання світла»
Обладнання: дзеркало.
Завдання.
За допомогою виданих приладів дослідити здатність світла відбиватися.
Можливі варіанти:
Спостережувані явища |
Наукове обґрунтування побаченого |
|
|
Зробіть висновки
Висновки
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
Звіт екскурсійної групи учнів
Дослідницька група ________________ Дата ____________
Керівник групи: _____________________________________
Члени групи: _______________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
Тема дослідження: «Дослідження особливостей заломлення світла на межі
двох середовищ»
Обладнання: палиця довжиною 1,20 м, дерев’яні дощечки, лінза, монета.
Завдання.
За допомогою виданих приладів дослідити особливості заломлення світла на межі двох середовищ.
Можливі варіанти:
Спостережувані явища |
Наукове обґрунтування побаченого |
|
|
Зробіть висновки
Висновки
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________ Підпис учителя_________________
1