Руханки для здобувачів освіти початкових класів

Про матеріал
Цікаві руханки для відпочинку які стануть в нагоді вчителям для будь якого уроку
Перегляд файлу

                            Фізкультхвилинки

1. Руки на парти, пальці в кулак,

Зробимо вправу ми, дітоньки, так:

Пальці стискаємо і розтискаємо,

Мов пластилін розминаємо.

Будемо вправу з вами кінчати,

Буде тепер нам легше писати.

 

2. Руки в боки.

Нахились вперед,

Нахились назад.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири –

Набираємося сили.

Нахились, повернись,

До товарища всміхнись.

 

3. Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три - чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

 

4. Всі піднесли руки –раз!

На носках стоїть весь клас,

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

 Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

 

5. Хто ж, хто вже там стомився

І наліво нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати!

 

6.  Раз, два – руки в боки,

Три, чтотири – два підскоки,

П’ять, шість – нахились,

Сім, вісім – розпрямись,

Дев’ять, десять – всі присіли,

І за парти тихо сіли.

 

7. Покажи, як іде дощ?

Як сонечко вийшло?

Як вітер грається з листочками?

Як птахи летять?

Як зайчики срибають?

 

8. По долині ми гуляєм,

Фізкультхвилинку починаєм.

Справа – ліс, а зліва – поле,

Унизу іскриться море.

В небі сонечко сіяє

І з нами промовляє.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Будем дружними зростать.

Дуже добре будем вчитись,

Вдома, в школі не лінитись.

 

9. Стали, діти, підтягнулись,

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько, будем працювати.

 

10. Ведмежата в лісі жили,

Головою вертіли.

Ось так, ось так – головою вертіли.

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдали,

Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.

Вперевалочку ходили

Та із річки воду пили.

Ось так, ось так – та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали,

Вище лапи піднімали.

Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

 

11.  Руки в боки, руки так (в сторони),

Руки вгору, як вітряк.

Сіли-встали, сіли-встали.

І за парти посідали.

 

12. Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, -

Морозець малює на шибках узори...

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять.

 

Гра «Ведмідь»

Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи  з ноги на ногу; як бігає: швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).

 

Гра «Піаніно»

Пропонуємо тренинг. Поставити всі пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.

Гра «Комарики»

Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть в долоні над головою. «Комарик біля вуха» тощо.

Гра «Зайчик»

Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх. Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:

Зимно зайчику стояти,

Треба трошки пострибать:

Скік-скік,скік-скік, скік-скік.

Треба трошки пострибать,

Пострибавши відпочить.

«Зайчики» займають місце за партою. Урок триває.

Гра «Чи знаєш ти свій клас?»

Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали»

Гра «Гойдалки»

Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя («раз» – на носках, «два» – на п’яти. 10 разів).

Гра «Косар»

Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками («раз» і «два»), ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів)

Гра «Потягти канат»

Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до рахунку 7-8. (виконувати 3 рази)

 

«Раз» – підняти руки вгору,

«Два» – натягнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три-чотири» – прямо стати,

Будемо знову починати

 

Гра «Хто що промовляє?»

Учитель починає, а діти продовжують:

Вчитель                                                              Учні

Зозуля кує:                                                 «Ку-ку, ку-ку!»

Півень кукурікає:                                      «Ку-ку-рі-ку!» , «Ку-ку-рі-ку!»

Голуб воркує:                                             «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»

Сова кричить:                                             «Угу, угу, угу!»

Риби мовчать, ні пари з вуст.

Гра «Цікавинка»

Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:

Вчитель                                                                    Учні

- Діти, чи знаєте ви, хто як спить?                  Так, знаємо.

- Як спить зайчик?                                             Зайчик спить лежачи.

- Як спить курка?                                               Курка спить сидячи.

- Як спить чапля?                                              Чапля спить стоячи.

- А як спить кажан?                                           Кажан спить, висячи донизу головою

1. Вчитель                                                         Учні

Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».

А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

2.Я намалюю зайчика для вас – раз.                   Роблять колові рухи руками над головою.

Це у нього, бачите, голова – два.                     Руки кладуть на голову.

Це у нього вуха догори – три.                          Піднімають руки вгору до вух.

Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч, ліворуч.

Це очиці весело говорять – п’ять.                    Прикладають руки до очей.

Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість.           Імітують жування моркви зайцем.

Шубка тепла хутряна на нім – сім.                  Плещуть в долоні.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.       Підскакують  на місці.

Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять.          Садять дерева, притоптують ямки.

І хай сонце сяє з піднебесся – десять.             Піднімаються на носках, руки вгору.

 

3. Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

      ГРА "КОНИКИ":

Руки в боки. Підстрибуючи на двох ногах, пересуватися вперед у напрямку дошки, а потім у зворотному напрямку.

3. ГРА "ВІТЕР"

Діти подумки уявляють, як вітер колише жито, здіймають руки вгору, нахиляються всім тулубом то праворуч, то ліворуч, імітуючи при цьому шум вітру. Потім, мов метелики, вимахуючи руками, пробігають навшпиньках до класної дошки. Під час розучування цих рухів значну увагу приділяють естетичній досконалості. Формування гарної постави - один з головних стимулів, що спонукають дітей щодня займатися ранковою гімнастикою.

1.       ГРА "ВЕДМІДЬ"

Педагог пропонує дітям уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу, як бігає і прямо пересувається вперед, як він бурчить. При цьому дітям дозволяється побігати між столами.

2.       "ПІАНІНО"

Поставити всі пальці на стіл і на рахунок педагога "раз, два" пальці відриваємо від столу, імітуючи гру на піаніно. Слід зауважити, що пальці перебираються по черзі, починаючи з великого до мізинця.

 

3.       ГРА "КОМАРИКИ"

Діти виходять з-за столів, імітуючи комариків, їх політ навколо голови, рук, ніг, ловлять їх оплесками. Наприклад: "Комарики над головою!" Діти плещуть долонями над головою: "Комарик біля вуха!" і т. д.

4.       ГРА "ЗАЙЧИК"

Діти присідають біля своїх столів. Після слів педагога: "Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде", діти, приклавши кисті до вух, то розгинають їх, то згинають. Потім "зайчикам" пропонується погріти ніжки:

 

Зимно, зайчику, стояти,

Треба трошки пострибати:

Скік-скік, скік-скік, скік-скік,

Треба добре пострибати,

Пострибавши відпочити

1. ГРА "ГОЙДАЛКИ" Стати прямо, ноги нарізно, руки в боки. Гойдатися, підіймаючись навшпиньках й опускаючись на п'яти на рахунок педагога "раз-два" (раз - навшпиньках, два - на п'яти (10 разів).

2. ГРА "ПОТЯГНИ КАНАТА"

Стати прямо, руки - нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря, виконувати такі рухи, наче тримаєшся за канат і тягнеш його вниз, трохи згинаючи коліна (видихати повітря на рахунок вихователя: 7-8). Виконати тричі. Фізкультпауза під будь-який супровід педагога. Діти виконують вправи (4 рази)

     Раз! - підняли руки вгору.

-        Два! - нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

-        Три-чотири! - прямо стати,

Будем знову починати.

 

3. ХТО ЩО ПРОМОВЛЯЄ

Вихователь промовляє, а діти приказують:

Вихователь:         Діти:

-        Зозуля кує: - Ку-ку, ку-ку!

-        Голуб воркує:         - Вур-вур-вур!

-        Півень кукурікає:     - Ку-ку-рі-ку!

-        Сова кричить:         - Пугу-пугу, пугу!

-        Риби мовчать - ні пари з вуст!

 

2. Педагог:

- Трава низенька-низенька.

Діти: присідають.

Педагог: - Дерева високі-високі.

Діти: здіймають руки вгору.

Педагог: - Вітер дерева колише-гойдає.

Діти: обертаються.

Педагог: - То праворуч, то ліворуч нахиляє.

Діти: нахиляються праворуч, ліворуч.

Педагог: - То вгору, то назад.

Діти: потягуються вгору й назад.

Педагог: - То вниз нагинає.

Діти: нахиляються вперед.

Педагог: - Птахи летять, відлітають.

Діти: махають руками-"крилами".

Педагог: - А учні тихенько за парти сідають.

Діти: сідають за парти.

Під час фізкультпаузи у дошкільних закладах доречно використати вірш

 

І. Січовика

"Ладусі у бабусі":

-        Долоньки-ладусі,

Де були?

-        В бабусі.

-        Долоньки-ладусі,

Що робили в неї всі?

-        Бабусю вітали.

(Вітають ручками)

-        В хаті підмітали.

(Підмітають)

-Дрова рубали.

'         (Рубають)

-        Квіти поливали.

(Поливають)

-        Яблука зривали.

(Зривають)

-        Стіни фарбували.

(Фарбують)

-Їсти готували.

(Розмішують)

-        Вечеряли.

(їдять)

-І спали. (Сплять)

Вправи для відпочинку. Під слова вірша П. Ребра діти слідом за вчителем виконують відповідні вправи:

Я малюю зайчика для вас. Раз. (

Роблять колові рухи руками над головою):

Це у нього, бачите, голова.

Два. (Руки кладуть на голову)

Це у нього вуха догори.

Три. (Піднімають руки вгору, до вух)

Це стирчить у нього хвостик сірий.

Чотири. (Повертають тулуб праворуч, ліворуч)

Це очиці весело горять.

П'ять. (Прикладають руки для очей «біноклем»)

Ротик, зубки - хай морквинку їсть.

Шість. (Наслідують жування моркви зайцем)

Шубка тепла, хутряна на ній.       '

Сім. (Погладжують руки, боки, плечі, нагинаються)

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом.

Вісім. (Підскакують на місці)

Ще навколо насаджу дерев я.

Дев'ять. (Саджають дерева, притоптують ямки)

І хай сонце сяє з піднебесся.

Десять. (Піднімаються на пальчиках ніг, руки вгору)

Під мовний супровід учителя виконання вправи:

Всі підняли руки - раз!

Навшпиньках стоїть весь клас.

Два! - присіли, руки вниз -

На сусіда подивись.

Раз! - і вгору,

Два! - і вниз.

На сусіда подивись.

Будем дружно присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз! - піднялись. Два! - присіли.

Хай мужніє ваше тіло.

Спритно роблять різні вправи...

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Люблять білочки стрибать!

Діти виходять з-за парт і повертаються обличчям до вікна (в один бік). Шикуються в шеренгу і кладуть один одному руки на плечі (ніби гірлянда). На раз - нахиляються вперед, на два - стають у висхідне положення, на три - нахиляються назад, на чотири - у висхідне положення (вправу повторюють два-три рази). Потім шикуються один за одним, ставлять руки на пояс передньому товаришу і два-три рази присідають. Навприсідки просуваються вперед до дошки, наслідуючи голоси качок: кря! кря! кря!

 

Під супровід дитячої пісні «Два півники» виконати наступні вправи:

Два півники, два півники

Горох молотили, (Б'ють ціпами)

Дві курочки-чубарочки

До млина носили. (Несуть мішки)

Цап меле, цап меле, (Обертають жорна)

Коза засипає, (Сиплять з долонь)

А маленьке козенятко

На скрипочці грає. (Грають на скрипці)

Танцюй, танцюй, козуленько,

Ніженьками туп-туп, (Тупають ніжками)

Татусенько з матусею принесуть круп, круп.

 

 Фізкультхвилинка на розвиток пальців

1)      Руки з розведеними пальцями лежать на рівній горизонтальній поверхні. Упродовж 20-30 с перемінно постукувати по столу пальцями то однієї, то другої руки, то обох рук разом;

2)      Руки зігнуті перед собою. Торкатися великим пальцем почергово вказівного, середнього, безіменного, мізинця. Темп виконання і сила натискання поступово наростають. Повторити 5-6 разів;

3)      Імітація кидання м'яча в ціль: двома руками, однією (лівою, правою) своєму ближньому товаришеві; хто знаходиться далеко (з меншою і більшою силою).

«Драбинка». Потрібно підготувати ілюстративний матеріал: драбинка, півник, кіт, собака, маленькі хлопчик і дівчинка (з картону, паперу, іграшки). У ході читання тексту та виконання вправ учитель виставляє на планку, закріплену на дошці, ілюстративний матеріал: стоїть у дворі драбинка, на ній п'ять щаблів (Читає вчитель).

-        Ану, полічімо їх, діти!

-        На верхній (перший) щабель скочив півник. Крилами замахав, голосно заспівав. Як він це зробив, діти? (Діти імітують рух півника) На другий щабель стрибнула кішка. Сидить, облизується, муркоче. Як вона муркоче, діти?

Собака на третій щабель стрибнув. Хвостом по щаблю постукує, на кішку гарчить. Як він гарчить, діти?

На четвертий щабель заліз Віталик. Сидить, додолу поглядає, ногами дриґає. Як він це робить?

А Оксанка на нижній щабель сіла й пісеньку заспівала:

На драбинці сидимо,

Дружно пісню ведемо.

Як вона співала, діти? (Повторюють)

Зненацька зашумів вітер. Як він шумить? Дрібно-дрібно застукотів дощ. Як він стукотить, діти? (Стукають пальцями по парті) Півень злетів, крилами замахав, під ґанок сховався.

Як він це зробив? І собака туди ж забрався. (Нагинаються, присідають).

Кішка спритно - плиг-плиг у відчинене вікно. Як вона стрибнула, діти? (Діти підскакують навшпиньках)

А Віталик і Оксанка сидять, з драбини злізти не хочуть.

Вийшла на ґанок мама, зняла малюків з драбини і повела. Затупотіли ноженята по ґанку. Як вони затупотіли, діти?

Розминка для рук. Вправа «Крила лелеки в польоті». Простягти руки вперед. Робити повільні змахи руками: вгору - кисті опущені вниз, униз кисті підняти догори.

Вправи для рук. Учитель пропонує пригадати, як махає крилами лебідь, коли летить. Діти разом з учителем спочатку повільно змахують руками і розводять їх у сторони. По закінченні вправи руки опустити вниз і зробити рух, імітуючи струшування води з них.

«ГУСИ-ЛЕБЕДІ» Виконання вправ під супровід вірша:

Гуси-лебеді летіли,

На лужку тихенько сіли,

Посиділи, поклювали,

Покрутились й дружно встали.

 

БІЛОЧКИ

Лапки в боки, вушка вгору, - руки на поясі

Скачуть білочки по бору.      - стрибки

Кожний ранок на галяві        - зупинились

Спритно роблять вільні вправи -   довільні вправи

Притомилися звірята -  слідом за вихователем

І пішли відпочивати -     сідають на місця

 

КОНИК

В мене коник вороний, - одна рука витягнута вперед

І гривастий, і прудкий, -         друга перед грудьми

Любо їхати мені -  біг приставним кроком

До бабусі на коні.

Ну, поїхали мерщій,

Любий коник вороний.

Нас бабуся зустрічає,   - сідають на місця

На подвір'я проводжає.

 

ВОРОНИ

Ось стрибають на морозі - стрибки

Три ворони по дорозі. Кар, кар, кар, кар.

За скоринкою погнались,    -    легкий біг, змахи руками.

 

ПІВНИК

Рано півник уставав,     -    змахи руками

Голосок свій подавав: Ку-ку-ріку, ку-ку-ріку.

Раз знайшов він колосок

І поклав його в мішок.    -       нахилились

До млина із ним пішов -     імітують рухи млина

І на борошно змолов.

І щоранку залюбки     - плескають в долоні

Випікав він пиріжки,

Ой, які ж вони смачні,

І рум'яні, й запашні! -       вдихають запах.

 

НА БОЛОТІ

На болоті в хороводі     - ходьба з високим підніманням колін і змахами рук

Сіра чапля діток водить,  - кружляння на місці

Танцювали що є сили –

Все болото розмісили.

Прилетіли вранці бусли,      - легкий біг, змахи руками

Посідали і загрузли.        - повернення на місця.

 

БУРАТІНО

Буратіно потягнувся,        -   потягування

Раз нагнувся, два нагнувся,       -  нахили тулуба

Три - нагнувся.

Руки в сторони розвів.   - руки в сторони

Мабуть, ключик загубив.

Щоб той ключик відшукати,

Всім навшпиньках треба встати   - піднімаються навшпиньках

І тихенько посідати.   - сідають на місця.

 

РАЗ, ДВА - ДЕРЕВА Раз, два-дерева,

Три, чотири - вийшли звірі. - імітація рухів звірів

П'ять, шість - пада лист. - руки вгору, коливання  опускають руки

Сім, вісім - птахи в лісі.      -   зверху вниз

Дев'ять, десять - це сунички     -    змахи руками

Підвели червоні личка.        -     присіли

Гарно в лісі відпочили,       -        встали

На стільці тихенько сіли.     - сідають на свої місця.

 

ЗАЙЧИКИ

-        Скільки пальців на руках?

-10.       -     показують долоні рук

-        Скільки пальців на ногах?

-10.    - показують на ноги

Десять гарних зайченят

Під ялинкою сидять.    - присіли

- стрибки під лічбу

Зайці почали стрибати,

Ми їх будем рахувати: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

 

СУНИЧКИ

- ходьба

Червоніють у травичці

Стиглі ягоди-сунички,

По одній їх будем брати  - нахили тулуба

Та у кошики складати:    -      складають.

 

ПІАНІСТИ

Ми всі любим фортепіано    -  руки перед грудьми,

І заграємо старанно,    кисті рук опущені

Полетіли наші руки,

А з-під пальців ллються звуки, -

перебирають пальцями Ля-ля-ля... (знайома мелодія) - співають.

 

ТЕРЕМОК

Стоїть в полі теремок.   - пальці розведені

Він закритий на замок:   - пальці сплетені

в замок Дрік-дрок, дрік-дрок.      -    рухи кистями ліворуч

Біжить в полі коток:       -      праворуч

Скок-скок, скок-скок. -  рухи від себе – до себе

Відчинив ключем замок:      -        пальці розімкнути

Цок!!!         - два кулачки.

 

ГОСТІ

(Долоні зімкнуті. Рухи пальців попарно.)

-        Мамо, мамо!       -    постукування мізинцями

-        Що, дитинко? - постукування великими пальцями

-        До нас гості ідуть з ринку – постукування безіменними пальцями

-        Двері швидко відчиняй -  постукування вказівними пальцями

Та родину зустрічай.         -      згинання і розгинання середніми пальцями.

 

МОРЕ

Море зараз ми знімаєм,

Хвилі всі ми зображаєм,

Вліво-вправо нас гойднуло,

Чайка крилами махнула,

Полетіла на димок,

А чи чули ви гудок? У-у-у- (гудуть).

Тихо плескає прибій (Плескають в долоні).

 

ЖУРАВЕЛЬ   (заримувати та імітувати)

Потрудився журавель,

ахотілося борщу.

Цілий день збирав ... (щавель)

Після теплого ... (дощу.)

Потім вогнище розклав

На галяві під кущем.

Борщ смачний приготував,

Пригощає всіх ... (борщем).

 

 ЛІЧИЛКИ

Вісім курочок у цятки

Роблять вранці фіззарядку.

Дві - швиденькі,

Дві - жовтенькі,

На город пішли раненько.

Якщо вмієш рахувати,

То візьмись число назвати.

 

 Бігла кізка по містку,

Дзвінко цокотіла.

Двох подружок

В чорні цятки

Кізонька зустріла.

Кізка бекнула зухвало:

-         Я вас всіх порахувала!

-         Як додать іще мене

-         -Скільки буде, М-м-ме-е?

 

           «Каченята»

   Раз-два — всі пірнають,

   Три, чотири — виринають,

   П'ять, шість — на воді

   Кріпнуть крильця молоді,

   Сім, вісім — що є сили

   Всі до берега поплили,

   Дев'ять, десять — обтрусились

   І за парти опустились.

 

          «Гори Карпати»

   Раз-два — піднімається гора,

   Три, чотири — це круті гірські схили,

   П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

   Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

   Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

 

             «Буратіно»

   Буратіно потягнувся,

   Раз — нагнувся, два — нагнувся,

   Руки в сторону розвів —

   Мабуть, ключик загубив.

   А щоб ключик відшукати,

   Треба нам навшпиньки встати.

 

           «Зайченята»

   Сірі зайчики маленькі

   (Вушка є у них довгенькі)

   В лісі грались, веселились, —

   Працювати вже стомились.

   А щоб добре працювати,

   Треба трішки пострибати.

   Відпочили, розім'ялись

   Й до роботи знову взялись.

   Один комплекс вправ виконується протягом 2—3-х тижнів.

 

        «Ходить білочка по лісі»

   Ходить білочка по лісі, —           Діти ходять по кімнаті, прос-

   По високому, густому,                тягають руки вперед, розводять

   По зеленому, рясному.                в сторони, слідкують поглядом,

   В неї стежечок багато:                 відводять руку у загадану сторо-

   По землі і по деревах.                  ну, слідкують поглядом, поверта-

   Справа стежечка —  до зірки,    ються назад, простягають руки

   Зліва стежечка — до шишки,      вперед, слідкують поглядом.

   Ззаду стежка — до горішка.

 

       «На зеленій галявині»

   На зеленій галявині,                          Діти ходять по колу.

   Де рясна трава,

   Дзюркотить криниченька,

   Чиста, лісова.

   До води схиляються                       Нахили тулуба вперед, руки

   Квіти запашні.                                 витягнуті вперед, слідкують по-

   Камінці поблискують                     глядом за витягнутими пальцями.

   В темній глибині.

   Ми збирали ягоди,                         Збирають ягоди: слідкують за

   Забрели сюди.                                 рукою, присідають.

   Відпочити в затишку сіли

   край води. Ходять в лісі шелести,             Ходьба.

   дзюркотить вода —

   Це казки криниченька

   нам розповіда.

 

              «Долоні»

   — Де ваші долоні? —                               Діти показують руки, склада-

   Тут-тут-тут!                                                ють в кулачки.

   А в долонях пальчики живуть.                Розкривають кулачки і пока-

   Працювали пальчики —                          зують пальчики в русі.

   не лінувалися:

   Ліпили, ліпили, малювали,                      Імітують ліплення, будівниц-

   Будували, будували —                              тво.

   зупинилися.

   А потім, а потім, а потім                           Повільно опускають руки на

   Стомилися.                                                стіл.

 

«Прогулянка в лісі»

   Діти лісом гуляли,                                   Діти ходять по кімнаті.

   За природою спостерігали.

   Вгору — на сонце —                             Дивляться на сонце, рух «ліх-

   подивились,                                           тарики». промінчиками зігрілись.

   Метелики літали,                                   Імітують метелика.

   Крильцями махали.

   Дружно плеснімо: раз,                           Плещуть в долоні.

   два, три, чотири, п'ять.

   Треба нам букет зібрать.                        Присідають, імітують букет

   Раз присіли, два присіли ,                     в руках.

   В руках дзвоники задзвонили.

   Вправо дзвін:                                         Нахилили тулуб вліво —

   Дінь-дінь!                                               вправо (з «букетом»).

   Вліво дзвін:                                            Показують пальцями і слідку-

   Дінь-дінь!                                               ють поглядом, як бджола летить

   На ніс сіла бджола. і сідає на ніс.

 

             «Зозуля»

   Облітала я лісок вздовж,                         Махають руками в сторони,

   ушир і навкосок.                                       вперед, навкоси.

   Відпочила в холодку,

   на кленовому листку.

   І росинок з тирличу                                Імітують пиття води.

   напилася досхочу.

   Діти йшли через лісок —                        Ходьба по кімнаті.

   подала їм голосок.

   Налічила їм літа: двадцять,                    Піднімаються на носки, руки

   тридцять, аж до ста. вгору,                   дивляться на них.

   Щоб ні горя, ні біди,

   щоб росли як із води.

 

              «На морі»

   Хвилі бавляться та б'ються,                  Роблять хвильові рухи руками

   Наче неслухи-хлоп'ята.                         перед собою, зліва направо і на-

   I стрибають, і сміються:                         впаки.

   Вітер їм лоскоче п'яти.                          Стрибають.

   Вгору, вниз і знову вгору                      Руки вниз — вгору, очима

   Підганяє дужий вітер.                           слідкують за рухами.

   Розгойдав він ціле море —                   Розводять руки в сторони,

   Як же хвилям не радіти!                        усміхаються.

 

       «Кленові листочки»

   Осінь, осінь . Лист жовтіє,                   Пальцем показують рух до-

   3 неба часом дощик сіє.                        щика.

   Червонясте, золотисте

   Опадає з клена листя.

   Діти ті листки збирають,                    Руки в сторони, присідають,

   У книжки їх закладають.                     імітують збирання листочків.

   Наче човники, рікою                           Роблять ліхтарики.

   їх пускають за водою.

   З них плетуть вінки барвисті,

   Червонясті, золотисті.                             Кружляють.

 

 

1-й клас

1. «Виростемо великі»

В. п. — основна стійка

1 — руки в сторони

2 — руки вгору, піднятись на носки, потягнутись

3 — руки в сторони, опуститись на ступні

4 — в. п. (Повторити 4—6 разів.)

2. В. п. — основна стійка

1 — праву ногу вперед на носок, руки вперед

2 — праву ногу в сторону на носок, руки в сторони

3 — праву ногу назад на носок, руки вгору

4 — в. п.

5—8 — те саме з лівою ногою.

 

 

1. Руханка

   Станьмо діти рівненько.                      вийти з-за парт

   Отак! Отак!

   Вклонімося низенько.                          нахиляння тулуба вперед

   Отак! Отак!

   Далі руки отак в боки,

   Веселенько підем в скоки!                   стрибки

   Отак усі стриб! стриб!

   А ніжками диб! диб!

   Вгору ручки піднімай                           вправа для нормалізації дихання

   І всі разом присідай!

   Станьмо знов рівненько!

 

2. Раз - підняти руки вгору, нахиляння тулуба вперед, торкаючись

   Два - нагнутися додолу.                   руками підлоги

   Не згинайте, діти, ноги,                   Як торкаєтесь підлоги.

   Три, чотири - прямо стати,

   Будем знову починати.

   Руки - в боки,                                  нахиляння тулуба вперед-назад, вправо-

   Нахились вперед,                            вліво

   Нахились назад

   І направо, і наліво,

   Щоб нічого не боліло.

 

Покажи, як іде дощ?

Як сонечко вийшло?

Як вітер грається з листочками?

Як птахи летять?

Як зайчики срибають?

 

Ведмежата в лісі жили,

Головою вертіли.

Ось так, ось так – головою вертіли.

Ведмежата мед шукали,

Дружно дерево гойдали,

Ось так, ось так - дружно дерево гойдали.

Вперевалочку ходили

Та із річки воду пили.

Ось так, ось так – та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали,

Вище лапи піднімали.

Ось так, ось так – вище лапи піднімали.

 

Тихо! Тихше! Тихіше!

Вітер дерева колише.

Вправо-вліво згинає

Та до землі прихиляє.

Ш-ш-ш! Вітер шепоче,

теж відпочити хоче.

Та-ша-ша! Затихай!

Сядь тихенько, спочивай...

Іше-іше-іше!

Тихо! Тихше! Тихіше!

— Відпочили? Сядьте!

До роботи приступайте!

 

«Каченята»

Раз-два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П'ять, шість — на воді

Кріпнуть крильця молоді,

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега поплили,

Дев'ять, десять — обтрусились

І за парти опустились.

 

«Гори Карпати»

Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

 

«Буратіно»

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторону розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

 

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

 

«Ходить білочка по лісі

Ходить білочка по лісі, — Діти ходять по кімнаті, прос-

По високому, густому, тягають руки вперед, розводять

По зеленому, рясному. в сторони, слідкують поглядом,

В неї стежечок багато: відводять руку у загадану сторо-

По землі і по деревах. ну, слідкують поглядом, поверта-

Справа стежечка — до зірки, ються назад, простягають руки

Зліва стежечка — до шишки, вперед, слідкують поглядом.

Ззаду стежка — до горішка.

«На зеленій галявині»

На зеленій галявині, Діти ходять по колу.

Де рясна трава,

Дзюркотить криниченька,

Чиста, лісова.

До води схиляються Нахили тулуба вперед, руки

Квіти запашні. витягнуті вперед, слідкують по-

Камінці поблискують глядом за витягнутими пальцями.

В темній глибині.

 

Ми збирали ягоди, Збирають ягоди: слідкують за

Забрели сюди. рукою, присідають.

Відпочити в затишку сіли

край води. Ходять в лісі шелести, Ходьба.

дзюркотить вода —

Це казки криниченька нам розповіда.

 

«Долоні»

— Де ваші долоні? — Діти показують руки, склада-

Тут-тут-тут! ють в кулачки.

А в долонях пальчики живуть. Розкривають кулачки і пока-

Працювали пальчики — зують пальчики в русі.

не лінувалися:

Ліпили, ліпили, малювали, Імітують ліплення, будівниц-

Будували, будували — тво.

зупинилися.

А потім, а потім, а потім Повільно опускають руки на

стомилися, стіл.

 

«Ми теж умієм так»

Подивись скоріш, котра година, Дивляться вперед, вгору, ве-

Тік-так, тік-так, тік-так. дуть пальцем зліва направо і на-

Наліво — раз, направо — раз! впаки, нахиляються у вказаний

Ми теж умієм так! бік.

Щоб стати схожим на орла

І налякать собак,

Розправив півень два крила... Піднімають праву руку в сто-

Ми теж умієм так! рону, потім ліву, махають ними.

Іде ведмідь, шумить в кущах,

Спускається униз.

На двох ногах, на двох руках,— Нахиляються і рачкують як

Ми теж умієм так. ведмідь.

 

 

«На морі»

Хвилі бавляться та б'ються, Роблять хвильові рухи руками

Наче неслухи-хлоп'ята. перед собою, зліва направо і на-

I стрибають, і сміються: впаки.

Вітер їм лоскоче п'яти. Стрибають.

Вгору, вниз і знову вгору Руки вниз — вгору, очима

Підганяє дужий вітер. слідкують за рухами.

Розгойдав він ціле море — Розводять руки в сторони,

Як же хвилям не радіти! усміхаються.

 

«Кленові листочки»

Осінь, осінь... Лист жовтіє, Пальцем показують рух до щика.

3 неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте

Опадає з клена листя.

Діти ті листки збирають, Руки в сторони, присідають,

У книжки їх закладають. імітують збирання листочків.

Наче човники, рікою Роблять ліхтарики.

їх пускають за водою.

З них плетуть вінки барвисті,

Червонясті, золотисті. Кружляють.

 

Джерело: інтернет ресурси

docx
Додано
14 січня
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку