Самостійна робота для 11 класу складається з тестових завдань, завдань на знаходження відповідностей та завдань, що потребують розгорнутої відповіді. Матеріал допоможе систематизувати знання учнів, розвивати розумові та інтелектуальні здібності розвивати навички самостійної роботи, самоаналізу своєї діяльності на уроці.
Атомне ядро
Початковий і середній рівні (6 балів)
|
1.Використовуючи періодичну систему знайдіть склад ядра атома
цинку
А)протонів – 30 Нейтронів-35 |
Б)Потонів -13 Нейтронів - 26 |
В) протонів – 13 Нейтронів - 14 |
Г)протонів – 30 Нейтронів - 65 |
2.Яка речовина утворюється при α-розпаді?
|
232
90Тh
А)Полоній |
Б)Уран |
В) Радій |
Г)Талій |
|
3 Хто із перелічених учених запропонував ядерну модель атома
А)Д.Томсон |
Б)Ш.Кулон |
В) Е.Резерфорд |
Г)А.Ампер |
|
4.Користуючись таблицею періодів напіврозпадів, визначте який зі вказаних ізотопів має більшу активність радій чи стронцій?
А)торій |
Б)кобальт |
В) радій |
Г)стронцій |
|
5.Яке випромінювання має найбільшу проникаючу здатність?
А) β - промені |
Б) |
В) γ- промені |
Г)теплові промені |
|
6.Знайдіть активність препарату, якщо за 20с відбулося
37·10¹º розпадів.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А)14,8·10¹ Бк |
Б)3,7·10¹² Бк |
В) 1,85·10¹º Бк |
Г)7,4·10¹²Бк |
Достатній рівень(3 бали)
7.Установіть відповідність між
видом випромінювання та його властивостями
А |
|
Б |
|
В |
|
А) γ-проміння; 1.слабо відхиляється магнітним полем;
Б) α-проміння; 2.має велику проникаючу здатність;
В) β - проміння; 3.залежить від температури тіла
4.швидкість близька до швидкості світла
8. Установіть відповідність між
А |
|
Б |
|
В |
|
фізичною величиною та визначальним рівнянням.
А)активність; 1. Т=0,693/λ;
Б)стала розпаду; 2. А=λN;
В) період напіврозпаду; 3.λ=ΔN/Nt;
4.А=Z+N
Високий рівень (3 бали)
9.Активність препарату Торію на початку досліду становила 1500 Бк. Якою стане активність цього препарату, коли розпадеться 50% всіх атомів?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|