З метою перевірки та контролю знань учнів, а іноді для зацікавлення учнів чи створення проблемної ситуації можна використовувати різні методи та засоби: самостійні роботи, кросворди, тести, біологічні диктанти. Дану розробку можна використати, як підсумкову роботу з теми, так як вона містить різнорівневі та різнотипові завдання.
Варіант 1
Тестові питання
1.Тіло павукоподібних поділене на:
а) голову, груди, черевце, хвіст б) голову, груди, черевце в) головогруди і черевце
2.Дихання річкового рака: а) трахейне б) легеневе в) змішане г) зяброве
3. Функції мальпігієвих судин в комах:а) виведення шкідливих продуктів б) кровотворна в) транспортування газів г) запасаюча
4.Отруйними для людини павуками в Україні є:а) павук-хрестовик б) павук-сріблянка
в) тарантул г) каракурт
5.Характерні особливості кліщів: а) колючо-сисний ротовий апарат б) сегментовано тіло в) дихання трахейне г) несегментовано тіло
6. Укажіть послідовність стадій розвитку комах із повним перетворенням:
а) лялечка б) яйце в) доросла особина г) личинка
Теоретичні питання
1. Яке значення в природі та в житті людини мають ракоподібні?
2.Охарактеризуйте особливості дихальної системи павукоподібних?
3.Охарактеризуйте особливості розмноження та розвитку комах з неповним перетворенням. Які ряди комах мають такий розвиток?
4.Порівняйте зовнішню будову рака річкового, павука хрестовика та таргана.
Знайдіть риси схожості та відмінності.
Варіант 2
Тестові питання
1.У водоймах живе:
а) павук-хрестовик б) тарантул в) павук-сріблянка г) каракурт
2.Особливості розмноження та росту членистоногих:
а) переважно роздільностатеві види б) гермафродити
в) запліднення переважно внутрішнє г) запліднення переважно зовнішнє
3.Найбільш небезпечним з павукоподібних для людини є:а) скорпіон б) каракурт
в) косарик г) павук-сріблянка
4.Кліщі живуть: а) у ґрунті б) у водоймах
в) паразитують в організмі тварини, людини і на рослинах
5. Спільні ознаки членистоногих і кільчастих червів: а) шкірно-мускульний мішок
б) сегментоване тіло в) черевний нервовий ланцюжок г) замкнена кровоносна система
6.Укажіть послідовність стадій розвитку комах із неповним перетворенням:
а) личинка б) доросла особина в) лялечка г) яйце
Теоретичні питання
1. Яке значення в природі та в житті людини мають комахи?
2.Охарактеризуйте особливості травлення павукоподібних
3. Охарактеризуйте особливості розмноження та розвитку комах з повним перетворенням. Які ряди комах мають такий розвиток?
4.Порівняйте внутрішню будову рака річкового, павука хрестовика та таргана.
Знайдіть риси схожості та відмінності.
Варіант 1
Тестові питання
1.Тіло павукоподібних поділене на:
а) голову, груди, черевце, хвіст б) голову, груди, черевце в) головогруди і черевце
2.Дихання річкового рака: а) трахейне б) легеневе в) змішане г) зяброве
3. Функції мальпігієвих судин в комах:а) виведення шкідливих продуктів б) кровотворна в) транспортування газів г) запасаюча
4.Отруйними для людини павуками в Україні є:а) павук-хрестовик б) павук-сріблянка
в) тарантул г) каракурт
5.Характерні особливості кліщів: а) колючо-сисний ротовий апарат б) сегментовано тіло в) дихання трахейне г) несегментовано тіло
6. Укажіть послідовність стадій розвитку комах із повним перетворенням:
а) лялечка б) яйце в) доросла особина г) личинка
Теоретичні питання
1. Яке значення в природі та в житті людини мають ракоподібні?
2.Охарактеризуйте особливості дихальної системи павукоподібних?
3.Охарактеризуйте особливості розмноження та розвитку комах з неповним перетворенням. Які ряди комах мають такий розвиток?
4.Порівняйте зовнішню будову рака річкового, павука хрестовика та таргана.
Знайдіть риси схожості та відмінності.
Варіант 2
Тестові питання
1.У водоймах живе:
а) павук-хрестовик б) тарантул в) павук-сріблянка г) каракурт
2.Особливості розмноження та росту членистоногих:
а) переважно роздільностатеві види б) гермафродити
в) запліднення переважно внутрішнє г) запліднення переважно зовнішнє
3.Найбільш небезпечним з павукоподібних для людини є:а) скорпіон б) каракурт
в) косарик г) павук-сріблянка
4.Кліщі живуть: а) у ґрунті б) у водоймах
в) паразитують в організмі тварини, людини і на рослинах
5. Спільні ознаки членистоногих і кільчастих червів: а) шкірно-мускульний мішок
б) сегментоване тіло в) черевний нервовий ланцюжок г) замкнена кровоносна система
6.Укажіть послідовність стадій розвитку комах із неповним перетворенням:
а) личинка б) доросла особина в) лялечка г) яйце
Теоретичні питання
1. Яке значення в природі та в житті людини мають комахи?
2.Охарактеризуйте особливості травлення павукоподібних
3. Охарактеризуйте особливості розмноження та розвитку комах з повним перетворенням. Які ряди комах мають такий розвиток?
4.Порівняйте внутрішню будову рака річкового, павука хрестовика та таргана.
Знайдіть риси схожості та відмінності.